Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Litt tøffere uke, dette.

Mannen måtte jobbe overtid mandag, og kom hjem rett før leggetid. I går skulle han egentlig være med på svømming før han dro, men pga jobb fikk han ikke til. Så da hadde vi en dum liten krangel også - men ordnet seg fort opp. Han unnskyldte seg og visste han hadde vært dum, og jeg overreagerte. Fort gjort.

D og jeg svømte alene, og han la seg med en gang etter vi kom hjem. Så ringte mannen - de hadde oppstått trøbbel dit han skulle på jobb, så han fikk uansett ikke gjort noe før utpå dagen i dag. Så han snudde og kom hjem igjen, så fikk jeg en times tid med ham i går kveld, og han kunne ta D på morgenen i dag.

Det passet fint, for jeg våknet både kvalm og svimmel i dag. Ble hjemme fra jobb - har kastet opp en gang og sovet endel, og formen er veldig mye bedre. Mannen måtte dra på formiddagen, så jeg måtte hente D som selvfølgelig slo seg vrang når vi skulle innom butikken (han ville ikke inn i butikken, men stå og se på bilene for tenk!). Jeg hadde ikke energi til hylende unge, så da var det bare å sette seg inn i bilen og kjøre hjem og servere det vi fant til middag.

I dag har jeg altså vært supermor med wienerpølser og brødskive til middag, og tilnærmet fri tilgang på TV for minstemann :ler: Men vi kom oss gjennom dagen, og avsluttet med en skikkelig latterkule på badet når vi tok på pysj.

Jeg satser på å være tilbake på jobb i morgen, så krysser fingrene for en god natt. Og ikke minst krysser fingrene for at mannens prosjekt går i orden slik at han kommer hjem på fredag som planlagt, for jeg har julebord på kvelden. Og ikke minst fordi han skal være borte hele neste uke også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Long time, no see!

Virkelige verden har vært prioritert en stund, med først sykdom på meg, så på D to ganger, og så på mannen nå i helga når han endelig kom hjem fra jobb. Men NÅ regner jeg med vi er ferdig med omgangssyke for denne gang ;)

Juleforberedelsene går strålende! Alt av gaver er handlet inn, og det meste pakket inn. Mat er bestilt og skal hentes i dag, resten av handlingen tas i morgen. 7 slag er i boks (men det er etter å ha byttet med familie altså - kun 3 er selvbakt ;) ), og konfekt er laget klar som små gaver og til meg selv. Ble verdens beste fløtekarameller!

Juletreet ble hugget i går. D og ei venninne tuslet rundt i masse snø, fikk sitte bakpå hengeren på en gråtass og vi hilste på hestene som andre barn kunne ri på. Det var tent bål og man kunne kjøpe mat. Sol og superidyllisk! Så dro vi hjem til venneparet vårt hvor det kom et vennepar til (alle fra svømminga), og vi spiste grøt, unga lekte, mannfolka badet i stampen - og så spiste vi litt igjen før vi dro hjem med 1 stk sliten liten gutt.

Gjenstår endel vasking hjemme, men det regner jeg med å få unna i morgen. Har laget en liste med hva som skal gjøres - utfordringen er å følge lista ;) Vi har det travelt, men bra!

Mannen kom endelig hjem fra reise på fredagen, og er nå heldigvis hjemme til over nyttår. Jeg skal jobbe to dager i romjula, men han og D får tid hjemme til å kose seg skikkelig. Og jeg slutter tidlig, så jeg skal da få med meg litt kos jeg også :hjerte:

Må fortelle om en episode i barnehagen...

D ble kloret i ansiktet av et annet barn, ganske lang flenge. Tror det må ha gjort skikkelig vondt, og han hadde begynt å gråte. Avdelingslederen hadde sett det, og var på vei bort for å trøste. Men før hun hadde rukket bort var det ei jevnaldrende jente med D som kom bort til ham (de to er visst skikkelig erteris), og hun strøk ham på hodet, og ga ham en skikkelig kos. Han satt på gulvet, og så bestemte hun seg for at for å trøste skikkelig måtte man jo sitte på fanget - så da hadde de forsøkt å få til det, at hun skulle sitte på fanget hans. Men det var jo ikke så lett! Så da hadde begge to begynt å skrattle, og bare lo og lo - og så glemte han visst at han hadde vondt i fjeset... hun avdelingslederen hadde visst omtrent stått med tårer i øynene - tenk at to småttiser viser hverandre sånn omsorg og viser at de bryr seg om hverandre. Fine!

Vi hadde også Luciatog i barnehagen. D skjønte særdeles lite av glitter og hvit kjole, men jeg ble nå rørt da i alle fall :ler:

I kveld blir det julegrøt hos mamma, og D sover der til i morgen. Hun har fri denne uka, så da ville hun gjerne ha en formiddag med D ;) Greit for oss å få gjort litt hjemme i kveld uten barn som kan våkne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble helt rørt av historien fra barnehagen, jeg :rødme:

Håper dere får en flott jul sammen, fri for sykdom og stress :klemmer:

Ja, det var så fint å høre at han har ei så god venninne :rødme:

Takk det samme til dere!

Håper du får en koselig jul og et godt nytt år, uten sykdom :tree:

Tusen takk Strix, og god jul og godt nytt år til dere også!

God jul MellonCollie :klem:

God jul Ulva :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset er vasket ned, serviset er gjort klart til å dekke bordet i kveld, gavene er pakket inn og treet er satt på fot i gangen - klart til å pyntes. Og om et kvarter kan jeg dra fra jobb - NÅ er det jul :nigo:

D var helt i hundre når han kom ned i dag og det sto et svært TRE i gangen vår, hahaha! Det skjønte han mindre av. Han lurer nok fælt når vi skal pynte sammen etterpå, spent på hvor mye hjelp det er i ham ;)

Skal innom butikken og kjøpe noen røde lys og andre småting, så er det hjem og kose oss sammen. Mannen er også ferdig på jobb rundt denne tida. I kveld er det kveldsmat hos mine foreldre med alle D's oldeforeldre, og så ser vi Grevinnen og hovmesteren før vi drar hjem og slapper av. Det snør ute, og det er god stemning.

Ønsker dere alle en riktig god jul, med mye god mat og kvalitetstid med de man er glad i :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så utrolig søtt med D og veninna i barnehagen! :rødme:

Hihi, S var også veldig overrasket over treet i stua ... Utbrøyt "ooooi!" når han så det. :fnise: Det er jo egentlig en veldig rar skikk ... ;)

God jul!

:klemmer:

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sitter mannen og koser seg med å spille Fifa10 på PS3, og jeg surfer nett på... min helt nye MacBook! Jeg :hjerte: mannen min, som virkelig overrasket :) Hadde håpet på en ny laptop, men at han skulle slå sånn på stortromma - den så jeg ikke komme.

Var en strålende julaften - maten ble veldig vellykket, og jeg har nå laget meg en super tidsplan på hvordan jeg skal gå frem ved evt neste julaften også. Timing og det å max bruke 4 plater av ganger er tidvis en utfordring...hehe! Alle pratet og koste seg, og D ble rimelig gira selv om han egentlig ikke var SÅ opptatt av pakkene. Var veldig søt da, når jeg spurte ham etter middagen om vi skulle åpne pakker, og han løp bort til pakkekalenderen sin (som jo var tom). Tydelig hva han forbandt med pakker....

Vi fikk masse fint! D fikk veldig mye klær, noe som trengtes. I tillegg til drømmehagen-bok, en slags bilbane, en stor bilgarasje, puslespill, akebrett, duplo, briotog osv osv.... kjære vene for en haug! Men var bare "ordentlige" ting heldigvis, ikke noe sånn typisk "lekekassefyll" jeg fryktet... :sjenert:

Mannen og jeg har fått GPS, litt klær, litt til serviset, pledd, og gavekort på diverse. Jeg fikk også atlas, som jeg har ønsket meg SÅ mye, og ikke minst MacBook'en. Lykke! Ble en super kveld i alle fall, og det tror jeg også gjestene syntes. Bildene ble meget godt tatt imot.

D la seg kl 19 ca i går, og sov som en stein til 9.15 uten en lyd! Da sto hele familien opp, og vi gikk ut og fikk prøvd akebrettet. Han storkoste seg, så håper snøen holder seg.

I dag var vi hos mine foreldre og spiste litt, veldig koselig. D ble litt pøblete på slutten, men han var vel sliten og lei. Så godt å komme hjem også ;) I morgen drar vi til svigers og blir der over natta.

Ha en fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med macbook! Mac er flotte saker, du blir nok fornøyd med den. ;)

Høres ut som dere har hatt en fin julaften, og at D koste seg skikkelig! Bra dere bare fikk ordentlige gaver. :jepp: Her fikk S bare fine, ordentlige gaver som han var oppriktig interessert i, heldigvis. Så vi ryddet ut alle de gamle lekene hans, så får han bruke de nye ei stund og så bytter vi om senere igjen. :)

Kan ikke D komme og lære S hvordan man sover lenge om morgenen? :sjenert:

:fnise:

Blir koselig å overnatte hos svigers i morgen da! 2.juledag er vel dra-bort-dagen, vi skal til svigers vi også, og så blir S over natta. :biggrin: Endelig sove litt! ;)

Ha en fortsatt fin romjul! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med macbook! Mac er flotte saker, du blir nok fornøyd med den. ;)

Høres ut som dere har hatt en fin julaften, og at D koste seg skikkelig! Bra dere bare fikk ordentlige gaver. :jepp: Her fikk S bare fine, ordentlige gaver som han var oppriktig interessert i, heldigvis. Så vi ryddet ut alle de gamle lekene hans, så får han bruke de nye ei stund og så bytter vi om senere igjen. :)

Kan ikke D komme og lære S hvordan man sover lenge om morgenen? :sjenert:

:fnise:

Blir koselig å overnatte hos svigers i morgen da! 2.juledag er vel dra-bort-dagen, vi skal til svigers vi også, og så blir S over natta. :biggrin: Endelig sove litt! ;)

Ha en fortsatt fin romjul! :klemmer:

Jeg tror også jeg blir veldig fornøyd med Mac'en - begynner å komme mer inn i det nå! Har blitt mye googling i det isste for å lese tips om tilvenning :ler:

D skal nok ikke lære S så mye akkurat i dag, for i dag måtte mannen stå opp med D kl 0530! Det er heldigvis ikke hverdagskost, men...

Romjula blir det mye selskap, sånn har det alltid vært i vår familie. Men veldig koselig ja, og så deilig å slippe å lage mat og styre selv hver dag ;)

Høres ut som en kjempeflott feiring! :nisse:

Ja, vi storkoste oss. Var slett ikke dumt med julaften i eget hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg på jobb i romjula, og det er riiiimelig stille! Er her mest for at noen skal være på avdelingen dersom noe skulle "skje", og har heldigvis spart meg opp en del administrative ting som er trivelig å pusle med i stille perioder. I tillegg til at jeg kan spise julemarsipan og surfe KG i fred :fnise:

Jeg glemte jo også å fortelle om julegavene som kom fra barnehagen! Vi fikk et eget lite "handlenett" som D hadde malt utenpå, med noen gaver i siste dagen i bhg før jul. Det var en gave til D fra avdelingen - et forkle som de sikkert kan bruke i bhg ved baking etc. Også fire pakker til oss fra D :nigo: De har laget kjøleskapsmagneter med bilde av barnet, og D har limt på glitter rundt. Han har malt en lysestake til oss, og bakt pepperkaker. Og så fikk vi CD med bilder av ham fra de siste månedene. Utrolig koselig altså! Fine barnehagen!

I dag skal D og mannen på julelunsj med noen venner av oss, jeg slutter litt tidlig på jobb så jeg rekker kanskje bort en tur etterpå. I morgen har svigerfar bursdag, så vi skal ut og handle litt sammen med de først, og så tar vi en tur hjem til oss for å drikke litt kaffe og kose oss. Jeg har heldigvis fri i morgen :nigo:

På nyttårsaften får vi besøk av et vennepar og ei venninne, de kommer vel tidlig på dagen og sover over til dagen etter. D blir også hjemme, selvom svigers kunne passet ham.

Vet ikke jeg, følte det ble mest rett å ha ham hjemme. Ser for meg at han kan våkne av rakettene og kanskje synes det er litt skummelt/rart, og da synes jeg det er mest rett at den som skal passe på ham er helt edru. Svigers liker jo å kose seg med en flaske rødvin, og selv om de garantert ikke hadde vært fulle skal det jo ikke så mye til før det er små endringer som D kanskje legger merke til, spesielt om han er litt redd. Og jeg vil ikke pålegge de å ikke kunne kose seg med et glass vin eller to heller. Klarer ikke bestemme meg for om jeg synes jeg er overbeskyttende eller fornuftig, men fulgte magefølelsen og da ble det nå sånn. Så i år dropper jeg vin, og skal stå opp tidlig på første nyttårsdag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en flott julefeiring :) Mange fine gaver har dere fått også :)

Jeg synes det er veldig greit med middagsselskap og besøk så lenge det ikke er kjempelangt å kjøre. Veldig greit å slippe det å lage middag selv hver dag ;)

Jeg blir så imponert over barnehagen D går i! De virker så flinke og koselige.

Ønsker dere en fortsatt fin romjul, og en fin nyttårsfeiring :klemmer:

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...