Gå til innhold

MellonCollies dager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så koselig med ei jente da :)

Søt storebror også :) Får håpe det fortsetter sånn når hun kommer også.

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte jo helt....

Godt nytt år :klemmer:

Skrevet

Åååå, så herlig! Gratulerer med ei lita jente! :hoppe:

Høres ut som en flott julefeiring! :)

Å, så koselig med UL og ei frisk lita jente i magen :rødme: Tror nok D blir en stolt storebror i mai :)

Takk takk :rødme:

Så godt å høre at alt så bra ut ;) ikke noe er bedre enn det.

Også så flink storebror da, fordelen med å ha litt større aldersforskjell enn det vi har ;)

Hehe, joda - det har nok noen fordeler. Men ser for meg at det kan dukke opp noen ulemper i form av stahet og trass også :ler:

Hei!

Har vært litt fraværende den siste tiden... Vil bare ønske deg et godt nytt år :klem:

Godt å se deg, og ønsker deg et godt nytt år :klemmer:

Godt nyttår! :klemmer:

Så koselig med en liten jente i magen :hjerte: Og så søt D er! Kjekt å høre at dere har hatt en fin jul :)

Ja, vi gleder oss veldig! Og ser du har fått deg ny bok! Spennende :lur:

Så koselig med ei jente da :)

Søt storebror også :) Får håpe det fortsetter sånn når hun kommer også.

Glemte jo helt....

Godt nytt år :klemmer:

Takk, og godt nytt år til deg også :klem:

Skrevet

Det ble en trivelig, men hektisk avslutning på juleferien. Hadde besøk hjemme tre dager på rad med ulike middagsting (men nyttårsaften ble ikke helt som planlagt. De som skulle komme ble syke, men da dukket ei god venninne opp i stedet :) ), og så avsluttet vi med besøk hos mine besteforeldre på søndag. Veldig godt at hverdagen er i gang igjen også, selv om ferie litt til hadde gjort seg.. VELDIG trøtt i dag!

Formen er forøvrig fin, så i dag skal jeg på trening for første gang siden jeg ble gravid omtrent :overrasket: Begynner å kjenne litt ryggvondt bare, men vet ikke om det har noe med graviditet å gjøre.

Tror D var glad for å komme i bhg igjen i går også, han var i alle fall strålende fornøyd når vi snakket om det under middagen i går, og når vi dro på morgenen i dag.

En 2åring kan være rimelig utfordrende til tider, da ;) Det er kort vei fra himmel til helvete, for å si det sånn...! Han er strålende blid i det ene sekundet, for så å forvandles til et rasende monster som roper "Jeg vil ikke!!!" mens han hyler i neste sekund. Og så går det like fort over som det kom. Heldigvis ganske god på å lese ham, så klarer stort sett å unngå episodene for ofte.

Skrevet

:fnise: Humørsvigninger vet jeg alt om!!! :fnise:

En kan bli ganske så frustert av dem noen ganger, men så er de jo samtidig så innmari skjønne når de er blide :strix:

Skrevet

:fnise: Humørsvigninger vet jeg alt om!!! :fnise:

En kan bli ganske så frustert av dem noen ganger, men så er de jo samtidig så innmari skjønne når de er blide :strix:

Jepp - jeg setter stor pris på at han er mye mer blid enn sint :fnise:

----------

Planleggingsdag i barnehagen i dag, så D og jeg har hatt fri sammen. Og vi har kost oss sånn :rødme: Lekt inne, vært ute og handlet litt og selvsagt vært en lang tur ute i all snøen - for her er det MYE snø! og aller helst vil han jo at jeg skal løpe fort ca hele tiden, men det får da være måte på hva man får til ;)

Også er jeg 20 uker på vei i dag, altså halvveis!! :strix: Fortsatt fin form, sett bort fra litt ryggvondt i ny og ne. Men kun småplukk.

Har vært og handlet oss ny seng i dag. Har hatt seng + madrasser fra IKEA i 7 år nå, og det burde vært byttet ut for 3 år siden.. men har liksom aldri kommet til det. Så nå er det investert i rammemadrasser fra Jensen, og med hodegavl i stoff, noe jeg synes er så pent. Så da er jeg blid og fornøyd. Kjøpe litt nytt, ordentlig sengetøy også nå, så blir senga fin. Kjempesmart rett før man skal i gang med ammeperiode og det som verre er, men det var grunnen til at vi utsatte det sist. Og det angret vi på da, hehe. Så vi tar sjansen!

I morgen er det juletrefest med barnehagen, D gledet seg veldig til at mormor, morfar, bestemor og bestefar skulle være med. Men at nissen skulle komme IGJEN - det var han skeptisk til! Haha, det går nok bra det også.

Skrevet

Har forresten glemt å si at jeg kjenner daglige spark og har gjort det en liten stund nå. Mannen fikk kjenne utenpå også for en uke/halvannen siden :) Skikkelig koselig!

Skrevet

Høres ut som dere har det veldig koselig for tiden, utrolig kjekt at D tydeligvis har blitt flink å snakke :) Er så gøy å kunne kommunisere ordentlig med de, og så sier de jo mye artig også :)

Og så fint å kjenne masse sparking i magen :hjerte: Vi var på besøk til noen venner som har en sønn på 1 uke i går, han var heeelt nydelig :rødme: Håper jeg har liten :babysmokk: i magen selv om ikke så altfor lenge :sjenert:

Alltid kjekt med litt fornyelser i hjemmet også :) Vi planlegger jo å flytte herfra om halvannet år, så tror ikke vi gidder å kjøpe noe nytt her vi bor nå, men gleder meg til å innrede nytt sted etterhvert :)

Fortsatt god helg :klemmer:

Skrevet

Tenk at du er halvveis allerede :hakeslepp:

Så deilig da, går fortere framover nå :)

Heldigvis er de mest blide ja. Det veier heldigvis mer enn nok opp for de mer frustrerende periodene... Storebror har en tendes til å sutre og det har jeg utrolig lite tålmodighet med, håper han skjønner snart at det bare gjør meg mer irritert...

Deilig med ny seng. Vi kjøpte ny seng et par måneder etter lillesøster ble født. Jeg la et håndkle under lakenet der hun lå, det gikk stort sett veldig greit. Litt enklere å vaske når det ble gulpet i senga... Ellers har vi trekk på overmadrassen som går an å dra helt fra hverandre. Så vi vasket overdelen av det når vi hadde et uhell utenom håndkleet.

Ha en fin uke :klemmer:

Skrevet

Hatt en fin helg med juletrefest med barnehagen på lørdag, og middag hos et vennepar i går. Alle besteforeldrene var med på juletrefesten, og mange av barna fra avdelingen til D var der - så han storkoste seg. Morsomt å få se litt mer hvordan de leker sammen. Gruer meg til stor avdeling til sommeren, jeg har jo også bligg "glad i" de andre barna på avdelingen til D nå, de er så utadvendte og tillitsfulle. Skravler i vei hver dag når vi treffes i garderoben :)

Så spontantur til et vennepar i går. Gutten deres og D har bare 6 uker mellom seg, og selv om de ikke sees så ofte er de veldig opptatt av hverandre og leker godt.

I dag er jeg bare sliten og litt lei meg, av uviss grunn. Dagen er rett og slett ganske blæh. Jeg har lyst til å dytte i meg usunn mat, men vil ikke gjøre det mot kroppen. Og så blir jeg sur fordi jeg har så lyst. Og alt annet er også bare teit. Men men, slike dager kommer vel alltid innimellom. Ryggvondten vil ikke gi seg heller, men er jo ikke noe å gjøre med.

Skrevet

Flott helg :tommelopp:

Så dumt at du har så vondt i ryggen? Kan det være en låsning, eller er det muskulært?

Sånne blæ-dager har jeg også for tida. Tror det er hormonene som gjør oss litt sånn. Men jeg gir etter for søtsuget jeg da :fnise:

Skrevet

Ella* : Jeg vet ikke hva som forårsaker det. Er nok muligens bekkenet som slår ut litt opp i korsryggen bare, og som forplanter seg litt ut fra gale sittestillinger etc.

Denne uka har heldigvis vært OK, men jeg kjenner jeg er litt amper. Sliten og litt lei av det meste. Mannen er heldigvis bare fin og tålmodig med meg, og D stort sett grei. Men jeg har kort lunte, merker det ovenfor foreldre og sånt også. D var hos de et par timer i dag, mannen og jeg dro ut og så fotballkamp sammen med en kompis. Veldig godt. Vi skal ha barnevakt neste helg også, men så lenge han koser seg sånn med besteforeldrene så lar jeg ikke samvittigheten gnage noe på det.

D og jeg var på biblioteket i går, hans første gang! Han ble ganske overveldet over alt det spennende, og var veldig stolt når han kom hjem til pappaen og viste ham at han hadde fått låne to bøker + en film som han hadde i sekken :hjerte: Apropos bøker - vi ble med i en ny bokklub før jul. Goboken har begynt en Disneybokklubb. Samme konsept som når vi var små - "bla om når du hører denne lyden; pling". Han er helt oppslukt. Setter på CDen og finner seg boka, og følger ivrig med!

Jeg hentet D hos mine foreldre tidligere i dag, og da sklei jeg på isen i det jeg skulle sette meg inn i bilen. Datt heldigvis ikke ned på rumpa på isen, men slo rumpe og ryggen skikkelig i bildøråpningen :( Så nå ligger jeg her med ordentlig vondt. Spent på morgendagen, for kjennes ut som det "stivner" litt.

Haha, nå leste jeg gjennom det jeg har skrevet. Makan til sutring for tiden da. Jaja, det får så være. Sånn kjennes hverdagen ut akkurat nå.

Skrevet

Straks ny uke og ny start ;) Så morsomt med sånn bokklubb da, husker jeg kosa meg mye med Ole Brumm boka jeg hadde..

Skrevet

:vinke: Innom og hilser på. Gøy å følge med på noen som ligger omtrent likt an i løypa. :Nikke:

Du vet, sutring er det fritt fram for her inne. :fnise: Jeg synes det er kjempedeilig å ha et sted hvor jeg kan lufte alle negative tanker. Da slipper man å gjøre det til mann og venner ihvertfall. :fnise:

Håper du har en fin kveld, tross vondter.

Skrevet

Det er lov å sutre!

Håper vondtene kommer seg, og at du slipper flere fall på isen. Jeg gjør alt jeg kan for å unngå det, tror ikke jeg hadde kommet meg opp igjen om jeg falt ;)

Så koselig at D setter sånn pris på bøkene sine :)

Håper resten av uken blir fin :klemmer:

Skrevet

Straks ny uke og ny start ;) Så morsomt med sånn bokklubb da, husker jeg kosa meg mye med Ole Brumm boka jeg hadde..

Ja, her er det foreløpig Lynet McQueen som er favoritten - som i det meste annet :sjenert:

:vinke: Innom og hilser på. Gøy å følge med på noen som ligger omtrent likt an i løypa. :Nikke:

Du vet, sutring er det fritt fram for her inne. :fnise: Jeg synes det er kjempedeilig å ha et sted hvor jeg kan lufte alle negative tanker. Da slipper man å gjøre det til mann og venner ihvertfall. :fnise:

Håper du har en fin kveld, tross vondter.

Så hyggelig - velkommen! Ja, er vel bare en uke som skiller oss :)

Veldig godt å ha et sutrested som gjør at man får tatt litt brodden av det før mannen før resten ja ;)

Det er lov å sutre!

Håper vondtene kommer seg, og at du slipper flere fall på isen. Jeg gjør alt jeg kan for å unngå det, tror ikke jeg hadde kommet meg opp igjen om jeg falt ;)

Så koselig at D setter sånn pris på bøkene sine :)

Håper resten av uken blir fin :klemmer:

Haha - beklager, men synes jeg ser deg (eller meg for den del!) liggende og kave på isen som små strandede hvaler... :hoho: Best å holde seg på beina!

Skrevet

Vondtene var ILLE når jeg våknet i dag tidlig, men har heldigvis blitt bedre utpå dagen. Men fikk meg nok litt av en smell, for er fortsatt ganske øm nedover rygg / hofte. Men formen og humøret har tatt seg opp!

I dag startet vi opp med barnesvømming for D. Tar en pause fra turn dette semesteret, både siden han falt litt mellom to alderskurs og litt med kroppen min. Deiligere å ha svømmnig i et varmt basseng enn å hoppe og sprette på turn utover våren ;) Mannen og jeg fikk dratt begge to i dag, og når kurset var ferdig kunne vi boltre oss på badeland så lenge vi ville. Kjempetrivelig!

Masse liv i magen for tiden, snuppa sparker hardt flere ganger om dagen :hjerte: Men hun er i alle fall foreløpig mye roligere enn storebroren var! Ikke like mange våkenperioder som jeg synes jeg kan huske D hadde, og hun er også mer sentrert til en plass. Beina og armene til D føyk jo i alle retninger inni der. Men kan jo være at det blir annerledes når hun får noen flere cm og gram på kroppen her også ;) Trivelig er det nå uansett.

Skrevet

Haha - beklager, men synes jeg ser deg (eller meg for den del!) liggende og kave på isen som små strandede hvaler... :hoho: Best å holde seg på beina!

:legrine: Et svært vakker syn, vil jeg tro :fnise:

Skrevet

Godt å høre at du er sliten og lei av og til du også. Er lov å sutre litt vet du, gjør deg bare helt normal det ;)

Spesielt også når man er gravid og i tillegg har en til å ta seg av...

Får håpe du er bedre i dag. Skummelt med glatta og stor mage.

Skrevet

:legrine: Et svært vakker syn, vil jeg tro :fnise:

:fnise:

Godt å høre at du er sliten og lei av og til du også. Er lov å sutre litt vet du, gjør deg bare helt normal det ;)

Spesielt også når man er gravid og i tillegg har en til å ta seg av...

Får håpe du er bedre i dag. Skummelt med glatta og stor mage.

Jeg skal love deg at jeg er mer enn menneskelig jeg også - bare spør mannen min ;):fnise: Formen er heldigvis bra nå! Men jeg har nok et lite sutrehjørne stort sett hver dag her i heimen, haha!

------------

Vært på Princess og handlet litt i dag. 40 % på hele butikken, og skulle egentlig dra for å handle nye laken til den nye senga vår. Men, jeg kunne jo ikke bare gå forbi alt det rosa og lilla heller :sjenert: Så da ble det litt nye gulpekluter, et helseteppe, et håndkle og diverse småting. Snuppa kan jo ikke bare ha blå ting! ;) (best for henne at det er ei jente nå altså...).

Trives godt på jobb for tiden, vi fikk ny sjef i starten av desember og han er helt super. Så det var godt for motivasjonen min. Mannen og jeg tar med oss D på hyttetur første helg i mars, og så skal jeg på alenetur til Trondheim i slutten av mars. Så da blir det et par feriedager å se frem i mot også.

D er VELDIG pappadalt om dagen igjen. Må innrømme det gjør litt vondt å høre "Nei, bare pappa!" "Nei mamma, du må gå bort. Pappa og jeg lese!" osv. Men så kommer han plutselig og kaster seg rundt halsen min, gir meg en god kos og sier "jeg er så glad i deg!!" - og da glemmes det jo litt. Får satse på at jeg har en mammadalt i magen denne gangen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...