Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Hei. Jeg har begynnt å slanke meg, og har som mål å gå ned mellom 25 og 30 kilo. Jeg lurer på om andre som har gått ned mange kilo kan komme med erfaringer om hvordan huden deres ble etterpå. Skjønner det kommer an på hdtype, men er det i hele tatt mulig å gå ned så mange kilo, uten å at det henger FOR MYE skinn? Eller har dere operert bort? Selv begynnte jeg å legge på meg for 2 år siden da jeg gikk gravid, så har på 2 år gått opp nesten 30 kilo. Fint hvis noen vil dele sine erfaringer:)
Pjukset Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Jeg gikk ned 18 kilo, men jeg fikk ikke noen problemer med løs hud (tidlig 30 årene). Jeg var ikke veldig overvektig før jeg gikk ned disse kiloene. Ei jeg jobbet med gikk ned 35 kilo (hun var veldig overvektig), hun fikk innvilget støtte til operasjon for å fjerne løs hud. På denne tiden var hun vel 26 år, født 1 barn. Det varierer nok fra person til person, men du minsker ihvertfall risikoen for øverflødig hud ved trening
lovenemo Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Hvis du satser på en rolig vektnedgang vil det være bedre for huden enn hvis du raser ned i vekt, naturlig nok Huden må få tid til å "komme etter", hvis du skjønner.. Jeg har gått ned 20 kg og det merkes ikke på huden min. Skal fortsatt ned en god del, så håper det holder seg slik. Skulle du få mye overflødig hud er det nok ikke noe problem å få innvilget operasjon og få det dekt.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Jeg har gått ned mellom 15-20 kilo, i midten av tyveårene. Dette gjorde jeg over en lang tid, ved å spise sunnere og bevege meg mer. Jeg har ikke hatt noe overflødig hud.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Nå var ikke jeg overvektig i utgangspunktet og gikk ned veldig fort. Men endte opp med en ekkel rumpe med rynkete hud på. Samt at det hang på overarmene og var litt løst her og der. Det ble også mer synlig med strekkmerker og slikt faktisk. Ikke pent! De som er overvektige og går ned i vekt. Tror nok det kommer litt an på hudtypen faktisk, og om man klarer å bygge opp muskler så man ikke mister både fett og muskelmasse samtidig. Det hjelper å være fast i fisken under huden, også når man er på vei ned. Har nok mye å si om man har jojo-slanket seg. Da blir huden stekt og ikke strekt over tid så man ender opp med å strekke huden uansett. Det vil ikke se pent ut når man går permanent ned i vekt. Det har jeg gjort i mange år nemlig og det er nok derfor jeg har strekkmerker og rynkete rumpe nå... (Må jo le litt av det også.)
Siiw Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Tror ikke det er noen løsning ved og raaase ned i vekt! ;- / . Tror man lettere får løshud:S , skal selv gå ned i vekt med tabletter!:-) og legen har satt som mål 4-5 kg i mnd! minst da:P . og ikke rase ned i vekt for det vil han ikke at jeg skal gjøre.. men som andre sier om det skjer, så kan man kanskje få innvilget opperasjon!
Siiw Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 Tror ikke det er noen løsning ved og raaase ned i vekt! ;- / . Tror man lettere får løshud:S , skal selv gå ned i vekt med tabletter!:-) og legen har satt som mål 4-5 kg i mnd! minst da:P . og ikke rase ned i vekt for det vil han ikke at jeg skal gjøre.. men som andre sier om det skjer, så kan man kanskje få innvilget opperasjon!
fruenge Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 jeghar gått ned 55 kg og ha mye løshud, men trorr ikke det kom før etter 20-30 kg.
Brud84 Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 Jeg er 24 år, og har gått ned 65 kg siset 1,5 år..... Og ja det ble MYE løshud.... I høst fjerna jeg 2,7 kg løshud fra magen, og kirurgen regner med å fjerne 1-1,5 kg fra hvert av lårene mine nå til våren. I tilegg har jeg flaggermusvinger under armene. Ikke spessielt pent, så de må opereres de også. Hvor mye løshus man får avhenger av mye forskjellig, som: alder, hudtype, hvor mye/fort man går ned, trening osv.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #10 Skrevet 4. januar 2009 mye overflødig hud er også min skrekk. jeg er 30 kilo overvektig, og jeg vet at jeg ikke har en elastisk og fin hud. magen er jeg ikke så bekymret for, fordi jeg ser at den må oppereres uansett ved vektnedgang. men det er låra som er min store bekymring. er redd de blir veldig stygge, og jeg er redd for opprasjonen som kan gi blodpropp (har lest dette på sider for pastisk kirurgi) jeg har forhørt meg at man kan få dekt utgifter ved mageplastikk, men armer og lår må man dekke selv. i noen tilfeller har personer fått dekket "alt" men det hører ikke med til det vanlige. legen er med på å bestemme om man kan få invilgning, noen gjør det lettere en andre leger. ei venninne av meg måtte gå i et år med stabil vekt for å overbevise legen om at dette var varig vektnedgang. jeg har fått åreknute på låret og lurer på hvordan det virker inn på eventuell opperasjon. fint å høre andres tanker om evnet,
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #11 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har til nå gått ned ca 40 kilo. Har ikke fått noe løshud i det hele tatt, og det tror jeg er takket være at jeg har gått ned særdeles langsomt, samt at jeg er en jo-jo slanker slik at huden er vant til å bli strukket (huff).
Lyra Skrevet 10. januar 2009 #12 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har gått ned over 40 kg på 1 år, og er ganske slapp i fisken ja. Håper jo fortsatt på at det kan forbedre seg litt hvertfall, der det er mest synlig, men om ikke så blir det vel å fjerne hud etter hvert. Er forresten 24 år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå