jente 79 Skrevet 4. juli 2011 #1681 Del Skrevet 4. juli 2011 Uff, fikk helt vondt av å lese om sykehus besøket deres. Så skummelt, en føler seg så hjelpesløs når de er så små. godt det gikk bra!!! Det gjør jo heldigvis stort sett det. Bra at alt er bra igjen nå. god sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #1682 Del Skrevet 7. juli 2011 Uff, fikk helt vondt av å lese om sykehus besøket deres. Så skummelt, en føler seg så hjelpesløs når de er så små. godt det gikk bra!!! Det gjør jo heldigvis stort sett det. Bra at alt er bra igjen nå. god sommer Ja, glade det gikk så fort over! ------- I dag har snuppa fått testet flaske med MME. Om en uke skal nemlig jeg på en konsert etter planen, og vi har ingen tilgang på kjøleskap der vi er - så pumping blir vanskelig. Tenkte da å teste de kartongene med ferdigblandet MME, og sjekket i dag om hun tok flaske. Ikke noe problem det, hun fikk flaske av pappaen og koste seg veldig. Så da blir det konsert da Og så kan jeg innrømme at jeg har helt vondt i hjertet av dårlig samvittighet for at jeg gir henne det. Jeg vet det er tåplig, men med D var jeg så nøye på at han kun sskulle få morsmelk, og nå gir jeg MME kun fordi jeg skal ut og kose meg. Jeg vet det ikke gjør noe. Men jeg har nå dårlig samvittighet uansett. Blæh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 8. juli 2011 #1683 Del Skrevet 8. juli 2011 Så bra at hun tok flaske! Gir litt mer frihet Ikke ha dårlig samvittighet, bare koooos deg på konsert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 13. juli 2011 Forfatter #1684 Del Skrevet 13. juli 2011 Nå har det vært hektiske dager - mannen har jobbet mye overtid og reist mye i jobben siste tiden, slik det gjerne er før ferietider. Men om 4 timer har han endelig ferie, da blir det familietid! Og med to voksne på to barn blir det litt roligere for meg også Var på campingvogna i helga og slappet av da, det var godt. Deilig å reise bort og ikke tenke på at man burde ha ryddet i boden, malt hus osvosv. Der kan man ikke annet enn å slappe av! Ellers er alt fint med både storebror og snuppa. Storebror går mye uten bleie etter barnehagen for tiden, men det blir uhell dersom ikke jeg minner ham om å gå på do. Men, vi nærmer oss da noe. Snuppa sover fortsatt mye. Nå legges hun i egen seng på soverommet oppe mellom 20 og 21 hver kveld, da ligger hun gjerne og prater litt i 5 minutters tid før hun sovner. Fantastisk. Deilig å ha litt tid alene nede i stua på kveldene! Litt magevondt innimellom, jeg må holde meg unna mengder av melk, kullsyre, løk, jordbær... og jeg lurer på om hun kan reagere litt på sjokolade. Så min matlyst er ikke på topp for tiden, jeg tenker for mye og stresser nok litt med det pga erfaringen fra forrige gang. Men noen måneder uten diverse skal vel gå greit. I morgen reiser vi til Køben for noen dager, der konsert står på planen for min del. Ellers blir det vel en tur på tivoli og ellers bare nyte late dager. Neste uke "flytter" vi til campingen. Så dere får ha en fortsatt god sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 13. juli 2011 #1685 Del Skrevet 13. juli 2011 Gooooood ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 14. juli 2011 #1686 Del Skrevet 14. juli 2011 Kos dere masse i ferien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 17. juli 2011 #1687 Del Skrevet 17. juli 2011 Håper dere koser dere på ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #1688 Del Skrevet 19. juli 2011 Babyer er noen rare dyr I går var jeg supermamma; på forskudd hele tiden. Matet før hun egentlig var sulten, la henne rett før hun ble trøtt osv - noe som resulterte i en superblid og happy baby! Var ikke en eneste misfornøyd lyd fra henne hele dagen før hun skulle legge seg, hun ville ikke sove i sin seng. Men greit nok. I dag derimot, er ingenting jeg gjør riktig - selv om jeg forsøker samme type teknikk som i går. Hyl og vræl og sint liten jente. Men det er som det var nå D var liten; akkurat når man tror man har knekt kodene og vet hva de vil, så snur de om og vil noe helt annet. Jaja, vi må vel tåle litt lyd fra henne også - hun er stort sett veeeldig fornøyd med livet og enkel å ha med å gjøre. Vi fikk første latteren i går, da Hun lå på magen min og drev og løftet på hodet og tittet på meg, vi pratet og så på hverandre, og det var tydeligvis gøy. For da ble koselydene hennes plutselig til en klukkende liten lyd som ble forsterket når mannen og jeg også lo. Hun har lenge hatt koselyder sammen med smilet som har vært på vei til latter, men først nå den kom skikkelig. Herlig! Turen til Køben gikk kjempefint! D storkoste seg på båten, og syntes det var spennende med karusell på tivoli. Snuppa var også kjempeflink, men vi måtte være flinke og skjerme henne. Blir jo mye støy og inntrykk. Heldigvis sover hun godt i vogna si, så hun sov gjennom det meste. Konserten var super for min del, og det hadde gått fint for mannen på hotellet med begge barna. Vi kom hjem med båten søndag formiddag, så var det først innom svigers på lunsj og så i en barnebursdag før vi dro hjem. Det ble nok i overkant mye på en dag, snuppa var veldig sliten når vi kom hjem. Merker at hun "tåler" mindre enn D gjorde - hun blir mye fortere overstimulert. Så jeg jobber med å lære meg hvor mye hun tåler. I morgen drar vi ut på campingen. Skulle egentlig dra i dag, men vi våknet 5.30 av at D gråt litt. Når mannen kom inn til ham gråt han og sa "jeg har vondt i magen pappa. Og jeg har spytta i senga!" - og der var det litt oppkast..! Fikk ham ut på badet, og det kom litt til..men så var det over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 19. juli 2011 #1689 Del Skrevet 19. juli 2011 Så bra at dere har kost dere i Køben! Du var heldig som fikk med deg konserten da, den på lørdagen ble jo visstnok avlyst! Er vel normalt at det går litt opp og ned med disse små, men bra at dere stort sett koser dere! Og så herlig med første latteren Stakkars D, håper han er frisk igjen nå og at dere koser dere på camping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #1690 Del Skrevet 24. juli 2011 Jeg er helt tom inni meg. De siste dagenes hendelser i Oslo og på Utøya har gått dypt inn på meg, til tross for at jeg ikke kjenner noen av de som er skadet eller omkommet. Så på facebook at ei skolevenninne har mistet lillesøsteren sin, hun var på Utøya. Jeg klarer ikke la være å tenke på dette, og tankene spinner rundt den angsten man må føle når man er fanget på en øy - og man ser et så kaldt og kyniskt menneske gå rundt og skyte helt umotivert. Og man vet at man ikke har noen steder å rømme, annet enn en svømmetur som er så hard. Og de familiene som nå sitter igjen, så mange mennesker som er rammet av dette. Jeg blir sint!! ----- Lite på hjertet sånn ellers. Vi dro hjem fra campingen på fredag for å følge nyhetssendinger etc, men dro ut igjen i dag. Hodet trenger pause. Barna fortjener at vi legger det litt "til side", selv om tankene går litt innimellom. Så i morgen håper vi på sol, så det kan bygges strandslott og fiskes krabber. Er det noe vi har lært de siste dagene, så er det vel at man skal ta vare på hverandre og vise hverandre at man bryr seg. Jeg har flere ganger tenkt "stakkars barna mine som skal vokse opp i denne verden" de siste dagene. Men mannen og jeg pratet nettopp og valgte å snu det på hodet. Barna våre er heldige, som vokser opp i en verden med så mye medmenneskelighet og så mange som bryr seg. For heldigvis er det de det er flest av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. juli 2011 #1691 Del Skrevet 25. juli 2011 Huff, det er helt grusomt det som har skjedd. Men synes dere har en fin filosofi. Man kan ikke la dette ta helt over livene våre - selv om det kanskje føles at man burde det... Babylatter. Her har A nettopp begynt med latterhikst, og det er så fantastisk. Et spørsmål: hvordan merker du at hun blir overstimulert? Blir hun sutrete og grinete? Noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #1692 Del Skrevet 31. juli 2011 Huff, det er helt grusomt det som har skjedd. Men synes dere har en fin filosofi. Man kan ikke la dette ta helt over livene våre - selv om det kanskje føles at man burde det... Babylatter. Her har A nettopp begynt med latterhikst, og det er så fantastisk. Et spørsmål: hvordan merker du at hun blir overstimulert? Blir hun sutrete og grinete? Noe annet? Jeg merker at hun begynner å bli sliten ved at hun snur seg vekk, og gjerne ved at hun blir mer "fektete" og stiv i bevegelsene sine. Det er hennes måte å si i fra på at hun begynner å bli sliten av noe. Dersom hun da ikke får en pause og litt tid for seg selv gjerne, så blir hun veldig sutrete og gråter. Leggingen nå i det siste bærer nok litt preg på at feriedagene for henne er litt slitsomme, med en storebror som gir mye oppmerksomhet - og med mer mennesker rundt henne hele tiden. Hun er vanskeligere å legge enn hun var før ferien, nå må hun bysses i søvn i motsetning til før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #1693 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Nå er snuppa allerede blitt over 2 måneder, og i dag er hun 9 uker. Vi koser oss fortsatt med ferie på campingvogna. Om et par uker drar mannen og D til Kr.sand og dyreparken. D er jo veldig opptatt av Sabeltann, og vi har derfor pratet om i lengre tid at han skal gi smokkene sine til Sabeltann. Han har selv tatt det opp med jevne mellomrom og virket veldig klar for det. Nå i kveld lå han og tullet litt i senga si, og jeg gikk bort for å prate med ham. Han begynte å spørre hva Sabeltann sier, og jeg gjentok det vi har sagt før; for å være en ekte pirat sier Sabeltann at man ikke kan bruke smokk. Derfor kan man legge det i smokkekista hans. Så spurte han om kompisen hans L hadde gitt sine smokker til Sabeltann nå. Ja, sier jeg - L ga smokkene sine til ham forrige uke. Enden på visa var at han ga meg smokkene, for han ville sove uten de i natt Ble veldig overrasket, for han har vært ganske avhengig av de ved sovetider. Han ble så stolt med en gang jeg la de bort, og ville fortelle pappa. Mannen la seg ved siden av ham og de pratet, og gjorde en avtale på at i morgen skulle han få to is dersom han sov hele natta uten smokk. De tok hverandre i hånda og sa "avtale", og da sier D; "nå må jeg hente smokkene mine igjen". Mannen ble litt satt ut og ut som et spørsmålstegn, og skulle til å spørre hvorfor da D begynner å le. "Jeg bare tulla med deg da, pappa!" Så nå sover han søtt uten smokk. Tok litt lenger tid å sovne enn vanlig, men var ikke noe gråt eller spørsmål etter de. Spent på resten av natta, og ikke minst morgendagen! Ellers er oppsummeringen av forrige uke ganske herlig; N sover mye, sjølufta og varmen gjør henne trøtt. Når hun er våken er hun stort sett bare blid. Gliser og prater stort sett hele tiden. Når hun blir trøtt legger vi henne i vogna inntil kosekluten og hun sovner fint av seg selv. Må bysses litt i søvn på kvelden, men ellers eksemplarisk. I natt sov hun fra 20.00 til 04.30 uten noe mat, herlig! Jeg har drukket brus et par ganger den sista uka, og hun har ikke reagert noe spesielt på det heller. Så magen hennes tåler mye mer! D elsker å bade. Han vil helst være på stranda og ute i vannet hele tiden. Forsøker å lokke ham opp på land for å bygge sandslott etc for å varme seg innimellom, men han har ikke tid. Med armringene på flyter han fint, og han er så trygg i vannet. Kjempegøy å se! Ellers går det i krabbefisking, isspising, minigolf og fotballspill, og rett og slett å gå turer. Når vi er i vogna leser vi bøker og spiller Memoryspill. Han har mitt konkurranseinstinkt, og er en utrolig dårlig taper "Men mamma, jeg vil ALLTID vinne!!". Vi øver litt på det der, kan ikke la ham vinne hver gang heller - til det er jeg for dårlig taper også Fantastisk fin ferie, rett og slett. Glad vi har en hel uke igjen! Endret 31. juli 2011 av MellonCollie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 31. juli 2011 #1694 Del Skrevet 31. juli 2011 Så flink D er! Høres ut som dere koser dere veldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 8. august 2011 #1695 Del Skrevet 8. august 2011 Høres ut som en fantastisk ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 8. august 2011 Forfatter #1696 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Nå er vi hjemme igjen, og tilbake til hverdagen. Ferien ble avsluttet med at mannen syklet Grenserittet på lørdag (flinking ), mens jeg var på slektrstreff. Begge barna mine fikk mye skryt, og det var koselig å treffe både mine søskenbarn og mine tremenninger. D lekte kjempefint med et par av sine firmenninger, mens pappaen min tok hånd om N for det meste. Bar og trillet turer når det var på tide med søvn, verdens stolteste morfar! I går var det barnebursdag til Ds bestevenninne, og forsøke å finne igjen huset vårt som sto på planen. Så sykt mye rot det blir av ferieutpakking Har vel vasket 8 maskiner med klær siden fredagskveld - og fortsatt er det mer igjen! D har ikke mast noe etter smokken. Har spurt et par ganger, men da har vi bare sagt "du har vel slutta med smokk, du?" og da ler han og sier "ja, det glemte jeg!" Det er gjerne det første han forteller når han treffer folk, så han er tydelig stolt Levering i barnehage gikk strålende i dag, han løp leende inn på avdelingen sammen med to av jentene. Han har pratet mye om bhg de siste par dagene, han savnet vennene sine. I kveld skal han i bursdag til en av jentene også, så det blir nok stas. Stakk innom helsestasjonen for å veie og måle N i dag. Hun vokser fint, var nå 58,5 cm lang og veide 5.860. Litt mindre enn hva D var på samme alder tror jeg, men han lå vel også godt over snittet. Nå ler N masse hver eneste dag, og hun har også sovet gjennom en natt! Natt til i går la vi henne 20.30, og hun våknet ikke før 06.15! Men i natt har hun spist to ganger igjen, så det er veldig opp og ned Endret 8. august 2011 av MellonCollie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 8. august 2011 #1697 Del Skrevet 8. august 2011 Er ikke rart du får mye skryt om barna dine, de høres helt herlige ut begge to Bra at det har gått så fint for D å slutte med smokken og at han gledet seg til å begynne i barnehagen igjen! Deilig at N har begynt å sove natten gjennom innimellom da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 8. august 2011 Forfatter #1698 Del Skrevet 8. august 2011 Er ikke rart du får mye skryt om barna dine, de høres helt herlige ut begge to Bra at det har gått så fint for D å slutte med smokken og at han gledet seg til å begynne i barnehagen igjen! Deilig at N har begynt å sove natten gjennom innimellom da Ja, jeg har jo fått to barn som begge sover på natta (og det har jo D alltid vært "flink til"), så jeg er heldig så langt. Småbarnslivet er nok mye enklere å se lyst på når man har nok søvn bak seg! Og selv om begge barna selvsagt har sine sider ( ), så er de heldigvis ganske enkle begge to. ------------ I oktober skal jeg løpe KK-mila! Har ikke løpt mye før, og aldri trent opp mot noe spesielt. Så da prøver jeg å utfordre meg selv litt her, da må jeg komme i gang med trening. Tok med hunden på tur i lysløypa i kveld. Den er 5 km, og da kom vi oss gjennom den på 40 minutter. Blanding av jogging og gåing. Jeg har mer å gå på - men må trene MYE fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 11. august 2011 Forfatter #1699 Del Skrevet 11. august 2011 Nå har gutta reist avgårde til Kristiansand sammen med Ds bestevenninne og pappaen hennes. N og jeg drar antagelig hjem til den andre mammaen som er igjen hjemme alene med deres minstemann i morgen - så da får jeg litt sosialisering I dag var siste dagen på liten avdeling for D, fra mandag av er det full tid på ny avdeling. Håper og regner med det går fint, men det har nok vært en liten overgang å begynne i barnehagen igjen denne uka. Vært litt sutring på ettermiddagen. Han er nok sliten også, for han har ikke sovet noe på dagen - sluttet jo med det når han sluttet med smokk, han. Ellers er jeg sykt sulten og har et ENORMT søtsug om dagen. Snuppa får magevondt av sjokolade og av melk / mye melkeprodukter er hva jeg mistenker, og jeg har lyst til å gumle på sjokolade hele tiden. Lei av brødskiver, så ender ofte opp å gumle på noe usunt i stedet for å lage meg skikkelig mat. Arrrgh. Jaja, kilomessig er det ingen krise - jeg går fortsatt ned av amming. Men spesielt godt for kroppen kan jeg ikke tenke meg det er! Jeg gleder meg til ammingen tar opp mindre av livet mitt. At jeg kan rusle meg en tur ut av huset uten å bekymre meg for mating, at jeg kan spise hva jeg vil uten å tenke på magevondter, at jeg ikke våkner midt på natta av plutselig våt madrass/dyne pga melkelekkasjer. Osv osv. Jeg trenger litt mer frihet enn jeg har akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 11. august 2011 Forfatter #1700 Del Skrevet 11. august 2011 Har forresten sendt påmelding til babysvømming i dag, så da får jeg nok en telefon etterhvert med info om når det er kurs / plass til oss. Har hatt lyst til både babysvømming og babysang slik jeg gikk med D, men er rett det blir litt for stressende nå som vi har en 3åring i tillegg Svømming blir i alle fall på dagtid, bare meg og N. Er jo ikke mulig å få tatt med D på den svømminga. Får heller se om mannen kan flexe litt innimellom slik at han får vært med og sett henne svømme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå