Gjest Litjberta Skrevet 5. januar 2009 #1 Del Skrevet 5. januar 2009 Når jeg prøvde å starte bilen min i sted, lyste både motorlampen (gult), batterilampen (rødt), oljelampen (rødt) og diverse andre. Den startet ikke, jeg hørte bare en slags "tjinntjinntjinn"-lyd når jeg vred om nøkkelen i tenningen. Bilen er ikke ny, men batteriet ble kjøpt nytt for et par måneder siden, da det gamle var dødt. Det er femten minusgrader her i dag, kan det ha noe å si? Jeg er ganske grønn på dette med biler og motorer og startproblemer. (Og jeg har ikke en bilinteressert mann til å hjelpe meg heller...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. januar 2009 #2 Del Skrevet 5. januar 2009 Mener du som i en tikk-tikk-tikk-tikk-tikk lyd eller prøver motoren å starte og får det til litt? Bilen min sto stille litt for lenge om dagen og er nå fryst ihjel stakkars. Biler blir sånn hvis det er veldig kaldt og de ikke blir brukt på en stund. Men hvis den lager en sånn tikkelyd så ville jeg fått noen til å komme med startkabler og få igang bilen din og få kjørt deg en tur, det hjalp på min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #3 Del Skrevet 5. januar 2009 Siden bilen chinner så er det bare å fortsette, den vil starte til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. januar 2009 #4 Del Skrevet 5. januar 2009 Det kan også være kondens i bensin tanken. Åpne å lukke bensin lokket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Fru Fryd_* Skrevet 5. januar 2009 #5 Del Skrevet 5. januar 2009 Var ikke klar over at en fjernet kondensen med å åpne og lukke bensinlokket Ellers, utfra "tjinntjinntjinn" lyden og kulden, så tror jeg det er batteriet. Lett å fikse, har du ikke batterilader, så er det som oftest noen i nærheten som har startkabler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 5. januar 2009 #6 Del Skrevet 5. januar 2009 jeg vil tro det er kulden... så få en nabo eller noe til å komme med bilen og noen startkabler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #7 Del Skrevet 5. januar 2009 Kjøp kondensfjerner og ha på, da blir det ordning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #8 Del Skrevet 5. januar 2009 Siden batteriet er nytt bør det ikke gå tomt, selv ikke ved -15 (om ikke den har stått stille lenge da). Du bør sjekke om du har noe som står og trekker strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 6. januar 2009 #9 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Siden bilen chinner så er det bare å fortsette, den vil starte til slutt. Himmel for et idiotisk svar.... Det som skjer da - er at pluggene blir råe - og da starter iallefall ikke bilen.. Sett heller på motorvarmer og vent et par timer, eller få noen til å hjelpe deg med startkabler. Endret 6. januar 2009 av Myrthel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå