Gå til innhold

"strukturert" murvegg

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har et flervinklet rom med vegger som er i strukturert mur(vet ikke hva det egentlig heter...).

denne vil jeg ha bort, og etter avstanden mellom listene og veggen å dømme, i tillegg til at det er flere vinkler, så tror jeg veggplater blir vanskelig.

selvsagt kan man pusse ned hele dritten, men om det er like mye eller mindre arbeid med helsparkling så vil jeg heller gjøre det tror jeg......

noen som har prøvd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde struktur på murpipa. Var visst in på 70-tallet. Skikkelig pyton. For det første var jo pipa "piggete" - hvis man kom borti så fikk man jo vondt, rispa seg o.l. For det andre var det en skikkelig skitt-samler og umulig å vaske/holde ren.

Så når vi pusset opp, så pusset vi ned pipa - med pussekloss beregnet på mur. Skikkelig tungt arbeid - og det tok lang tid. Så hvis du har en hel vegg av dette, vil jeg anbefale deg å sparkle det. Finnes sikkert noe mur-puss eller noe du kan sparkle det med. Hør på en byggvareforretning.

Skrevet

Jeg hatet pipa vår i 10 år etter at vi kjøpte huset... Skikkelig "skvett-pusset", umulig å holde ren.

Da vi pusset opp stua ba jeg samboer legge et tykt lag med Jotaplast på, i håp om å kunne utjevne noen av toppene. Da viste det seg at pussen ble så myk og fin at vi kunne skrape den av!!! Vi kjøpte en skrape med metallblad, ikke spesielt skarpt, men solid. Og borte ble all puss!

Nå er pipa glatt og fin! Så det er verdt et forsøk, klin på billig jotaplast 07 og ha en solid skrape, så erdet mye lettere enn å pusse på tørr mur eller å sparkle....

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

jotaplast? det skal jeg jammen prøve!

hvis dere hatet en pipe - tenk hva jeg da føler for en hel gang med disse lekre veggene....... :snurt:

aaaah....drømmer om ny gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...