Gå til innhold

Idnars liv i en bok vol.2

Idnar

Anbefalte innlegg

Må få ut litt frustrasjon (begynner å bli Idnars sytebok, men jeg må få ut litt før jeg sprekker) OBS: Noen stygge ord kan forkomme

Jeg snakket med Adeccodamen min hin dagen. Hun nevnte en jobb som kunne være aktuell for meg, så jeg har vært skikkelig optimistisk ang de siste dagene. I dag kommer hun og forteller at man måtte ha minst to år høyere økonomiutdannelse for å få den jobben! :kjefte: Hvorfor i huleste nevner hun noe sånn for meg??? Snakk om å trakke meg godt nedi dritten igjen, da! :sukk:

Så ringte jeg NAV. Skulle egentlig bare spørre hva jeg trenger på mandag når jeg skal søke på dagpenger. Jeg er av typen som slår flere fluer i en smekk og spør om alt jeg skal når jeg først ringer. Altså, jeg kommer på en haug med ting når jeg plutselig har de på linjen. Så jeg spurte om hvordan det ligger an med søknad på stønad pga. den forbanna cøliakien. De kunne fortelle at han forpulte (ja, for det er han) legen jeg har hatt ikke har sendt det han skulle! At han ikke har svart de når de tar kontakt med han ang. saken! Og derfor har det hele stoppet opp!!!!!!! :frustrert::grine: :slåss: :kjempesinna::sinna: Forbannade åndssvake jævla drittsekken!!! Måtte han brenne i helvete! Og nå må jeg kontakte han, for nye legen har heller ikke mottatt det hun skulle!

Burde anmeldt han eller noe sånn! Hengt han ut offentlig! Kastrert han! Hva som helst, bare han må lide skikkelig! SKÅL!

Nå skal jeg ta en velfortjent lunch (selv om jeg nesten ikke har gjort en dritt av det jeg skulle i dag :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går det an?! :kjefte:

..men for å se det positive i det får du jo en klekkelig sum den dagen pengene kommer da! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet!! :hoppe:

Men at det skulle være så innigranskauen vanskelig å bare gjøre jobben sin??? :kjefte: Og nå må han mest sansynlig ringe meg. Jeg som absoluttlig ikke ville ha noe med han å gjøre at all!!! :sukk:

Jeg passet egentlig på å si akkurat det til damen hos legen.. :fnise: Får håpe han ikke ringer! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en køddlege :doink: Er så typsik NAV og. De gjør det litt med vilje, og sosialkontoret. De gjør alt litt ekstra vanskelig for de som søker etter hjelp, slik at de på en måte presser søkerene ut i arbeid fortere en F. Er syk og teit måte de gjør det på, men det er sant. Så det e rlurt å spørre om alt med engang. Du må nesten bruke noen dager på å forberede spm når du skal ringe. Men allikavel så er det alltid noe søkerene har glemt/oversett. Det slår ikke feil!

Har du jobbet lenge i Adecco? Det er vikarbyrå eller? :klø:

Noe jeg tror du blant annet trenger er grunnen for at du ikke har jobb lenger. Så jeg ville ha fått adecco til å dokumentere det, at det er pga finanskrisen eller hva. Også trenger du dokumentere det du tjente i fjord. Tror kravet ligger på ca 106.000 kr på det du tjente i fjord, skattekort må du ha med. Registrere deg som arbeidssøker på nav. Tror du kan gjøre det via nett.

Ok, her kan du lese mer :)

Håper ikke du må vente så lenge, vet det er folk som må vente oppimot 8 uker. Er helt insane.

Du skal få 2 klemmer, det har du fortjent. Til og med 3 ;):klemmer::klem::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å fortelle (midt oppi all elendigheten) om presangen jeg fikk i går!! :)

R var SÅ stolt når jeg kom hjem i går. Han kunne fortelle at når vi hadde spist middag, så skulle jeg få en gave som han hadde kjøpt og greier!

Når middagen var innabords så mente han at vi måtte rydde først, og jeg begynte å lure litt på om det virkelig var noen gave.. Men det var det! :fnise:

Han fant fram en hvit pose og oppi der lå en rackert! En sånn sak som man bruker å grille mygg og sånn med!! :hoho: :hoho: :hoho: Han mente at det måtte være den perfekte gave til meg! Sånn at jeg kunne grille edderkopper og andre bugs når det skulle være nødvendig! :fnise: Oppladbar og greier!!! :ler:

R var så skjønn når han sto der, SÅ fornøyd med seg selv! :rødme: Go klumpen min :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en køddlege :doink: Er så typsik NAV og. De gjør det litt med vilje, og sosialkontoret. De gjør alt litt ekstra vanskelig for de som søker etter hjelp, slik at de på en måte presser søkerene ut i arbeid fortere en F. Er syk og teit måte de gjør det på, men det er sant. Så det e rlurt å spørre om alt med engang. Du må nesten bruke noen dager på å forberede spm når du skal ringe. Men allikavel så er det alltid noe søkerene har glemt/oversett. Det slår ikke feil!

Har du jobbet lenge i Adecco? Det er vikarbyrå eller? :klø:

Noe jeg tror du blant annet trenger er grunnen for at du ikke har jobb lenger. Så jeg ville ha fått adecco til å dokumentere det, at det er pga finanskrisen eller hva. Også trenger du dokumentere det du tjente i fjord. Tror kravet ligger på ca 106.000 kr på det du tjente i fjord, skattekort må du ha med. Registrere deg som arbeidssøker på nav. Tror du kan gjøre det via nett.

Ok, her kan du lese mer :)

Håper ikke du må vente så lenge, vet det er folk som må vente oppimot 8 uker. Er helt insane.

Du skal få 2 klemmer, det har du fortjent. Til og med 3 ;):klemmer::klem::hug:

Tusen takk for klemmene!!! :kose::klem:

Ja, jeg trenger dokumentasjon fra adecco (vikarbyrået jeg har vært ansatt i siden februar 07 og har jobbet samme sted hele tiden, sentralbord i bank), skattekort, lønn og trekkoppg. fra i fjor, nyeste lønnslipp.

Ventetiden er ca 2-3 uker (jeg spurte). Men tusen takk for info! :kose:

NAv er oppfunnet for at ting skal gå tregt og være vanskelig! :tristbla: Men når nolduslegen ikke kan gjøre jobben sin, som egentlig burde være kjempeenkel, da er det noe som gjør at jeg føler meg litt som dette :murvegg: og dette :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg har aldri hør om rackert. Skal du grille de på grillen? Stakkars ekkle insekter. Men så søtt av R da. Kan se det for meg :ler: Han var sikkert skikkelig stolt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser ut som en tennisracket! Og i stedenfor de vanlige trådene som pleier å være på en sånn racket, så er det noen sånnderre strømledninggreier i stedenfor! :lur: Har ikke prøvd den ennå, men det skal bli en sann fornøyelse! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj shit, jeg hadde aldri tørd det. Tror jeg hadde blitt lei meg av å grille en edderkop eller et insekt. Men livredd de, det er jeg. Jeg fanger de under en skål eller noe, så for de andre ta seg av det.

E har søkt på jobber litt rundt om, så er godt mulig vi må flytte. Han har søkt jobb i Tromsø :sjokk: Bergen, og her i Oslo. Håper han får her, men hadde vært litt spennende å prøve et annet sted å bo og :) Men først, Tyrkia here we come ;) Jeg har fått pakke i posten. Har en svær pakke fra Ellos og en pakke fra foto knudsen. Jeg bestilte 2 store bilder av meg og E, som jeg tenkte å ha på veggen :rødme: :) Tror jeg skal gå å handle middag og hente pakken i samme sleng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et rot med den legen! :slår: Han tenker ikke over konsekvensene av det han har gjort, håper han får høre det! :fy_fy:

Og Hun på Adecco kunne vel sagt med en gang at en måtte ha 2 års økonomiutdannelse for å få den jobben. Kjipt med falske forhåpninger.

:blomst: til deg!

Sånn rackert har jeg sett i bruk og det såg veldig effektivt ut.

SNAP! så fallt krypet til jorden. Har vurdert å kjøpe en selv, men aldri funnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SNAP! så fallt krypet til jorden.

:sjokk:

Hva skjer etter du har brukt den? Plukker du opp grillete kryp eller sitter de fast på rackerten? Stakkars asså. Jeg håååper det sitter noen gedigne svære kjemper og tenke slik mot dere og. Ja du og, Idnar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis jeg en dag er ute og går og ser en gedigen elektrisk rackert komme mot meg skal jeg legge meg flat. :fnise:

(Og kanskje det sitter noen kjemper og ser på oss nå og ler seg skakke over panikken vi skaper over svineinfluensaen de har kastet over oss....?) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj shit, jeg hadde aldri tørd det. Tror jeg hadde blitt lei meg av å grille en edderkop eller et insekt. Men livredd de, det er jeg. Jeg fanger de under en skål eller noe, så for de andre ta seg av det.

E har søkt på jobber litt rundt om, så er godt mulig vi må flytte. Han har søkt jobb i Tromsø Bergen, og her i Oslo. Håper han får her, men hadde vært litt spennende å prøve et annet sted å bo og Men først, Tyrkia here we come Jeg har fått pakke i posten. Har en svær pakke fra Ellos og en pakke fra foto knudsen. Jeg bestilte 2 store bilder av meg og E, som jeg tenkte å ha på veggen Tror jeg skal gå å handle middag og hente pakken i samme sleng.

Pakker i posten er gøøøy!!!! :hoppe:

Jeg vil på det sterkeste anbefale Bergen!!!!! ;) Her skinner solen og alle er glade! Bergen er rett og slett helt herrrrrrrrlig! :fnise:

For et rot med den legen! Han tenker ikke over konsekvensene av det han har gjort, håper han får høre det!

Og Hun på Adecco kunne vel sagt med en gang at en måtte ha 2 års økonomiutdannelse for å få den jobben. Kjipt med falske forhåpninger.

blomst til deg!

så fallt krypet til jorden. Har vurdert å kjøpe en selv, men aldri funnet

De har de visst på jysk! Tror den kostet noe sånnt som 30 kr eller noe i den duren! :fnise: Ellers så så jeg sånne på teknikkmagasinet i fjor eller så har de sånne her ;)

Det med legen: Jeg byttet lege for jeg synes han er en dåsemikkel som ikke gjør jobben sin! Jeg har egentlig vært ganske fornøyd med han inntil i januar, da fikk jeg diagnosen cøliaki. Han har ikke gjort noe for å hjelpe meg etter det! :kjempesinna: Alt jeg spurte om henviste han til cøliakiforeningen! Han kunne rett og slett ingenting om saken, og hadde ingen interesse i å hjelpe meg. Så nå har jeg byttet lege! :) Håper hun er grei! :)

Det med Adeccodamen: Hun kunne jo bare lat være å si noe! Rett og slett holdt kjeften sin!! :angry::sjenert: Takk for blomsten!! :kose:

:sjokk:

Hva skjer etter du har brukt den? Plukker du opp grillete kryp eller sitter de fast på rackerten? Stakkars asså. Jeg håååper det sitter noen gedigne svære kjemper og tenke slik mot dere og. Ja du og, Idnar

Jeg vet ikke jeg om dyrene henger fast eller noe? :klø: Det sitter nok sikkert noen uti der som ser ned på oss her og ler hardt av oss! :fnise:

Ja, hvis jeg en dag er ute og går og ser en gedigen elektrisk rackert komme mot meg skal jeg legge meg flat. <-- :hoho:

(Og kanskje det sitter noen kjemper og ser på oss nå og ler seg skakke over panikken vi skaper over svineinfluensaen de har kastet over oss....?)

Jeg er ganske så bekymert over den der svinefluen! Spiste tacos her om dagen og det kommer jo fra mexico! :sjokk:

Duste legen Flink du er som ringer og spør om alt mulig Jeg glemmer alltid halvparten av det jeg skal si

Jeg ringte jo egentlig for at jeg skulle spørre om noe helt annet, også plutselig poppet det opp i hjernen min at jeg skulle spørre om det andre også! Sånt skjer stadig vekk! Ringer for å spørre om noe, så får jeg svar på alt mulig annet! :fnise:

Men planlegger jeg å spørre om en haug med greier kan du være sikker på at jeg glemer et eller annet! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på shopping med mamma! :)

Jeg kjøpte meg en knall grønn (med litt mønster på) kjole som jeg skal bruke i et bryllup. En hvit bolero til å ha over. :) Mamma kjøpte boleroen :fnise:

Så har jeg jo vært forkjølet i det siste og er ganske tett i kanalene (bihulene). Vi stakk innom apoteket og jeg kjøpte et nesehorn! Det ser skikkelig nasty og skummelt ut, men jeg begynte å bli ganske desperat! Prøvde det i gårkveld og må bare fortelle at det var helt genialt!!! Det funket som bare det!! Eneste jeg synes var dumt med det var at jeg ikke har skaffet meg sånn for lenge siden! :sjenert:

Så det anbefales på det sterkeste!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ser det for meg :ler:

Jeg har no hørt rykter om at det kansje er.. Emm.. Ca 12 soldager i bergn på et år. HAHAHAHA :fnise: Vi får se hva som skjer, en ting vet jeg sikkert, og det er at jeg skal prøve fløybanen :jepp:

Er natt til første mai, og det merkes. Alle fjottiser er på fylla, og faen så de irriterer. Ut og vekk med russen. Plageånder alle sammen! :doink:

Kansje jeg skulle ha kjøpt sånn der racket til krypene jeg og, men den får E bruke, ikke søren at jeg har samvittighet å grille noe som lever :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mexikans mat? Ups! :fnise:

Hvis du våkner med snue og grisete tanker så kan det være symtom på svineinfluensa... :ler:

Det regner i snitt 18 dager hver måned i Bergen. Men det er soldagene vi husker, så det merkes ikke så godt som en skulle tro, bare en investerer i gode regnklær og en solid paraply... :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, finnes det ikke egen parply automat i Bergen? :skratte:

:regn:;)

Natta :kose: Idnar :)

:natti:

Edit: Så bare en smily som var søt, som hadde kode :juhu: Men den er vist ikke lengre :sur:

Endret av Hjertestein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger nesten aldri merke til at det regner her i bergen! Bare kun hvis det regner hele sommeren. Men som Alvira sier, det er soldagene man legger merke til! :sol: Da kommer alle bergenserene ut og stemningen er på topp!!! :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dagen vært? Deilig å være arbeidsløs? :ler: Egentig skulle adecco ha betalt deg, siden du er ansatt der. Er ikke din feil med denne finanskrisen :sur:

Jeg har spist hamburger til middag :sjenert: Og no er jeg driiiit sjokolade sugen :sukk:

:sjokolade::sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...