Gjest vimsa_gjest Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 hei! jeg og min forlovede er litt uenige om når gavene skal åpnes, jeg vil gjerne at de skal åpnes av et par venninder på den store dagen, men min forlovede vil gjerne at vi skal åpne dem for oss selv i ro og mak dagen etterpå. jeg synes det virker litt feil at gjestene ikke får se hva vi får, eller at det ikke blir vist frem. hva skal dere gjøre?
qrs Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Har aldri opplevd annet (verken i mitt eget eller andres bryllup) enn at gavene pakkes opp etterhvert som de blir gitt. Og da gjerne av et par venninner el.l. i bryllupsfesten. Så settes de på et gavebord slik at alle gjestene (og brudeparet selv selvfølgelig) kan få se hva som er gitt. Men, det er viktig at de som pakker opp fører en liste over hvilke gaver som er fra hvem slik at brudeparet kan holde orden på dette! Selv syntes jeg og mannen min at det var veldig morsomt med de gavene som ble levert hjem til foreldrene våre i dagene før bryllupet! Disse fikk vi nemlig åpne selv og se på før vi tok dem med dit bryllupsfesten skulle være!
Lilly-L Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Har aldri opplevd annet (verken i mitt eget eller andres bryllup) enn at gavene pakkes opp etterhvert som de blir gitt. Og da gjerne av et par venninner el.l. i bryllupsfesten. Så settes de på et gavebord slik at alle gjestene (og brudeparet selv selvfølgelig) kan få se hva som er gitt. Men, det er viktig at de som pakker opp fører en liste over hvilke gaver som er fra hvem slik at brudeparet kan holde orden på dette! Signerer!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Vi åpnet gavene selv med alle gjestene tilstede, en stund etter middagen. Men middagen startet tidlig, så vi hadde god tid. Heldigvis hadde mesteparten av gjengen spleiset på en stor gave, hvis ikke kunne det jo tatt uendelig lang tid. Var iallfall en koselig seanse, jeg syns fort det blir upersonlig å ha gavene på et stort gavebord. Pengegaver ble omtalt som "gavekort fra Norges Bank", ingen beløp nevnt. Det vanlige er nok gavebord, men varianter er lov
Gjest Gjest_bea_* Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 I de bryllupene jeg har vært i ble gavene åpnet av venner av brudeparet. Untatt et, veldig lite bryllu med få gjester og få gaver, der åpnet brudeparet gavene foran gjestene sine. Ellers, Monica og Chandler i Friends tok med gavene hjem og åpnet de dagen etter. (Dvs, Monica åpnet dem lene, men det har ingenting med saken å gjøre.) Jeg har lyst til å åpne gavene mine selv, men det lar seg neppe gjøre..
bunadbrud Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Vi kommer til å åpne det som åpnes kan før bryllupet, for å så ta de med til lokalet. Jeg vil helst at vi åpner alt selv, men ser at dette kan bli vanskelig. Derfor skal vi være med å åpne enkelte gaver, bl.a. fra nær familie osv.
Jade Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 (endret) De skal (i vårt bryllup) åpnes av 2 stk når gjestene kommer med de. Gavene settes på gavebordet. Hva og fra hvem skrives i en bok (boken settes ikke på bordet). Mamma skal ta vare på evt. pengegaver. Endret 4. januar 2009 av Jade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå