Gå til innhold

MellonCollies dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

:vinke:

Er innom og leser jevnlig :)

Høres ut som dere har hatt en flott sommer! Jeg har mange gode minner fra campingferier rundt om i landet, det er veldig koselig :) Dere har vogna stående på en fast plass, ikke sant?

Kjedelig at N får magevondt da, og spesielt av sjokolade! Når man har lyst på sjokolade er det lite annet som duger :sjenert:

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:vinke:

Er innom og leser jevnlig :)

Høres ut som dere har hatt en flott sommer! Jeg har mange gode minner fra campingferier rundt om i landet, det er veldig koselig :) Dere har vogna stående på en fast plass, ikke sant?

Kjedelig at N får magevondt da, og spesielt av sjokolade! Når man har lyst på sjokolade er det lite annet som duger :sjenert:

:klemmer:

Er på fast plass, ja. Litt av tanken er at det blir veldig "trygg" ferie for ungene når de får sine sommervenner og er på en plass de kjenner godt. Da blir det mer avslappende for alle ;)

Skrevet

I dag har vi vært hos manuellterapeut med snuppa. Ikke av noen annen grunn enn at fadderen hennes jobber som m.terapeut, og dermed var det veldig enkelt å stikke innom med henne - sånn for sikkerhetsskyld. Med D oppdaget vi jo ikke låsninger før han var omtrent 6 mnd, så nå ville jeg heller være føre var. Konklusjonen var ingen låsninger, men litt stiv opp mot nakken. Så fikk litt tips om hvordan hun bør bæres, hvordan legge henne ned / ta henne opp etc. Så skal vi tilbake om et par-tre uker for å se utviklingen :)

Det har gått veldig fint på stor avdeling for D. I går forsøkte vi å sende ham i barnehagen med truse (vi hadde lovt badeland i helga om han klarte å slutte med bleie), men etter to uhell hadde han villet ta på bleie igjen, så da ble det sånn. Og i dag ville han igjen ha bleie. Vil ikke presse ham heller, kan ikke tenke meg det er godt for selvfølelsen å ha mange uhell heller. Er han ikke klar, så er han ikke klar. Men vi fortsatter trening og oppmuntring, og de i barnehagen virket supre på området de også.

Når D kom hjem fra Krsand var det "midt på natta", og han hadde sovet i bilen. Han var rimelig i ørska, og hang seg bare rundt halsen min når han kom inn. Tror dere jeg ble rørt når alt han mumlet og spurte etter var lillesøsteren sin :rodmer: Han er så god, og så glad i henne.

I dag kommer svigers på besøk, og i helga skal jeg i utdrikningslag. Så mannen skal være hjemme med barna. Mulig D drar på overnatting hos mine foreldre, så blir det litt enklere for mannen ;)

Og på tirsdag har altså D bursdag. Tenk at han allerede er tre år. Fine, store gutten min.

Skrevet

Om halvannen time er det nøyaktig tre år siden jeg fikk D i armene mine for første gang.

Gratulerer med dagen til verdens beste lille, store gutt :hjerte:

Nå; tilbake til kakebaking :)

Skrevet

I dag har det altså vært 3årsdag-feiring. Startet dagen med å komme inn på rommet hans mens vi sang bursdagssang og hadde med gaven hans fra oss; en sparkesykkel! Han har sagt det omtrent 10 ganger om dagen den siste måneden at han ønsker seg en sparkesykkel, så han ble skikkelig glad :)

Etter barnehagen har vi hatt familieselskap, og dagens tøffeste gave var en bilbane som han fikk fra mormoren og morfaren. Den ble montert opp og at han har kjørt billøp mot både pappaen, morfaren og oldefedrene (og mot meg, det var da det var mest hyling og action - haha :ler: Engasjementet er det ikke noe i veien med!).

Nå sover begge barna godt, oppvaskmaskinen er i gang og jeg er glad det er tirsdag, ukas beste TV-kveld. Nå må det slappes av, nemlig!

Gjest pysepusen
Skrevet

Gratulerer med 3-åringen! :bursdag: Kan fremdeles huske meldingen jeg fikk fra deg for tre år siden :hjerte:

Skrevet

Gratulerer med dagen til D! :bursdag:

Høres ut som en fin dag med et fornøyd bursdagsbarn :) Han begynner å bli stor gutt!

Skrevet

Gratulerer så mye med treåringen! :bursdag:

Høres ut som en flott feiring av en flott gutt :)

• 2 uker senere...
Skrevet

:bursdag: Gratulerer med vel overstått :bursdag:

tror nok de må ta bleieslutt litt i eget tempo ja... Her var det også full stopp, og han var nesten hysterisk for å få på bleia igjen...

nå har derimot lillesøster fått lyst til å gå på do morgen og kveld. Slett ikke dumt, for når hun får klistremerke vil jo han på do også. Men tror det er langt igjen før noen av dem slutter, og ville nok ikke blitt forundret om hun sluttet først. Men det gjenstår å se.

Koselig med søskenkjærlighet :hjerte:

God helg :klem:

Skrevet

Takker for gratulasjoner! Har jo ikke oppdatert på en stund, så siden sist har vi feiret D med barnebursdag. 9 barn + 8 voksne = full fart :ler: Men vi koste oss både store og små tror jeg.

N og jeg begynte på babysvømming på onsdag som var. Ble litt feil i forhold til henne og søvn, og i tillegg blir hun jo ganske fort sliten av ting. Så vi var ikke i bassenget hele halvtimen, men gikk opp tidligere når hun gråt litt. Ville ikke at hun skulle få en negativ greie med det. Men håper vi får det mer rett med søvn neste gang, for hun hadde store øyne og syntes det var spennende tror jeg. Og jeg koser meg jo sånn med svømminga også!

Ellers er det fine dager. N er rolig og blid, hun ler og ler når jeg tuller og danser med henne. Men er hun trøtt og ikke får sove akkurat når hun vil, da blir hun sint gitt! Jeg har vært litt alene med begge to, og det går kjempefint. D er enklere å ha med å gjøre når jeg er alene med de er når mannen er her faktisk. Akkurat som han skjønner at han også må ta litt ansvar og hjelpe meg. Fine gutten min. I bilen til barnehagen her om dagen sa han "du er den fineste mammaen i hele verden, du!". Jeg pleier å si det samme til ham, bare bytt ut mamma med gutt ;) Ellers passer vi på å nyte dagene vi kan være ute etter bhg nå før høsten tar fullstendig over. Han bytter på å ville bruke sparkesykkel eller vanlig sykkel for å dra ut på tur. Morsomt! Det går også veldig fint på stor avdeling. Han leker fortsatt mest med de gamle vennene som kom fra samme avdeling som han, men har knyttet seg fint til de "nye" voksne.

I dag har D vært ute med mormor og morfar mens mannen og jeg har fått ordnet i huset. Vi skal ha dåp i morgen og skal ha selskapet her hjemme. Så nå er det ryddig, rent og pent. Bordet er dekket, kaker bakt og noe mat laget. Har bestilt litt tapas og laget noe selv. Gleder meg litt til å få det overstått, hatt det litt hengende over meg med planlegging nå så tett oppi bursdagsopplegget til D også. Men jeg tror vi får en fin dag :hjerte:

Skrevet

Koselig med en oppdatering :)

Gratulerer så mye med dåpsbarnet :) Regner med dere har hatt en flott dag!

Skrevet

Gratulerer på etterskudd med dåpsbarnet :) Så på FB at dagen hadde gått fint, så bra! :)

Skrevet

Takk for gratulasjoner!

Det ble en flott dåp. N tittet på presten og var blid gjennom selve dåpshandlingen, og sovnet i armene mine etterpå. Verre å holde styr på en treåring gjennom en gudstjenste på halvannen time..! Mannen var helt svett etterpå, men andre mente D hadde vært veldig flink. Vi som foreldre føler vel kanskje mer på det og føler selv at ting bråker mer enn det egentlig gjør.

Selskapet var supertrivelig. Folk pratet og koste seg, maten smakte godt. Og N var blid og rolig gjennom hele selskapet. En stor kontrast til D sin dåp, hvor han hylte seg gjennom det meste :ler:

I går var vi på 3måneders-kontroll. N er blitt 62 cm lang og veier 6.420 gram. Stor, fin jente! Smilte og pratet med helsesøster helt til hun ble stukket i begge lår...da ble det hyl, ja! Roet seg etter et par minutter, og da var alt glemt. Har heller ikke vært noen spesiell reaksjon på vaksinen, har nok sovet noe mer enn vanlig i dag bare.

I morgen er det babysvømming igjen, håper ting går bedre da.

Nå skal jeg nyte tirsdagskvelden her hjemme. Mannen ser fotball på pub med en kompis, jeg holder meg oppdatert på VG-Live mens jeg har vanlig tirsdagTV-kveld ;) Huset holder omtrent på å blåse bort, jeg har nettopp måttet ut og stable sammen utemøbler. Stolene hadde flydd langt avgårde og bordplata blåste av. Får tenne noen lys og sette pris på all kosen som følger med høsten :hjerte:

Skrevet

Jeg er så heldig med snuppa mi. Nå er hun 3,5 måned, og det jeg håpte før hun kom var at hun skulle "gli inn" i hverdagen vår. Og det har hun gjort :rodmer:

Hun har laget seg fine rutiner nå, dagene er relativt forutsigbare. Som regel står vi opp i 7tiden, og er hjemme frem til storebror blir levert i barnehagen i 8.30tiden. Når vi er hjemme igjen legger hun seg for første lur. Sover gjerne rundt 30-40 min. Så er det lek og våkentid i halvannen til to timer før hun tar en ny lur som gjerne er på mellom halvannen og tre timer! Ny våkenperiode på rundt to timer, så en lur igjen på en times tid. I 18tiden får hun gjerne smokken sin mens hun leker på teppet sitt og kanskje dupper av litt så hun holder ut til legging kl 19.00. Legging er kjempeenkelt - vi steller på badet, gjerne samtidig med storebror, og så får hun pupp på sengekanten. Legger henne våken i senga si, synger en sang, kysser henne og går ut. 5 minutter senere sover hun :ler: Borrer hodet sitt inn i kosekluten og har det fint. På dagtid er det også stort sett bare å legge henne ned i vogna si med smokk og koseklut, så sovner hun.

Og dette er egentlig rutiner hun har lagt seg til selv, jeg har ikke jobbet aktivt for å få det til. Men det er utrolig godt å ha det slik, og til god hjelp i hverdagen spesielt når jeg er alene med begge to.

Motorikken er mye bedre utviklet nå. Når hun ligger på babygymmen er hun målbevisst når hun griper etter lekene sine, og hun putter det meste hun finner i munnen. Søta!

Hun er LANGT fra å rulle rundt eller noe da. Er ikke noe særlig oppe på sidene eller noe, liker godt å ligge i ro der hun er lagt :gjeiper: Men det kommer når det kommer.

Skrevet

Så fantastisk Melloncollie. "bare litt misunnelig" neida, begynner og komme seg bra her nå;)

Skrevet

Så fantastisk Melloncollie. "bare litt misunnelig" neida, begynner og komme seg bra her nå;)

Kjøpt ny vogn så nå er vi på testetur i helga.

Skrevet

Så herlig lille N er! :rodmer: Bra dere koser dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...