Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Innimellom føler jeg meg som en av de Jokke synger om i "her kommer vinteren" - og "overdrevne positive folk". Men, nå man er fornøyd og har det bra, så skal man vel ikke legge skjul på det heller - dårlige dager kommer det nok av i livet!

For nok er herlig helg er over! Helt tydelig at D er 100% frisk igjen og at han har hanglet en stund, for nå er han i slaget og er SÅ blid igjen. Jeg hadde helt glemt hvor fin han egentlig er, når han er sutregutt så er det ganske slitsomt :fnise:

Var en tur hos mine foreldre i går, på forsinket farsdagsfeiring. Mamma og pappa var på førjulsferie i utlandet forrige helg, og hadde kjøpt med litt småting hjem for/til oss. Så da fikk vi tittet på det, og hilst på før de begge skulle ut på jobbreiser denne uka.

I dag skulle vi egentlig bare være hjemme og slappe av, men fikk forespørsel om vi kunne passe venninna til D fra babysvømminga noen timer. Det var utrolig morsomt, og de to lekte kjempefint. Laget oksestek som vi spiste med foreldrene hennes når de kom for å hente, så da ble vi sittende og skravle et par timer også. Mannen har nettopp uttalt at dette har vært en av de fineste helgene han kan huske, og jeg kan vel være enig. Ingenting er egentlig som den hverdagslykken, når man ikke må gjøre 100 ting som SKAL være gøy. Men at vi bare nyter å være sammen og gjøre dagligdagse ting :hjerte:

Mannen drar på reisejobb i morgen, og tilbake onsdag. Så trening blir vanskelig å presse inn denne uka også. Jeg henger LANGT etter hva jeg hadde som målsetting :( Men man kan ikke få tid til alt. Vekta er heldigvis stabil, men jeg skulle gjerne hatt stabilt 2 kilo mindre, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, man behøver ikke å lete etter grunner til å ikke ha det bra :rødme:

Nyt at livet smiler, det fortjener du :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Mannen på reisejobb, så D og jeg var alene i går. Gikk kjempefint, helt frem til legging. Han skulle IKKE ta av bleie, IKKE ta på ny, IKKE vaskes, IKKE pusse tenner osv :ler: Var helt svett etter 20 minutter med nattstell ;) Men til gjengjeld sov han i ett strekk fra 1900 til 0630 i dag, så han er tilgitt!

Hadde ham med til ICA i går, skulle bare handle litt frukt. Da fikk han lov til å trille med sånn liten handlevogn (de hadde sånn fin styrepinne som sto opp slik at jeg hadde litt kontroll) - trodde jeg skulle dø av latter! Brum brum gikk det i, mens han styrte rundt. Stor suksess! Han er så stor nå, går og holder meg i hånda mens vi rusler sammen bort til bilen, peker på de spennende bilene rundt på parkeringsplassen mens han skravler i vei uten at jeg skjønner ett ord :hjerte:

Svømming i dag, så det blir dagens trim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: MellonCollie

Har sett noen sånne små med handlevogner og de er jo så herlige. :rødme: Og så utrolige stolte der de går med handlevognene og skal putte oppi dette og datt :ler:

Klart man ikke skal legge skjul på at man har det godt. Finnes nok av de som alltid har en grunn til å klage. Kos deg og ha det godt du.

Ha en strålende dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så koselig det var å lese her da! :strix: Det er herlig når man har det så bra, og alt er bare fint. :jepp:

Høres kjempesøt ut når han gikk rundt med barnehandlevogn på butikken. ;) Tror kanskje jeg skal la S gjøre det også, han elsker jo å trille på ting og gjøre det vi gjør- så det blir nok en suksess. ;)

Ha en fin dag, og kos deg med alenetid med D! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Handlevogn har vi ikke prøvd, handler stort sett uten lillegutt. Men hørtes morsomt ut.

Lillegutt har sånn bil til å sitte på og lager bil lyder når han kjører den. Han er også veldig opptatt av å peke på biler.

Det er nok gutter vi har ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en travel dag! Først til fotografering, så dro vi til Oslo for å besøke en utstilling på jobben til svigermor (dro vel mest for at hun skulle få vise frem barnebarnet på jobben sin :fnise: - hun har mast lenge om denne dagen!), så spiste vi middag hos svigers før vi dro hjem - og så dro jeg til mine besteforeldre. De hadde besøk av min fetter som nettopp har fått barn nr 2 - ei lita jente på 8 uker. Så da fikk jeg hilst på det nye barn et, og bygd litt lego med storesøsteren på 2 år. Utrolig koselig kveld :)

D var i knallform hos fotografen, så jeg tror vi fikk noen fine bilder. Var ikke så dumt å ta med noen rosiner som kunne fange oppmerksomheten hans når det gikk litt over stokk og stein ;) Typisk nok har han ramla skikkelig to ganger i barnehagen denne uka, så han hadde litt skrubbsår på nesa, litt rødere leppe enn vanlig - og antydning til blåveis! Men, mye fint kan fikses i photoshop. Og dessuten skal jo bildene være et minne om denne tida, og kjenner jeg D rett er ikke dette siste blåveisen....

I dag sov D til 0915! Så mannen og jeg hadde en rolig morgen for oss selv før D sto opp, noe som aldri har skjedd før.. :) Vi koste oss med frokost sammen, og nå driver mannen og D og gjør seg i stand til å gå ut og leke litt. Så jeg bør vel også komme meg vekk fra PCen og få på noe regnklær, for det øser ned!

Rolig kommende uke - skal i foreldreutvalgsmøte i morgen, noe som blir spennende. Svømming på tirsdag... og til helga skal D sove hos mormor og morfar, for mannen og jeg skal på hyttetur med endel venner.

Ha en god uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

I dag har jeg vært på helsestasjon og 15mnd-kontroll med D. Kom og hentet han i bhg midt i påkledninga for å gå ut for de andre, og må le litt for meg selv - det er rimelig heftig tilstander når man skal kle på 10 barn samtidig som plutselig halvparten har koordinert bæsjinga si. Men jeg er så imponert over de som jobber der, full kontroll til enhver tid! Og ikke minst, ingen sutring blant ungene! De som var ferdige sto pent og ventet, eller lekte med hverandre i garderoben mens de ventet tålmodig. Hvorfor er de ikke slik hjemme? ;)

D veier nå 11,1 kg og er 82 cm lang. Ganske gjennomsnittelig, bare litt høyere enn gjsnittkurven tror jeg. Ellers var alt fint, og han fikk vaksine. Gråt når sprøyta ble satt, men glemte fort når han fikk se den fine ballen!

Har fått orden på juleantrekket hans nå, så det trenger jeg ikke tenke mer på - buksa og skjorta fra i sommer passet fortsatt, og så har jeg kjøpt en fin vest i tillegg. Nå gjenstår bare å finne noe til meg :ler:

Han er forresten så søt om dagen, vi har fått ham til å hjelpe til med å dekke bordet. Han blir ofte litt grinete mens vi lager middag fordi han er sulten OG vil ha oppmerksomhet. Så da kan han oppholdes med å bære ting. Er så flink! Bærer forsiktig bort til bordet, og gir til oss slik at vi kan sette på plass - og løper ut på kjøkkenet for å hente mer :rødme:

I dag skal jeg ut og kjøpe noen småting til pakkekalender. Han får egentlig en veldig enkel greie med en julesang hver dag på et SingSang-kort. Det blir tradisjon fra i år av, at det alltid ligger et slikt kort i pakkekalenderen. Men så kan han få en liten ekstrating noen dager, f.eks en duplukloss, såpeboblesak osv. Mest kos for meg i år, men jeg er julete av meg :sjenert: Dessuten må tradisjoner startes opp tidlig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig julekalender! :hjerte: Syns det er gøy med litt andre typer ideer til kalender, kan bli litt kjedelig med det samme år på år. Gleder meg til jeg også får en liten en så vi kan finne på masse rart i julen!

Kos deg med julehøytiden og familien din :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imponerende kontroll i barnehager ja!!! Og jeg som gruer meg til å komme ut av huset med bare 2 :fnise:

Koselig med juletradisjoner ja. Her er det også pakke kalender fra i år av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Viktig å ta vare på alt som er godt i hverdagen og sette pris på det, kjekt å høre at du også er klar over det. Tror mange ikke tenker over at hverdagen som bare suser forbi, faktisk ikke er så ille egentlig :jepp:

Koselig med juletradisjoner :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med jul! :strix:

Det var en god julekalenderidè, synes jeg. Mulig den må adopteres etterhvert ... I år har svigermor laget kalender til A, og jeg skal lage til mannen, så det får holde :)

Morsomt at D er så hjelpsom ved middagsbordet! Ser ham for meg der han stabber mellom kjøkken og spisebord :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...