Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her i byen er det EN butikk som selger noe gravidtøy, det er Polarn O Pyret, det er også en HM utenfor byen som har noe.

Er ikke særlig fan av HM til vanlig, og heller ikke nå...

Tror derfor jeg må ta meg en skikkelig shoppingtur en dag. Blir vel antagelig Oslo/Romerike.

Hvor bør jeg dra? Tar gjerne i mot tips til gode butikker, som selger skikkelig tøy. Og hvis det ligger noen godbiter av noen butikker på strekningen Oslo - Fredrikstad så stopper jeg gjerne innom jeg. Anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Frida*
Skrevet

Kjenner ikkje til butikkane i Oslo, men eg anbefaler i alle fall merket mamalicious!

Var på ein butikk som hadde forskjellige merker, men endte opp med nesten berre plagg frå dette merket. Kjøpte to bukser i ca veke 20, som sit fint ennå! Og eg har brukt _kun_ desse to sidan eg handla dei, pluss ei joggebukse heime...

Du finn ein store locator på mamalicious.com

Skrevet

På Borg Storsenter og butikken Confident har de mye fint. Er en egen avdeling med mammaklær innerst i butikken.

Skrevet
Her i byen er det EN butikk som selger noe gravidtøy, det er Polarn O Pyret, det er også en HM utenfor byen som har noe.

Tror derfor jeg må ta meg en skikkelig shoppingtur en dag. Blir vel antagelig Oslo/Romerike.

Hvor bør jeg dra? Tar gjerne i mot tips til gode butikker, som selger skikkelig tøy. Og hvis det ligger noen godbiter av noen butikker på strekningen Oslo - Fredrikstad så stopper jeg gjerne innom jeg. Anbefalinger?

LaVida har masse fint til en OK pris, og de er raske og serviceinnstilt. De har vært redningen for meg.

Ellers har La Redoute en god del, men deres størrelser er litt rare synes jeg, og de er ikke så raske til å levere.

Skrevet

Hvis du tar turen til Oslo, så har Den Kule Mage butikker på Glasmagasinet og Majorstua. Butikken Svangerskapet ligger også på Majorstua.

Skrevet

Okei da har jeg noen aktuelle steder å dra.

Majorstua: Svangerskapet og Den Kule Mage

Sarpsborg: Confident på Borg

Halden: Giraffen Flode

Sandvika: Ni Måner

Også så nærme hverandre da... blir ikke samme dagen dette i hvertfall :fnise:

Takk for tips så langt! Tar gjerne i mot flere også jeg.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Er det bare H&M av kjedebutikkene som har klær for gravide?

Gjest MåneSkygge
Skrevet (endret)
Hei!

Er det bare H&M av kjedebutikkene som har klær for gravide?

En del Kappahl butikker har i alle fall.

Endret av MåneSkygge
Gjest imli
Skrevet

Noen kappahl og lindex butikker har mammaklær...

Jeg kjøpte litt på H&M sist, denne gangen har jeg kjøpt brukt på finn ;) Man kan få mye fint brukt også, og ikke minst billig. Er jo tross alt en begrensa periode man skal bruke disse klærne, og man vet ikke om de passer neste svangerskap. Buksene jeg brukte forrige graviditet, er for store denne gangen :( Så mens jeg venter på klærne fra finn, går det i joggebukser og kjoler med høyt liv ;)

Skrevet

Polarn O. Pyret har jeg kjøpt en bukse, men selv om den var kjempegod å gå med, så var det utrolig dårlig kvalitet. Kjøpte den heldigvis i en butikk som skulle legges ned, så hadde bare betalt 75 kroner for den.

HM har jeg kjøpt en bukse, men den passer ikke lenger, og buksene der er kjempesmå i størrelsene...

Ni Måner på Sandvika storsenter anbefales :)

Og, av alle steder, Indiska! Ikke mammaklær, men de har så mye store og/eller stretchy klær, så dem kan helt fint brukes både mens man er gravid og etterpå.

Skrevet
Polarn O. Pyret har jeg kjøpt en bukse, men selv om den var kjempegod å gå med, så var det utrolig dårlig kvalitet. Kjøpte den heldigvis i en butikk som skulle legges ned, så hadde bare betalt 75 kroner for den.

HM har jeg kjøpt en bukse, men den passer ikke lenger, og buksene der er kjempesmå i størrelsene...

Ni Måner på Sandvika storsenter anbefales :)

Og, av alle steder, Indiska! Ikke mammaklær, men de har så mye store og/eller stretchy klær, så dem kan helt fint brukes både mens man er gravid og etterpå.

Jeg har også en del klær fra Indiska som jeg regner med å bruke etter graviditeten. Samme med klær fra Cubus og andre "vanlige" butikker. Syntes mange av dem er romslige og fine nok, trenger vel egentlig bare bukser fra gravidekolleksjoner.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har aldri sett gravidklær på KappAhl og Lindex, bare klær for kvinner i store størrelser. Når man er liten og nett og foreløpig bare har litt større mage er det utrolig kjedelig å måtte gå i noen telt av klær, dvs. ikke aktuelt for mitt vedkommende. Problemet med f.eks. tunikaer som man kan kjøpe i vanlige butikker er at de er altfor vide selv for en som er gravid i 5 måned.

Skrevet (endret)
Jeg har aldri sett gravidklær på KappAhl og Lindex, bare klær for kvinner i store størrelser. Når man er liten og nett og foreløpig bare har litt større mage er det utrolig kjedelig å måtte gå i noen telt av klær, dvs. ikke aktuelt for mitt vedkommende. Problemet med f.eks. tunikaer som man kan kjøpe i vanlige butikker er at de er altfor vide selv for en som er gravid i 5 måned.

Jeg har samme problem, men kjøper stort sett klær på Vero Moda; enkle tunikaer i lang modell, og jeanstights. Jeg har også endel lange topper og t-skjorter fra Cubus, som er geniale. Alle disse klærne er dessuten billige. :)

Utenom det har jeg kjøpt en mammajeans fra Boob, av en type som går under magen, men den er stor selv om jeg har den minste størrelsen, men det positive er at i hvertfall ser ut som en normal jeans. :) Jeg har også bestilt caprijeans derfra, og er spent på hvordan den er. Jeg passerer snart 27 uker (hjelpes, snart tredje trimester), og har ikke est ut noe utover magen, og føler meg definitivt bedre med litt ettersittende klær, og bukser som går under magen. Men folk er jo forskjellige.

Endret av Honesty
Skrevet

Kjøpte meg en fantastisk capri-bukse på HM, bruker den overalt. Håper jeg kan bruke den etter at jeg har ført også, siden den er så utrolig behagelig å ha (har den på meg nå).

Arvet 2 polarn o pyret bukser, men er ikke så veldig fornøyd. Regner med jeg kommer til å bruke dem mye etterhvert, siden den stretch-delen er mye større enn på HM sine bukser.

Ei på jobben anbefalte Ni måner på Sandvika Storsenter, men hun sa alt var veldig dyrt der.

Skrevet

KappAhl og Lindex har slutta med mammaklær, tror jeg. Fikk iallfall jeg beskjed om i fjor da jeg gikk gravid.

Jeg likte best HM mammabuksene faktisk. Men jeg er stor fra før da, så det var de HM buksene som var best i passformen, syntes jeg.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er ikke blitt imponert over det de har hatt i det siste på H&M.

Kjøpte en bukse som var ok, men må nok nå dra på de andre butikkene som er nevnt her siden mange klær begynner å bli trange!

Gjest Gjest_tata_*
Skrevet

Det eneste jeg kjåpte av mammaklær var 1 mammabukse, ellers brukte jeg lange singleter under vanlige klær. Dessuten er jo fortsatt moten slik at e lett finner klær når en er gravid i vanlige butikker som vero moda.

Gjest MrsC-ii
Skrevet

Jeg har vært kjempefornøyd med en butikk i Moss som selger mammatøy og litt til barn. De har også forskjellig lengde på buksene.

Ser nå at de ikke har butikk lenger, men de er veldig greie å bestille fra på nettet. Mye basisklær som bukser, kjoler, skjørt og topper. Det er et av de få stedene jeg fant tøy jeg var komfortabel med å bruke på jobben :)

www.mammahuset no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...