Gå til innhold

Gravid?


Gjest Litt undrende

Fremhevede innlegg

Gjest Litt undrende
Skrevet

Her kommer hele historien.

Jeg har klart å tulle med p-pille tiden. Altså jeg har ikke hatt pause på en veldig god stund. Antageligvis mer enn tre brett. Så i det siste har jeg hatt litt blødninger.. kan ha det noen dager og så slutter det, kommer tilbake.. osv.

Men jeg har tatt pillen hver dag uansett. Prøvd å gjøre meg ferdig med brettene. Jeg har også hatt sex i den perioden.

Jeg lurer på om jeg ikke har vært sikker rundt blødningstiden. Jeg tok jo pillen, så jeg burde jo være det..

Men nå for tiden er jeg bare kvalm. Vet ikke om det er sulten-kvalm eller noe. Men det har vært øyeblikk hvor jeg har hatt lyst til å spy, men ingenting kommer. Har også hatt ømme bryster i en veldig lang periode.

Går det an å ha det, selv om man ikke er gravid?

Oppsummering av spm:

- Har jeg lekt på farilg vann ved å ikke ta pause når jeg skulle?

- Er det normalt å blø mens en går på pillen ?

- Ømme bryster..det er vel ikke et avgjørende tegn på graviditet??

Takker masse for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det har vært masse surr med pillene, samtidig som du har hatt samleie, så er det en økt risiko for at du kan være gravid, ja..

Den eneste måten å finne ut det på er å ta en test.

Lykke til :)

Gjest Gravid?
Skrevet
Når det har vært masse surr med pillene, samtidig som du har hatt samleie, så er det en økt risiko for at du kan være gravid, ja..

Den eneste måten å finne ut det på er å ta en test.

Lykke til :)

Shait?

Selv om jeg ikke har tatt pause på over tre brett?

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg misforstod spørsmålet ditt litt (gikk litt fort da jeg leste det)

Når du ikke har hatt pauser på tre brett er det ganske normalt at det kommer mellomblødninger. Så hvis jeg var deg ville jeg tatt pillene som vanlig fram til neste pause, og hatt en pillefri uke slik at kroppen kan få litt orden i systemet, og få den normale bortfallsblødningen.

Men er det slik at du har tatt hver eneste pille regelmessig er sjansen for å blir gravid minimal. Det kan skje, men den er som sagt minimal.

Nei, ømme bryster behøver ikke å være et tegn på graviditet.

Men istedenfor å være redd for å være gravid, hadde jeg spandert på meg en test allikevel, slik at jeg kunne slappet av igjen :)

Gjest Gravid?
Skrevet
Jeg tror kanskje jeg misforstod spørsmålet ditt litt (gikk litt fort da jeg leste det)

Når du ikke har hatt pauser på tre brett er det ganske normalt at det kommer mellomblødninger. Så hvis jeg var deg ville jeg tatt pillene som vanlig fram til neste pause, og hatt en pillefri uke slik at kroppen kan få litt orden i systemet, og få den normale bortfallsblødningen.

Men er det slik at du har tatt hver eneste pille regelmessig er sjansen for å blir gravid minimal. Det kan skje, men den er som sagt minimal.

Nei, ømme bryster behøver ikke å være et tegn på graviditet.

Men istedenfor å være redd for å være gravid, hadde jeg spandert på meg en test allikevel, slik at jeg kunne slappet av igjen :)

Jo, jeg har tatt den hver dag. Kanskje ikke alltid til samme tid da. Nå har jeg to piller på den ene brettet og et helt brett igjen.. JEg tenker at jeg bare tar en pause en stund nå, og så begynner på neste brett.. Så jeg tar den ikke i dag. Går en tur til legen i morgen..

Er det et smart trekk?

Skrevet

Bruker du p-piller hvor den siste uken har mindre piller (sukkerpiller)? Altså 21 dager eller 28 dager?

Hvis du har 21 dager, så ville jeg tatt ferdig brettet, og deretter tatt en uke med sukkerpiller.

Hvis du har 28 p-piller; de vet jeg veldig lite om. Men ta og les pakningsvedlegget. Det står sikkert noe lurt der :)

Skrevet

Har hun 21 dager er det ingen sukkerpiller. Da skal bare ha en pillefri uke mellom hvert brett. Har hun derimot 28 piller er de siste syv pillene sukkerpiller..

Gjest Gravid?
Skrevet
Har hun 21 dager er det ingen sukkerpiller. Da skal bare ha en pillefri uke mellom hvert brett. Har hun derimot 28 piller er de siste syv pillene sukkerpiller..

Ja, jeg har kun 21 piller.

Skrevet
Ja, jeg har kun 21 piller.

Da ville jeg tatt pillene som vanlig helt til det brettet jeg holdt på med var ferdig og så tatt den pillefrie uken. Det er vanlig å få mellomblødninger når man går lenge uten pillefrie uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...