Gå til innhold

Bidragsveilederen

Fremhevede innlegg

Gjest Mertha
Skrevet

Den bidragsveilederen virker jo bare for et barn, tar ikke hensyn til om man er gift på nytt og en hel del. Hvordan kan jeg finne ut hva det faktiske bidraget skal være?

Bidraget går igjennom NAV, vil det ikke reguleres riktig etter hans inntekt da? Det har bare steget med 300 kr de siste ti årene, men jeg tror han er opp 100tusen mer i lønn. (Han har et og 1/2 barn i egen husholdning og 0 samvær)

Og hva gjør jeg med konfirmasjon? (jeg er gift på nytt med flere barn og ikke fattig) Skal jeg la ham slippe for å være "grei", og håpe at han dukker opp... Eller sende invitt og ringe NAV om regninga? Vi kommuniserer ikke og jeg er redd fyren! Skulle ønske noen kunne sitte sammen med oss og planlegge alt sammen og si sin mening om rettferdig og skikkelig....Men det kommer aldri til å skje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bidragsveilederen kjøres en gang pr. barn og resultatene legges sammen. Hvis summen ikke overstiger grensen for bidragsevne, er det den du får. Hvis den overstiger, får du det bidragspliktige har bidragsevne til.

Det spørres ikke om man er gift på nytt, fordi det ikke har noe å si for bidraget. Det er ikke ny ektefelle som skal forsørge barnet. Jeg vet ikke hva du mener med "en hel del", men alt skal i prinsippet være med i bidragsveilederen.

Nav sjekker ikke om hans inntekt endrer seg, det er du som må be om ny beregning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...