Gå til innhold

Oppskrift på muffins?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte være flink og bake litt før babyen kommer, gjerne noe jeg kan ha i fryseren og servere gjester.

Er det noen som har gode oppskrfter på litt sunne/ mettende muffins?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det da grove og "salte" muffins du tenker på? :) I tilfelle liker jeg disse, og de egner segvveldig godt til frysing.

Frokostmuffins (ca. 16 store)

6,5 dl hvetemel

3,5 dl sammalt hvete fin

3 ts bakepulver

1 ts salt

3 egg

1,5 dl vann

1,5 dl yoghurt naturell

1 dl smeltet smør

ca. 10 soltørkede tomater, finhakket

ca 15 svarte oliven, finhakket

1 liten rødløk, finhakket

1 ss tørket timian eller 5 ss frisk, hakket

200 g revet ost

Ha alle ingrediensene i en bolle, men spar litt ost til å strø over toppen før steking. Bland godt sammen. Fordel deigen i muffinsformer og dryss over ost. Stekes ved 180 grader, midt i ovnen, i 25-30 min.

(Og takk for tipset, forresten, tror jeg også skal slenge sammen et par porsjoner av disse og putte i frysen! ;))

Endret av itla
Skrevet

... og nå så jeg den andre tråden din - gjelder det med løk, tomat og melk her også? I tilfelle er vel dette en særdeles lite egnet oppskrift... :ler:

Skrevet
... og nå så jeg den andre tråden din - gjelder det med løk, tomat og melk her også? I tilfelle er vel dette en særdeles lite egnet oppskrift... :ler:

Jeg vet faktisk ikke om bebiser reagerer på melk i bakevarer. Er det noen av dere andre her som vet det? 3 åringen min fikk hysterisk vondt i magen hvis jeg spiste eller drakk noe med melk i når jeg ammet ham. Vet jo ikke om snuppa som kommer snart vil reagere.

Løken og tomaten i muffinsen kan jeg jo i tilfelle bytte ut med noe annet eller droppe. Takk uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...