Gjest Usikker huskjøper Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Her jeg bor er det mest eldre hus fra 50 tallet og eldre som er til salgs. Ikke er de billige heller, ligger på ca 2 mill(ja jeg vet at priser er høyere andre steder...). Jeg har lyst å kjøpe et, men vi må nok leie folk til det meste. Vi kan rive og tapesere ol, men omfattende rehabilitering må vi leie folk til. Så da blir det dyrt. Feks strøm, utvendig, tak, rør osb. Det meste altså. Noen som har kjøpt slike hus og som kan gi oss en pekepinn på hva de har betalt for det. Har en kamerat som er snekker, og uansett hvilke av disse husene jeg har sett på så har han sagt at det kommer til å koste 1 mill å rehabilitere dem. Iallfall. Og da blir jo prisen over tre mill, da. Dyrt altså.....
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Jeg holder på å renovere et eldre hus, og regner med å bruke ca 1 million på renoveringen, da gjøres alt utenom det elektriske og rør selv. Det er snakk om nye vinduer, nytt elektrisk anlegg/røropplegg og forøvrig total rehabilitering innvendig, drenering og kloakk.
Gjest Pussepuss Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Det ER dyrt å pusse opp, og spesielt hvis man må leie folk til det meste. Jeg har gjort dette mye, og erfaringen er (på generelt grunnlag) at det alltid blir dyrere og tar lengre tid enn man tror. Nå må vi flytte igjen, og denne gangen skal vi bygge helt nytt selv! Ikke noe dyrere (men ikke billigere, heller, her vi bor) enn å kjøpe og pusse opp, og vi får alt akkurat sånn som vi vil ha det
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Lag et regnestykke som du virkelig tror på og multipliser det med 2
Gjest ts Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Ja, jeg er redd det blir dyrt. Problemet her er at det ikke finnes ledige tomter igjen, bare eldre hus som må gjøres mye med. Og at det er dyrt å leie folk. Nå er et av de husene vi har sett litt på solgt for mer enn jeg hadde kunnet tenkt meg å betalt, og regner med at det kommer på tre mill til sammen. I hvert fall.... Og det er dyrt, synes jeg. Noen som har pusset opp og har sparetips....særlig.....
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Dersom du kan gjøre litt etter litt er det i det minste en måte å fordele kostnadene på. F eks ikke kjøp et hus med råte i bærebjelker, bad osv samtidig som taket er lekk, men kjøp noe det går greit an å bo i mens dere tar ett og ett rom sånn ca. Hvis dere har tenkt å gjøre noe med mye innvendig også, f eks flytte vegger, totalrenovere bad o.l, tror jeg fort du må legge på nærmere en million til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå