Gjest anonym nå Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Hei! Nå er jeg veldig stressa og oppgitt over meg selv! Jeg har i all romjul og nyttårsstyret klart å glemme å ta p-pillen 4 dager på rad! Søndag-Lørdag forrige uke gikk jeg på pillefri uke. Hadde sex fredag, lørdag og søndag. Søndag tar jeg første p-pille på brettet. Også har jeg altså utrolig nok glemt å ta p-pille mandag, tirsdag, onsdag og torsdag. Så nå er jeg litt stressa hva jeg skal gjøre. Det er jo først og fremst sjanse for at jeg er blitt gravid, som ikke passer i det hele tatt, med typen på militæroppdrag og jeg midt i utdanningen. Og hvordan skal jeg komme meg inni p-pille "systemet" igjen? Jeg har tatt en pille for ikveld (fredag), burde jeg bare fortsette som om ingenting har skjedd, eller ta de andre fire også. Eller blir det for stor dose? Har lest pakningsvedlegget og det hjelper lite.. : "Dersom du er mer en 12 timer forsinket kan p-pillens pålitelighet være redusert. Risikoen for graviditet er større dersom forglemmelsen finner sted i løpet av den første uken eller på slutten av brettet. Ta alltid den siste utelatte tablett så snart du blir klar over forglemmelsen, selv om dette inebærer at du må ta to tabletter på samme dag. Fortsett deretter å ta p-pillene som vanlig, men sørg for å bruke en prevensjonsmetode i tillegg (som f. eks kondom eller sæddrepende middel) de neste 7 dagene. " To tabletter på en dag er jo greit nok, men FEM?
Pingting Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Jeg ville vel kjøpt en angrepille så fort som mulig ihvertfall. Det er begrenset hvor lenge de er effektive (72 timer tror jeg?), men det kan umulig skade. Og kan jo kanskje redde situasjonen din! Ang. hvor mange du skal ta, aner jeg ikke. Kanskje du kan søke litt rundt på nett og se om det er flere som har vært i samme situasjon? Eller ring legekontoret ditt på mandag, ofte er det helsesøstre som tar telefonen og de burde vite
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Takk for svar Har spurt litt rundt omkring, men er visst ikke så mange som er like vims som meg! Noen mener jeg bør ta de jeg har glemt, andre mener bare fortsette uten å ta de glemte... Og må mandag når legekontor er åpne er det vel litt for sent? Typisk at jeg kommer på sånt fredag kveld! Siden det er seks dager siden jeg sist hadde sex og jeg ikke får kommet meg på noe apotek før mandag tror jeg egentlig ikke det nytter noe særlig med angrepille? 72 timer er vel 3 dager, også skal den ha 0% effekt er det ikke så? Vil ikke ta med mindre det kan hjelpe, det er vel ikke sukkertøy heller,
Avalon Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Hei! Fortsett på å ta p-pillene som vanlig, å ta flere p-piller på engang har ingen effekt. Angrepillen har full effekt når den tas rett etter sex, når d har gått 72 timer er ikke effekten like stor. Den virker jo også sånn at hvis det allerede er et befruktet egg som har festet seg, har den null effekt. Så mitt tips, ta p-pillen slik du skal, og ta heller en graviditetstest
Gjest også anonym nå Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Vi er to! Jeg har også glemt å ta mine piller 3 dager på rad. Og angrepillen er det også for sent for meg og ta. Jeg glemte å ta de 3 første pillene på nytt brett, og har en følelse av at de er de mest uheldige å glemme? Sender deg en , jeg. Også krysser jeg fingrene for oss begge, om at dette har gått bra!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå