Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #1 Del Skrevet 5. januar 2009 Skal ha oppkjøring på torsdag, og gruer meg skikkelig! Noen som har noen tips til meg, hva jeg må huske på? Har et par spm også.. Hvor ofte bør man se i speilet? Hvor nøye er sensor med fartsgrense? Har en tendens til å ligge to-tre kmt under/over grensa... Gir sensor ofte lurespm som f eks å si "kjør første til høyre", også er det innkjøring forbudt der? Gir sensor beskjed om veivalg lengre frem i tid, f eks "ta til høyre i første kryss, så til venstre"? Noen som har kjørt opp i Larvik/Sandefjord, enten byrute eller landeveg? Tips? Takker for alle svar!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butterball Skrevet 5. januar 2009 #2 Del Skrevet 5. januar 2009 Legg deg heller 2-3 under enn over fartsgrensa i hvert fall. Jeg kjørte ikke opp i Larvik, men over alt er det vel ganske vanlig at sensor gir deg "lurespørsmål" for å sjekke at du leser skiltene riktig. Ellers er det vel bare å følge godt med i trafikken, forholde deg rolig og kjøre pent Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannflaske Skrevet 5. januar 2009 #3 Del Skrevet 5. januar 2009 Det er meningen at du skal ta en titt i speilet omtrent hvert tredje sekund, tror jeg. Og det følger de også med på om du gjør. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 6. januar 2009 #4 Del Skrevet 6. januar 2009 Det er en stund siden jeg kjørte opp da, og kjørte heller ikke opp i Larvik/sndefjord.. men Regelen er vel i utgangspunkte at en skal se i speilet ca. hvert 3 sekund. Og jeg tror faktisk at jeg har holdt meg høvelig til den regelen, ihvertfall i større områder, men ikke på øde landeveier:) Jeg fikk heller ikke lurespørsmål, men klarte allikevel å ta feil av høyre/venstre flere ganger! Allerede på vei ut av trafikk-etaten tok jeg feil, og dermed gjorde jeg regning med at det hele var over, lappen var borte for denne gangen, og jeg slappet av! Det tror jeg er viktig, slapp av og tenk at dette er en helt vanlig kjøretime, bare at din vanlige kjørelærer er syk idag:) Jeg sa også ifra om at han måtte være snill å gi meg beskjed litt før, gjerne "2 svinger" før, slik at jeg var forberedt, samt at jeg sannsynligvis ville ta feil av høyre/venstre.. Tror sensor vil se på at du ligger i omtrent hastighet(2-3 km over/under er ingenting av betydning), men viktigst av alt! Han ser at du følger med hastigheten ifh. til det føret som er! Og i fh. til andre trafikanter, og hvor det er du kjører. Lykke til:) Dette går nok bra skal du se:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amom Skrevet 6. januar 2009 #5 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg har hatt lappen på vanlig bil i endel år, men da jeg skulle kjøre opp på minibuss for tre år siden, fikk jeg beskjed av sensor om at han ikke kom til å "lure" meg til å kjøre steder det ikke var lov å kjøre. Spør sensoren din om det på forhånd, så hører du selv hva h*n sier. Du kan jo også be om at h*n gir beskjed i god tid om veivalg osv fordi du er nervøs og redd for å misoppfatte hva h*n sier. Prøv å hold fartsgrensa så godt det lar seg gjøre, men heller litt under enn over. Du hadde vel ikke blitt meldt opp til oppkjøring av sjåførlæreren din hvis du ikke var klar for det, så dette går nok helt sikkert bra. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #6 Del Skrevet 6. januar 2009 Tusen takk for alle svar!! Har hatt "liksomoppkjøring" med kjørelærer i dag, gikk faktisk bedre enn forventet, skjønner nå at jeg faktisk kan kjøre og trikset er å slappe av og kjøre rolig og behersket Hilsen Anita ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgause Skrevet 6. januar 2009 #7 Del Skrevet 6. januar 2009 De har ikke lov til å prøve å lure deg. Sånt sluttet de med for lenge siden, da det skapte farlige situasjoner. Istedenfor kan de finne på å si at du skal kjøre inn første mulige høyre/venstre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå