Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Åh, og glemte litt boligprat.

Var på en visning i går, men litt halvhjertet. For på daten vår ute på lørdag snakket mannen og jeg masse ang hus. Vi bor jo fint i dag, men grunnen til at vi har vurdert å flytte er at vi per i dag har tre soverom. Ett til meg og mannen, ett til D og ett som brukes til kontor / gjesterom og opbevaring (bokhyller, stort garderobeskap etc). Jeg har vanskelig for å se hvordan dagens gjesterom skulle kunne bli et koselig barnerom, da vi ikke har noe annet sted å flytte kontor/oppbevaringsbiten. Gjesteseng er jo ikke noe must, så den skulle vi kunne løst.

Men huset vårt ellers er vi jo kjempefornøyd med. Det er gode løsninger, koselige naboer, relativt nytt og dermed godt isolert, noe som er VELDIG viktig for oss. Og så har vi gunstige lånebetingelser som vil forsvinne ved et evt nytt boligkjøp. Så mye taler for at vi bør bli der vi er nå så lenge som mulig.

Så i går gikk jeg til verks med målebåndet ;) Soverommet til D blir på sikt nå barnas soverom - altså at de deler. Leste i Foreldre&Barn om dette for et par mnd siden, og de hadde mye positivt å si ang småbarn og deling av rom - så vi gir det en sjanse.

Så ommøblerer vi litt på gjesterommet, slik at dette får større gulvflate tilgjengelig og kan brukes som lekerom! Har endel tanker på hvordan det kan gjøres, og tror faktisk dette kan bli kjempebra!!

Vi vil fortsatt i enebolig på sikt, helst før D begynner på skolen. Men da har vi endel år til på oss for å spare opp og vi kan kjøpe akkurat det huset vi vil ha, ikke måtte slå oss til ro med noe halvveis bare fordi vi ville ha et rom ekstra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir spennende å se da, om det er en :babygutt: eller :babyjente:

Dere vil vite kjønnet på UL, eller? Fått dato til UL, forresten?

En skulle hatt en stoor mengde med ekstra rom!!!!! :fnise: Nå har vi akkurat flytta, og har fire soverom.. Dvs, ett er soverom til meg og kjære, et er soverom til S, et er kontor/oppbevaringsrom som også er åpent for bikkja, og et er lekerom. Klarer ikke å se hvordan vi skulle klart oss uten!! :fnise: (Og vi som fram til for en måned siden levde med kun 2 rom, - som nesten kunne regnes for å være bare 1,5..!!! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at på den tida D og H ble født så fikk "alle", både her på KG og i virkeligheten gutter. Nå er det tydeligvis en jentetrend - flere jeg kjenner skal nå ha jenter :) Blir spennende å se hva dere får!

Synes det høres ut som en god plan å la ungene dele rom, og å ha litt leker på gjesterommet.

Vi har bare to soverom akkurat nå, så her skal ungene uten tvil dele rom, og noe gjesterom har vi ikke ;) Vurderer å la ungene få det store soverommet på 14 kvm, og at jeg og mannen tar det på 9 kvm. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en liten :babygutt: i magen din jeg :) - selv om jeg også bare kjenner folk som skal ha jenter!

Ohh, første bidrag til tippeliste! :nigo: Jeg noterer!

Blir spennende å se da, om det er en :babygutt: eller :babyjente:

Dere vil vite kjønnet på UL, eller? Fått dato til UL, forresten?

En skulle hatt en stoor mengde med ekstra rom!!!!! :fnise: Nå har vi akkurat flytta, og har fire soverom.. Dvs, ett er soverom til meg og kjære, et er soverom til S, et er kontor/oppbevaringsrom som også er åpent for bikkja, og et er lekerom. Klarer ikke å se hvordan vi skulle klart oss uten!! :fnise: (Og vi som fram til for en måned siden levde med kun 2 rom, - som nesten kunne regnes for å være bare 1,5..!!! :ler: )

Vi vil vite kjønn, ja. Altfor nysgjerrige til å la være :fnise: Skal på UL 28. desember. Så må vente tålmodige en måned til.

Det er vel noe i det at man tilpasser seg det man har, og når man får noe ekstra ser man ikke hvordan man klarte seg før ;) Er jo ikke så altfor lenge siden vi hadde en leilighet på 45 kvm. Riktignok uten barn, men likevel...

Mener å huske at på den tida D og H ble født så fikk "alle", både her på KG og i virkeligheten gutter. Nå er det tydeligvis en jentetrend - flere jeg kjenner skal nå ha jenter :) Blir spennende å se hva dere får!

Synes det høres ut som en god plan å la ungene dele rom, og å ha litt leker på gjesterommet.

Vi har bare to soverom akkurat nå, så her skal ungene uten tvil dele rom, og noe gjesterom har vi ikke ;) Vurderer å la ungene få det store soverommet på 14 kvm, og at jeg og mannen tar det på 9 kvm. Vi får se.

Ja, var veldig mye gutter rundt meg når D og H kom. Så veldig morsomt at det er så motsatt denne gangen!

Flere som skal dele rom ja, det er bra. Da kan du komme med gode råd og erfaringer når det er min tur ;) Er jo uansett lenge til, babyen sover jo på vårt rom ca første halvåret. Så blir jo først på denne tiden neste år det blir aktuelt. Men greit å planlegge litt nå slik at vi kan kjøpe litt møbler ut fra den plasseringen vi ser for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magevondt :tristbla:

Har hatt det til og fra de siste få ukene. Treig mage. Luftsmerter i mage. Og utover kvelden blir det så ille at jeg ikke klarer å stå oppreist, men må krøke meg sammen. Har kjøpt meg svisker nå, og lagde sviskegrøt (!) i sta, i håp om å få noe løsning på dette. For jeg fungerer virkelig ikke normalt når det setter i gang. Så da følte jeg at jeg tittet litt inn i fremtiden, der jeg gikk krokrygget gjennom stua med en skål sviskegrøt i hånda :hoho: Tragikomiskt!

Hadde det definitivt ikke slik sist, men min kjære venn google forteller meg at det er jo slett ikke unormalt. Det min kjære venn google IKKE forteller meg er om / når jeg kan forvente at det kan avta litt? Så, noen andre som har erfaring og som kan betrygge meg om at det går over og magen blir normal igjen, en eller annen gang? Helst om en dag eller to?

Ellers, TVen som tok kvelden blir ikke klar igjen før ut i uka (men forhåpentligvis før helga, sa mannen i butikken. Forhåpentligvis?! Tuller du??!?) - så ikke får jeg sett Greys i dag heller. Best for dekoderen at den gjør jobben sin på serieopptak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å planlegge litt ja :jepp: Blir en stund til de skal dele rom hos oss også. Må bli helt ferdig med nattamming først i alle fall.

Treg mage ja... Jeg tar jern, så det sier seg selv at jeg ikke slipper unna helt. Sist merket jeg ingenting. Tror noen er plaget store deler av svangerskapet, mens andre slipper unna helt, eller med kun få perioder.

Kjedelig å ikke ha TV da! Jeg er litt avhengig for tida, så det hadde blitt krise her i huset :fnise:

Jeg MÅ bare tippe :babyjente: , selv om jeg er veldig usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Bare innom en snartur før Grey's og oppdaterer meg litt. ;)

Vil forresten tippe :babyjente:

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:

:babygutt:

Pysepusen

MellonCollieMannen

:babyjente:

MellonCollie

Ella*

Knøttet

--------

I dag har jeg vært hos legen og "hilst på", dvs hørt, babyen for første gang :hjerte:

Fant hjertelyden med en gang - sterkt, klart og tydlig. Veldig fin opplevelse!

Livmoren lå over normalområdet for uke 13/14, men siden det er såpass tidlig kan det jo ha jevnet seg ut til neste gang. Men da er det ikke bare noe jeg innbiller meg at magen er stor ;)

Og så fikk jeg tips om Minifom for luftsmerter. Så da satser vi på bedring der også :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventspynten på plass, jeg har vært på juleshow/konsert sammen med ei venninne og slapper nå av litt før leggetid med julemusikk på PCen :hjerte:

Satt på juleCD'en til Oslo Gospel Choir i sta mens jeg pyntet rundt omkring, og sang med på "En stjerne skinner i natt". Mannen stoppet meg for å gi meg et kyss når han gikk forbi (han synes jeg er mest håpløs, men også litt søt når det kommer til juleting ;) ) - og så ble vi stående og bare holde rundt hverandre litt, noe som skle inn i en liten dans. Og plutselig kom det to armer til og holdt rundt beina våre. Så der sto vi da, hele familien i julepyntet stue og smådanset i en klem til verdens koseligste julesang... vi koser litt med hodet til D - han titter opp på oss og sier "mamman min. Pappan min. Dere er vennene mine. Glad i mamma og pappa":

Kjære vene, jeg tuter nesten bare av å tenke tilbake - hjertet mitt holdt på å sprenges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: :hjerte:

Ja, ikke sant? :rødme:

Klar over at det er rimelig sukkersøtt her inne om dagen. Men, men - det ER veldig fine dager for tiden. Og jeg synes jeg fortjener det etter noen uker med magevondt og oppkast, selv om det også er for en god sak ;)

Fin kveld med venninne i går, men edru på julekonsert/show som også hadde mange publikummere som var der på julebord har sine ulemper. Når man har mest lyst til å høre på den supre vokalisten, mens alt du hører er naboen som gauler i vilden sky med sin ikke fullt så fine stemme - da blir det litt i overkant ;)

Tok med meg D og dro på adventskonsert med det gamle skolekorpset "mitt" i kirken i dag. Veldig koselig, og mange gode minner. Har snødd hele dagen og det har blitt skikkelig hvitt ute, så julestemningen kom for fullt.

Nå skal jeg sette meg ned og lage pakkekalenderen til D. God søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rødme: Det er så herlig med slike små, fantastiske øyeblikk! :hjerte:

Veldig koselig å lese her inne for tida, godt du har det bra etter mange uker med magevondt og oppkast! :jepp:

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så gikk det troll i ord - livet går som sagt i bølgedaler for de fleste, og i går kveld gikk det litt ned for min del.

Bestefar var på sykehuset på mandag for en operasjon. Alt virket fint etterpå, og vi var glade og fornøyde. Men i går kom beskjeden, svulsten var en kreftsvulst. Og det har spredd seg.

Vet ingenting mer enda, ikke omfang og ikke noe prognoser. Vet bare at han er for gammel og svak til å operere bort, så han skal starte med cellegift. Han skulle egentlig komme hjem i dag, men bestemor fikk nettopp telefon fra sykehuset om at han måtte bli fordi "noe" ikke var bra. Ikke noe mer utfyllende enn det. Så her sitter vi og vet ikke noe egentlig. Bestemor og pappa drar ned etterpå.

Jeg tar også med meg D og drar en tur innom han. Jeg vet at bestefar omtrent lever og ånder for D - første og eneste oldebarn som har surret ham fullstendig rundt lillefingeren. Så kanskje det kan være et lite lyspunkt i dagen hans.

Men nå er jeg bare redd. Redd for å miste den gode, snille bestefaren min. Redd for at han ikke får møte de to oldebarna som er på vei (søskenbarnet mitt skal også bli pappa). Redd for hvordan bestemor skal takle dette. Og ikke minst redd for at bestefar ikke skal få en verdig, rolig avslutning på livet slik han fortjener - men at han skal inn og ut av sykehus, og ha smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det var triste nyheter :(

Kjenner meg litt igjen i situasjonen og tankene dine, da bestefaren min døde med/av lungekreft i høst. Det er ikke lett når noen nær deg får en alvorlig sykdom.

Sender gode tanker :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så triste nyheter :( Jeg har også et veldig nært forhold til mormor og morfar, og gruer meg noe så sinnsykt til den dagen noe skjer med dem... Har hatt et par "skremmeskudd", ting som har blitt undersøkt og vist seg å ikke være noe, men den dagen jeg får vite at noe faktisk feiler dem... Det kommer til å bli helt j*****, så føler med deg!

Håper dere har fått hatt et koselig besøk hos han situasjonen tatt i betraktning og at han kan få god behandling! Tenker på dere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig godt å dra på sykehuset. Både fordi bestefar lyste opp og ble VELDIG glad og overrasket når vi kom, og for min del siden han så veldig "sterk" ut. Hadde en fin prat, og han er toppmotivert nå for å komme seg gjennom dette og bli frisk. Vi vet ikke noe mer før om halvannen ukes tid, da har prøvene blitt analysert og de kan legge en videre plan med type cellegift, hyppighet osv. Så da tar vi sats og skal støtte ham gjennom dette så godt vi kan! Nå er han i alle fall hjemme hos bestemor og får være der frem til noe mer skjer :hjerte:

Helga har vært fantastisk koselig! Fredag var jeg på julebord med jobben. Følte meg bra, danset og skravlet og holdt ut til kl 01.00!! Masse kommentarer på magen (og mange som ville kose med magen, haha!), og ingen som tror at jeg bare er 15 uker på vei :gjeiper:

I går var vi bare hjemme og slappet av. Bygde togbane, leste bøker osv. Spurte D hva han ville, og da svarte han "hjemme med mamma og pappa" - så da var det jo greit ;)

I dag sto vi opp til MASSE snø!! Så nå har vi vært ute med akebrettet en tur i nærområdet her før luren, og etter lur møtte vi to vennepar med barna deres og dro for å merke juletreet som vi skal hente før jul. Kjørte gråtasstraktor, grillet pølser og fikk servert gløgg og pepperkaker - verdens triveligste sted, og med masse snø blir det ikke mindre idyllisk ;) Og jeg har fått vasket skikkelig i 2. etasje! Alt av dører, lister og vegger + gulv er nå tatt over. I morgen kveld står 1. etasje for tur. Som dere skjønner har energien kommet tilbake for fullt ;)

Mannen har nå reist på jobb og kommer forhåpentligvis hjem til neste helg, men D og jeg har mange alenedager foran oss. Men vi skal kose oss, vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jammen lenge siden jeg var innom.

Tenk 15 uker allerede :hoppe:

Høres ut som dere har fine dager :) Selv om det var trist med bestefaren din. Får håpe det går bra.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...