MellonCollie Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #1661 Del Skrevet 13. juni 2011 Så bra at det gikk så fint å være alene med dem begge. Greit å få litt tid til å prioritere storebror også, det er viktig!!! Tror de fleste storesøsken er veldig stolte ja. Morsomt å se dem!!! Takk for gratulasjon. Utrolig hvor fort det går!!! Nydelige barn du har!!! Jeg gleder meg allerede til snuppa er så stor at jeg og storebroren kan ha en egen kosedag, bare han og meg Litt alenetid med hver av dem tror jeg blir viktig! Og takk - jeg synes jo det selv også ja Kan jeg så se skrytebilder i bloggen? Høres ut som at det går veldig fint hjemme hos deg, både med liten og stor, og ingen ting er jo bedre enn det! Skal få lagt deg til i bloggen jeg Det har i alle fall gått veldig fint, litt mer trøblete de siste par dagene. Men fortsatt fint altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 13. juni 2011 #1662 Del Skrevet 13. juni 2011 Kjempenydelige bilder Så bra at det gikk fint å være alenemamma! Synd at det ikke har gått like knirkefritt de siste dagene, vi får satse på at ting roer seg igjen snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #1663 Del Skrevet 13. juni 2011 Siden sist har snuppa blitt to uker, og vi har kommet i gang med smokk Hun brukte meg såpass mye som smokk at nok var nok, og på fredagen forsøkte vi. Hun ville ikke ha når jeg gav, men når pappaen kom på banen var det greit Så det er godt for alle parter, hun liker den godt - og jeg har ikke lenger vondt i høyrepupp, så var nok noe med problemet at hun ble så ofte lagt til. MEN. Magevondt har hun, da. Igjen, ikke på samme nivå som storebror - altså ikke kolikktendenser. Men spesielt nå i kveld har hun hatt mye knip og tydelig vondt, og sliter med å få ut luft. Jeg som håpte jeg skulle slippe noe sånt nå med barn nr 2 Men trøsten er at hun lar seg trøste på en annen måte enn broren gjorde, og at denne gangen vet jeg at det faktisk går over. Men blir nok en tur på apoteket i morgen for å kjøpe amme-te Kan ikke si jeg gleder meg, men heller det enn at hun har vondt. Nettene er fine, da! Ammer stort sett når jeg legger meg, så rundt kl 03.00 og rundt 06.30. I dag har storebroren hatt feber, så han har vært kjempeslapp. Med jevne mellomrom har han lagt seg ned på sofaen, tatt på seg pleddet og sagt at "han må slappe av litt". Mannen har vært på campingvogna og endelig fått opp forteltet der, så jeg har hatt begge alene. Holder D hjemme fra bhg i morgen også, så da blir det enda mer alenetid. Skal også på helsestasjonen i morgen med snuppa, gleder meg til å veie henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MidnightChildDreamer Skrevet 13. juni 2011 #1664 Del Skrevet 13. juni 2011 Herre min milde morell! Du er supermamma!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #1665 Del Skrevet 16. juni 2011 Jepp, MCD. Jeg klinker til! Og til uka blir det enda "verre" :gjeiper: Da drar jeg med meg begge barna og drar på hyttetur sammen med to venninner og deres to barn; en gutt som er like gammel som D, og ei jente som er 6 uker eldre enn N. Så det kan bli livat Mannen skal på reisejobb i 2-3 dager, så da er det like greit å reise bort sammen med noen som å være her alene med de. Snuppa ble jo veid på tirsdag, hun hadde da gått opp til 3.860 gram Nesten 1 kg på to uker! Hatt to fine dager uten uroligheter og skrik, men i dag har hun hatt litt knip igjen. Men virker som amme-te har effekt. I tillegg har jeg holdt meg unna å drikke melk, men det tester jeg ut igjen til uka. Tror det er mer tilfeldig. Men ting er i det minste ikke så ille som jeg fryktet på mandag Ellers går dagene som vanlig. Mannen har mye å gjøre - teltet på campingvogna vår hadde blåst ned på tirsdag, så da måtte han dra ut dit nesten midt på natta for å fikse. I går beiset han terrassen, og huset har også noen områder som må males. I tillegg skal han være med i sykkelritt til helga. Så vi ser ikke akkurat mye til hverandre for tiden Han sover også på gjesterommet slik at vi ikke forstyrrer hverandre på natt og på morgen. Men nå begynner rutiner å gå seg litt til, så da blir vi nok snart "kjærester" igjen. Savner mannen min. Men vi er heldigvis begge bevisste på at det bare er en periode hvor han og jeg er satt litt på vent. Vi skal nok ta det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #1666 Del Skrevet 17. juni 2011 I dag har frøkna vært limt fast til meg. Hele dagen. Rotete hus som jeg skulle ha rydda. Masse planer kommende uke som egentlig er koselig og lystbetont, men som jeg nå opplever som stress fordi jeg ikke vet hvordan snuppa er i formen fra dag til dag. Kranglet med mannen før han gikk og la seg. Spedbarnsperioden er ikke bare fryd og gammen, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 17. juni 2011 #1667 Del Skrevet 17. juni 2011 Men i morgen blir alt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 18. juni 2011 #1668 Del Skrevet 18. juni 2011 Uff, de dagene er grusomme. Her begynner ting endelig og bli bra, så det er håp i andre enden Merker flere sånne dager med nr 2 gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 18. juni 2011 Forfatter #1669 Del Skrevet 18. juni 2011 Det var ikke så rart snuppa var limt fast til meg. Våknet i natt, hun var glovarm. Visste seg at hun hadde nesten 40 i feber. Lang historie kort; ringte, og dro på legevakta. Fikk febernedsettende og henvisning til sykehuset i dag. Møtte opp her i dag tidlig, tatt masse blodprøver + røntgen av lunger. CRP er på 25, og de har besluttet antibiotikakur. Blir på sykehuset frem til mandag, minst. Får se om vi kan gå over til mikstur da, nå får hun medisin gjennom veneflon. Jeg er rolig nå. Snuppa ser fin ut, CRP er lav, vi er i trygge hender. I natt var jeg redd. Bilturen alene til legevakta var lang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 18. juni 2011 #1670 Del Skrevet 18. juni 2011 Huff, så kjedelig med sykdom og krangling God bedring til lille snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 18. juni 2011 #1671 Del Skrevet 18. juni 2011 God bedring til lillesnuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 19. juni 2011 #1672 Del Skrevet 19. juni 2011 God bedring til lille N Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #1673 Del Skrevet 21. juni 2011 Takk for god bedring-hilsener. I går fikk vi komme hjem fra sykehuset CRP steg på søndag, men det kan ha vært pga etterslep. I går var den lavere igjen, og hun ble kvitt feberen på søndagskveld. Legen tok da i går en avgjørelse på å kutte antibiotikaen helt, og at det mest sannsynelig var en virusinfeksjon, med tanke på at D hadde feber for en uke siden. Det er ikke vanlig at spedbarn får virusinfeksjoner, men det kan skje. Det er i alle fall ikke noe i blødprøver etc som tyder på noe annet, og hun var i fin form på søndagskveld og i går. God allmenntilstand, enkelt å få kontakt med henne, hun spiste godt osv. Skal tilbake på sykehuset i morgen for å ta flere prøver for å sjekke at CRP fortsatt har gått nedover, samt at alt annet ser bra ut. Men utrolig godt å komme hjem - det blir ikke så mye ro på et sykehus. Når det er sagt; jeg er utrolig glad vi ble lagt inn! Føltes veldig trygt. Sykepleiere kom inn og sjekket henne hver time på natta og i det hele tatt ble vi godt fulgt opp. Fantastiske mennesker! Når jeg kjørte til legevakta på lørdagsnatta kom tanken; "tenk om vi mister henne"... et raskt google-søk på spedbarn og feber var nemlig ikke oppløftende lesning. Bilturen alene til legevakta var lang..tittet på henne i speilet bak, og hun satt helt rolig i bilstolen bak med vidåpne øyne, og jeg visste hun var glovarm Men men, det endte godt. 3 uker gammel, og allerede første tur på legevakta. D er 3 år og har fortsatt ikke vært der Her kommer det tydelig ei lita prinsesse som vet å skape drama rundt seg! Hadde 2årsbryllupsdag med mannen i går Siden vi trodde jeg måtte være lenger på sykehus (det var det de sa på søndag, når CRP steg. Regnet med å være der til i dag/onsdag minst) hadde vi ikke handlet inn noe mat eller noe. Mannen fikk kjøpt blomster før han hentet oss på sykehuset, da! Men ingen feiring ellers - veldig lite romantisk Heldigvis var begge inneforstått med at det var litt mindre viktig akkurat i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 22. juni 2011 #1674 Del Skrevet 22. juni 2011 Så godt å høre at hun er bedre og at dere ble så godt tatt vare på! Dere får ta en forsinket bryllupsdagsfeiring når det blir anledning til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 22. juni 2011 #1675 Del Skrevet 22. juni 2011 Så godt å høre at alt er bra. Ikke noe er viktigere enn det, så får bryllupsdagsfeiring være akkurat i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #1676 Del Skrevet 28. juni 2011 I morgen er lille N 1 måned allerede. Det har gått fort, samtidig som det virker som om hun har vært her i eviglang tid. Hatt en grusom natt. La oss 23.00 i går, og så sov hun til 03.10. Når hun våknet da, så var hun våken gitt. Så da ble det ikke noe mer søvn før klokka var 06.00..... og 07.40 våknet storebror, så da var det bare til å komme seg opp og gjøre seg klar til barnehagelevering. Så egentlig burde jeg sovet nå, som lillesøster sover ute i vogna si. Men neida. Nå er jeg ikke trøtt Hun er annerledes enn storebroren var som liten. Han likte å ligge i sprinkelsenga si, var ikke så glad i nærkontakt i for store mengder. Trengte litt mer plass for seg selv. Men denne lille frøkna... hun vil omtrent ikke sove med mindre hun er oppå eller inntil meg, i alle fall ikke på dagtid. Helst skal hun ligge på magen oppå min mage, da kan hun sove godt i 2-3 timer. Legger jeg henne fra meg våkner hun gjerne etter 10 minutter. På natta sover hun første økt i egen seng, men om jeg forsøker å legge henne tilbake i egen seng etter nattamming risikerer jeg lysvåken baby, slik som i natt. Det er jo bare en periode regner jeg med, så stort sett lar jeg henne sove på meg. Men blir litt stresset, jeg får jo ikke gjort noen ting. Har forsøkt bæresjalet, men må nok øve mer. Har lyst på en Manduca tror jeg. I helga var vi på campingvogna. Idyll og god stemning! D storkoste seg på stranda, og med krabbefisking på brygga - håper på masse pent vær i sommer slik at vi kan bruke det masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 28. juni 2011 #1677 Del Skrevet 28. juni 2011 hehe, tutta di høres mystisk lik ut som min lillegutt! Det er først nå han kan sove alene på dagtid med mindre han blir trilla... men lettere når man bare har en da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #1678 Del Skrevet 30. juni 2011 hehe, tutta di høres mystisk lik ut som min lillegutt! Det er først nå han kan sove alene på dagtid med mindre han blir trilla... men lettere når man bare har en da! Ja, det er heldigvis litt opp og ned. I går sov hun plutselig endel alene igjen, mens i dag har hun vært mer nærhetssøkende igjen. -------------- Hatt to supre netter nå!! Hun har vært en stund våken på kvelden, og det har resultert i 5-6 timer sammenhengende søvn - i egen seng Første natta våknet jeg før henne av at jeg omtrent badet i en dam av melk, puppene mine godtok ikke at hun sov så lenge Nå i kveld også gikk jeg opp og tok natt"stell" på henne, gikk inn på soverommet og ammet - og så la jeg henne ned i egen seng, halvvåken. Hun fikk smokken, og 5 minutter etter hadde hun sovnet av seg selv Satse på at trenden er kommet for å bli. Jeg sover best alene i senga mi, gitt... Mannen dro på reisejobb på morgenen i dag, så har hatt barna alene i dag og har de alene i hele morgen. Det går bedre enn forventet heldigvis. For et par dager siden hadde D og jeg endel uenigheter før vi kjørte i bhg, noe som resulterte i følgende kommentar når vi hadde kommet ut i bilen: "Jeg vil sitte ved siden av babyen. Jeg er glad i babyen. Mamma, jeg er IKKE noe glad i deg!" :gjeiper: Heldigvis fikk jeg kontrabeskjeden i går kveld, så det stakk nok ikke så dypt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #1679 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg må bare inn og sveve på rosa sky og "skryte" litt av de herlige barna mine. For snuppa hadde nok en super natt, og storebroren sov til litt over 7 i dag tidlig. Og vi har hatt så fin dag. Hentet D i bhg litt tidligere enn vanlig, og her hjemme har det bare vært kos. D og jeg bygde stor, fin togbane mens snuppa lå på et teppe på gulvet ved siden av og tittet på oss mens hun laget koselyder, pludret og veivet med armene. Når jeg har ammet har D enten lekt alene eller lest bøker. Etter kveldsmat la vi N i vogna, så gikk vi oss en tur sammen alle tre + hunden (!), så da sovnet N. Og jeg fikk tatt nattastell på D i fred, og vi hadde kosestund før soving. Nå sover D i senga, N i vogna og jeg har alenetid Flinke barna!!! I tillegg har jeg hatt gode venninner over på lunsjbesøk både i går og i dag, så livet er rett og slett ganske så fint. Har også glemt å oppdatere her etter jeg var på helsestasjon på onsdag. Hun var jo bare 4,5 uke, men pga ferieavvikling ble det litt tidlig 6ukerskontroll. Ved fødsel var målene som følger: 3100 g - 50,5 cm. 4,5 uke etterpå: 4670 g - 54,5 cm. Så hun vokser godt Og at hun hadde strekt seg så mye hadde jeg ikke forventet! I morgen skal vi i 3årsbursdag til sønnen til et vennepar av oss, så D gleder seg masse. Og på søndag kommer MidnightChildDreamer - har ikke sett henne og Lille på evigheter, så det blir trivelig. Fine dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #1680 Del Skrevet 4. juli 2011 Litt urolig snuppe i kveld - jeg forsøkte å drikke melk på dagen i dag. Så det er hun nok ikke klar for enda. Må også drikke amme-te to ganger om dagen, da holder hun seg fin. D ble hentet i bhg av besteforeldrene sine i dag og ble med de til Oslo - nå skal han ha ferie der i noen dager. Kos for besteforeldrene, spennende for D og godt for oss med noen dager "fri" Mannen får malt ferdig huset, og vi får tid til å ha litt enefokus på N. Og så er det bare halvannen uke til mannens ferie starter og hele familien skal ha tid sammen! Smilene til N er forresten helt herlige om dagen Når jeg skal stå opp på morgenen når hun har våknet, og jeg titter opp i senga hennes blir jeg belønnet med verdens største glis. Hun pludrer og smiler masse - stor stas. Svigers var innom her en stund før de hentet i bhg i dag, og da hadde svigermor en lang kosestund med N. Koselig å se! Mamma og pappa er på ferie og kommer ikke hjem på 2 uker - det kommer til å være stor forandring siden de dro, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå