Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Vi har en hytte hvor vi ofte får gjester på overnattingsbesøk. Vi er en familie med to barn og de vi får besøk av er ofte også familier på tre-fem personer. Vi har ikke vaskemaskin på hytten og må derfor ta med sengetøy hjem for å vaske, for så å ta det med tilbake til hytten neste gang vi reiser. Vi ber aldri gjester om å ta med sengetøy hvis de ikke spør, men noen spør på forhånd om de skal ta med soveposer, og da sier vi at de gjerne kan ta med seg sengetøy. Men jeg føler meg litt teit når jeg sier det, de er jo gjestene mine og jeg vil gjerne fremstå som gjestfri. Hadde det vært overnattingsgjester her hjemme hadde jeg aldri tenkt tanken en gang. Men på hytten har jeg som sagt ikke vaskemuligheter. Kommer en familie på fire på besøk og overnatter en natt, blir det ganske mye å drasse med seg hjem for å vaske. Hva gjør dere andre? Hadde dere reagert hvis dere ble bedt om ta med sengetøy?
Gjest Naria Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Ser ikke problemet med å be gjester om å ta med seg sengetøy i det hele tatt. Har ofte gjort dette selv, uten å reagere negativt på det.
Cata Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Nei, det må da være helt kurant å spørre om. De fleste skjønner vel at det er tungvint med mye klesvask på hytta.
Karoline Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Jeg pleier alltid å si at vi har dyner og puter, men det er fint om dere tar med sengetøy selv. Har ikke fått noen negative reaskjoner på det.
Rødvinspiken Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Nei dette hadde jeg overhode ikke reagert på. Vi ble bedt om å ta med eget sengetøy engang vi var på hyttebesøk. De har vaskemaskin på hytten og tørkestativ ute (dette var om sommeren). Det synes jeg var litt rart siden jeg vet at det er nok sengetøy der, men det var uansett ikke noe problem. Følte meg ikke noe mindre velkommen av den grunn, eller at de ikke var gjestfrie.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 ts her Takk for svar. Vi vurderer en vaskemaskin, tror vi skal få laget plass til det, men det løser kun vaskeproblemene om sommeren når vi er der lenge og når vi kan tørke utendørs. Ofte reiser gjestene samme dag som oss, og vi vil ikke henge vått sengetøy til tørk inne i kald, avstengt hytte. (redd for fuktproblemer)
ToveM Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Ikke problem med å ta med sengetøy, det må en jo og nomalt og gjøre når en leier hytter.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 Det er HELT normalt at gjestene tar med sengetøy og håndklær selv når det gjelder hytteturer.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #10 Skrevet 4. januar 2009 Jeg gjør det samme når jeg får besøk til min hytte og pleier å få beskjed om å ta med eget sengetøy når jeg skal besøke andres hytter. Helt normalt, også om man har vaskemaskin på hytta mener jeg. For en overnatting må jo maskinen gå, men om man tar med eget sengetøy så kan man jo fortsette å bruke det hjemme. Om det er kjørevei helt frem til den hytta jeg besøker, hender det faktisk at jeg bare tar med hele dynen, puta og lakenet om det er plass i bilen...
Kosemose Skrevet 4. januar 2009 #11 Skrevet 4. januar 2009 Hvis vi skal besøke noen på hytte eller sommerhus tar jeg det som en selvfølge at vi har med eget sengetøy, lakenposer eller soveposer. Om det skulle finnes vaskemuligheter på hytta skal da folk få bruke hytteturen sin til annet enn å vaske sengetøy etter oss! Vi tar gjerne med oss egne dyner og puter og, hvis det er praktisk mulig.
Ciara Skrevet 4. januar 2009 #12 Skrevet 4. januar 2009 Helt enig med alle dere andre, sengetøy og håndklær tar jeg med selv uten antydning til sure miner Hvis jeg synes det blir mye å drasse på, kan jeg jo selv velge å ta med en lakenpose i stedet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå