Gå til innhold

MellonCollies dager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jo, det er visst i dag, jeg er jo helt forvirret :fnise: Jeg gratulerer igjen ;):bursdag:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler:

Er ikke rart dere blir forvirret med alle feiringer i hytt og pine :hoho:

Men takk for gratulasjonene - og dere har helt rett, det er i dag dagen hans er!

Om to timer er det nøyaktig to år siden han kom til verden :hjerte:

Skrevet

Var så vakent med feiringar, ikkje lett å halde styr på :fnise:

• 2 uker senere...
Skrevet

Gratulerer på etterskudd!!!

Rart hvor fort tida går... Har sett litt på gamle bilder av storebror og i dag så jeg noen videoklipp også... Det har gått så fort!!!

Skrevet

Tiden flyr og dagboka blir forsømt.

Har det veldig bra om dagen, selv om det er mye som skjer. Mannen har jobbet mye i det siste, så D og jeg har vært endel alene. Men vært mye sosiale ting. Forrige helg var jeg på jentefest, og i går var jeg og mannen sammen med to vennepar. Vi jentene har ordnet det til og mennene visste ingenting. Var først på klatreklubb og klatret et par timer før vi gikk ut og spise. Utrolig morsomt, kommer til å klatre mer tror jeg! Super trening og veldig spennende.

Mannen og jeg har investert i ferie de neste årene - vi har nemlig kjøpt campingvogn :fnise: Så fikk hentet den denne uka og den står nå i hagen til mamma og pappa. Så de neste par ukene må vi finne ut av en plass hvor vi kan sette vogna til sommeren. Tror det blir veldig koselig, men følte meg plutselig 20 år eldre over natta, snakk om å være etablert ;)

Jobb går fint, men har fått litt spørsmål om jeg kan tenke meg en annen stilling i firmaet som er hakket mer utfordrende enn hva jeg gjør i dag. Alltid hyggelig å bli tenkt på, men tror jeg vil være "der jeg er" frem til jeg har fått et barn til. Men er jo dette med tidsperspektiv. Kan jo være lenge til det kommer en baby til, og vil ikke vente for alltid heller.. Jaja, jeg er fortsatt ung. Håper bare ikke de glemmer meg om jeg takker nei i denne omgang.

Har vært flink til å trene i det siste også. Minst 1, stort sett 2 ganger i uka (litt etter hva jeg får til når mannen er borte..). Forsøkt ut litt yoga-inspirert økt, noe som burde være påbudt for alle småbarnsforeldre! Avspenning på slutten er jo helt magisk, bare koble ut verden fullstendig i noen minutter.

Det var vel kjapt oppdatert med status her i MellonCollieheimen. Mannen er og treffer gamle kompiser i dag, jeg sitter i sofaen og ser Batman Begins. Må snart finne frem litt sjokolade :nigo:

Skrevet

Grattis med campingvogn :nigo:

Koselig å bli tilbudt forfremmelse på jobben, men skjønner at du kan tenke deg å vente med flere utfordringer til senere.

Høres ut som dere har det bare bra. Så flink du er til å trene! :tommelopp:

Skrevet

Gratulerer så mye med campingvogn. Blir spennende og se hvor dere havner da, tenkt på Sverige eller blir dere her i landet?

Skrevet

fine dagboken :) Forresten, så elsker jeg Mellon Collie and the Infinite Sadness CD'en, var såå stolt da jeg fikk tak i den på råkk og rolls i Oslo <3

Håper det går bra for deg og dine!

Skrevet

Høres ut som fine dager :)

Avspenning på yoga gjør underverker ja. (Ikke alltid fullt så enkelt når jeg hadde med lillesøster da :fnise: )

Ha en fin dag :klemmer:

Skrevet

Gratulerer med passert to års dag for gutten :blomst:

Høres ellers ut som livet ikke er så verst :) Sikkert kjekt med campingvogn, men skjønner hva du mener om "aldershoppet" :fnise:

Skrevet

Grattis med campingvogn :nigo:

Koselig å bli tilbudt forfremmelse på jobben, men skjønner at du kan tenke deg å vente med flere utfordringer til senere.

Høres ut som dere har det bare bra. Så flink du er til å trene! :tommelopp:

Takk, takk! Jepp, gøy å ha fått orden på treninga igjen! Typisk, nå som jeg har travel hverdag med barn/jobb, DA synes jeg det er gøy å trene og skulle gjerne gjort det mange mange ganger i uka..før når jeg hadde all verdens tid, da trente jeg jo aldri :gjeiper:

Gratulerer så mye med campingvogn. Blir spennende og se hvor dere havner da, tenkt på Sverige eller blir dere her i landet?

Takk! Blir Sverige på oss regner jeg med. Send meg gjerne en PM med hvor dere havnet?

fine dagboken :) Forresten, så elsker jeg Mellon Collie and the Infinite Sadness CD'en, var såå stolt da jeg fikk tak i den på råkk og rolls i Oslo <3

Håper det går bra for deg og dine!

:goodbye:

Hyggelig med nytt fjes! Definitivt ett av mine favorittalbum også. Musikksmaken min henger fortsatt fast i 90tallet, men det får så være ;)

Høres ut som fine dager :)

Avspenning på yoga gjør underverker ja. (Ikke alltid fullt så enkelt når jeg hadde med lillesøster da :fnise: )

Ha en fin dag :klemmer:

Avspenning med lillesøster i nærheten høres ikke enkelt ut nei :fnise: Men bedre enn ingenting, da!

Gratulerer med passert to års dag for gutten :blomst:

Høres ellers ut som livet ikke er så verst :) Sikkert kjekt med campingvogn, men skjønner hva du mener om "aldershoppet" :fnise:

Er så hyggelig å ha deg tilbake, Strix! :klemmer:

Skrevet

I dag så jeg plutselig at D har fått to jeksler til oppe! 2årsjekslene har sneket seg frem uten at vi har merket noe i alle fall :ler:

Han er så vakker om dagen. Har lært seg å sette på CD selv, og å bytte sanger. Så på morgenen når vi kommer ned er det rett bort å sette på Sabeltann-CD'en og å sette i gang med dansen. Ofte med Sabeltann-hatten på hodet, mens han synger med (han begynner å få til mye av tekstene :overrasket: ). Noen ganger de siste to ordene i hver setning bare, da :fnise: De sier det i barnehagen også, han er helt med på dansing!

Og han har lært seg å skru av kork på melkekartong og helle i melka i glasset selv. Morfaren hans var innom i går kveld, og da viste han det frem når han spiste kveldsmat. Han vokste vel 5 cm mens han satt der og fikk skryt, er så stolt når han mestrer noe :hjerte:

Var og kjøpte vinterdress i ham denne uka. Var så fornøyd med den vi hadde fra Molo i fjor, så ble den samme i år, bare ensfarget denne sesongen, og ikke regnbue ;) Selv om den var kul den altså! Men må jo variere litt, hehe.

Skrevet

Hehe, prøver å se ham for meg :ler: Moro når de koser seg sånn.

Synes D er flink til så utrolig mye! Blir skikkelig imponert :)

Molo, er det en butikk eller et merke? Aldri hørt om.

Skrevet (endret)

De små har vel sine områder de utmerker seg på, og så jevner det seg vel ut etterhvert. Mye vi ser D henger langt etter på i forhold til andre igjen... men er jo alltid gøy når man ser de mestrer en ting spesielt godt. I dag hadde vi besøk av D's tremenning på ett år eldre, og han snakket mye om farger, noe hun ikke var så god på. Så det er forskjell på barn :) Tall derimot er f.eks noe D ikke er så god på.

Molo er ett merke - lurer på om det kanskje er danskt? :klø: I alle fall veldig fargerik og fin design. D hadde denne i fjor, men i år ble det altså ensfarget turkis. Men var så fin passform på de, og han var tørr og varm gjennom hele vinteren.

I helga har vi hatt barnefri. Var på tur med firmaet til mannen på fredag, og på 2x30årslag til et vennepar i går. Så da spurte likegodt svigers om ikke de kunne ha D hele helga. Hadde laaaange late morgener på sofaen med opptak av TVserier, og fikk brukt tid på dagen til å rydde og ordne i huset. Tørketrommelen vår døde på fredag, og fikk ordnet oss ny da på lørdag. Den gamle var 10 år, så bestemte oss for at vi ikke orket å styre med noe evt reparasjon. Så da kommer ny tørketrommel i morgen.

I dag har vi som sagt hatt middagsbesøk av Ds to tremenninger og mitt søskenbarn. Kjempekoselig! Men veldig deilig når huset ble tomt ved leggetid også, det var rimelig høyt tempo ;) Jeg skal ha symøte her i morgen, så har nå laget panna cotta og bringebærsaus, og både majones og aioli. Laget hjemmelaget majones for første gang for noen uker siden, og det er jo kjempeenkelt! Så da blir det enkelt med reker og tilbehør i morgen. Mannen skal på reisejobb fra i morgen tiiiidlig og til onsdag, så begrenset hva man får tid til før jentene kommer i morgen...

Ha en god uke!

Endret av MellonCollie
Skrevet

Hørtes ut som en kjekk og deilig helg :jepp:

Siden du har hatt suksess med majonesen din vil du dele med deg oppskriften og gjerne fremgangsmåte ;)

Håper dere har en fin uke også!

Skrevet

Jeg deler gjerne Majones-oppskrift, og det er fordi det er så genialt enkelt :nigo: Jeg har nemlig funnet en beskrivelse på hvordan man lager majones med stavmikseren, og dermed reduserer risiko for at den skal skille seg. Har tatt utgangspunkt i oppskriften der, men reduserte til 0,5-1 ts sennep - ikke to. Og byttet ut hvitvinseddik med sitronsaft sist jeg laget den. Syntes det ble bra med litt sitron i.

Fortsetter å dele mat-tips nå som jeg er så godt i gang ;) Hadde fredagstaco til mat i går, men testet ut hjemmelaget tacokrydder. Har gjort det en gang før, hvor jeg ikke var veldig fornøyd - men har nå funnet en oppskrift jeg synes funket godt :tommel: Den fant jeg på Trines mektige matblogg, forøvrig en fantastisk inspirasjon i matveien. Tilsatte litt mer spisskummin enn hva som sto i oppskriften, og brukte mer enn 1 ss i kjøttdeigen. Mannen ble VELDIG fornøyd! Og jeg er glad for å kunne minimere bruk av smaksforsterkere :hoppe:

I skrivende stund er jeg mindre sunn her jeg sitter med sjokolade og cola, men det er jo lørdag! Mannen er på fisketur, barnet sover og voffs sover. D og jeg har i dag vært på ishockeykamp! Utrolig morsomt, vi kom oss gjennom halve kampen (ca 1 time) før han begynte å bli litt pøblete, så da tenkte jeg det var like greit å dra hjem mens stemningen fortsatt var god ;) Men vi koste oss sånn! Litt bestikkelser med juiceboks og pølse underveis, men det hører jo med, hehe. Han har pratet om ishockey i flere dager etter jeg spurte om han ville være med, så tror dette var en opplevelse for ham.

Elsker leggestunden for tiden. Vi leser bok sammen - i den forstand at jeg faktisk får lov til å lese mens han ligger i armkroken. Alt fra små dikt / historier, til lenger eventyr. Jeg er jo en bokorm selv, og er så glad for at han er så glad i både å "lese" selv, og ikke minst nå er tålmodig nok til at jeg får lese for ham. Og når vi synger etterpå synger han nå sammen med meg :hjerte: Vi synger om alt - fra Kaptein Sabeltann, via trollmor og til Gud/Aftenbønn :fnise:

Skrevet (endret)

Tusen takk for oppskrifter, dette skal prøves ut, både majonesen og tacokrydderet! Jeg er veldig glad i sitron så å ha det i majonesen høres ikke helt feil ut ;)

:blomst:

Endret av Strix
Skrevet

Hvor kjøper du chiliflak? :) (gjerne noe landsdekkende ;) )

Skrevet

Chiliflak har jeg kjøpt på Meny - tror jeg ;) Er som regel der jeg handler når jeg skal ha noe litt utenom det helt vanlige. Ellers bruker Ica Maxi også å ha godt utvalg på kryddersiden, i alle fall den vi har her.

-----

Må bare driste meg til å være litt spent. Vanligvis har jeg syklus på 30 eller 31 dager. Og får jeg mensen på dag 31 er det vanligvis natt til, eller på morgenen. Vel, dag 31 i dag. Ingen antydning til mens enda. Men dagen er enda lang, så mye kan skje. Har egentlig ikke ofret det en tanke, at det skulle ha klaffet noe nå, og hadde også bestemt meg for ikke å tenke på det før det evt var et faktum. Men klarer jeg å la tankene gå - neida :ler: Jaja, litt spenning i hverdagen er da bare trivelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...