Gjest Grafica Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Forrige gang jeg var hos tannlegen brøyt jeg totalt sammen idet han skulle begynne å borre... Skalv, fikk nesten ikke puste, hjertet gikk i hundreogti og tårene spratt... Alt inni meg knøyt seg og jeg greide ikke å fullføre timen. Han skrev ut valium som jeg skal ta neste gang (på mitt eget ønske, siden han nevnte første gang jeg var der at det var en mulighet om jeg ønsket). Har fått Vival. Men hvordan effekt gir det på kroppen? Hvordan virker det? Jeg har time neste mandag og vil vite hva jeg kan vente meg. Har tenkt på å ta en "testtablett" hjemme et par dager før, men vet liksom ikke helt. Han sa jeg skulle ta en tablett ca en time før jeg har avtale.
Gjest Gjest_zymelin_* Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Jeg tok Valium forrige gang jeg var hos tannlegen. Tok to stk, synes det var litt som å være beruset,litt tåkesyn,ting virker litt fjernt på en måte, ble "tung" i kroppen og avslappet. Men synes det funket bra fordi jeg gav f... i hva tannlegen holdt på med. Bare lå der og han fikk holde på med sitt (trakk visdomstann). Effekten av tablettene gikk over ganske fort etterpå, men du må ikke kjøre bil eller gjøre andre ting som krever konsentrasjon. Tror jeg tok tablettene 30-45min før timen. Lykke til ihverfall
Gjest Grafica Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Svigermor skal kjøre meg, så akkurat det går nok bra Troooor det er 10mg jeg har fått, hvor mange mg var dine tabletter på? Han har satt opp dobbelttime til meg nå, tror du effekten holder lenge nok? Tenk om effekten forsvinner når vi er halvveis..
Gjest Gjest_zymelin_* Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Svigermor skal kjøre meg, så akkurat det går nok bra Troooor det er 10mg jeg har fått, hvor mange mg var dine tabletter på? Han har satt opp dobbelttime til meg nå, tror du effekten holder lenge nok? Tenk om effekten forsvinner når vi er halvveis.. Mine var på 5mg hver, tilsammen 10mg. Kanskje det går å dele en tablett i to? Du kan jo ta en litt før og så en rett før du skal inn? Tror kanskje det er mye å ta 15-20mg?? Går kanskje litt på alder/vekt, men du kan jo ikke bli helt neddopet heller Du kan jo ringe tannlegen og høre hva han synes høres rimelig ut. Timen min var ca 60min, så 10mg holdt for min del. Hvor lang er en dobbelttime da? Synes ihvertfall at Valium gjorde mitt tannlege besøk utrooooolig mye lettere, kommer nok til å gjøre det samme neste gang
Gjest Gjest_may_* Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Jeg var skikkelig redd for å ta sprøyte hps tannlegen når jeg skulle ta bedøvelse, og jeg ville heller ikke borre uten sprøyte, så fikk opptil flere sånn tabletter, og man føler seg litt hva skal jeg si fjern, lit små høy på noe men man kan nesten ikke føle det, men jeg nekta fortsatt å ta sprøyten, så jeg endte opp på et sånt annet sted hvor jeg måtte ta gassmaske for å ta en sprøyte som gikk sagte inn og det var bare såå behagelig:D man blir likeglad til allt og ingen smerte av bedøvelsen kjennes en gang jeg lå bare der og halvsov koste meg kjempe masse jeg..!! men før de sender deg dit da må du først nekte å borre hehe.. Men vis du har frykt mot å borre eller syns det gjore vondt kan jeg egentlig love deg at de tablettene ikke funker .. man blir litt kosligere å ha med å gjøre ja helt til jeg så den sprøyten da var jeg ikke de grann koslig lenger:P! Og når gassmaske ble tatt av var jeg normal igjen.. Du burde gjøre det viss du har prob med å borre, jeg prøvde også å borre uten bedøvelse vetth men det gjør jo døds vondt! Ikke særlig behaglig..
Gjest Grafica Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Mine var på 5mg hver, tilsammen 10mg. Kanskje det går å dele en tablett i to? Du kan jo ta en litt før og så en rett før du skal inn? Tror kanskje det er mye å ta 15-20mg?? Går kanskje litt på alder/vekt, men du kan jo ikke bli helt neddopet heller Du kan jo ringe tannlegen og høre hva han synes høres rimelig ut. Timen min var ca 60min, så 10mg holdt for min del. Hvor lang er en dobbelttime da? Synes ihvertfall at Valium gjorde mitt tannlege besøk utrooooolig mye lettere, kommer nok til å gjøre det samme neste gang Jeg er 21 og veier 82kg, 170 høy. Han sa èn, såvidt jeg kan huske, ca en time før jeg skulle være. Men jeg kan jo ta med meg tablettene, og høre om jeg skal ta en til siden det blir dobbelttime (jeg regner med at det er to timer) Jeg var skikkelig redd for å ta sprøyte hps tannlegen når jeg skulle ta bedøvelse, og jeg ville heller ikke borre uten sprøyte, så fikk opptil flere sånn tabletter, og man føler seg litt hva skal jeg si fjern, lit små høy på noe men man kan nesten ikke føle det, men jeg nekta fortsatt å ta sprøyten, så jeg endte opp på et sånt annet sted hvor jeg måtte ta gassmaske for å ta en sprøyte som gikk sagte inn og det var bare såå behagelig:D man blir likeglad til allt og ingen smerte av bedøvelsen kjennes en gang jeg lå bare der og halvsov koste meg kjempe masse jeg..!! men før de sender deg dit da må du først nekte å borre hehe.. Men vis du har frykt mot å borre eller syns det gjore vondt kan jeg egentlig love deg at de tablettene ikke funker .. man blir litt kosligere å ha med å gjøre ja helt til jeg så den sprøyten da var jeg ikke de grann koslig lenger:P! Og når gassmaske ble tatt av var jeg normal igjen.. Du burde gjøre det viss du har prob med å borre, jeg prøvde også å borre uten bedøvelse vetth men det gjør jo døds vondt! Ikke særlig behaglig.. Sprøyten har jeg ingen problemer med. Det er borringa som er problemet mitt. Og jeg liker tannlegen min litt for godt til å dra noe annet sted.
Gjest Gjest_May_* Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Sprøyten har jeg ingen problemer med. Det er borringa som er problemet mitt. Og jeg liker tannlegen min litt for godt til å dra noe annet sted. ok da skjønte jeg det litt feil, men borringa er jo ikke noe vond vis du har tatt bedøvelse? lyden/tanken som skremmer deg? da kan kanksje de tablettene ro deg litt ned ja, men tror ikke de hjelper vis du er heelt hysterisk for dette å borre, da skal det mer til
Haris Pilton Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Jeg tok valium når jeg skulle synge i min bestemors begravelse. Det var digg. Mamma tok valium bare for å ikke klikke av stress siden hun nettopp hadde mistet faren sin også. Det reddet dagen for henne i hvert fall. Skal selv trekke visdomstann ganske snart og da kommer jeg til å be om valium
Gjest fragment Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 Men hvordan effekt gir det på kroppen? Hvordan virker det? Vival/Valium er et sentraldempende stoff som nedsetter aktiviteten i sentralnervesystemet. Det vil si at du får lav puls, og blir avslappet og sløv. Valium hører til i en gruppe legemidler som kalles benzodiazepiner, og som er regulert som narkotika. Disse stoffene er naturligvis også godkjent til medisinsk bruk, som i ditt tilfelle. Jeg fikk såvidt jeg kan huske en halv (?) Valium da jeg skulle laseroperere øynene. Om det hjalp, vet jeg ikke. Men det gikk da bra.
Gjest sykepleier Skrevet 4. januar 2009 #10 Skrevet 4. januar 2009 Hei! Jeg ville ikke tatt mer enn 10 mg vival! Det er en passelig dose. Det gir man som oftest til pasienter før de blir sendt til operasjonsstua slik at de ikke skal være nervøse. Virkningen av vival varer lenge.........nesten 1 døgn. Så varer lenge over en dobbelttime!! Lykkke til da!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå