Gå til innhold

P-piller og legeskrekk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg innser at dette egentlig er et veldig dumt spørsmål, og svaret er jeg nok klar over selv. Tingen er at jeg gjerne skulle byttet p-piller, pga. mulige bivirkninger jeg har med de jeg går på nå. Jeg har ny lege osv., men vil absolutt (!!!!) ikke gå dit. Det jeg vil er egentlig å få en bekreftelse på at jeg ikke kan sende kjæresten min for å ordne dette for meg. Noen som vet?

(PS: er usikker på om dette er rett postet. Er bare å flytte hvis det ikke er..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gå selv. Når du har legeskrekk, er det desto viktigere å bruke legen til slike ting, å unngå ting en er redd for er den sikreste måten å beholde skrekken på.

En dag har du kanskje alvorlige symptomer, og blir sittende hjemme og bite negler mens sykdom utvikler seg.

Skrevet

Det er vel det som foregår for tida uansett. Men takk for svar.

Skrevet

Er du så redd for å gå til legen, kan du ha noen med deg som du stoler på. Det kan ikke legen nekte deg.

Skrevet
Det er vel det som foregår for tida uansett. Men takk for svar.

Tror du du er syk?

Jo fortere man går i et forløp, jo enklere er ting å fikse, og jo færre leger må du bale med. Jeg har også hatt legeskrekk, men nå er det bare litt ubehag igjen. Det hjelper å bli kjent med fastlegen sin.

Skrevet

Og så er det greit å få bukt med angsten før man havner forran en bil og ender på akutten i alle fall... Angst passer litt dårlig da lixom. *Hmm* Eller blir gravid og skal føde. Enda verre.

Skrevet

Depresjon, angst, sosial angst og leger er en dårlig kombinasjon. Jeg har fått svar på det jeg spurte om, og takk for det.

Skrevet

Legen din kan med stor sannsynlighet hjelpe deg når det kommer til angsten din. Enten med psykolog eller medisiner. Ta med deg kjæresten din, og la han ringe for deg hvis det er et problem. :)

Skrevet

Desverre har mange leger såpass dårlig oppfølgning på p-piller ol at det kan godt være du kan ringe (eller få noen til å ringe for deg og utgi seg for å være deg) og få byttet via telefon. Helsesøster ol pleier også strø rundt seg med p-pille resepter.

(Om det er lurt å gå på hormoner med depresjon, angst osv er en helt annen sak... Meg holdt det på å ta livet av til slutt)

Skrevet
Desverre har mange leger såpass dårlig oppfølgning på p-piller ol at det kan godt være du kan ringe (eller få noen til å ringe for deg og utgi seg for å være deg) og få byttet via telefon. Helsesøster ol pleier også strø rundt seg med p-pille resepter.

(Om det er lurt å gå på hormoner med depresjon, angst osv er en helt annen sak... Meg holdt det på å ta livet av til slutt)

Var i utgangspunktet helsesøster som ordnet resept til meg. Hadde jeg hatt tilgang på helsesøster nå, så hadde jeg nok dratt dit. Har ingen som kan ringe og utgi seg for å være meg (bare mannlige venner, og det hadde vel tatt seg ut), så det funker heller ikke. Dessuten vil jeg tro at siden jeg aldri har vært der, så vil hun ha meg inn uansett.

Er usikker på om jeg burde slutte helt, fordi jeg ikke vet om pillene er grunnen til min mentale helse, men satser på at det ikke er det. (Er forsåvidt "farlig" å slutte på dem også, fordi alt blir så mye verre å vri seg unna hvis det er like "ille" uten kunstige hormoner i kroppen.)

Får se om jeg kan manne meg opp til å ringe. Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...