Gå til innhold

Vestibulitt og behandling

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Emmplix_*
Skrevet

Jeg lurer på en ting. jeg var på volvat klinikken i Fredrikstad i slutten av november og fikk høre at jeg hadde vestibulit. Dette har jeg nå hatt i 1, 5 år. Jeg fikk Xylocain salve og Pevisone krem. Fikk også beskjed om å ta smertestillende hver dag.Nå har ikke jeg begynt på behandling enda pga en operason jeg akkuratt har tatt. Da var det visse medikamenter jeg ikke fikk lov å bruke, men har planer å begynne på dette nå.

Er det noe andre som har fått den samme behandlingen?

Funker det?

Hvor effektiv er den?

Hvordan bruker man kremene?

Skal de brukes samtidig eller til hvert sitt tidspunkt?

Skal det smøres bare utenpå eller også inn i skjeden?

Har noen av dere vært på volvat i Fredrikstad pga vestibulitt? Fikk dere noe hjelp?

Jeg har nå blitt litt nervøs pga dette fordi jeg er redd å ikke bli frisk eller for å vente flere år med å bli frisk. Har lenge trodd at det er vestbulitt jeg har men det jeg først nå jeg virkelig leser hva det er. Ville vært veldig fint med litt svar fra noen som enten er/har vært i gjennom dette eller en som bare kan mye om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Her er en link til en annen stor tråd om dette evnet. Håper du kan finne noe info der, og at du finner noe/noen som kan hjelpe deg. Jeg sliter med det samme selv, og var til mange uvitende gynekologer før jeg tilslutt gikk til Josef Ekgren. Han visste hva han snakket om, så han kan anbefales dersom du ikke får hjelp av den behandling du har startet med nå!

Vestibulitt og vaginismetråden

Lykke til og god bedring!

Skrevet

Jeg har vært innom det flere gange tidligere, men har ikke funnet noe til hjelp der desverre. Ekgren har vel ganske stor venteliste, stemmer ikke det? Hvor mye koster en time hos han?

Gjest Heidaaa
Skrevet
Jeg har vært innom det flere gange tidligere, men har ikke funnet noe til hjelp der desverre. Ekgren har vel ganske stor venteliste, stemmer ikke det? Hvor mye koster en time hos han?

En time til han koster rundt kr. 1000,- til 2000,-

Tror ikke ventelisten er uhorvelig lang, muligens rundt en måneds tid. Iallefall da jeg var der.

Kan jeg spørre hvilken annen operasjon?

Ser ut som veldig mange med vestibulitt også har endometriose nemlig...

Skrevet
En time til han koster rundt kr. 1000,- til 2000,-

Tror ikke ventelisten er uhorvelig lang, muligens rundt en måneds tid. Iallefall da jeg var der.

Kan jeg spørre hvilken annen operasjon?

Ser ut som veldig mange med vestibulitt også har endometriose nemlig...

Satan, det var dyrt. Syns du timen var verdt det? Fikk du noe utbytte av det?

Det siste der forstod jeg ikke så mye av, kan du forklare hva du mente med det?

Gjest Heidaaa
Skrevet

Du skreiv du måtte vente med medikamenter på grunn av en annen operasjon du nettopp hadde tatt.

Jeg har sett at flere som har diagnosen vestubulit også har diagnosen endometriose.

Endometriose er en livmorsykdom der livmorvevet vokser andre plasser på kroppen. mere kan man lese på www.endometriose.no

Operasjonen, eller inngrepet som det kanskje kalles, er laproskopi (om det skrives slik :)

Derfor lurte jeg, om det er enda flere som har disse to diagnosene.

Gjest heidaaa
Skrevet

Så glemte jeg å svare hehe

Tja om det var verdt det.. han sier det samme til alle som kommer innom.

Han gir deg mye informasjon om diagnosen, og man får reseter samt tittelen på en bok han vil du skal lese... EQ tror jeg den het.

Du har ikke så alt for mye å tape på det. Jeg er glad jeg dro på klinikken, og lurer på om jeg skal dra enda en gang selv. Jeg har ikke blitt frisk, men håper han kanskje har noen andre behandlingsformer

Skrevet
Du skreiv du måtte vente med medikamenter på grunn av en annen operasjon du nettopp hadde tatt.

Jeg har sett at flere som har diagnosen vestubulit også har diagnosen endometriose.

Endometriose er en livmorsykdom der livmorvevet vokser andre plasser på kroppen. mere kan man lese på www.endometriose.no

Operasjonen, eller inngrepet som det kanskje kalles, er laproskopi (om det skrives slik :)

Derfor lurte jeg, om det er enda flere som har disse to diagnosene.

Tviler på at jeg har det. Fastlegen og gynekolog har sjekket livmoren min flere ganger og sier at jeg har en "fin" livmor. Den operasjonen jeg tok har ingenting med vestibulitt å gjøre. Synd at det ikke er så mange leger som vet noe spesiellt om denne sykdommen og behandligen til den. Det er i hvert fall det jeg har forstått.

• 3 år senere...
Skrevet

drar opp denne jeg! Noen som har noen gode råd? Har hørt at noen behandles med butox, noen som vet?

Anonym poster: 9817293697318b78d068e332dd03bb3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...