Gå til innhold

Min date liker fisk


Gjest Ikke superkokk akkurat..

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke superkokk akkurat..

Mitt herlige, nye bekjentskap kommer til meg for å spise middag i morgen. Og jeg er ikke noen gourmet-kokk. Men han sier han liker fisk, men pleier ikke lage det selv.

Noen som har en enkel, god fiskeoppskrift? Gjerne noe som kan være i-form i ovnen - så jeg slipper å stå så lenge over ovnen..

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørret i folie- sleng oppi purre/ løk, chilli, hvitløk, smør/ olje, sitronskiver oppå + krydder. Pakk inn og ha i ovn, 200 grader i ca 25 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye posene til Toro til ovnsgratinert fisk? Er vanligvis ikke noen stor Toro-bruker, men en gang i blant... Har prøvd den med laks, legger bare fisken i forma og blander posen med creme fraiche og vann og heller over. Godt med pasta og noe grønnsaker til...

(Litt morsomt at bekreftelseskoden på dette innlegget var fisk ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torskefilet med nøtter:

Legg torskefileter i en ildfast form.

Bland salt og sitronpepper i creme fraiche (smak det til)

Fordel rikelige mengder av dette over fisken

Grovhakk mandler, og spre også rikelig av dette over fisken

Inn i ovnen på ca 200 grader i ca 20 minutter.

Server med kokte grønnsaker eller råkostsalat.

Ellers er jo foliebakt laks med pastasalat og bakt potet til godt og enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks med philadelphiaost og spekeskinke, tror dette må være verdens enkleste fiskeoppskrift. Godt er det også! :)

1 laksefilet per pers

Klatt en god klatt philadelphiaost på toppen (30g? 40?)

Dekk fisken og osten med et par skiver spekeskinke

I ovnen ca 25-30 minutter, 200 grader

Serveres med en god salat og pasta/ris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fan av toroposen til ovnsgratinert laks som blir nevnt ovenfor. Kjempegodt!

I tillegg kan jeg nevne mine favoritt-fiskeoppskrifter:

Seibiff. Seifilet som jeg kutter i passende store biter. Så tar jeg mel, pepper og salt og blander i en pose, og putter fisken oppi posen slik at den blir dekket av melblandingen.

Stekes i godt med smør. Jeg lager sjy ved å ha litt vann oppi stekepanna etter hver omgang, lar vannet frese litt og heller sjyen sammen med fisken i en idfast form som jeg har stående på lav varme på ei plate. Til slutt steker jeg løk på samme måte.

Serveres med kokte poteter. Min favoritt.

Også glad i lettsaltet tosk. Så ufattelig enkelt. Kjøper lettsaltet tosk, lar den trekke i 10 minutter (ikke koke) . Serveres med potetstappe . Hjemmelaget eller posestappe. Jeg spiser dette ved å smøre en blanding av fisk og stappe på ett flatbrød, og legge ett flatbrød oppå (som en flatbrødfiskestappeburger) :sjenert:

Av fiskerestene kan man lage fiskegrateng neste dag (økonomisk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...