Gå til innhold

Henvisning fra fastlege

Fremhevede innlegg

Gjest Arachnid
Skrevet

Jeg trenger en henvisning til en hudlege for kvisebehandling, men hvordan går jeg frem? Er jeg nødt til å bestille time hos fastlegen, møte opp der, osv., eller kan jeg bare ringe legen og be om en henvisning? Og er henvisningen generell, slik at jeg kan gå til den legen jeg vil, eller samarbeider fastlegene med en spesiell? Har tidligere blitt henvist til gynekolog, og da sendte legen bare over en henvisning til en bestemt gynekolog, og jeg fikk innkalling fra henne (med et halvt års ventetid :kjefte: ).

Beklager dumme spørsmål, men jeg vet rett og slett ikke helt hvordan alt dette fungerer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg selv er vant med å gå til fastlege for å få henvisninger, men om det er en bestemt lege jeg vil til, f.eks gynokolog, så gir jeg beskjed om det. Fastlegen min har aldri satt seg på bakbeina for det :)

Skrevet

Hvis du sier at du vil til en bestemt hudlege, så regner jeg med at fastlegen henviser deg dit. Og jeg regner også med at fastlegen vil snakke med deg og se litt på deg før han/hun henviser deg videre. Er du ofte til legen holder det nok med å ringe, men ellers vil jeg tro at du må dra dit. Men det hører du bare om når du ringer de.

Det er ofte lange ventelister på alle sånne henvisningsinstanser. Ring hudlegen og hør om de ikke har noe tidligere, hvis du er mye plaget, at det svir eller er sjenerende osv. Det er mulig du må via fastlege for å purre igjen, men er det en privat instans, så tror jeg du slipper det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...