Gå til innhold

Billig hotell/hostel/privat utleie/venn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ute etter et billig sted å bo. Alene. Tid uvisst. Fra og med midten av denne måneden til når som helst. En uke, en måned. Jeg vet ikke. Lyst på et eventyr. Men har eventyrlige begrensninger:

- Vil ha eget bad og soverom. Ingen andre mennesker. Mulighet for å være for meg selv så mye jeg ønsker.

- Lav pris, så lavt som mulig til en viss grad. Ikke kollektiv eller random venn sånn sett, med mindre jeg får privatliv.

- By i Europa. Helst sivilisert. Amsterdam, København, Praha... et sted de snakker engelsk og det er greit for en blond jente å ferdes

Noen som har hotell/hostel/bed&breakfast/rik pendlervenn med plass å anbefale?

Merk: Ikke illegale grunner. Trenger desperat å komme meg bort og for en gangs skyld være impulsiv og spontan, men innenfor visse grenser. Er i tillegg ikke rik, men trenger privatliv.

Hvordan går man frem? Ringe aktuelt sted og spørre om uforpliktende/fortløpende pris for rom over uviss periode?

Drømmer egentlig om å kunne dra til en gammel dame i en by eller i nærheten som har stort hus og masse plass. Som ikke bryr seg med mine saker (ikke at det er stort), og lar meg bo hos henne til en billig penge så lenge jeg måtte ønske fordi jeg tross alt er en ordentlig og hyggelig sjel.

Jeg er lei av å kjøre i samme fil som jeg har gjort og trenger en forandring. Nå. Fort. Oppleve noe. På egenhånd. Derfor jeg spør.

Vil bare sitte for meg selv med laptopen, skrive litt, et par glass rødvin, gå på kafé, kanskje komme i snakk med noen om jeg tør, høre på en konsert med lokale folk, gå på kino alene. Alt jeg ikke tør ellers. Jeg er så klar for det nå og har mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn en by du vil reise til, bestill overnattingsplass de første dagene. Bli kjent i området og finn deg noe i den duren du har lyst til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på enkeltrommet i dette private pensjonatet i Dubrovnik ei uke. Helt usjenert, og bare 25 euro natta nå utenfor turistsesongen.

Hvordan Dubrovnik er om vinteren, er jeg ikke sikker på. Men byen er vakker, og jeg trivdes i alle fall strålende der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...