Gå til innhold

MellonCollies dager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hehe, S har også MANGE ekstra gir... Og det passer meg superdårlig nå om dagen. Merker at slutten av svangerskapet suuuuger energi ut av meg. Har kommet til "KOLS-pasient-stadiet", og tårene spruter ut i tide og utide av HELT ubetydelige greier, bare fordi jeg er sliten. Haha...slitsomt i seg sjøl det også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare skrive det her også: fiiiine magen. :rodmer:

Skrevet (endret)

Hehe, S har også MANGE ekstra gir... Og det passer meg superdårlig nå om dagen. Merker at slutten av svangerskapet suuuuger energi ut av meg. Har kommet til "KOLS-pasient-stadiet", og tårene spruter ut i tide og utide av HELT ubetydelige greier, bare fordi jeg er sliten. Haha...slitsomt i seg sjøl det også..

Haha, ja - man føler seg jo helt utafor seg selv til tider. Jeg er ganske selvironisk med det da, så folk skal vite at jeg er klar over det selv. På jobben har jeg bare tilnavnet "Hormonella" om dagen :ler: Men jeg tror ikke det bare er hormoner som er skyld i evt tårer, men mer slitenhet.

Må bare skrive det her også: fiiiine magen. :rodmer:

Tuuusen takk :)

-----------

I dag ble mannen hjemme med D. Mannen sto opp med ham, og syntes han hadde hostet fælt på morgenen i dag og var veldig snørrete. Ikke helt i slag rett og slett. Og så lenge mannen da hadde en mulighet til å ta seg en dag hjemme var det bedre enn å sende en hanglete gutt i bhg. Tror det var rett beslutning, de har hatt en fin og rolig dag og han var definitivt mer i slag nå i kveld. Men i morgen er det nok tilbake i bhg og få ut litt energi ;)

Når mannen la ham i kveld skulle han bøye seg ned og gi ham en nattakos før siste nattasang. Da hadde D lagt armene rundt halsen hans og sagt "jeg er kjempeglad i deg pappan min!" - helt av seg selv :rodmer: Makan! Sjarmtrollet vårt vokser til.

Jeg ble litt ivrig i dag fordi jeg hadde litt energi til overs, og bestemte meg for å leke hest med D :sjenert: DET er ikke ryggen min så glad for nå gitt! Men det var moro så lenge det varte ;) Til D sin store glede tok jeg også en imitasjon fra Dora mens han spiste kveldsmat, og lekte "Rappo". Han kunne rope "Rappo ingen rapping" mens jeg satt igjen med sure miner fordi jeg ikke fikk tatt melka hans - stormende jubel og mye latter. For dere som har gleden over å ha sett Dora skjønner dere vel hva jeg mener :hoho: Stakkars snuppa vet ikke hva slags galehus som venter henne når hun kommer ut, haha!

Endret av MellonCollie
Skrevet

Fant denne på nett i dag :grine:

"Hei mamma.

Ville bare si at jeg er her. Kjenner du at jeg sparker litt i deg? Håper det ikke gjør vondt, jeg vil bare gi beskjed om at alt er bra her inne. Av og til glemmer jeg meg ut, og sparker deg kanskje ikke på en stund. Da er det bra at du dytter litt i meg så jeg får si ifra at alt er fint. Jeg skal ikke sparke deg mer når jeg kommer ut, mamma, jeg lover!

Unnskyld for at jeg gjorde sånn at du ble kvalm, mamma. Jeg gjorde det ikke med vilje.. Skulle ønske jeg kunne trøstet deg når du kastet opp og var dårlig. Jeg er glad for at det endelig er over.

Jeg er også veldig lei meg for at bekkenet ditt gjør vondt, mamma. Men jeg må jo ut, og det er ikke plass til at jeg skal komme meg gjennom.

Jeg syns det er så dumt at du blir trøtt og sliten av å ha meg inni magen, men jeg har ikke så mye energi, mamma, så da må jeg låne litt av din. Det er ganske slitsomt å bli til en baby skal jeg si deg.

Jeg tror at jeg får den beste mammaen i hele verden.. En mamma som går gjennom 9 måneder med vondter bare for min skyld. Og som i tillegg sier at hun gleder seg så masse. For jeg har hørt at du og pappa snakker om meg, og at dere allerede er glad i meg og gleder dere til å treffe meg.

Jeg er så glad for at du har pappa. Snille pappaen min som trøster deg når du gråter uten å helt vite hvorfor. Hjelper det hvis jeg kiler deg litt? Blir du glad da? For jeg hører at du plutselig begynner å le litt når jeg beveger meg.

Vi må være flinke å hjelpe hverandre gjennom fødselen, du og jeg, for jeg tror det kommer til å være ganske vondt for begge. Men når vi får se hverandre, og ligge tett inntil hverandre, så blir alt bare bra igjen!!

Vi har noe å se frem til du og jeg, mamma"

Skrevet

Nå fikk jeg tårer i øynene. :sjenert:

Skrevet

Nå fikk jeg tårer i øynene. :sjenert:

Ja, ble helt rørt selv jeg! Ikke at det skal så mye til om dagen, da :fnise:

----

I dag hadde jeg tenkt til å "ta til fornuften", og avbestille jordmortimen min neste gang, og heller bestille en legetime for å vurdere 20 % sykemelding. Men ville ikke gå til en lege og sånt uten å ha nevnt det for sjefen min først.

Og hans reaksjon var; "dette må du vurdere selv, MEN... Jeg ønsker å ha deg her så mye som mulig, men først og fremst frem til 9. mai (permisjonen starter) i den grad du klarer. Og jeg vil tilrettelegge alt jeg kan for deg slik at du får dette til å funke. Kan vi ikke prate om dette hva du tror funker for deg? Trenger du å starte senere, gå tidligere, en dag fri i uka...? Tenk litt over hva du trenger, og så får vi til noe og tilpasser det til deg."

Min reaksjon var omtrent sånn: :grine:

Hahaha! Å "slippe" å sykemelde seg, men å heller kunne ta ting litt etter behov hadde jo vært det aller beste. Og om de er villige til det, så vil jo de egentlig også tjene på det ved at jeg ikke nødvendigvis blir borte 20 %, men heller bare det jeg føler jeg trenger der og da. Nesten som en aktiv sykemelding, uten "innblanding" fra lege. Jeg skulle tenke på det og sette opp et forslag til hva jeg tenker, og så tar vi en prat om det i helt i starten av neste uke. Da får han de godkjenningene han trenger fra sin overordnede også. Men de har visst allerede pratet om det, og snakket om å gi meg den muligheten. Fine folk.

Jeg må jo uansett opp på morgenen og levere i bhg og sånn. Så kanskje en mulighet hadde vært å gå hjem etter lunsj på onsdag og fredag f.eks. Fredag etter lunsj er uansett en totalt uproduktiv tid.

Skrevet

Så snill en sjef du har! Høres ut som dere kan få til et fint opplegg på egen hånd :)

Skrevet

Høres ut som en fornuftig løsning!!!

Det er lettere å komme seg gjennom dagene når en vet at man kan gå når det blir litt mye.

Rørende "brev" :trist:

Skrevet

:vinke:

Så heldig du er som har en så grei sjef! :Nikke:

Ha en fortsatt fin kveld. :)

:klemmer:

Skrevet

Så snill en sjef du har! Høres ut som dere kan få til et fint opplegg på egen hånd :)

Ja, veldig fornøyd altså! Han har jo bare vært sjefen min i 3 måneders tid, så veldig glad vi har fått så fin tone på kort tid.

Høres ut som en fornuftig løsning!!!

Det er lettere å komme seg gjennom dagene når en vet at man kan gå når det blir litt mye.

Rørende "brev" :trist:

Jepp, bare å ha mulighetene gjør nok ting litt lysere :)

:vinke:

Så heldig du er som har en så grei sjef! :Nikke:

Ha en fortsatt fin kveld. :)

:klemmer:

:klemmer: til deg også!

Skrevet

Synes ukene bare flyr avgårde, jeg! Nå er jeg 28 + 4 på vei, og det betyr vel at jeg er i tredje trimester omtrent? :klo: Synes jeg kan huske at det er rundt uke 28 eller 29. Det går i alle fall fort!

I helga har vi hatt overnattingsbesøk av ei venninne fra Trondheimstiden, hun kom på lørdag. Og i går kom 3 til fra samme vennegjeng kjørende slik at vi fikk en dag sammen. Utrolig koselig - de ser jo ikke D så ofte heller, så gøy at vi hadde hele dagen. Var først ute i skogen på tur, tente bål og grillet pølser og pratet tull! Så dro vi hjem til oss etterpå og spiste litt taco utpå kvelden. Jeg hadde bakt boller også, men det rakk vi aldri - så endte med at mannen og jeg måtte spise fastelavnsboller seeent i går kveld bare for å ha gjort det :fnise: Så gikk resten i fryseren rett og slett! Har jo vært knallvær hele helga, så var deilig å få litt tid ute.

Denne uka skal mannen reise litt igjen, men blir vel bare 1 eller 2 overnattinger. Fredag skal jeg ha fri fra jobb! :nigo: Reiser på hyttetur sammen med et vennepar etter jobb på torsdag, så da blir det vel litt skigåing på resten av gjengen. Jeg får ta med meg litt lesestoff ;) D har jo ikke testet langrennsski enda, men han har snakket mye om å gå på ski i det siste, så tenkte vi skulle låne med et par til ham. 2åringen til venneparet vårt skal også gå, så da kanskje det blir litt ekstra stas for ham.

Skrevet

Jeg tror at tredje trimester starter i uke 29, altså 28+0. Eller er det 29+0? Litt forvirrende dette her. :fnise:

Så gøy at du slipper å stresse med sykemelding da. :jepp: Men bare husk at du er nødt til å være litt egoistisk. Jeg merker selv at jeg ikke hadde hatt samvittighet til å ta meg en dag fri dersom jeg ikke var ''nødt''. Men det er bare meg, da. :sjenert:

Så koselig med langrennstur. Tipper D kommer til å storkose seg. :nigo:

Skrevet

:jepp: Du er i tredje trimester. Tror det starter når man er 28+1. Så litt :hoppe: for det :)

Hyttetur er bestandig koselig :) Blir sikkert godt med langhelg for deg :)

Skrevet

Jeg tror at tredje trimester starter i uke 29, altså 28+0. Eller er det 29+0? Litt forvirrende dette her. :fnise:

Så gøy at du slipper å stresse med sykemelding da. :jepp: Men bare husk at du er nødt til å være litt egoistisk. Jeg merker selv at jeg ikke hadde hatt samvittighet til å ta meg en dag fri dersom jeg ikke var ''nødt''. Men det er bare meg, da. :sjenert:

Så koselig med langrennstur. Tipper D kommer til å storkose seg. :nigo:

Ja, det er vel eneste ulempen - at det blir mye mer opp til meg selv. Men jeg tenker det at dersom jeg ikke klarer å ta meg sammen og gå hjem når jeg da faktisk trenger det, så trenger jeg det kanskje egentlig ikke heller. Om du skjønner hva jeg mener :)

:jepp: Du er i tredje trimester. Tror det starter når man er 28+1. Så litt :hoppe: for det :)

Hyttetur er bestandig koselig :) Blir sikkert godt med langhelg for deg :)

Ja, gleder meg masse! Godt å komme seg litt bort hjemmefra noen ganger!

-----------------

Glemte å skrive noe tidligere i dag. Var hos tannlegen på fredag, og det viste seg at jeg har fått hull i den ene tanna mi :tristbla: Jeg har aldri hatt hull tidligere, og hun ville ikke at jeg skulle gå med det frem til etter fødsel...så jeg må tilbake om et par uker og borre. Har laget tråd her og googlet litt rundt det, og det ser ut til at det er tryggere for gravide med bedøvelse etc nå for tiden. Har jo uansett ikke noe valg. Gruer meg - redd for tannlegen :sjenert:

Og så er vi inne i en trassperiode med D igjen. Vært den siste uka omtrent, og det er så sliiiiitsomt! Men jeg vet at det går litt i bølger, så bare til å være konsekvente og tålmodige, så har det stort sett bedret seg etter kort tid de andre gangene. Men han blir så sint når ting ikke er som han har sett for seg at det skal være, og da er det ned på gulvet og gråte. Alt fra "større" ting som at han vil at pappa skal legge ham og ikke mamma, til småting som "jeeeeeg ville ta ut melka fra kjøleskapet!! IKKE mamma ta den ut!!!!" - og når den allerede er tatt ut er det krise! Jeg må jo le også, men det er ganske slitsomt. Spesielt kombinert med at han er ganske turbo om dagen. Heldigvis er det ikke like ille når han og jeg er alene, så jeg skal klare meg selv om mannen reiser.

Skrevet

Uff, kjedelig med tannlege. Jeg fikk sinnsyk tannverk når jeg var gravid med storebror og måtte få bedøvelse... De påsto det var trygt, og hadde ikke akkurat noe valg... Jeg pleier ikke å ta bedøvelse når jeg borrer, liker det ikke. Men da hadde jeg så utrolig vondt i utgangspunktet.

Det går nok bra :kose:

Uff den trassen høres kjent ut. Storebror har også sånne perioder. Bedret seg litt nå, men fortsatt kan han hylskrike når ting ikke går som han har tenkt og da er det ikke lett å få kontakt med han... Er slitsomt og frustrerende ja, godt de er så utrolig sjarmerende rett etter :)

Skrevet

Den borringa som skulle tas om to uker må nok gjøres fortere enn det.... for AU AU - Jeg har så vondt i tennene mine!!!! :tannverk:

Begynte i går kveld, men fikk sovnet. Våknet nå kl 01.00, og har ikke sjangs til å sovne igjen med det første i alle fall. Etter å ha vridd meg oppe i senga en time fant jeg ut at jeg likegjene kunne flytte meg ned på sofaen så jeg ikke vekker mannen. SÅ.. her sitter jeg med en våt, kald klut presset mot kjeven :( Får sette på en film eller noe og håpe at jeg sovner litt igjen. Og så får jeg dra ned til tannlegen med en gang de åpner i morgen og be på mine knær om en time i morgen. Jeg sitter der til jeg får noe evt, for dette er uholdbart.

Staaaaaakkars meg!! Dette er til og med verre enn manneforkjølelse :fnise:

Skrevet

Åh, tannverk er noe nerk. :kose: Håper du får den timen du trenger. :jepp:

Skrevet

Selvmedlidenheten fortsetter ;) For dette har vært et helt jævlig døgn, rett og slett. Fikk sovet et par timer på morgenen, fra rundt 5. Så var det opp og i gang. Dro rett til tannlegen, og hun fikk skviset inn en time til meg før kl 10. Så det var jo herlig!

Hun syntes ikke ting virket betent, men var ikke tvil om at det var ømt. Et eller annet hadde skjedd med tanna slik at den hadde falt litt sammen (?) og en bit av emaljen presset inn i tannkjøttet. Og så lurte hun på om det kanskje kunne være en bihulebetennelse også, siden jeg har vært så forkjøla og det var så ømt på hele siden.

Uansett, det ble borring og fylling. Følte jeg hadde god kontroll på tannlegeskrekken og at jeg klarte fokus på pust og alt. Men mens hun borret, sånn 5-10 min etter bedøvelsen var satt begynte det å prikke helt vilt i hendene. Det spredde seg til både armer og bein, og jeg mistet helt følelsen. Ble litt redd og spurte om det kunne ha noe med bedøvelsen å gjøre, men det var nok rett og slett nervøsiteten og et lite slags "angstanfall"... svettet, hjertet raste avgårde og skalv over hele meg mens jeg ikke følte kroppen. Tårene spratt når vi tok en pause, og jeg føler meg som en liten fireåring igjen. Stakkars snuppa ble også stresset tror jeg - hun var helt vill i magen mens det sto på, og etterpå var hun helt rolig leeenge. Ringte mannen når jeg var ferdig og skulle egentlig skryte av hvor bra jeg hadde klart meg, men i stedet kom alle følelsene og jeg brøt helt sammen på telefon. For en irrasjonell redsel jeg har, men klarte ikke kontrollere det. Veldig flink tannlege da, hun er rolig og fin og hjalp meg gjennom!

Munnen har vært øm og vond hele ettermiddagen også, men jeg tror det går rett vei. Så satser på at det kun var tannen, og at det ikke er bihuler i tillegg. Så våkner jeg frisk og rask og klar for hyttetur i morgen!

Sånn, syting over for denne gang ;)

Skrevet

:klemmer: :klemmer:

Jeg har også skikkelig tannlegeskrekk, så jeg kan i alle fall delvis forestille meg hvor j... det må ha vært!

Håper du føler deg bedre i morgen :kose:

Skrevet (endret)

Så kjedelig med tannen da :( Skjønner at du synes det var ekkelt... Håper alt blir bra igjen snart :klemmer:

Endret av Lilywhite

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...