MidnightChildDreamer Skrevet 30. juni 2009 #581 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Da vil jeg bare skryte på vegne av meg selv, og MellonCollieManns forlover; Vi har akkurat ryddet opp i den første Familiekrangelen. Krangelen endte tilslutt i Herrens favør. ... Og det hele endte i at kortene lå strødd utover terassen og MellonCollie nektet å spille mer .. sier ryktene. Endret 30. juni 2009 av MidnightChildDreamer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 1. juli 2009 #582 Del Skrevet 1. juli 2009 Gratulerer så masse som fru! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 2. juli 2009 #583 Del Skrevet 2. juli 2009 Da vil jeg bare skryte på vegne av meg selv, og MellonCollieManns forlover; Vi har akkurat ryddet opp i den første Familiekrangelen. Krangelen endte tilslutt i Herrens favør. ... Og det hele endte i at kortene lå strødd utover terassen og MellonCollie nektet å spille mer .. sier ryktene. Godt det er noen som tar ansvar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #584 Del Skrevet 3. juli 2009 Da vil jeg bare skryte på vegne av meg selv, og MellonCollieManns forlover; Vi har akkurat ryddet opp i den første Familiekrangelen. Krangelen endte tilslutt i Herrens favør. ... Og det hele endte i at kortene lå strødd utover terassen og MellonCollie nektet å spille mer .. sier ryktene. :hoho: Sladrehank! Ja, nei.. altså. Jeg er ikke så god taper. Og når man har tapt i idiot ca 9 av 10 ganger, og kjære MCD støtter min mann i at taperen må stokke. Da ble det for mye. Men jeg spilte mer altså. Sånn etterhvert Ferien har vært super. Utrolig varmt, fine strender, hotell med aircondition ( ), masse god mat, og drinker på terrassen hver kveld. D har imponert med sine badeløvetendenser og sjarmert spanske senoritas i senk. Mannen og jeg har fått alenetid og har virkelig nytt livet som nygift Men, godt å være hjemme igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 3. juli 2009 #585 Del Skrevet 3. juli 2009 Høres ut som en herlig tur! Kos dere hjemme som nygift også - for det er også herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 3. juli 2009 #586 Del Skrevet 3. juli 2009 :ler: Godt å høre at det ikke bare er jeg som er dårlig taper Høres ut som en fantastisk ferie!! Kos dere som nygift i hverdagen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. juli 2009 #587 Del Skrevet 3. juli 2009 Velkommen hjem Ikke så verst sydenvarme her heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 3. juli 2009 #588 Del Skrevet 3. juli 2009 Lov å bli irritert da ja Hørtes ut som en fin ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #589 Del Skrevet 5. juli 2009 Var vel ikke varme vi dro for sånn i hovedsak, var bare det å komme seg bort litt. Er man bare hjemme i ferien føler jeg dagene bare går litt i ett, og det er oppvask og klesvask hele veien. Lettere å slappe av når man er borte. Og storbyferie er ikke nødvendigvis like barnevennlig som syden I går var mannen i utdrikningslag, så vi tilbragte dagen først med D sine oldeforeldre, og deretter dro vi til ei venninne av meg på kvelden. D lekte så fint med gutten hennes som er noen uker eldre. Først koste de seg i plaskeasseng, og så drev de og krabbet etter hverandre og "skremte" hverandre inne i stua mens de holdt på å le seg i hjel. Utrolig festelig, første gang jeg har sett ham med en så tydlig sosial lek med annet barn. I dag har vi bare slækket inne i det dårlige været. Mannen kom hjem sent i natt (evt, tidlig på morgenen), så han fikk sove leeeenge. Nettopp spist hjemmelaget pizza og koser oss med fotball på TV. I morgen skal jeg jobbe igjen - siste uka jeg jobber fulltid for gamlejobben. Da kan det nok bli litt dagboktid hos dere andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 5. juli 2009 #590 Del Skrevet 5. juli 2009 Lykke til med siste uke i gammel jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #591 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Jeg koser meg sånn som mamma om dagen :rødme: Han blir bare mer og mer fantastisk, den lille gutten vår. Jeg har jo glemt å skrive, at nå i ferien begynte han med to nye ting. - Han har begynt å vinke (litt treig med det ). Så nå vinker han til de fleste han treffer med stor entusiasme! - Han har begynt å si mamma. Klart og tydelig! Hvor bevisst han er på at det er meg er jeg mer usikker på, jeg tror han bruker det både til mannen og meg I alle fall i begynnelsen, men nå prøver han å endre lyden litt når han er hos mannen, men pappa er visst litt vanskelig. Ellers er det full fart. Han krabber jo som en helt, og klarer helt fint å krabbe opp trappa, og også fått teken på å komme seg ned i alle fall et par trinn. Han går langs alt av møbler og vegger, og setter seg fint og kontrollert ned (det var rimelig slitsomt i perioden han ikke klarte dette, haha). Han har også prøvd å slippe seg et par ganger, og har klart å stå støtt alene i noen sekunder, men så kommer han på at han står alene og klamrer seg fast til støtte igjen Er nok en stund igjen til noen skritt, men jeg merker når han går med oss at balansen er veeeeldig mye bedre. Leken er også mer bevisst og selvstendig. I går klarte han å putte klosser i rett hull i puttekassen sin, han har et helt nytt begrep om hvordan han skal "bruke" leker, og han har (endelig) fått opp øynene for hvor gøy det er med bøker Han kan sitte og bla i dem lenge av gangen, men det er fortsatt ikke så interessant å høre meg fortelle hva det er på bildene. Han vil helst bla De fineste bøkene er de med klaffer han kan skyve på eller med partier i annen tekstur, som pels etc. Når det gjelder mat, så er han som en søplekasse, alt går ned!! Er supernysgjerrig på det vi spiser, så han får stort sett smake små biter av det meste. Det eneste som er spyttet ut i det siste er oliven, men dette gikk også ned dagen etter Til og med brød med hvitløkssmør gapte han etter mer av! Han storkoste seg i ferien når han fikk masse frisk frukt. Både jordbær, ananas og melon er store favoritter. Han har også fått smake is og slush (!), men selv om det var greit, så valgte han heller melon når han fikk velge Brødskiver slukes med det meste av pålegg (også skorpene), men kaviar er storfavoritten. Søvn er opp og ned. Dagsovinga er ingen problemer, men merker at siste luren er vanskeligere å få til i rett "tid", for den bør være avsluttet senest 1530 for at legginga skal fungere. Men vi bør vel fortsette med to lurer en stund til. Før ferien kom vi inn i veldig rett spor, og også under ferien gikk nettene stort sett bra. Vi har hatt litt krøll de siste par nettene igjen, med et par oppvåkninger. Men i natt la han seg 1900, og sov i strekk frem til 4.30. Da ville han egentlig opp, men etter 10 minutters tid fikk mannen han til å sove igjen, og han sov frem til 7. DET er til å leve med! Sånn, et lite oppsummerings/skryteinnlegg Jeg trives definitivt bedre med snart 1åring enn med spedbarn.... Endret 6. juli 2009 av MellonCollie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 6. juli 2009 #592 Del Skrevet 6. juli 2009 Så stor han begynner å bli! Forstår deg godt at du trives bedre med 1-åring enn spedbarn ja... man kan liksom kommunisere og gjøre ting på en helt annen måte da!!! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 6. juli 2009 #593 Del Skrevet 6. juli 2009 Gutten din høres helt nydelig ut!! Moro når de begynner å bli såpass store! Ha en fortsatt fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. juli 2009 #594 Del Skrevet 6. juli 2009 Åh ja - er veldig enig med deg i at 1-åring er mye enklere, hyggeligere og morsommere enn spebarn! Flink han begynner å bli nå også da. Koselig at han sier mamma! Hvor gammel er han igjen, sånn nøyaktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 6. juli 2009 #595 Del Skrevet 6. juli 2009 Gratulerer så masse som fru! Jeg er litt treig jeg altså Venter i spenning på noen bilder. Gutten deres er råsøt forresten, likte det sveisbildet. Morsomt. Drømmehagen er en slager her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 6. juli 2009 #596 Del Skrevet 6. juli 2009 Så herlig og lese om lillegutten din, han høres helt fantastisk ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 6. juli 2009 #597 Del Skrevet 6. juli 2009 Så bra han utvikler seg, kan jo ikke være babyer hele livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 6. juli 2009 #598 Del Skrevet 6. juli 2009 Så koselig å høre at alt går så bra Høres ut som guttene våre er omtrent på samme sted motorisk. Mye morsommere med en 1 åring ja Her er bøker veldig spennende, men man har da ikke tid til å høre på at mamma skal lese alt som står der nei. Skal jo videre i boka, og det er tross alt hans bok og han som skal bla Det kommer nok. Deilig med siste uke da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #599 Del Skrevet 7. juli 2009 Han er 10,5 mnd gammel - født 23. august. Ja, han er herlig - det må jeg si meg enig i Og utrolig morsomt å tenke på hvor mye som har skjedd på så kort tid. Han som ikke kunne snu seg rundt engang når han var ca 7 måneder! I går dro mannen og D inn til svigers for å hente hunden som har vært der mens vi var på ferie. Så da brukte jeg tiden her hjemme og fikk tørket stør ov vasket over gulvene. Jeg er så dårlig på å fremkalle bilder og sette de i album, så nå har jeg begynt "prosjekt fotobok"! Det er jo så gøy å lage fotobøker, så i stedet for vanlige album lager jeg en fotobok for hvert år. Er snart ferdig med 2005, og jeg tror det blir bra D skal også få sin egen bok som heter "D's første år" i tillegg til det albumet hvor jeg noterer når tennene kom, når han snudde seg rundt etc. Det føles litt mer overkommelig når jeg slipper å klippe og lime så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 7. juli 2009 #600 Del Skrevet 7. juli 2009 Lager du også fotobøker for hvert år? Jeg er ferdig med 2008 jeg nå, og det var godt å komme seg gjennom alle årene! Og så koselig med mange fotobøker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå