Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ble visst mer enn planer om en til.... Skulle innom kjøpesenter og kjøpe litt ting til D, de har sjørøverfest i bhg denne uka - og gikk likegodt innom apoteket for å kjøpe med en test. Er ikke så tålmodig av meg...

Og joda, der sto det tydelig "Gravid" i displayet. Så om alt går etter planen blir D storebror i slutten av mai :hjerte:

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiiii!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: Så gøøøyyyyy!!! :rødme: :duskedame::bolledeig: GRATULERER!!!!! :roser: Vi blir ganske like vi da! :) Ca 6 uker eller noe i mellom oss, kanskje..?Hihi....JIPPIIII!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle gratulasjoner! Veldig rart bare nå, men en god følelse :)

Strix, tenkte på det samme når jeg skulle oppdatere her. Du og Gossip bør virkelig stå neste i køen nå!

Coxy; ja, blir vel en 6-7 uker etter. Så det er jo ikke mye om å gjøre :)

Ella* ; tror du ikke fikk med deg sistesiden :fnise: Pre-ammetåke? ;)

----------

Det som er litt gøy med at det klaffet nå er at ei av mine beste venninner fortalte oss forrige uke at hun er gravid, og hun er ikke veldig langt på vei. Og i dag fikk jeg melding av ei annen venninne som også nylig er blitt gravid. Så da har jeg noen å henge sammen med i permisjon, om alt går bra selvsagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner, Ella*, Tussi! og jente79 :)

Det er så rart å tenke på hva som er i gang i kroppen, når man ikke merker noe som helst annerledes! Ting er ikke like altoppslukende som sist, men det er klart at jeg tenker mye på det.

Vi skal til Trondheim neste helg og besøke venner, så da spørs det vel om ikke de nærmeste venninnene mine derfra får vite det da allerede. Mannen og jeg har avtalt en fridag hver (D skal være med, så en må jo være igjen med ham på kvelden), og da blir det nok lagt sammen 2 + 2 om jeg ikke drikker vin - og siden jeg ser de ca 1 gang i året er det koselig å kunne fortelle ansikt til ansikt. Skulle det gå galt ville de nok uansett fått vite det også.

Mannen gleder seg sånn, han er så fin :hjerte: Skikkelig stolt over at vi skal bli en famile på fire. Spennende å følge med i media nå da, angående forlengelse av perm og pappaperm. Men ser vel ut til at det vil gjelde barn født etter 1. juli, og her er jo termin i slutten av mai.

I dag skal vi på turn, og i morgen må mannen jobbe hele dagen. Så skal vi på besøk / middag til et vennepar på lørdag ettermiddag og kveld, og til mine besteforeldre på søndag. Så da flyr nok helga avgårde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en utrolig tanke på at et lite menneske blir til i kroppen din ja, også helt uten at en egentlig merker noe som helst. Men veldig koselig da. :rødme:

Gjør jo ingenting å si det til venninner du stoler på. Så lenge de vet det er tidlig og ikke "offentlig" og er jo koselig å si det ansikt til ansikt.

Koselig at mannen gleder seg sånn da. Koselig å bli 4 da, hvis dere har tenkt på 2 barn er det jo nå dere blir den komplette familien deres :) Selv om man naturligvis kan ombestemme seg senere ;)

Visste ikke at det var snakk om ny utvidelse av pappapermisjonen. Men det gjelder nok uansett fra 1. juli ja. Gjorde i hvert fall det sist.

God helg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen snakk om utvidelse av perm?! TYPISK at det i IGJEN skal komme rett etter slik at det ikke blir gjeldene for meg, i så fall!! :gjeiper:

Jeg syns fortsatt at det er ganske rart å tenke på at vi skal bli fire. Ble fortere vant til at vi skulle bli tre, da jeg gikk med S! :fnise: Men kommer sikkert fort inn i det også! ;)

Takker, Tussi! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en utrolig tanke på at et lite menneske blir til i kroppen din ja, også helt uten at en egentlig merker noe som helst. Men veldig koselig da. :rødme:

Gjør jo ingenting å si det til venninner du stoler på. Så lenge de vet det er tidlig og ikke "offentlig" og er jo koselig å si det ansikt til ansikt.

Koselig at mannen gleder seg sånn da. Koselig å bli 4 da, hvis dere har tenkt på 2 barn er det jo nå dere blir den komplette familien deres :) Selv om man naturligvis kan ombestemme seg senere ;)

Visste ikke at det var snakk om ny utvidelse av pappapermisjonen. Men det gjelder nok uansett fra 1. juli ja. Gjorde i hvert fall det sist.

God helg :hug:

Ja, for min del så er det stopp på to barn ;) Mannen kunne sikkert tenkt seg flere han, men han synes nok også det er helt OK med to. Jeg synes det er litt deilig å "bli ferdig" med barnefødsler og spedbarn før jeg er 30 år også.. :sjenert:

Stemmer at det gjelder fra 1. juli ja. Jaja, de må jo sette datoen til et sted. Så noen vil jo alltid være rett utenfor, bare så typisk ;)

Igjen snakk om utvidelse av perm?! TYPISK at det i IGJEN skal komme rett etter slik at det ikke blir gjeldene for meg, i så fall!! :gjeiper:

Jeg syns fortsatt at det er ganske rart å tenke på at vi skal bli fire. Ble fortere vant til at vi skulle bli tre, da jeg gikk med S! :fnise: Men kommer sikkert fort inn i det også! ;)

Takker, Tussi! :hug:

Haha, ja typisk at dere er i nærheten to ganger da! Her er en artikkel om saken.

-------

Deilig fredagskveld! Fineste dag i uka :) Vært på Polarn O Pyret i dag - det ble dyrt :sjenert: De hadde noen veldig fine ullbodyer der, og jeg vil at D skal ha bodyer i høst/vinter også, slippe kalde glipper. Og så fikk jeg kjøpt meg ny jakke på H&M. Kostet bare 299,- , en klassisk svart jakke. Ikke mye mageplass, men den holder uansett lenge og til den prisen er det lov :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, fredagskveldene er fine. Da har man heeele helgen foran seg :) (Her i huset jobber mannen i helga da, men neste helg blir topp).

Vi bruker også bodyer til H ennå. Veldig greit å slippe glipp :jepp: Jeg har aldri vært på Polarn o Pyret - kanskje like greit for bankkontoen? :fnise: Tror jeg må innom en gang da, virker som de har fine klær.

Fint med litt fredagsshopping til mor også da :nigo: Jeg merker at jeg nesten bare handler til H, og lar min garderobe gå litt i glemmeboka :sjenert:

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, fredagskveldene er fine. Da har man heeele helgen foran seg :) (Her i huset jobber mannen i helga da, men neste helg blir topp).

Vi bruker også bodyer til H ennå. Veldig greit å slippe glipp :jepp: Jeg har aldri vært på Polarn o Pyret - kanskje like greit for bankkontoen? :fnise: Tror jeg må innom en gang da, virker som de har fine klær.

Fint med litt fredagsshopping til mor også da :nigo: Jeg merker at jeg nesten bare handler til H, og lar min garderobe gå litt i glemmeboka :sjenert:

God helg :klemmer:

Jeg er veldig glad i Polarn o Pyret i alle fall. God kvalitet, god passform på klærne i forhold til at D er relativt lang og slank, og ikke minst fine farger :hjerte: Men som du sier, koster jo litt mer. Men er lettere å forsvare nå som han ikke vokser ut av klærne på 2 måneder... Hvor bruker dere bodyer fra i år? Årets Joha-ullbodyer virket så små i størrelsen - testet ut den største de hadde (98/104) og den var kortere enn en 92body på PoP som passer perfekt.. veldig rart! Men Janus sitter fint her!

Litt egenshopping må også til - men kjenner til at det oftest ender opp med at D får noe nytt ;) Enklere og morsommere!

Gratulerer så mye MellonCollie! :bolledeig::strix:

Så gøy! :hjerte:

Tusen takk :strix: Så nå må fingre krysses for at dette går bra :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin helg!

Først var D og jeg på åpen dag på brannstasjonen i går. Tittet på og inni brannbiler, så på brannmenn slukket brann etc. Veldig spennende! Skikkelig dårlig vær da, så vi orket ikke stå i lang kø for å kjøre med brannbilen også.

Etterpå dro vi til et vennepar og var der hele ettermiddag og kveld. Dro vel hjem i 2330tiden, jeg som skulle stå opp i dag så greit med litt søvn først ;)

Var hos Ds oldeforelde på middag i dag sammen med hele storfamilien. Var hos mamma og de før vi dro sammen ned til oldeforeldre, og da fikk mamma og pappa vite nyheten. Ville at de skal vite det før vi fortelle de nærmeste i Trondheim, sånn at det ikke blir noe rykter fra annet hold. Og med en mann som jobber mye er det greit å ha hjelp og backup i de om formen skulle bli laber noen dager (noe den selvsagt ikke blir, bank i bordet). De ble veldig glade - mamma hadde nok "ventet" litt på det, hehe.

Er så fine kvelder for tiden - jeg elsker høstluft :hjerte: Går en tur med voffs med en gang D har lagt seg, godt for oss begge. Og så hjem på sofaen og inn i onepiece'n :ler: Stygt, men godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i Polarn o Pyret i alle fall. God kvalitet, god passform på klærne i forhold til at D er relativt lang og slank, og ikke minst fine farger :hjerte: Men som du sier, koster jo litt mer. Men er lettere å forsvare nå som han ikke vokser ut av klærne på 2 måneder... Hvor bruker dere bodyer fra i år? Årets Joha-ullbodyer virket så små i størrelsen - testet ut den største de hadde (98/104) og den var kortere enn en 92body på PoP som passer perfekt.. veldig rart! Men Janus sitter fint her!

Litt egenshopping må også til - men kjenner til at det oftest ender opp med at D får noe nytt ;) Enklere og morsommere!

Ok, da hadde nok klærne der passet fint til H også. Han er heller ikke så kraftig bygd, men ganske lang. Jeg bare så at du skrev at det gikk litt penger, så regnet med de hadde mye fint ;)

Hm... H har noen ullbodyer fra Cubus i 98/104 som sitter ganske bra (er litt romslige), to litt tynnere fra Name It i 92 som også passer ham fint, og to i ull/silke fra Safa i 90 som passer bra. Så størrelsene varierer litt.

Litt enklere å handle til ungene, slipper stresset med å prøve på klær i prøverom med altfor ærlige speil og sånt :ler:

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...