Ella* Skrevet 4. februar 2011 #1461 Del Skrevet 4. februar 2011 Så koselig med overnattingsgjest da I alle fall når de er flinke til å legge seg og sove begge to Spennende! God tur på visning i morgen da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1462 Del Skrevet 5. februar 2011 Som spådd var det MANGE på visning i dag, og huset sto til forventningene. Er litt som må gjøres - et bad som er påbegynt men ikke gjort ferdig må pusses opp med en gang, og et barnerom må pusses opp, men det har vi jo evt 1 år på oss til å få gjort. Så er det et rom som er påtenkt kjellerstue som må pusses opp, men det er jo ikke noe "stress". Har ikke behov for den før unga er litt større, strengt tatt. Så vi får regne litt i dag, men det blir nok bud fra oss på mandag i alle fall :dåne: Liten "milepæl" i pottetrening i dag - for første gang satt han på doringen i kveld, ikke potta. Men kom ikke noe tiss, da. Men han satt der i det minste! Men vi står litt på stedet hvil..han tisser gjerne på potta morgen og ofte kveld, men har aldri tid midt på dagen. Jeg har foreslått potte / do de gangene jeg ser han skal til å bæsje, men da er det ikke snakk om. Hvordan er det med pottetrening for dere andre som har barn i 2årsalderen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 5. februar 2011 #1463 Del Skrevet 5. februar 2011 Lykke til med budrunden! Her er dotreningen satt litt på vent... Han sitter gjerne på do (vi har sånn sete med voksenring og barnering), men det kommer aldri noe. Og han vil ikke bæsje på do/potte lenger når vi foreslår det (vi ser jo ofte når han må) MEN til våren/sommeren blir det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 5. februar 2011 #1464 Del Skrevet 5. februar 2011 Lykke til med budrunden! Spennende, spennende! Pottetrening, ja, hva skal man si? Er vel ikke noen ekspert akkurat, siden S ikke er så veldig glad i å sitte på potta si ... Vi prøver å få han til å sitte på potta når han står opp, etter middag og før han legger seg. Har lest at det er størst sjanse for at han får til å gjøre noe i potta etter måltidene. I begynnelsen gikk pottetreningen kjempefint, og han tisset på potta to ganger på rad. Men da han skjønte at han ikke kunne få til å tisse hver gang han satte seg var det ikke like stas lengre. Nå har vi begynt å gi et klistremerke for hver gang han setter seg på potta, da setter han seg iallfall og prøver! Vet ikke hvordan vi skal gjøre det om han får det til, kanskje gi to klistremerker eller noe? Vi får han ikke til å si fra før han bæsjer for å få det til på potta, han sier alltid fra etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #1465 Del Skrevet 5. februar 2011 Takker for svar, jenter. Da ser jeg jo at vi er "i rute" i den grad man kan si noe sånt, og at han er en ganske normal 2åring Jeg håper jo også på at ting blir lettere på sommeren, men med en nyfødt baby da så kan jo det gjøre ting vanskeligere også. Jeg pratet litt med ham i dag ang belønningssystem lignende deres, Knøttet. Han er jo ekstremt opptatt av alt som har med Lynet McQueen å gjøre, og har sett et sted at de selger boxere / truser med Lynet på. Tenkte at om han får type 10 klistremerker, så får han teste ut truse. Og siden han stort sett tisser på potta 1 gang om dagen, så vil han forhåpentligvis spare opp klistremerkene fort. Men vet ikke om det å bytte ut bleie med truse vil gjøre at han enklere skjønner koblingen at han må si i fra før han må tisse, hvis ikke blir det vått og kaldt? :klø: Men jeg vil ikke stresse ham, heller. ------------- Jeg er ca 50 ganger mer hormonell i dette svangerskapet enn når jeg gikk med D! Først IKEA-episoden her om dagen, og nå i forbindelse med hustanker. Advarte mannen; nå kjenner jeg at jeg kommer til å gråte - og så sagt så gjort. Tårene kom, og klarte ikke stoppe. Satt og lo og hulkegråt om hverandre - var trist, samtidig som jeg så det hysteriskt komiske i situasjonen. For det var ingenting å gråte om, sånn egentlig. Phu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 6. februar 2011 #1466 Del Skrevet 6. februar 2011 Innnom med en helgehilsing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 6. februar 2011 #1467 Del Skrevet 6. februar 2011 Spennende med visning da. Kan du sende link på PM? Lykke til med budrunden!!! Potte ja... vi holder også på der. Det begynte bra, så var det totalt bråstopp. Han ville rett og slett ikke. Så løsnet det plutselig igjen. Og nå er han flink til å sitte på potta morgen og kveld. Har også fått en potte vi skal ha nede nå så han kan prøve her nede også. Han får klistremerker nå. Ikke for å få et bestemt antall, men jeg hadde noen Ole Brum klistremerker og det er kjempestas å lime på et ark. Kjempefornøyd. Tror vi har langt igjen til å tenke på truse for å si det sånn... På torsdag imponerte han stort. Da satt han på potta lenge og tisset. Så holdt vi på med lillesøster etter at han hadde fårr klistremerke, så han fikk være litt naken. Etter en stund kikket han inn på badet holdt seg litt til rompa og snakket om at han måtte prompe. Vi spurte om han skulle bæsje, nei han skulle ikke det. Men tok i mot potta når han fikk den. Når jeg gikk inn til han etter litt steg det en kjent lukt opp fra potta. Men han hadde bare prompa sa han. Han satt lenge til og når han reiste seg hadde han gjort begge deler. Imponert!!! Det var første gangen han har bæsjet på potta og det var en veldig stolt gutt som fikk 2 klistremerker!!! Selv om han ble litt hysterisk først når han så bæsjen Vi også satser vel på sommeren, så får vi se hvordan det går fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #1468 Del Skrevet 7. februar 2011 Innnom med en helgehilsing Spennende med visning da. Kan du sende link på PM? Lykke til med budrunden!!! Potte ja... vi holder også på der. Det begynte bra, så var det totalt bråstopp. Han ville rett og slett ikke. Så løsnet det plutselig igjen. Og nå er han flink til å sitte på potta morgen og kveld. Har også fått en potte vi skal ha nede nå så han kan prøve her nede også. Han får klistremerker nå. Ikke for å få et bestemt antall, men jeg hadde noen Ole Brum klistremerker og det er kjempestas å lime på et ark. Kjempefornøyd. Tror vi har langt igjen til å tenke på truse for å si det sånn... På torsdag imponerte han stort. Da satt han på potta lenge og tisset. Så holdt vi på med lillesøster etter at han hadde fårr klistremerke, så han fikk være litt naken. Etter en stund kikket han inn på badet holdt seg litt til rompa og snakket om at han måtte prompe. Vi spurte om han skulle bæsje, nei han skulle ikke det. Men tok i mot potta når han fikk den. Når jeg gikk inn til han etter litt steg det en kjent lukt opp fra potta. Men han hadde bare prompa sa han. Han satt lenge til og når han reiste seg hadde han gjort begge deler. Imponert!!! Det var første gangen han har bæsjet på potta og det var en veldig stolt gutt som fikk 2 klistremerker!!! Selv om han ble litt hysterisk først når han så bæsjen Vi også satser vel på sommeren, så får vi se hvordan det går fremover. Du så jo PM'en, så den er fikset Jeg vet vel ikke helt om truse er løsningen her heller. Kanskje vi også skal satse på klistremerker bare... men de er litt på samme stadie alle sammen i alle fall, ser jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #1469 Del Skrevet 7. februar 2011 Vi rakk aldri legge inn bud, vi Folk begynte å by allerede i går kveld, og huset gikk omtrent 500.000 over prisantydning i dag. Så da var det helt uaktuelt for oss! Kjenner jeg er skikkelig sliten nå i kveld. Flinke mannen min skal være med på et sykkelritt på sensommeren og har begynt treningen. Så hver mandagskveld blir han borte på fellestrening...mens jeg ligger rett ut på sofaen og ser på Top Model :gjeiper: Har jo vært på svømming i dag med Junior. Ser fra uke til uke hvor mye tryggere han blir, i dag svømte han litt selv når han lå på sånn "svømmepølse" under overkroppen. Kjempeflink til å sparke med beina og plaske seg avgårde Men han er veldig skeptisk til å bli holdt av hun instruktøren og sånn, så er ikke alt han vil være med på. Gidder ikke stresse ham, blir ikke noe bedre av å presse det frem. Og ute i badelandet etterpå var han helt vill på den lille sklia. Akte bak-frem, lå må magen og i det hele tatt...skikkelig bajas! Ingen tvil om at han har det gøy der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 7. februar 2011 #1470 Del Skrevet 7. februar 2011 Huff, skummel episode med D i badeland ja... men godt det gikk bra! Synd huset gikk så høyt, og så så fort :dåne: Lykke til videre i husjakten i allefall Jeg synes Aurora og Nora er skikkelig fine navn Tror faktisk jeg ville valgt Nora selv hvis ikke det var for at jeg har en god venninne som heter det... Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #1471 Del Skrevet 9. februar 2011 Huff, skummel episode med D i badeland ja... men godt det gikk bra! Synd huset gikk så høyt, og så så fort :dåne: Lykke til videre i husjakten i allefall Jeg synes Aurora og Nora er skikkelig fine navn Tror faktisk jeg ville valgt Nora selv hvis ikke det var for at jeg har en god venninne som heter det... Ha en fin kveld Jeg heller nok mer og mer mot Aurora. Jeg har vært litt skeptisk til det, for det er to bekjente av ei god venninne av meg som har døtre som heter Aurora. Men jeg har søkt litt, og det er absolutt ikke så mye brukt som jeg har hatt inntrykk av. Det er jo heller ikke som om D har et veldig uvanlig navn, så ---------------- Snuppa sparker så hardt om dagen! Helt vilt hvor sterk hun har blitt :rødme: I går hadde jeg en veldig fin samtale med sjefen min. Fikk både fortalt om at jeg er sliten og litt demotivert om dagen, og fikk pratet litt om fremtiden etter permisjon etc. Samtalen hjalp meg veldig, og noen kg ble løftet av skuldrene. Han er en super motivator, og jeg håper virkelig jeg klarer meg frem til mai uten å måtte prate med lege om sykemelding. Han har veldig trua på meg og større planer for meg på sikt - så jeg håper jeg klarer å innfri Mannen er så flink om dagen. Han har meldt seg på et sykkelritt på sensommeren og har nå virkelig kommet i gang med treningen! Ettersom min trening er fullstendig fraværende får han trene for oss begge :gjeiper: Mamma og pappa er på ferie, så nå i kveld drar mannen og låner bilen deres og bytter den ut med min. Vinterhatet mitt er ikke blitt noe mindre av en bil som har mer is på innsiden av vinduet enn utsiden, dører som enten ikke går opp - eller som ikke går igjen. Noe som medfører mye klatring fra baksetet og frem og ut passasjerdøra for både D og meg. Og det gidder ikke kroppen min så mye mer av, rett og slett Da tar jeg heller mamma sin velfungerende bil som står og kjeder seg alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #1472 Del Skrevet 11. februar 2011 To netter på rad med god søvn = opplagt og glad MellonCollie Junior var Buzz Lightyear på karnevalet i dag. Stor suksess, og han ville egentlig ikke ta av seg kostymet når han skulle legge seg Stas! Alle barna på avdelingen var helt i hundre og så stolte når jeg leverte i dag, kom løpende for å vise seg frem Søtingene. I helga blir det Oslotur og besøke svigers, og spise middag hos et vennepar etter D har lagt seg i morgen kveld. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. februar 2011 #1473 Del Skrevet 12. februar 2011 for to netter på rad med søvn! Kos dere med Oslo-besøk og svigers! Ha ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 14. februar 2011 #1474 Del Skrevet 14. februar 2011 Godt å lese at alt står bra til med dere! Tusen takk for omtanken MellonCollie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #1475 Del Skrevet 14. februar 2011 for to netter på rad med søvn! Kos dere med Oslo-besøk og svigers! Ha ei fin helg! Ja, utrolig hva litt søvn gjør med kropp og sjel Godt å lese at alt står bra til med dere! Tusen takk for omtanken MellonCollie Tenker masse på dere, Strix! Hyggelig å se deg innom i ny og ne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #1476 Del Skrevet 14. februar 2011 Det ble litt kaos på jobben til mannen på fredag og lørdag, så jeg og D tok oss av litt handling og forberedelser til helga mens han jobbet på lørdag. Kjøpte med en blomst til de vi skulle på middag til, og en til svigermor i anledning morsdagen... og når vi sitter i bilen til Oslo innser da mannen at han har glemt hele greiene fra D til meg. Jeg er vane med at man feirer morsdagen, vi har alltid spist kaker, ordnet god frokost og også kjøpt en liten ting til mamma og pappa på mors/farsdag hjemmefra. Og det samme har vi videreført her. Så var litt ( ) skuffa når det ikke ble gjort noe i går - noe mannen skjønte rimelig kjapt, og la seg veldig flat og var lei seg. Så i dag når jeg kom hjem fra jobb hadde han vært innom her i lunsjen, på vei til flyplassen og ny reisejobb, og kjøpt blomster, skrevet et nydelig kort og kjøpt en liten bok til meg fra Snuppa og Storebror. Han kan hvis han vil (og hvis jeg blir skuffa nok ). I går var snuppa veldig lite aktiv, så ble nesten litt bekymret i dag tidlig når hun ikke var våken da heller. Men hun tar det igjen nå i kveld heldigvis. Masse kynnere også, så det presser og strammer i alle retninger. Var svømming igjen i dag, men ble ikke så mye lek i badeland etter undervisningen. De barnebassengene som vanligvis er varme var med "kaldt" vann, så heldigvis var D kjapt enig i at vi var ferdige Lite behagelig å sitte i det kjølige vannet og se på ham.. Mannen blir borte et par dager, så i morgen har vi bedt oss selv på middag til D's oldeforeldre. Deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #1477 Del Skrevet 14. februar 2011 Var oppe og så på Storebror mens han sov nå. Og må bare si det, at etter vi kjøpte stor seng har legging bare blitt enda finere enn før. Ligger ved siden av ham, han i min armkrok mens vi leser bok. Og så ligger vi ved siden av hverandre mens jeg synger nattasanger. Når jeg var ferdig i dag og skulle reise meg opp tok han tak i armen min og sa "ikke gå enda mamma, kose mer" - og strøk meg over armen. Hjertet mitt sprenges av ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 15. februar 2011 #1478 Del Skrevet 15. februar 2011 Kosegutt! Jeg får slettes ikke plass sammen med H i den lille skuvsenga hans Men vi har kosestund på stua med bok og sang før han legger seg, og jeg er enig i at det er veldig, veldig koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 15. februar 2011 #1479 Del Skrevet 15. februar 2011 Gøy at dere heller mot Aurora Jeg tror heller ikke det er så vanlig som man kanskje skulle tro Høres ut som du har hatt en fin helg Og søt ting å gjøre av mannen, selv om han innså litt sent at du fortjente en oppmerksomhet til morsdag Typisk menn da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 16. februar 2011 #1480 Del Skrevet 16. februar 2011 Aurora er et navn jeg også liker godt. Det var oppe den gangen vi diskuterte jentenavn, men Kjære var uenig da... Her ble også mordagen glemt, ble litt skuffet jeg også ja... Vi har også en veldig kosegutt :rødme: De små kveldsstundene og morgenstundene er gull verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå