Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Skal ha bursdagsfest snart, og lurte på om noen kan hjelpe meg med geleshots?? har ikke peiling på hvordan jeg lager dem, og vil gjerne servere venninnene mine det... alle svar mottas med takk!!!:D Godt nyttår forresten;)
Gjest Gitte Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Vi hadde det på nyttårsaften. Bytta ut 2dl vann med 2dl sprit. Så istedet for 5 dl vann ble det 2dl sprit og 3 dl vann. Mer enn sterkt nok..
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Vi hadde det på nyttårsaften. Bytta ut 2dl vann med 2dl sprit. Så istedet for 5 dl vann ble det 2dl sprit og 3 dl vann. Mer enn sterkt nok.. takk!! hvilken smak, og hvordan er fremgangsmåten?
Gjest Gitte Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 takk!! hvilken smak, og hvordan er fremgangsmåten? Kjøp en pakke med gelepulver og følg bruksanvisningen.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Kjøp en pakke med gelepulver og følg bruksanvisningen. og det er det..? ikke noe mixing og triksing? hva med sprit og oppkok da??
Gjest men Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 og det er det..? ikke noe mixing og triksing? hva med sprit og oppkok da?? Løs opp geleen i det kokende vannet, kjøl det litt og rør inn spriten når det blir kaldere, så ikke alkoholen fordamper. Jeg er ikke så glad i Freiagele, så jeg hadde kanskje tatt meg bryet med å finne en "hjemmelaget" oppskrift på nett, men har ikke noen på lager :-)
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 freia med stikkelsbær er best til geleshots, men vet ikke om den finnes lenger...
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 freia med stikkelsbær er best til geleshots, men vet ikke om den finnes lenger... ok. skal sjekke på butikken;) tusen takk for alle tips!!:D
trultetrulte Skrevet 3. januar 2009 #9 Skrevet 3. januar 2009 Spray bittelitt formfett i glassene for at geleen skal gli lettere ut. Jeg vet det høres ekkelt ut, men du skal spraye så lite at det ikke synes i det hele tatt, eventuelt tørke med litt kjøkkenpapir.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå