Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

For en fin gest av svigermoren din, skikkelig koselig.

Hørtes kjent ut med en liten en som titter bort på deg fra senga ja :fnise: Ikke så koselig når det skjer midt på natta! Håper det går seg til med sovinga, det er dessverre vanskeligere å få dem i vanlig gjenge enn å venne dem til "unoter" :sjenert:

Koselig å lese at dere koser dere sånn :rødme:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

For en flott gave fra din kommende svigermor. Skjønner godt at det var rørende!!!

Så moro at gutten deres er blitt så flink motorisk da.

Får håpe sovingen går seg til igjen. Ganske slitsomt når de holder på sånn ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovinga er veldig på rett vei igjen :hoppe:

I går natt sov han til 05.40 uten noe oppvåkning. Til gjengjeld var det morgen med en gang han våknet, men det er på en måte greit så lenge jeg har fått så mye sammenhengende søvn.

I natt var han våken en gang rundt kl 2, men da holdt det med smokken og litt stryking på kinn, så sovna han igjen med en gang. Og så var det morgen kl 6.

Han har vel sovet godt fordi han har vært utslitt, hehe. Tirsdag var vi først sammen med barselgruppa hele formiddagen, og så dro vi rett på babysvømming etterpå. Kjempekoselig dag. I går hadde vi besøk av Midnight og hennes Lille. D var utrolig fascinert av henne.

I dag skal kjæresten og jeg på brudesalongen for å tilpasse kjolen min, og han skal finne seg antrekk. Vi blir i hver vår etasje, så vi får ikke se hverandre. Men da kan personalet der hjelpe ham med å finne noe som passer til kjolen min, uten at vi vet noe :) Blir godt å få det unnagjort! Midnight blir med slik at kjæresten får en ekstern vurdering, så hun får jammen vite mer om dette enn meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På torsdag ble D passet på kveldstid og lagt av noen andre enn meg eller samboer for første gang. Det hadde gått kjempefint, og han hadde lagt seg til å sove med en gang. Deilig med å bryte den barrieren. Er vel på tide med overnattingsbesøk snart nå da :) Vi fikk handlet inn dress til mannen, og alt av tilbehør til kjolen min. Så da kan vi snart gifte oss ;) Mannen var superfornøyd med dressen, pratet ikke om annet hele kvelden. Så jeg gleder meg til å se ham! Midnight var også superfornøyd, så jeg stoler på henne.

Fredag jobbet kjæresten hele dagen igjen, så da skjedde det ikke mye spennende. I går startet jeg et stort opprydningsprosjekt med å lage system i papirene våre (som tidligere bare lå løst i oppbevaringsesker fra IKEA). Nå er det permer, fargede skilleark - og ikke minst er mye kastet! Superdeilig å ha det i orden :hoppe:

Hadde besøk av et vennepar fra babysvømminga i går. Husker før vi flyttet at vi bekymret oss litt for den sosiale biten. Er jo ikke så lett å få nye venner når man er litt mer voksne liksom.. men tenk at vi har møtt to så fantastiske mennesker som vi får så godt overens med :hoppe:

I dag er jeg hjemme alene, samboer har tatt med seg D på besøk til svigers. Litt enklere nå som jeg ikke ammer så ofte lenger. Da får jeg gjort siste finish på oganiseringssystemet mitt ( :ler: ), og kanskje lest litt bok. Deilige søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Så snill svigermor du har (og gratulerer på etterskudd). Veldig greit å få tid til seg selv og ting man har lyst til å gjøre. Bra at mann og barn finner på noe sammen også ;) Det er ikke så lett å bli kjent med noen når man har flyttet. Vi har flyttet til et nytt sted og hadde det ikke vært for ungen hadde jeg ikke blitt kjent med noen enda. Glad vi har barselgruppe og svømmingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig å ha litt tid alene av og til. Vi mammaer trenger noen pauser, kan være ganske intenst å være mamma av og til, selv om det er kjempegøy også!!!

Hjelper å ha baby når man skal bli kjent med folk. Dessuten veldig greit å treffe noen i samme livssituasjon :)

Blir spennende med antrekk da. Høres veldig bra ut!!!!!!!!!!!

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill svigermor du har (og gratulerer på etterskudd). Veldig greit å få tid til seg selv og ting man har lyst til å gjøre. Bra at mann og barn finner på noe sammen også ;) Det er ikke så lett å bli kjent med noen når man har flyttet. Vi har flyttet til et nytt sted og hadde det ikke vært for ungen hadde jeg ikke blitt kjent med noen enda. Glad vi har barselgruppe og svømmingen.

Ja, mannen her har vel egentlig gledet seg ganske mye til å kunne finne på ting sammen med Lillegutt alene også. Så det er en løsning vi begge nyter godt av ;)

Ja, etterhvert blir det jo barnehage også, så da blir det vel enda flere bekjentskap!

Deilig å ha litt tid alene av og til. Vi mammaer trenger noen pauser, kan være ganske intenst å være mamma av og til, selv om det er kjempegøy også!!!

Hjelper å ha baby når man skal bli kjent med folk. Dessuten veldig greit å treffe noen i samme livssituasjon :)

Blir spennende med antrekk da. Høres veldig bra ut!!!!!!!!!!!

Ha en fin kveld :klem:

Helt enig - det er stort sett kjempegøy, men som med alt annet som er gøy så trengs det pauser for virkelig å kunne nyte det. Og det var utrolig koselig å få hjem en blid og fornøyd gutt som bare ville kose og leke med meg siste timen før legging i dag :rødme:

------------------------

Nå er bloggen oppdatert med nye bilder fra mars / april :) Så bør vel jeg legge meg nå, 8månederskontroll på helsestasjonen i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli så gøy når dere gifter dere! :hoppe:

2 måneder igjen i dag :hoppe:

Hvordan gikk det på helsestasjonen i dag? Jeg har ikke tilgang på bloggen :(

Var sikker på at du var lagt til jeg, men neida.. :sjenert: Men NÅ har du tilgang! :nigo:

------------------------------------

Vært på kontroll i dag, ja. For en gangs skyld er vi i rute motorisk! Helsesøster syntes han var fin og sterk i kroppen, og han vari godlage og viste seg frem med rulling alle veier, og åling både fremover og bakover.

Han veier 9190 gram, og er 74 cm lang. Ligger fint på kurven sin fortsatt.

Nå er det en som ikke vil sove oppe, så jeg får komme til unnsetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det bare er 2 mnd igjen til dere gifter dere :rødme:

Så moro at han har hatt så fin framgang motorisk da! Stor har han blitt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med overskudd og vel så det!! Kjempeflott gave fra svigermoren din :jepp:

Flott om D etterhvert finner seg et søvnmønster og holder seg til det, må være slitsomt ellers! Bra at han utvikler seg så flott også. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det gikk så fint på 8 månederskontrollen :)

Litt av en gest fra svigermor! :overrasket: Da hadde jeg også blitt rørt, veldig rørt :jepp: Skulle ønske det fantes noe sånt i våre familier, men det er det ikke ... eller så er det svigers som ikke vil dele :tunge1:

:fnise:

Kjedelig med baby som er lys våken klokka tre om natta, selv om han sikkert er helskjønn når han titter på dere og gliser :fnise:

Kjempeskjønn gutt du har, sjarmtroll bildet var kjempefint/morsomt, og for en herlig sovestilling! :rødme:

Han er interessert i PS3-en allerede altså? :fnise: Boys will be boys ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det bare er 2 mnd igjen til dere gifter dere :rødme:

Så moro at han har hatt så fin framgang motorisk da! Stor har han blitt også :)

Ja, han fortsetter å vokse (heldigvis :fnise: ). Ligger litt over gjennomsnittet fortsatt, men det er jo helt ok.

Gratulerer så mye med overskudd og vel så det!! Kjempeflott gave fra svigermoren din :jepp:

Flott om D etterhvert finner seg et søvnmønster og holder seg til det, må være slitsomt ellers! Bra at han utvikler seg så flott også. :klemmer:

Ja, det går litt opp og ned med den søvnen - hadde en natt innimellom her hvor det var helt kaos igjen :ler: Men så lenge det er unntak heller enn regelen er jeg fornøyd!

Så bra det gikk så fint på 8 månederskontrollen :)

Litt av en gest fra svigermor! :overrasket: Da hadde jeg også blitt rørt, veldig rørt :jepp: Skulle ønske det fantes noe sånt i våre familier, men det er det ikke ... eller så er det svigers som ikke vil dele :tunge1:

:fnise:

Kjedelig med baby som er lys våken klokka tre om natta, selv om han sikkert er helskjønn når han titter på dere og gliser :fnise:

Kjempeskjønn gutt du har, sjarmtroll bildet var kjempefint/morsomt, og for en herlig sovestilling! :rødme:

Han er interessert i PS3-en allerede altså? :fnise: Boys will be boys ;)

Takk! Jeg er helt enig i at han er skjønn, ja ;) Helt utrolig hvor stolt jeg føler meg når jeg viser han frem :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg, og hva skulle jeg egentlig gjort.. jo, jeg og samboer skulle egentlig vært på Godt Samliv-kurset (det er vel over hele Norge det, sånn gratis samlivskurs ved første barn?). Har hørt så mye fint om det fra de som har deltatt, så vi har sett for oss at dette skulle bli nyttig.

Men, i går fikk mannen en jobbtelefon, og han måtte jobbe overtid i dag. Igjen. Kan hende han er hjemme "rundt 23.00 en gang".. yeeeey. Jaja, jeg får meg jo ikke noen ny jobb, så bra en av oss drar inn litt penger ;) Men kjedelig å sjelden ha ham hjemme, og når han først er hjemme er han jo sliten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at han vokser så fint. Litt kortere og litt lettere enn min lillegutt, men så er det jo 2 måneder i mellom også da :)

Morsomt at han har tatt igjen det motoriske. Gøy å se utviklingen dems :)

Kjedelig med så mye overtid da... Kjenner igjen det her noen ganger også. Blir slitsomt.

får håpe du også finner noe snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har D fått sin 3. tann! Har skimtet det hvite oppe på den ene fortanna en stund, og nå har den kommet gjennom. Ingen kjedelige bieffekter heller denne gangen :tommel: Og på tirsdag var han oppe i skikkelig krabbeposisjon nede på gulvet her! Han står bare og vipper da, så det kan vel ta sin tid før han finner ut at han kommer seg fremover. Men, stadig ny utvikling :)

Han sover godt om natta for tiden også. Eneste ulempen er at han har tatt frem morgenfuglgenet han må ha fått av sin far... her starter nemlig dagen ganske presist 05.45 for tiden. Da titter han over sengekanten og prater til oss, og et kvarter etterpå fylles bleia. Haha, herlig med rutiner ;) Men, så lenge jeg får sammenhengende søvn frem til da så går det greit. Samboer står jo uansett opp rundt 6.15, så da har vi en fin kosestund alle sammen før vi starter for fullt.

I dag skal vi på kontroll hos manuellterapeuten igjen. Føler ting er veldig bra nå, så jeg er spent på hva hun sier.

Ha en fin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere koser dere :)

Bra at det ikke gjorde vondt når tanna kom fram, håper det blir sånn hos H også. Og moro at han begynner stå på alle fire, går vel ikke lang tid før krabbinga kommer. De er jo så ivrige etter å få til nye ting :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...