tingeling Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Tenkte være flink og bake litt før babyen kommer, gjerne noe jeg kan ha i fryseren og servere gjester. Er det noen som har gode oppskrfter på litt sunne/ mettende muffins?
Gjest itla Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 (endret) Er det da grove og "salte" muffins du tenker på? I tilfelle liker jeg disse, og de egner segvveldig godt til frysing. Frokostmuffins (ca. 16 store) 6,5 dl hvetemel 3,5 dl sammalt hvete fin 3 ts bakepulver 1 ts salt 3 egg 1,5 dl vann 1,5 dl yoghurt naturell 1 dl smeltet smør ca. 10 soltørkede tomater, finhakket ca 15 svarte oliven, finhakket 1 liten rødløk, finhakket 1 ss tørket timian eller 5 ss frisk, hakket 200 g revet ost Ha alle ingrediensene i en bolle, men spar litt ost til å strø over toppen før steking. Bland godt sammen. Fordel deigen i muffinsformer og dryss over ost. Stekes ved 180 grader, midt i ovnen, i 25-30 min. (Og takk for tipset, forresten, tror jeg også skal slenge sammen et par porsjoner av disse og putte i frysen! ) Endret 5. januar 2009 av itla
Gjest itla Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 ... og nå så jeg den andre tråden din - gjelder det med løk, tomat og melk her også? I tilfelle er vel dette en særdeles lite egnet oppskrift...
tingeling Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2009 ... og nå så jeg den andre tråden din - gjelder det med løk, tomat og melk her også? I tilfelle er vel dette en særdeles lite egnet oppskrift... Jeg vet faktisk ikke om bebiser reagerer på melk i bakevarer. Er det noen av dere andre her som vet det? 3 åringen min fikk hysterisk vondt i magen hvis jeg spiste eller drakk noe med melk i når jeg ammet ham. Vet jo ikke om snuppa som kommer snart vil reagere. Løken og tomaten i muffinsen kan jeg jo i tilfelle bytte ut med noe annet eller droppe. Takk uansett
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå