Gå til innhold

forvirret, og søvnløse netter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei!

ane ikke hvorfor jeg setter inn dette inlegget her men har ikke noe annet sted å sette det inn!

jeg er 14år, og tenke mye på fremtiden og har store planer, men foreldrene mine sier masse som gjør så jeg ikke tror på meg selv at jeg ommer til å klare det,. jeg lagr meg en ``verden `` inni meg om hvordan jeg vil at livet skal bli, eller hvordan ting kunne skjedd, jeg har også veldig mye å tenke på pga nyskilte foreldre, og klarer ALDRI og sove..

hvis jeg trenger å snakke om noe, skriver jeg sanger ! og musikk er en stor del av meg, men jeg blir hele tiden forvirret av å skrive sangtekster (de er på engelsk) dette er ogs en grunn til at jeg ikke får sove, jeg må ha musikk rundt meg HELE TIDEN!

familie prøver også ofte og kontrollere meg og gjør meg forvirret, og jeg har merket at jeg har blitt sikkelig SUR av alt dette i det siste, se ikke glede i å leve lenger, sytes livet er kjedelig og vondt..

Jeg er ofte trøtt pga jeg ikke sover, og derfor går det dårlig på skolen og jeg glemmer å gjøre lekser fordi jeg hører p musikk og skriver sanger dagen lang.

Hva skal jeg gjøre? dette er kanskje veldig rart innlegg men det er faktisk Kjeepe vanskelig for meg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ikke så lett ut å være deg for tiden :klemmer:

Har de sosiallærer eller helsesøster på skolen din? Jeg tror de kan være greie å snakke med, de kan kanskje hjelpe deg til å få litt "ro i hodet", sånn at ting blir lettere for deg.

Skrevet

jeg liker ikke helsesøstra på skolen fordi jeg vet at hun har sagt ting videre til andre lærere som venninene mine har sagt til hun.!

og sosiallæreren på skolen er en lærer jeg ikke er så god venn med kan man si!

Skrevet

Hmm, da høres det jo litt mer kinkig ut. Helsesøster skal ha taushetsplikt, også overfor lærere, så lenge det ikke er fare for liv eller helse (om det er fare for liv eller helse må helsesøster selvsagt koble inn den hjelpen som hun mener trengs, men da vil hun også koble inn enten BUP, PPT eller barneverntjenesten, i tillegg til at lærer vil få informasjon om problemene som eleven sliter med). Men om hun bryter taushetsplikten når det ikke er nødvendig, skjønner jeg at du ikke vil snakke med henne. Og jeg skjønner jo også godt at du ikke vil snakke med sosiallærer hvis kjemien mellom dere er dårlig.

Om dere er så heldige å ha skolepsykolog, går det kanskje å ta en prat med henne/ham? Evt finnes det kanskje helsestasjon for ungdom der du bor? I så fall anbefaler jeg å gå dit, og be om å få snakke med noen andre enn den som jobber ved skolen din. Om det ikke er helsestasjon der, kan også fastlegen hjelpe deg, enten som noen å prate med, eller ved å henvise deg til psykolog.

Jeg håper du finner noen som kan hjelpe deg, jeg husker veldig godt hvordan det var å være i tenårene og slite alene med problemene, og det har i ettertid vist seg å være helt unødvendig, for det finnes mange som bryr seg om hvordan ungdom har det, og som har greie på hvordan de kan hjelpe dem til å få det bedre.

Skrevet

Hei

Kanskje noen her kan hjelpe?

Der kan du skrive inn og få svar av fagpersoner, og du kan være helt anonym.

Håper at det det ordner seg for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...