MellonCollie Skrevet 5. april 2011 Forfatter #1541 Del Skrevet 5. april 2011 Ja - synes det bildet var så fint selv også Godgutten min! ---- I dag er jeg hjemme med nevnte godgutt. Han hostet litt på morgenen i går, men tenkte ikke så mye over det. Han var i bhg som vanlig, men jeg stusset litt til middag når vi hadde hjemmelaget potetmos og kjøttpudding, noe han bruker å elske. Og så spiste han nesten ingenting.. så under barnetv sitter han ved siden av meg, og plutselig legger han seg ned i sofaen og sier "jeg er sliten mamma, vil legge meg" når kl er 18.00... og da kjenner jeg han er blitt kjempevarm. Så feberen kom snikende på mens vi hadde slappet av og sett på tv. Han var litt urolig med jevne mellomrom frem til 2 inatt, så sov han til 0830 i dag tidlig. Så nå har vi puslet og lest bøker og tatt det med ro - men fant ut at nå skulle få se litt Drømmehagen Han virker ikke varm i dag, får vel ta tempen litt utover dagen. Mannen har reist på reisejobb, så det er jo typisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 5. april 2011 #1542 Del Skrevet 5. april 2011 Stakkars lille sjuklingen. Godt å ha en dag hjemme med mamma, da. God bedring til godgutten! Det er rart med det, men her i huset er det iallfall typisk at S blir syk hvis jeg er bortreist... Det har faktisk skjedd tre ganger nå, så jeg tør snart ikke reise bort for da blir S syk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 5. april 2011 #1543 Del Skrevet 5. april 2011 Så koselig at D er så søt med magen din Får håpe han blir en like snill storebror når hun kommer på utsiden også Stakkars D som er syk da, god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 12. april 2011 Forfatter #1544 Del Skrevet 12. april 2011 Sykdommen til D gikk heldigvis fort over igjen Feberen var borte dagen etter den kom, og allmenntilstand som normalt. Han hadde litt uroligheter på natta forrige uke da (såpass mye at han faktisk ramlet ut av senga si TO ganger - noe han aldri har gjort før. Stakkar.), noe som igjen medførte veldig lite søvn for min del... når jeg først våknet av han, så måtte jeg jo også tisse - og så satte gjerne snuppa igang show i magen. Så den ene natta var jeg våken fra 0330 og til 0630, og måtte stå opp 0715 for å rekke jobb Men kom meg nå gjennom det I helga hadde jeg bursdag, så da koste vi oss her hjemme med besøk av familie. Fikk masse fint som jeg hadde ønsket meg, så det var moro. Litt sånn ting til meg personlig, ikke bare praktiske ting Forrige uke og denne uka blir hektisk på jobb, så da blir det minst 100 % jobbing og ikke noe gå tidlig. Må jobbe overtid i morgen som jo egentlig er gå-tidlig-dagen. Men men, etter denne uka her skal jeg jo ha påskeferie, og etter påskeferien er det kun 9 arbeidsdager igjen til permisjon! Og det skal jeg holde ut Var hos jordmor i dag igjen. Alt fint bortsett fra et lite utslag på urinprøven som kunne indikere UVI. Har ingen plager med det, men skal sjekke med en ny prøve om en ukes tid. Vekta hadde jo stått litt stille sist, men nå hadde jeg gått opp 2 kg de 4 siste ukene Så da begynner det å dra seg på. Magen vokste også fint etter kurvene. Ei venninne fikk forresten baby forrige uke, og jammen tok de ikke det jentenavnet som vi har helt mest mot. Så da er det bare til å sette seg ned og tenke på nytt.. vanskelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 12. april 2011 #1545 Del Skrevet 12. april 2011 Ikke lenge igjen til permisjon nå! Og det betyr at det ikke er lenge igjen til babyen kommer Bra at alt var fint på kontroll Vanlig med et lite utslag, trenger jo ikke være noe. Lykke til med navnejakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 13. april 2011 Forfatter #1546 Del Skrevet 13. april 2011 Nå er jeg fryktelig lei av sykdom Denne graviditeten har jo vært et lite helvete med imunforsvaret mitt. Forkjølelsen som startet bihulebetennelsen for 1 mnd siden vil jo ikke gi seg, så jeg går rundt og hoster og snørrer - har ikke vært så mye annet å gjøre. Slitsomt. Og slitsomt blir det i alle fall når man nå da plutselig våkner midt på natta og ØRET kjennes ut som det skal sprenges Så forkjølelse - bihulebetennelse - forkjølelse - ørebetennelse (regner jeg med). Og jeg som aldri er syk ellers... og det verste er vel at jeg bare må vente til det går over av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. april 2011 #1547 Del Skrevet 13. april 2011 Huff. Føler med deg. Selv om jeg bare har vært syk én gang, går jeg fremdeles og hoster og harker, med snørr til alle kanter, en måned etterpå. Kjedelig. Er det ikke mulig å få antibiotika? Eller er det noe man skal unngå som gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 13. april 2011 Forfatter #1548 Del Skrevet 13. april 2011 Takk, Belle! Jeg er ganske så full av selvmedlidenhet i dag Kom meg til legen med en gang de åpnet i dag, og det var betennelse på det ene øret samt utslag på infeksjonsprøve. Så da ble det pencilin på meg... Legen mente det var mer farlig for babyen at jeg gikk rundt med en infeksjon i kroppen, enn denne pencilinen som skulle være ufarlig for gravide... Så da er jeg spent på kommende natt, jeg får stable meg opp med litt puter og håpe på det beste Stakkars de små barna som gjerne har endel ørebetennelser uten at vi vet hva som feiler de - det må være helt fryktelig å ligge der helt flatt uten å kunne si i fra at det er øret som er vondt Dødssliten akkurat nå, jobbet overtid frem til 1830 i dag. 2 arbeidsdager igjen, så er det ferie i noen dager.... det trenger jeg KJenner bekkenet er litt kranglete etter urolig natt og lang arbeidsdag også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 16. april 2011 #1549 Del Skrevet 16. april 2011 Innom og oppdatterer meg!! Huff, så mye sydom... Håper du er på bedringens vei, at pencilinen hjelper!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. april 2011 Forfatter #1550 Del Skrevet 17. april 2011 Pencilinen hjelper Absolutt på bedringens vei, og kjenner forkjølelsen sitter mye lettere i. Ikke så mye snørr lenger heller. Herlig! I tillegg har mannen vært en engel denne helga, og stått opp tidlig begge dagene. Så jeg har fått sovet litt ekstra - noe som nok også hjelper. Nå har mannen reist til Oslo. Først fotballkamp nå i kveld, og så skal han på reisejobb og ta fly tiiidlig i morgen. Så da var det like greit å reise kvelden i forveien. Håper å ha ham hjemme igjen på tirsdag slik at vi kan starte påskeferie sammen på onsdag. Jeg skal jo ha ferie de tre kommende dagene, og har i utgangspunktet sagt at D kommer i bhg de to første dagene. Kjenner jeg har litt dårlig samvittighet Men jeg har endel ting jeg håper på å få fikset disse dagene, og da koser han seg nok mer i bhg enn å være på slep med meg. Får heller sørge for ekstra korte dager Er ikke bare bare å ha ham hjemme alene dagen lang heller, han er ganske aktiv - hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. april 2011 Forfatter #1551 Del Skrevet 17. april 2011 D gikk forresten uten bleie i går! Jeg var og fikk handlet litt kult undertøyr til ham, og han var helt klar for å ha på truse. Det ble et par uhell, da MEN, da fikk han i alle fall koblet dette med at det ble vått og ekkelt når han tisset... gikk litt uten i dag også, men så ville han ha på bleie igjen - så da var det greit. Men morsomt å være i gang med litt "heftigere" trening Tror vaskemaskinen får kjørt seg fremover, hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 18. april 2011 #1552 Del Skrevet 18. april 2011 Oi, dere er tøffe Så modige (eller glad i klesvask )er ikke vi Men sikkert lurt at han får kjenne at det blir vått når han tisser. Det må være en god motivasjon å unngå den følelsen! Bra du er på bedringens vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 20. april 2011 #1553 Del Skrevet 20. april 2011 På tide at jeg titter innom her! Lykke til med innspurten! Artig med bleieslutt hos gutten din! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 23. april 2011 Forfatter #1554 Del Skrevet 23. april 2011 Oi, dere er tøffe Så modige (eller glad i klesvask )er ikke vi Men sikkert lurt at han får kjenne at det blir vått når han tisser. Det må være en god motivasjon å unngå den følelsen! Bra du er på bedringens vei Vi er ikke tøffe nok til å gjøre det hver dag altså Men oppmuntrer ham, og når han vil - så gjør vi det. Men fortsatt veldig på hans premisser. LItt enklere nå som det er varmt og litt mindre klær..og ikke ull under På tide at jeg titter innom her! Lykke til med innspurten! Artig med bleieslutt hos gutten din! Lykke til! Velkommen inn hit - nå nærmer det seg jo for oss begge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 23. april 2011 Forfatter #1555 Del Skrevet 23. april 2011 Her nyter vi påskeferien! Jeg har blitt helt frisk igjen, og hele familien er i storform. Har kost oss både med småturer i nabolaget og lek på verandaen, men også et par lenger utflukter ut i skogen med niste i sekken. Påsketur, men uten snø - byttet den ut med sol og sommer I går gikk jeg faktisk i sommerkjole uten tights etc til hele dagen, og det var godt og varmt Har blitt mye is de siste dagene, ja! På torsdag var jeg ganske sliten og lei, med tanke på graviditeten. På kvelden fant jeg frem dagboka mi fra forrige svangerskap, og holdt på å le meg ihjel. Jeg var 35 + 0 på torsdag, og nøyaktig på samme dagen sist hadde jeg et skikkelig sutreinnlegg med AKKURAT de samme "plagene" som denne gangen! LItt småkvalme som har kommet tilbake, tungpustethet, søvnforstyrrelser etc Ble sittende og lese frem til fødsel, og skjønner jo at tiden nå kommer til å gå fort. Er veldig spent på fødselen denne gangen. Jeg fikk jo en fin opplevelse ut av det sist, på tross av lengde og litt "drama" underveis. Så jeg er litt redd for at jeg ikke gruer meg nok denne gangen Klarer ikke gjenskape noe minne om hvor vondt det faktisk var. Men det er kanskje like greit - jeg vil nok tidsnok bli minnet på det... Nå skal D og jeg lese litt bok og kose oss - ha en fortsatt god påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 23. april 2011 Forfatter #1556 Del Skrevet 23. april 2011 Mannen har vært på loftet for meg. Sprinkelsenga er løftet ned, og skal nå vaskes og gjøres klar etterhvert. Mykbag til vonga etc skal gjøres klart, og vogna skal vaskes og bli fin. Alle klærne etter storebror er tatt ned, jeg har sittet og sortert og starter nå på å vaske alt. Så skal de små plaggene brettes og legges ned i kommoden som er kjøpt inn til snuppa og som mannen monterte i går Mye fine minner! Og nå skal snuppa lage nye minner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 24. april 2011 #1557 Del Skrevet 24. april 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 24. april 2011 Forfatter #1558 Del Skrevet 24. april 2011 Familiepåsken er "ferdig" - men den har i alle fall vært helt fantastisk Skikkelig fine dager som en familie på tre, og en fin oppvarming til tiden som kommer. Nå er D og voffs kjørt til svigers på ferie, og mannen er i Trheim sammen med hele vennegjengen fra "gamle" dager. Jeg orket rett og slett ikke være med, vet av erfaring at det blir hektisk og travelt. Så selv om jeg er misunnelig her jeg sitter igjen hjemme vet jeg at dette er det lureste. Det å ha hele huset for seg selv frem til tirsdag ettermiddag skal også bli godt! I morgen er det miiiin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 25. april 2011 #1559 Del Skrevet 25. april 2011 35 uker Som tida flyr!!! Morsomt med pottetrening da. Her har det gått helt i stampe, men kanskje det er veien å gå. Vi får prøve igjen til ferien tror jeg, påsken gikk med til vannkopper og ganske så mye sår der nede... Kos deg med forberedelsene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 26. april 2011 #1560 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Så bra at dere har kost dere i påsken Og så koselig å hente frem sengen til lillesnuppa Endret 26. april 2011 av Lilywhite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå