Gå til innhold

Digitalt speilrefleks

Anbefalte innlegg

Skrevet
Dette er fullstendig feil! Selvsagt tillates det ikke at varene er brukt! F.eks spill og annet som har emballasje som er brutt, kan ikke byttes. Hvis folk skulle få bytte brukte ting, så ville jo bedriften gått konkurs!

Det står spesifisert under returvilkårene til elkjøp at en del varer ikke omfattes av returretten. Elkjøp løper en økonomisk risiko med å ha denne garantien, men jeg tror de tjener på det i det lange løp. Har ingen av dere sett "brukt"-hylla på f.eks. elkjøp carl berner? Mye snask til reduserte priser der. Objektiver, speilreflekser, gps, etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

elkjøp har 30 dagers retur rett selv om varen er brukt. Byttet nettopp inn en kjøkkenmaskin jeg ikke var fornøyd med og fikk pengene tilbake. De selger varen som B-vare.

Skrevet
De selger mye brukte varer på Elkjøp. Returretten på elkjøp er veldig ok, du kan helt fint bruke tingen du kjøper.

HVorfor sier du ting som er så utrolig FEIL!? Jeg kjøpte et kamera i november, prøvde det så vidt og var ikke fornøyd. Pakket det pent ned i esken og dro tilbake til butikken. Har du brukt det? spurte de. Ja, jeg har prøvd det så vidt, svarte jeg. Beklager, da kan du ikke få byttet det. Men hva med bytteretten? spurte jeg. Den gjelder bare for varer som ikke er brukt, er den brukt er den ikke lenger komplett, fikk jeg til svar.

Skrevet (endret)

Da gjorde de en feil, for det skal du få returnere så lenge det er feilfritt (dvs at produktet ikke er skrapet opp eller har ande feil som påvirker funksjonen), har originalemballasje, du har kvittering og det er innen 30 dager. Er ikke jeg som feilinformerer når du har truffet på en elkjøpansatt som ikke kan dette her.

Lurer på om jeg skal gå tilbake med min ganske godt brukte mikrobølgeovn og teste dette her. Tror det skal gå helt greit, altså.

Endret av Zzyzx
Skrevet

de åpnet ikke opp kjøkkenmaksinen jeg leverete inn en gang, for jeg hadde pakket den så fint inn. men brukt var den-1 gang...og det sa jeg!

de ble til og med overasket når jeg faktisk hadde kvittering...

og så overførte de tilbake ett par tusenlapper på kontoen min.

veldig bra service-men egentlig ganske uforståelig.

Skrevet (endret)

Jeg er en ganske fersk Canon EOS 40D eier og må si at jeg er superfornøyd.

Har foreløpig to objektiver: Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM og Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR.

40D er jo allerede litt 'gammel' men jeg/vi syntes at det var mer en bra nok for 'første' kamera og de to objektiver gir nok lekerom for nå.

Har alltid tatt (veldig) mange bilder, men aldri med speilrefleks (hadde en Panasonic ultrazoom for mange år), men jeg gjorde en god del research på nettet før vi kjøpte, og 40D virket veldig bra. Virker som om mulighetene er uendelige. Masse moro!

Selvfølgelig 50D er nyere og ennå bedre, men det ble rett og slett for dyrt.

Anbefales!

Endret av mrs_bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...