MellonCollie Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #1481 Del Skrevet 19. februar 2011 Kosegutt! Jeg får slettes ikke plass sammen med H i den lille skuvsenga hans Men vi har kosestund på stua med bok og sang før han legger seg, og jeg er enig i at det er veldig, veldig koselig Ja, det er en fin tid på døgnet. D sin seng er ganske stor, så både mannen, jeg og D kan få plass - men vi er alltid litt redd for at hele greia skal klappe sammen da Gøy at dere heller mot Aurora Jeg tror heller ikke det er så vanlig som man kanskje skulle tro Høres ut som du har hatt en fin helg Og søt ting å gjøre av mannen, selv om han innså litt sent at du fortjente en oppmerksomhet til morsdag Typisk menn da Mannen er nok ikke like gira på Aurora som meg, så vi får se Pratet litt mer i går, men er enige om at det er vanskeligere denne gangen. Guttenavn hadde vi ganske mange forslag vi var enige om. Aurora er et navn jeg også liker godt. Det var oppe den gangen vi diskuterte jentenavn, men Kjære var uenig da... Her ble også mordagen glemt, ble litt skuffet jeg også ja... Vi har også en veldig kosegutt :rødme: De små kveldsstundene og morgenstundene er gull verdt. Jeg har også foreslått deres jentenavn, men da var det mannen her som var uenig gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #1482 Del Skrevet 19. februar 2011 Deililg morgen. D sov til over 8, så både mannen og jeg våknet før ham. Er det da man begynner å bli gamle og etablerte, når man våkner ca kl 0800 på en lørdagsmorgen og føler man har sovet skikkelig lenge? Hatt frokost og sånt sammen, og nå ser D på litt film mens jeg har vasket og ordnet litt, og mannen har kjørt gamle madrasser etc på fyllinga. Etterpå skal vi på hockeykamp sammen alle tre - D er jo så opptatt av ishockey, så vi forsøker å ta ham med når det er kamp på lørdagsformiddag. I morgen skal jeg først ut sammen med ei venninne som har termin 5 uker før meg, vi skal en tur til Sverige og shoppe babyting. Dvs, hun skal shoppe mest og ville ha med meg for tips Jeg regner med å få kjøpt babycall med det samme, og vippestol. Så skal vi besøke mamma og pappa etterpå, de kommer hjem fra ferie i kveld. D gleder seg fælt til å se mommor og moffa igjen Var forresten på kontroll hos jordmor på torsdag. Er 26 + 2 i dag, og jeg har gått opp 5 kg, og magen litt fortsatt litt over røde streken på SF-mål, men innom normalområdet Snuppa lå med hodet helt øverst til høyre i livmoren, jordmor kjente det var en kul som "stakk opp" på siden der og begynte å le når hun forsto at det var hodet hun kunne kjenne. Stemmer godt overens med at jeg stort sett kjenner spark langt nede. Hun har nok det som favorittstilling så langt. Formen min er stort sett fin, men er fryktelig trøtt og sliten om dagen. Legger meg stort sett aldri etter 22.00, og hender også jeg sovner på sofaen under barne-tv. Likevel er trøttheten ekstrem til tider.. Håper det hjelper nå som vi nærmer oss mars og lysere tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. februar 2011 #1483 Del Skrevet 19. februar 2011 Deilig morgen. Jeg også våkner rundt den tiden og føler meg SÅ uthvilt. Men kanskje det har noe med at jeg legger meg litt tidligere enn vanlig? Så gøy med babyshopping. Har dere bestemt dere for hvilken vippestol det blir? Her tror jeg også favorittstillingen er med hodet opp og bena ned. Det er ihvertfall helt nederst i magen jeg har kjent mest bevegelse til nå. 5 kg var da vel ikke så ille? Jeg har lagt på meg 9. (Men jeg håper og tror en del av det er vann, da...) Usj, føler med deg ang. slitenheten altså. Kan tenke meg det er ekstra ille for deg som har en liten å ta vare på, og ikke bare kan ta deg en pust i bakken når du vil. Vi får håpe mars blir en bedre måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #1484 Del Skrevet 19. februar 2011 Deilig morgen. Jeg også våkner rundt den tiden og føler meg SÅ uthvilt. Men kanskje det har noe med at jeg legger meg litt tidligere enn vanlig? Så gøy med babyshopping. Har dere bestemt dere for hvilken vippestol det blir? Her tror jeg også favorittstillingen er med hodet opp og bena ned. Det er ihvertfall helt nederst i magen jeg har kjent mest bevegelse til nå. 5 kg var da vel ikke så ille? Jeg har lagt på meg 9. (Men jeg håper og tror en del av det er vann, da...) Usj, føler med deg ang. slitenheten altså. Kan tenke meg det er ekstra ille for deg som har en liten å ta vare på, og ikke bare kan ta deg en pust i bakken når du vil. Vi får håpe mars blir en bedre måned. Ja, nå har vi egentlig bestemt oss for Tripp Trapp-vippestol. Jeg er skeptisk til at den er ganske liten, men pratet med ei venninne i kveld og hun har en Babybjørn vippestol stående som ikke brukes, så i verste fall får vi låne den i mellomperioden mellom evt utvokst vippestol og til hun blir stor nok til å sitte i vanlig Tripp Trapp. Er jo umulig å forutsi hvor stort barn vi får etc... Er fornøyd med 5 kg, ja. Er ikke fordi jeg har vært så ekstremt flink til å trene og med kostholdet akkurat Er nok mest tilfeldig. Og hos deg er det jo ganske tydelig med vann pga ringene dine. Gifteringen sklir fint av her, så ikke noe vann så langt - bank i bordet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #1485 Del Skrevet 19. februar 2011 Mannen kjøpte seg nytt PS3-spill idag, så TVen er okkupert...og det blir dyrt for oss Nettshopping er tingen! Jeg sitter og drømmer om barnerommet. Har jo bestemt at de skal dele rom, og har planene klare for møbleringen. Og nå har jeg nettopp bestilt noe til å ha på veggen over senga til snuppa. Har også kjøpt til D - var mye fint av ridder / borg etc der også, men han er mer bestemt på hva han liker og ikke. Så til han ble det en sikker vinner med pirater. Eneste skåret i gleden nå er at prinsesseslottet ikke blir hengt opp før om laaang tid, hun skal jo sove hos oss de første månedene Men da ligger det klart og venter i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 20. februar 2011 #1486 Del Skrevet 20. februar 2011 De veggdekorasjonene var kjempefine! Mulig jeg hermer når H og K skal flytte på rom sammen Bra at formen er fin og at alt så fint ut på kontroll 5 kg er jo ingenting. Kos deg som shoppingrådgiver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 22. februar 2011 #1487 Del Skrevet 22. februar 2011 Det er ikke enkelt å bli enige om navn. Vi slet mest når vi skulle ha guttenavn. Jentenavnet hadde vi egentlig klart fra den første graviditeten. Moro å få de siste tingene på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #1488 Del Skrevet 23. februar 2011 Skikkelig dårlig måned på jobb - og begynte omtrent å grine her i sta når enda en ting i dag gikk imot meg. Har hatt god flyt og medgang i 6 mnd i strekk nå, så ekstra slitsomt å gå på en smell. Men hva kom først av høna og egget? Underpresterer jeg fordi jeg er sliten, eller er jeg sliten fordi jeg underpresterer? Følelsene ligger i alle fall tett utenpå, og tårene kommer så lett. Både på jobb og hjemme. Jeg vil melde meg ut av verden for en stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 23. februar 2011 #1489 Del Skrevet 23. februar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 23. februar 2011 #1490 Del Skrevet 23. februar 2011 Uff, så kjedelig med sånne tider. Håper det bedrer seg igjen snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #1491 Del Skrevet 24. februar 2011 Uff, så kjedelig med sånne tider. Håper det bedrer seg igjen snart Tusen takk. Det trengtes! ---- Jeg har bare bestemt meg for å legge denne måneden bak meg på alle måter. Ny måned og nye muligheter på tirsdag Mannen synes jeg bør se på muligheten for en liten sykemelding nå - kanskje vært hjemme en dag i uka for å hente meg inn, så vi får se. Prøver litt til og ser hvordan det går. Ikke så mye nytt ellers. Husker ikke om jeg har fortalt at D har blitt så vanskelig å levere i bhg? Han har jo alltid løpt inn på avdelingen uten noe stress, men siste halvannen uka gråter han og vil ikke ut av fanget mitt etter jeg har tatt av ham klærne i garderoben. Selv ikke når det er favorittene hans som tar imot, og bestevennene står og venter. "Jeg vil væme mamma på jobben!" sier han mens han gråter. Det går alltid over 1-2 minutter etter jeg har gått, men de ansatte på avdelingen er like "overrasket" som meg siden han alltid har vært helt vill etter å komme fortest mulig inn. Er nok mulig han merker noe skjer med meg og forstår mer enn jeg tror - samtidig som dette storebrorgreiene er vanskelig å forstå også. Han har jo alltid vært ekstremt pappadalt, nå er det plutselig meg som gjelder på mange flere områder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 24. februar 2011 #1492 Del Skrevet 24. februar 2011 Hm... Så merkelig. Får håpe det er en kort fase som er over snart, for det er ikke moro å levere i barnehagen når det blir sånn, selv om man vet at alt er greit så fort man har gått ut døra. Men tror du har rett i at de merker at noe skjer... For de som jobber i barnehagen til H sa nettopp at han har forandret seg merkbart etter at han ble storebror, til det positive. Og vi merker det også; plutselig løper han fra oss når vi har tatt av yttertøyet i barnehagen, og har nesten ikke tid til å si ha det til oss, mot før når han var nølende, forsiktig og av og til lei seg. Han er tryggere på seg selv, og generelt mer utadvendt og sosial. Jeg tror nok han merket og ble preget av den dårlige formen min gjennom hele svangerskapet, selv om jeg prøvde å ta meg sammen og være den samme "gamle". Ting kan i alle fall tyde på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 25. februar 2011 #1493 Del Skrevet 25. februar 2011 Vi fikk også beskjed om det i barnehagen, at hun nok merket at noe skjedde og at jeg kanskje var litt annerledes ovenfor henne. Hun var veldig mammadalt de siste 6 månedene av svangerskapet. Nå derimot løper hun inn og har nesten ikke tid til å si hadet en gang. Også har hun blitt veldig opptatt av de minste på avdeligen og skal kose med alle, selv om de ikke vil alltid. Så de merker nok mer enn vi tror, og reagerer på forskjellige måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 25. februar 2011 #1494 Del Skrevet 25. februar 2011 Håper du finner en måte å få muligheten til å hente deg litt inn på og samle litt energi, ikke noe kjekt å føle seg konstant sliten God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #1495 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Hmm, må bare teste noe før jeg legger meg. Hadde magebilde fra forrige gang på 27 + 3, og i dag er jeg 27 + 3, så tok for å sammenligne... forsøker å legge ut her Edit: Hmm, jeg klarte visst ikke laste det opp som vedlegg. Da får vi prøve noe annet i morgen eller noe.. Edit nr 2: Jeg la det i bloggen jeg, da kunne jeg linke det opp mot Eurofoto. Enklere Endret 26. februar 2011 av MellonCollie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 27. februar 2011 #1496 Del Skrevet 27. februar 2011 Blogg? *ører som dirrer av nysgjerrighet* Gøy å se hvordan det ligger an fra forrige gang, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #1497 Del Skrevet 27. februar 2011 Blogg? *ører som dirrer av nysgjerrighet* Gøy å se hvordan det ligger an fra forrige gang, da. Da er du lagt til, Belle. Er på bloggene her på KG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 27. februar 2011 #1498 Del Skrevet 27. februar 2011 Så kjedelig at du synes det går litt trått om dagene... Får håpe det går bedre snart! Kunne jeg også fått blogg-tilgang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #1499 Del Skrevet 27. februar 2011 Så kjedelig at du synes det går litt trått om dagene... Får håpe det går bedre snart! Kunne jeg også fått blogg-tilgang? Du skal være lagt til nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #1500 Del Skrevet 27. februar 2011 Deilig og rolig helg. Hadde ingen planer, men jeg fant ut i går at de neste helgene er superbusy, så kanskje vi burde treffe svigers denne helga. Så inviterte de på middag i dag, noe som ble veldig hyggelig. Vi har vært mest hos de de siste gangene vi har møttes, så greit å få de hit også. D har vært fullstendig i 100 de siste par dagene, skjønner virkelig ikke hvor han henter all energien fra. Når jeg tror han ikke kan bli mer propell, så kommer jammen ett ekstra gir inn. Men så sluknet han som en stein kl 1900 i dag også, fullstendig utslitt. Han sov til 08.00 både i går og i dag også, kan jo være en sammenheng der Deilig med en gutt som sover godt da - vi er heldige der vet jeg. Har vært superhusmor i helga forresten, brukt eksepsjonelt mange timer på kjøkkenet totalt sett. Har kokt kraft for første gang, så det sto en kjele og putret stort sett hele dagen i går. Laget en stor porsjon med kjøttboller og tomatsaus i går også. Og i dag ble det stek med masse tilbehør, skikkelig søndagsmiddag. Så mannen er strålende fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå