Gå til innhold

MellonCollies dager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så bra at han er så entusiastisk. Her var storebror veldig med en stund, men nå vil han ikke. Ingen vits å presse det fram, da blir det feil. Men vi spør stadig da, blir deilig når bleietida er over!!!

Tror magen har en tendens til å synes tidligere andre gangen. Men dette var jo veldig tidlig, får satse på at det er luft ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens søteste:

D og jeg skulle ut og leke. Når jeg skulle kle på ham dressen var han helt bajas og kålorm, og han satt på fanget mitt mens jeg forsøkte å få på klærne. Han "danset" og hodet hans føk i alle retninger, så han holdt på å skalle til meg skikkelig i haka. Jeg utbryter ganske irritert: "D! Nå må du roe deg ned og være litt forsiktig!"

Han snur seg og titter på meg; "unnskyld mamman min"

Første gang det ordet kommer uten å ha bedt om det :)

------

Mannen ikke helt i form i dag, så derfor tok D og jeg en skogtur alene. Tenkte å finne litt kongler som vi kunne ta vare på til pynt i desember, men fant bare små og "ubrukelige". Får ta en ny tur ut i morgen, D syntes det var spennende å samle skatter i sekken sin :) Og utrolig hvor mye mer stas det er å spise brødskiver ute fra Kaptein Sabeltann-matboksen enn hjemme! Hadde med oss en KvikkLunch vi delte på veien, og koste oss rett og slett skikkelig. Er så fin alder det her.

Hadde besøk av vennepar med barn i går. Så godt med rolig kveld i dag, mannen spiller litt på PCen mens jeg ser Skal vi danse. Jeg vil gjerne legge inn en søknad et sted om lenger helger? :nigo:

Skrevet

Nok et koselig øyeblikk jeg må notere meg fra i dag:

Nå som D er så stor som han er kan vi nå begynne å avvike fra rutiner for "kosens" skyld, uten at det blir mye styr ut av det. Så i dag droppet vi middagslaging, og hentet en kjøpepizza som jeg kom hjem med ca i barne-tv tid. Så droppet vi å spise middagen ved spisebordet hvor vi alltid sitter ellers, og satt oss heller i sofaen og spiste mens vi så på barne-tv! Han synes det er veldig spennende med Emil, og vi synes det er koselig med mimring. Så han satt pent i armkroken min og koste seg med pizza, og når barnetv var ferdig satt vi i 10 minutters tid og pratet om Emil og hva han opplever. Utrolig hva de får med seg - var veldig opptatt av at pappan til Emil ropte høyt, og at Emil måtte løpe fort til "snickerboa" :ler:

Veldig fornøyd med at vanlig rutine er matspising ved spisestuebordet, men noen unntak som bekrefter regelen må til ;) Og dette var et koselig famileøyeblikk, på tvers av generasjoner :)

Skrevet

Høres ut som dere har noen fine dager for tiden ;) Og D høres helt fantastisk ut

Hvordan er formen din nå da?

Skrevet

Så hyggelig å se deg, Tussi! Og 26 uker på vei allerede :dåne: Hmm, enten så er dagboka di forsvunnet fra mine innlegg, eller så er du lite innom den. Jeg får sjekke etterpå :ler:

Formen har vært grei egentlig. Frem til i går. Da kom kvalmen skikkelig tilbake etter en ukes opphold - og i dag ble jeg rett og slett hjemme, og har kastet opp tre ganger så langt i dag. Blæææh. Så da fikk jeg klaget litt her ;) Men håper det forsvinner igjen like fort som det kommer, får i alle fall slappet av litt og samlet litt krefter mellom slaga i dag. Ikke like trivelig å løpe på do på kontoret i går...!

Skrevet

God Bedring. Det der veit jeg godt hvordan er ;)

Skrevet

God Bedring. Det der veit jeg godt hvordan er ;)

Neimen - der var du jo :hjerte:

Jeg savner sånn.

Skrevet

Jeg er alltid her, det er bare sånn at jeg ikke alltid synes ;)

omtrent som en fairy. :yvonne:

Skrevet

Så hyggelig å se deg, Tussi! Og 26 uker på vei allerede :dåne: Hmm, enten så er dagboka di forsvunnet fra mine innlegg, eller så er du lite innom den. Jeg får sjekke etterpå :ler:

Formen har vært grei egentlig. Frem til i går. Da kom kvalmen skikkelig tilbake etter en ukes opphold - og i dag ble jeg rett og slett hjemme, og har kastet opp tre ganger så langt i dag. Blæææh. Så da fikk jeg klaget litt her ;) Men håper det forsvinner igjen like fort som det kommer, får i alle fall slappet av litt og samlet litt krefter mellom slaga i dag. Ikke like trivelig å løpe på do på kontoret i går...!

Tida flyr gitt ;) Er vel ikke akkurat mest aktiv innpå her for tiden gitt. Så dagboka mi er vel relativt i dvale, men jeg prøver å følge med på noen av de gode gamle når jeg har litt ekstra tid ;)

Uff, kjedelig med den kvalmen altså, satse på det bedrer seg. Helt fantastisk når man faktisk innser at man har gått en uke uten og vært kvalm, og det bare fortsetter ;) Gled deg til den dagen, selv om det kanskje føles litt langt fram i tid ut nå ;)

Skrevet

Jeg er alltid her, det er bare sånn at jeg ikke alltid synes ;)

omtrent som en fairy. :yvonne:

Ingenting er som en personlig fairy!

Tida flyr gitt ;) Er vel ikke akkurat mest aktiv innpå her for tiden gitt. Så dagboka mi er vel relativt i dvale, men jeg prøver å følge med på noen av de gode gamle når jeg har litt ekstra tid ;)

Uff, kjedelig med den kvalmen altså, satse på det bedrer seg. Helt fantastisk når man faktisk innser at man har gått en uke uten og vært kvalm, og det bare fortsetter ;) Gled deg til den dagen, selv om det kanskje føles litt langt fram i tid ut nå ;)

Hehe, jeg sa det til mannen tidligere i dag også - jeg klarer ikke huske at det var så ille når jeg gikk med D. Men han minnet meg på noen episoder, og jeg skjønner jo at det antagelig var like "ille" den gang. Og da betyr det jo at man både blir ferdig med det, og glemmer fort :nigo:

Skrevet

10 uker i dag :hoppe: Har fått innkalling til UL, midt i romjula. Så det blir trivelig og spennende! Da har vi jo ferie også, så da vet jeg at mannen får vært med. Han kommer til å reise endel i desember, så var litt spente på akkurat det.

I helga har vi vært på hyttetur sammen med et vennepar og ei venninne, og et vennepar til som kom på dagsbesøk i går sammen med den nye hundevalpen sin :hjerte: Deilig høstfarger, men regnet endel i går da. Så ble mye innekos! D var eneste barn, så han fikk mye oppmerksomhet. Merket han var sliten i dag, var endel "nye" mennesker å forholde seg til. Men han var så søt når vi satt i bilen hjem fra hytta: "Det var koselig, mamma!" Og så ramset opp navnene på de tre som var der hele helga :)

Formen vært varierende gjennom hele helga, så sånn sett godt å være på sofaen nå. Kvalmen kommer i veldig bølger. Og veldig lite mat som frister.

Hadde nettopp Halloween-barn på døra, og da åpnet vi en pose med "sure føtter" som de fikk av. Og da smakte jeg på en... og DET frister det med mer av, da :ler:

Skrevet

Så koselig med UL i romjula da :rødme: Og bra at mannen helt sikkert får til å være med.

Tenk at du er 10 uker på vei allerede! Går fort dette :)

Sure ting var jeg også veldig glad i når jeg fikk gravid første gangen, og var ferdig med den verste kvalmen :) Søtt fristet ikke i det hele tatt, i motsetning til nå ;)

Håper du er i fin form nå!

Skrevet

10 uker har gått fort, ja! Og ellers; oppkast i går, fin form i dag :tommel:

Nå har jeg vondt av voffsen. Hun har nettopp hatt løpetid, var ferdig ca i helga. Merket på søndag at det virket som hun væsket litt fra enden, og tilfeldigvis hadde vi time hos dyrlege for årlig kontroll i går, så da sjekket vi det samtidig. Viser seg at det er starten på livmorbetennelse, så hun må gå på pencilin i 10 uker. Blir det ikke bra blir det operasjon... Og nå i kveld er hun i skikkelig dårlig form :( Hun er litt fjern, skjelver, vil ikke ha mat, virker kvalm. Vet ikke om det er medisinene eller betennelsen. Uansett lite vi får gjort i kveld - men kjenner jeg blir stressa. Hun er jo ikke akkurat ung lenger. I dag dro jeg rett og slett hjem i lunsjen for å se til henne. Litt hønemormå man være til dyra også :sukk:

Skrevet

Stakkars voffsen :( Kan jo være at hun reagerer på kuren, i hvert fall det med dårlig matlyst. Dumt at den varer så lenge - men selvsagt bra hvis den gjør at hun slipper operasjon.

Så bra at du tar så godt vare på henne :tommelopp:

Skrevet

Hun har kastet opp masse i natt, ringe dyrlegen og han anbefalte operasjon snarest. Så nå kl 12.00 skal hun inn og operere bort livmoren sin...

Jeg sitter på jobb og er livredd. Redd noe skal gå galt. Redd hun ikke tåler operasjonen. Redd for at hun ikke blir seg selv etterpå. Stakkar lille jenta mi :(

Skrevet

Takk dere :klemmer:

Fikk telefon laaangt utpå ettermiddagen i går, etter mange spente timer, og operasjonen ser ut til å ha gått bra. Hun måtte være der over natten til observasjon, men jeg skal dra og hente henne nå straks. Så håper jeg bare hun slipper å ha altfor mye vondt over tid...

Skrevet

Stakkar Bellajenta. Håper hun kommer seg fint etter dette..

:hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...