Gå til innhold

MellonCollies dager

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her skulle jeg hatt en klappe-meg-selv-på-skulderen-smiley! Mannen og D er sendt til svigers i dag, slik at jeg hadde huset for meg selv og kunne starte litt julerengjøring. Tidlig ute, ja. Men skal jeg rekke alt jeg vil og kunne kose meg før jul i år - så var det en del som måtte ryddes og ordnes. I dag har jeg altså:

- Kjørt byen rundt opp til flere ganger for å finne et system for å oppbevare D's leker i på stua, som både er oversiktlig, passer inn i stua, og som er litt "barnslig". Fant til slutt en greit hyllesak, som jeg har funnet lekekasser som passet på. Ser greit ut, og D skal kunne få tak i ting uten å klatre...

- Ryddet ut av lekegrinda, sortert leker i nytt system og fjernet grinda = penere og større stue!

- Kjøpt bestikk"poser" - sånn tøysaker til å legge penbestikk i. Og fått sortert og ordnet på plass alt av sølv og hardangerbestikk. Orden og system :nigo:

- Fått ryddet opp i alt av papirer fra siste par-tre mnd som flyter på kontoret etter de er gjort noe med. "Innboks" har jeg alltid god kontroll på, men med en gang regninger er betalt etc - hvorfor ikke sette det rett inn i rett perm??

- Fått brettet masse klær og ryddet i klesskap - igjen!

- Ryddet nattbord, D's rom og båret opp masse sommerting på loftet.

- Vasket opp, vasket kjøkken, støvsugd og vasket gulv.

- Fått orden på en del ting som skal inn i albumet til D.

Det jeg IKKE fikk gjort, som jeg hadde håpet på:

- Ryddet og vasket tørrvare-matskap

- Skrevet ferdig takkekort

- Faktisk fått inn ting i albumet til D...

- Ordnet opp i album med kort fra bryllupet

Det jeg MÅ gjøre i morgen:

- Skrive fardagskort

- Pakke inn den lille presangen

- Bake boller

Phu!!! Men jeg måtte altså ha en hel fridag for meg selv for å få gjort dette altså ;) Ypperlig ordning - mannen er glad for å slippe å være med når jeg tar disse sjauene. Og jeg er lykkelig for litt alenetid i huset, selv om jeg gjør fornuftige ting. Og jeg er veldig fornøyd med det nye lekesystemet til D, så håper mannen også er enig i at det ble greit, da.

D er i bedre form, men han hadde urinveisinfeksjon også (fant vi ut etter mye prøving og feiling på å få fikset en urinprøve....vriene poser gitt!). Så han går fortsatt på medisin, men er SÅ mye mer glad og fornøyd enn han har vært siste tiden. Stakkar gutten min, er ikke lett å ikke kunne si ifra hvorfor man er litt sutrete innimellom...

Jeg var på fotballkamp med ei venninne fra jobben i går, og når jeg kom hjem tok mannen en tur på byen med sine kollegaer. Så nå har vi fått litt overskudd begge to denne helga tror jeg :)

Endret av MellonCollie
Skrevet

...og når jeg leser hva jeg har gjort i dag, så blir jeg så irritert på meg og mannen for at vi aldri klarer å holde ting ryddig. Argh, så mye av den sjauinga i dag jeg kunne spart meg for om vi ryddet bort ting etter oss med en gang :sur:

Men DENNE gangen skal vi klare å legge til oss gode vaner :ler:

Skrevet

Vet du hva, den lista over ting du har gjort er nøyaktig lik lista over ting jeg SKULLE ha gjort :ler: Noe som sier meg at du har god grunn til å være fornøyd med deg selv, du er tross alt ferdig med det, i motsetning til meg ;) Tror jammen meg det er noen "bonuspunkter" på lista mi i tillegg :sukk:

Håper dere får en fin farsdagsfeiring, med nbakte boller og strøken stue :)

:klemmer:

Skrevet

Lista kunne vært skrevet for meg også.

Jeg fatter ikke hvorfor regninger og andre papirer ALLTID flyter rundt etter de er betalt. Eller nå skjønner jeg hvorfor, vi pusser opp rommet hvos permene har vært. Men det har alltid vært sånn!!!

De bestikkposene, hvor kjøpte du de? Er det plass til mye i dem? Vi har også hardangerbestikk og sølv. Alt i esker, er litt lettere kaos der kan man si. Egentlig ønsker jeg meg en SVÆR bestikkskuff hvor jeg kunne lagt alt utover, men har ikke noe egnet sted. Dessuten holder det seg jo ikke like fint der. Sølvet bruker vi heller ALDRI og har to sett hvor ingen er komplette, så de kan like gjerne ligge nedpakket :fnise:

Deilig å få tatt sånne sjauer. Har et håp om at formen holder seg såpass at jeg kan ta litt sånn etterhvert mens jeg er i permisjon. Ellers har svigermor og mamma lovet å hjelpe oss, men hadde vært greit å hatt et litt bedre utgangspunkt :sjenert:

Ha en fin mandag :klemmer:

Skrevet
Vet du hva, den lista over ting du har gjort er nøyaktig lik lista over ting jeg SKULLE ha gjort :ler: Noe som sier meg at du har god grunn til å være fornøyd med deg selv, du er tross alt ferdig med det, i motsetning til meg ;) Tror jammen meg det er noen "bonuspunkter" på lista mi i tillegg :sukk:

Håper dere får en fin farsdagsfeiring, med nbakte boller og strøken stue :)

:klemmer:

Det er godt å høre at ikke alle har de tingene på stell da - og JA, det var veldig godt å bli ferdig med det! Send avgårde mannen og Henrik en helg, sett på høy musikk og dans mens du rydder gjennom huset - da går det unna ;)

:dåne:

:ler:

Lista kunne vært skrevet for meg også.

Jeg fatter ikke hvorfor regninger og andre papirer ALLTID flyter rundt etter de er betalt. Eller nå skjønner jeg hvorfor, vi pusser opp rommet hvos permene har vært. Men det har alltid vært sånn!!!

De bestikkposene, hvor kjøpte du de? Er det plass til mye i dem? Vi har også hardangerbestikk og sølv. Alt i esker, er litt lettere kaos der kan man si. Egentlig ønsker jeg meg en SVÆR bestikkskuff hvor jeg kunne lagt alt utover, men har ikke noe egnet sted. Dessuten holder det seg jo ikke like fint der. Sølvet bruker vi heller ALDRI og har to sett hvor ingen er komplette, så de kan like gjerne ligge nedpakket :fnise:

Deilig å få tatt sånne sjauer. Har et håp om at formen holder seg såpass at jeg kan ta litt sånn etterhvert mens jeg er i permisjon. Ellers har svigermor og mamma lovet å hjelpe oss, men hadde vært greit å hatt et litt bedre utgangspunkt :sjenert:

Ha en fin mandag :klemmer:

Jeg kjøpte disse bestikkmappene på Princess, og så en annen type på Kid. Da har jeg ulik farge på de til sølv enn til hardanger, lettere å finne igjen. Plass til 12 i hver av de til "vanlig" bestikk. På princess hadde de også en mappe som det kun sto "bestikk" utenpå - der var det plass til 6 stk inni, typisk beregnet på serveringsbestikk/salatbestikk etc. Praktisk!

Ser for meg at sølvet vårt kommer til å bli brukt i jula, og that's it ;) Men men, vi har det nå i alle fall.. jeg har fått sølv siden jeg var liten - fikk alltid sølv t-skje av oldemor til bursdag/jul.

Skrevet

I dag er D tilbake i barnehagen, så nå håper jeg på et par uker uten sykdom i alle fall. Han hoster fortsatt fælt den lille gutten, men det er mest når han har lagt seg for kvelden.

Ble en veldig vellykket farsdag i går. Mannen syntes huset var blitt knallfint (vi har det egentlig så fint hjemme når det bare er ryddig og rent...), og han var storfornøyd når han kom hjem til boller som var tatt ut fra ovnene for 5 minutter siden :nigo: Koste oss med nybakte boller med syltetøy og krem mens vi så på cupfinalen, og lekte masse med ball etterpå. Har holdt D inne en god stund nå pga sykdom, men håper han er klar for mer utelek nå.

I dag kommer mamma og skal passe D etter vi har lagt ham, så skal mannen og jeg på fotballkamp sammen med et vennepar. Trivsel!^

Lunsjen i dag blir brukt på shopping. Fikk mail om at i dag var første dag med 50% på glassmagasinet, og at det var det tom torsdag. Kjekt å se om vi kan finne litt julegaver på salg, og da er det greit å ta det tidlig når ikke butikken er helt tom...

Skrevet

Ja, med sønn og mann bortreist, og pc'en avslått hadde jeg nok fått gjort en del husarbeid :fnise:

Får håpe D holder seg frisk en stund nå. Utrolig hvor mye de får når de starter i barnehagen.

Skulle ønske vi hadde Glasmagasinet her også. Får håpe du finner noen fine julegaver :)

Og kos dere på kamp i kveld da :klemmer:

Skrevet

Ja, det er vel en del barnehagebakterier som er skylden her - jeg gikk aldri i barnehage når jeg var liten, så kanskje dette er nye bakterier for meg også og at det er derfor jeg hangler nå :fnise:

I går var jeg så sliten. Så utrolig sliten. Mannen jobbet overtid, og var hjemme ca 1800, og da fikk jeg heldigvis en liten halvtime på mørkt rom til å slappe av alene...nå har jeg hostet og hatt småvondt i hode/ører i ca en måned, og det slipper ikke taket. Kombiner det med en gutt som har sovet dårlig av de samme årsakene i en måneds tid, så trenger jeg ikke lete etter HVORFOR jeg er sliten i alle fall ;) Snille mannen ba meg legge meg på kontoret i natt, og han tok D siden de to er hjemme i dag (planleggingsdag i barnehagen). Og i dag er hodet lettere og hosten mindre. D var også i bedre form i natt, ikke så mye hosting. Kanskje det endelig snur?

Fikk fin mail av mamma med litt oppmuntringer, det hjalp i dag. Og så sov mannen og D til 8.30 i dag, og jeg hadde bare meg selv å tenke på på morgenen. Så jo, dette tegner til å bli en god dag!

Tror D og jeg skal en tur til oldeforeldrene hans etter jobb, lenge siden vi har vært der og må få levert takkekort. Mannen drar antagelig på reisejobb i kveld, slik at han heller kan komme hjem i folkelig tid i morgen. Snart helg, og da skal vi bare slappe av og kose oss. D skal til fotograf på lørdag, og bortsett fra det er ingenting planlagt :)

Skrevet

Hjelpes, her var det mye aktivitet :dåne: Jeg blir sliten av å se på lista di (og får litt dårlig samvittighet for alt JEG burde gjort) ... Flink er du! :jepp:

Stakkars D som hadde uvi - det er så jæskla ubehagelig! Bra han får medisiner og har kommet seg igjen :)

Håper du får en riktig strålende dag! :klem:

Skrevet (endret)

Ble ikke tur til oldeforeldre i dag, de var ikke hjemme. Blir i morgen i stedet. Og det har egentlig vært en dustete drittdag sånn sett over ett.

Sånn, da har jeg fått sutret ut :sur:

Endret av MellonCollie
Skrevet

Ne-ei! Dette skulle jo bli en FIN dag! Stakkars MellonCollie :troest::klem:

Skrevet

:vinke:

så fine de bestikk posene var. Spørs om ikke jeg må få ordnet noe sånt. Tar litt mindre plass enn alle disse eskene!!! Har både Princess og Kid her, så kan jo se innom begge steder. Har ikke lagt merke til det før, men har jo ikke sett etter det heller :sjenert:

Jeg har også fått sølv fra jeg var liten. Både Kjære og jeg fikk av våre besteforeldre. Men begge deler er mangelfullt. Har f.eks. ikke noe serveringsbesikk annet enn kakespade i sølv. Mamma snakket om at jeg skulle få av henne da, hun har veldig mye. Men har ikke mast. Synes hardanger bestikket fungerer utmerket både til jul og ellers :fnise:

Håper dagen i dag ble bedre enn den i går.

:klem:

Skrevet

:vinke:

Kjedelig med drittdag, og kjedelig at du hangler. :troest::klemmer:

Håper det går bedre med deg nå, og at morgendagen blir mye bedre! :biggrin:

Ha en fin kveld! :klemmer:

Skrevet

Takk snille jentene :klemmer:

Denne dagen har heldigvis vært MYE bedre!! Gårsdagen besto av en fotograferingstime som ble avlyst og som vi ikke visste om vi fikk til før jul, sur og grinete gutt når jeg kom hjem fra jobb, og på toppen mannen som fikk en skikkelig fartsbot - som han er uenig i, men det hjelper så lite.... (han kjørte bak en bil hele veien som han lå likt med, og han ble ikke vinket inn.........)

MEN.

I dag sov D og jeg frem til 6.50, da fikk han komme inn i senga til meg og vi lå og koste og tullet i 10 minutters tid. Han bare lo og var glad, og slik var han hele veien til jeg dro fra barnehagen. Kjempefin levering. Fikk gå tidligere fra jobb, og vi dro til oldemor - hvor han strakte armene opp til oldefar og ville opp etter å ha vært der i 3 minutter! DET smeltet hjerter! Koste oss der før vi kom oss hjem til mannen som kom tidligere hjem fra reisejobb enn vi håpte. Og når jeg la D sovnet han på brystet mitt mens vi sang nattasanger og koste :hjerte: Fin dag!

Blir som sagt ikke fotografering denne helga, så vi må presse det inn neste lørdag når vi egentlig skulle til Oslo. Ordner seg. Så da har vi faktisk ingen planer i hele tatt denne helga :nigo:

Skrevet

Det gjør godt med en god dag etter en dårlig en ;)

God helg! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...