^^Belle^^ Skrevet 18. mai 2011 #1601 Skrevet 18. mai 2011 Å, spennende! Gleder meg til oppdatering og håper det kommer en om ikke så altfor lenge.
MellonCollie Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #1602 Skrevet 19. mai 2011 (endret) Beundrer deg som greide å ha deg o g D klar til flaggheising kl. 8! Er ikke abre bare å være kjapp om morgenen når man er høygravid. Høres ut som dere hadde en kjempeflott dag! Godt å ha alt klart til babyen kommer, da er det bare ventinga igjen da Jeg måtte også kjøpe noen rosa sengesett, selv om fargen egentlig ikke spiller noen rolle så er det noe med det Gleder meg allerede på melding! Er så koselig å få beskjed om at en baby har kommet til verden Kan godt oppdatere her inne om det blir aktuelt Vi var ikke så pyntet og våkne til flaggheisinga akkurat da, men når vi uansett hadde stått opp så var det like greit å ta med flagget og rusle bort og titte Hehe, godt å høre at det ikke bare er meg som blir litt rosa/lilla-tussete. LITT er jo stas! har dobbeltsjekket at nummeret ditt var lagret, så da blir det SMS når noe skjer vettu. Å, spennende! Gleder meg til oppdatering og håper det kommer en om ikke så altfor lenge. Jeg er fortsatt innstilt på at dette kommer til å bli et junibarn, så drøyer nok litt enda Men om tre ukers tid, DA er hun nok her uansett! ------------ Tøff dag i går med endel småvondter/ubehag. Og i mellom ubehagene var snuppa HELT spinnvill. Magen er øm og støl i dag, ble banket opp innvendig i går. Heldigvis roligere i dag. Jeg har fått vasket trekket på bilstolen, og hentet gratis babypakkene både fra Apoteket, Rimi og Libero. Det var noen 1er-bleier i alle pakkene, så satser på at ikke jeg trenger å kjøpe noen av det vel? 2erbleiene er fra 3 - 6 kg, 1 er fra 2-4 kg. Husker ikke om vi gikk rett på 2er med D. Han veide jo rett over 3 kg.. men igjen, butikkene er vel åpne når vi kjører hjem fra sykehuset om det viser seg at snuppa er fryktelig spe og liten I morgen skal jeg og dama til fetteren min besøke bestemor&bestefar. Fetteren min ble pappa til ei lita jente for omtrent 2 mnd siden, så blir koselig å få truffet henne. Dessuten regner jeg med at bestemor varter opp med verdens beste vafler. Og så er det helg og kosetid! Hurra for kort uke Endret 19. mai 2011 av MellonCollie
MellonCollie Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #1603 Skrevet 19. mai 2011 (endret) Forresten; dere andre med 2-3åringer - flere som har kommet i perioden med bæsj og promp, eller?? D synes det er rasende festelig å putte inn ordet bæsj stort sett overalt for tiden Og gjerne rope ut "mamma har bæsja" eller "mamma har prompa" før han raser sammen av latter. Oh joy! Hører det på avdelingen med de andre barna også, så det er ingen tvil om hvor det kommer fra i alle fall. Det er uansett bedre enn "jeg VIL IKKE det" som er setningen som blir brukt nest mest Endret 19. mai 2011 av MellonCollie
Lilywhite Skrevet 19. mai 2011 #1604 Skrevet 19. mai 2011 Koselig med et gjensyn med fødselshistorien til D Spennende at det kanskje skjer noe med lillesøster snart da
MellonCollie Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #1605 Skrevet 22. mai 2011 Koselig med et gjensyn med fødselshistorien til D Spennende at det kanskje skjer noe med lillesøster snart da Ja, en uke til termin i dag! :dåne: ------------ Har hatt barnefri fra i går til i dag, det er nok siste gang på leeeenge. Så vi sov så lenge vi kunne (noe som nå er til kvart over 8 - hoho, slik fungerte ikke verden før!), og nå nyter vi stillheten i huset med hver vår PC Var i 30årslag til ei venninne i går, koste oss veldig. Men tok kvelden rundt 23.30, da hadde vi vært der i 6 timer allerede og kjente det begynte å bli på tide å få slappet av i kroppen.
Gjest pysepusen Skrevet 22. mai 2011 #1606 Skrevet 22. mai 2011 Gleder meg til å få sms når lillesnuppa er kommet ut! Tiss og bæsj ja Storebroren til en på barselgruppa er veldig der Han er bittelitt eldre enn D, men har vel egentlig vært veldig interessert i det siden jeg ble kjent med ham for et år siden Gled deg
Knøttet Skrevet 22. mai 2011 #1607 Skrevet 22. mai 2011 S er definitivt i tiss-, prom- og bæsjfasen, ja. Han ler veldig når han eller andre promper, og er veldig opptatt av tiss og bæsj, og roper det gjerne også... Heldigvis ikke ute blant folk, enda... Tenkt at før mente jeg før klokken 10-11 om morgenen var tidlig! Nå er samme tidspunktene kjempesent, har rukket kjempemye allerede! Nå er jeg glad bare jeg får sove til halv sju- sjutida... Ikke greier jeg å sove noe lengre enn ni- halv ti om morgenen heller, uansett om S er et annet sted... Ha en fin kveld!
Ella* Skrevet 22. mai 2011 #1608 Skrevet 22. mai 2011 Tiss og bæsj-fasen er her sånn halvveis! H skal "tisse" på alt og alle Gleder meg ikke til han går videre til neste stadium Tenk at det bare er en uke igjen til termin!
MellonCollie Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #1609 Skrevet 24. mai 2011 Godt å høre at bæsj og tiss er utbredt Det var visst en mamma i barnehagen i går som hadde stått og ledd av den samme "problematikken" i huset der, så det er definitivt fra barnehagen det kommer! I går skulle D tøyse med mannen og ruske ham i håret. Mannen hadde endel voks etc i håret, så D fjernet hendene kjapt og tittet på ham; "Pappa! Nå er du ikke veldig ren og pen i håret ditt!" Han er så glad i å leke med bilene sine for tiden. Sitter litt på gulvet selv og kjører og brummer, så kommer han løpende bort til meg med en av bilene etter en stund "du kan få låne denne mamma, så kan du få kjøre med meg!". I helga var han jo hos mormoren sin på overnattingsbesøk og de hadde laget telt inne i stua med stoler / tepper, og hatt piknik. Det var også stas. Når jeg skulle sette ham inn i bilen i går titter han på meg og sier "mamma, når magen din er liten igjen får du også plass i teltet. Da kan du få være med!" Snakket med mamma, og det var ikke nevnt noe om meg + mage når de lekte, så det var noe som han kom på helt av seg selv i går. Fin alder! I dag spurte han meg når vi kjørte til barnehagen; "skal du hente babyen i dag kanskje, mamma?". Så nå venter han også. Hadde endel kynnere igjen i går kveld som tok litt mer tak i ryggen, men fortsatt ikke skikkelig på "må puste meg gjennom"-stadiet. Men litt modning tror jeg da det er! Var på legekontroll i går, og der så alt fint ut. Nå skal jeg besøke ei venninne og spise lunsj - bare jeg ikke blåser bort på veien!
Ella* Skrevet 24. mai 2011 #1610 Skrevet 24. mai 2011 Spennende nå altså! Det nærmer seg med stormskritt D er så morsom
Lilywhite Skrevet 24. mai 2011 #1611 Skrevet 24. mai 2011 De sier så mye artig i den alderen Håper du koste deg på lunsj
MellonCollie Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #1612 Skrevet 25. mai 2011 Spennende nå altså! Det nærmer seg med stormskritt D er så morsom Ja - uansett hva som skjer nå, så er det max 14 dager igjen. De har igangsetting på dag 10 her tror jeg, så har hun ikke kommet av seg selv til da - så er det nok ingen bønn. 2 uker liksom??! Ja, det kommer noen søte kommentarer innimellom. Greit å i alle fall få skrevet det ned her, slik at jeg kanskje får det inn i et album / bok etterhvert.... Det er sånt man får MASSE tid til å gjøre når man er hjemme i permisjon, er det ikke? De sier så mye artig i den alderen Håper du koste deg på lunsj Ja - ser for meg at vi får endel gode kommentarer i tiden fremover! Lunsj var veldig koselig
MellonCollie Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #1613 Skrevet 25. mai 2011 Godt med en hjemmedag også! Kjørte D i barnehagen etter frokost, og så sovnet jeg rett og slett litt på sofaen. Har fått skiftet på sengene og ryddet litt på kontoret (det er helt utrolig hvordan det ALLTID blir rotete der... typisk sånn rom som jeg bærer ting inn på når jeg rydder fra andre plasser og ikke helt vet hvor jeg skal legge det :gjeiper: ). Nå skal jeg straks lage en stor porsjon kjøttboller, så har vi til både dagens middag og fryseren. Og så har jeg lovet D at vi skal lage en "klistremerkeplakat" til å henge på badeveggen. Når han har 10 klistremerker på den ved tissing / bæsjing på do, så blir det en tur på lekeland. Hans eget forslag, så da tror jeg motivasjonen er på topp. Det går fremover, og jeg håper vi klarer bleieslutt i løpet av sommeren Uansett greit at han ikke nettopp har sluttet på bleier når babyen kommer, det er vel ofte en ting man kan se litt tilbakegang på i slike situasjoner. Både i morgen og fredag har jeg lunsjdater med noen venninner igjen, så uka går nok fort frem til helg.
Ella* Skrevet 25. mai 2011 #1614 Skrevet 25. mai 2011 Ja - uansett hva som skjer nå, så er det max 14 dager igjen. De har igangsetting på dag 10 her tror jeg, så har hun ikke kommet av seg selv til da - så er det nok ingen bønn. 2 uker liksom??! Ja, det kommer noen søte kommentarer innimellom. Greit å i alle fall få skrevet det ned her, slik at jeg kanskje får det inn i et album / bok etterhvert.... Det er sånt man får MASSE tid til å gjøre når man er hjemme i permisjon, er det ikke? Det er så spennende Det kan jo skje når som helst, men sikkert greit å være innstilt på å vente noen dager til. Ja, man burde skrive det ned med en gang, for det blir glemt fortere enn man tror! Jo, man har jo egentlig veldig god tid til å gjøre sånne ting i permisjonstida. Men, det blir visst ikke gjort likevel! Nå fikk jeg en skikkelig påminnelse om at det er på tide å fullføre babyalbumen til H. Jeg har kjøpt album, framkalt masse bilder - så hva venter jeg på?? Kos deg
jente 79 Skrevet 25. mai 2011 #1615 Skrevet 25. mai 2011 Er jo rett rundt hjørnet jo Så spennende!!! Lykke til Bæsj er spennende her også. Storebror liker å si "Dumme Bæsj"
MellonCollie Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #1616 Skrevet 26. mai 2011 Det er så spennende Det kan jo skje når som helst, men sikkert greit å være innstilt på å vente noen dager til. Ja, man burde skrive det ned med en gang, for det blir glemt fortere enn man tror! Jo, man har jo egentlig veldig god tid til å gjøre sånne ting i permisjonstida. Men, det blir visst ikke gjort likevel! Nå fikk jeg en skikkelig påminnelse om at det er på tide å fullføre babyalbumen til H. Jeg har kjøpt album, framkalt masse bilder - så hva venter jeg på?? Kos deg Jeg har laget fotobok fra D sitt første år, så han har et slags album. Men det som jeg fyller ut dato for når han fikk tenner, når han tisset på potte første gang etc... DER er det mange hull gitt Jeg har som målsetting å få sett på det i løpet av permisjonen med snuppa Så da er vi ca like langt! Er jo rett rundt hjørnet jo Så spennende!!! Lykke til Bæsj er spennende her også. Storebror liker å si "Dumme Bæsj" De er jammen herlige til tider ----------------- Vært ute og spist lunsj med ei venninne og babyen hennes på 5 uker i dag. Trivsel! Men ikke helt opplagt i dag, var våken mange ganger i natt. Har vel nå hatt endel av det som kalles maserier det siste døgnet. Vondere enn kynnere og regelmessige i perioder, og kommer i "tak" i både mage og rygg. Greit med en liten påminnelse om hvor vondt rier faktisk gjør, og dette er bare starten Med D begynte jeg jo med endel maserier en ukes tid før fødsel, så har ikke noe forhåpninger om at det skjer mye de første dagene uansett. Men håper det betyr at det modnes og er til noe nytte i alle fall!
Tussi! Skrevet 26. mai 2011 #1617 Skrevet 26. mai 2011 Så spennende. Må alltid sjekke din dagbok først dersom det har skjedd noe her nå om dagene. Lykke til når det endelig skjer noe, selv om jeg ikke har tippa før om to uker
Knøttet Skrevet 27. mai 2011 #1618 Skrevet 27. mai 2011 spennende tider nå! Lovende at du har maserier.
MellonCollie Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #1620 Skrevet 27. mai 2011 Jeg er optimistisk nå. Var sammen med to venninner i dag, begge to var jeg sammen med forrige helg. Det første de sa når de så meg var at nå var det ikke lenge igjen - begge mente de så noe spesielt i ansiktet mitt, samt at magen var veeeldig mye lenger ned visstnok. Og nå de siste to-tre timene har det vært rier med ujevne mellomrom, alt fra 8-12 minutter. Har pratet med sykehuset for sikkerhetsskyld, men jeg bor jo så kort tid unna så "gidder ikke" styre med å reise inn før det er under 5 mellom eventuelt. Og det kan jo dabbe av igjen. Jeg klarer ikke helt tro at dette er det. Synes ikke det er vondt "nok". Så, vi tar det som det kommer. Men noe skjer i alle fall
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå