Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:hoppe: :hoppe: så moro!!!!!!!! :hoppe: :hoppe:

Er så gøy når de endelig får det til.

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at det går i rett retning med lillegutt :jepp:

Og så spennende med utlysning av drømmejobben, i flertall!! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det stadig nye ting. I dag fant vi plutselig ut at det er en tann mer eller mindre fremme :overrasket: Han har vært litt hoven en stund, men i dag fant vi jammen et lite riskorn :hoppe: Den er nok ikke heeelt gjennom enda, for jeg kjenner ikke spissen. Men den synes kjempegodt! Ikke vært noe spesielt sutrete heller, så det har jo gått bra så langt. Men spennende med natta, da - om den skal gjennom den siste biten ;)

Helga har vært fin. Fredag var jeg hos Midnight og drakk vin og skravlet, og jeg hadde dermed fri lørdagsmorgen. Har også blitt hekta på Spotify - takk Midnight. Nå kan ny musikk utforskes på en enkel måte :nigo:

Lørdag formiddag dro vi til svigers, og feiret svigermor sin 60årsdag på kvelden. Var 12 stk totalt, og Lillegutt sjarmerte dem alle tror jeg. Han var i kjempeslag, bare lo og skravlet. Gikk kjempefint å sove der også, han er fortsatt tilpasningsdyktig når det kommer til det. I dag har jeg vært på hockeykamp med noen venner, så alt i alt har jeg hatt endel fri denne helga.

Har sendt inn et par jobbsøknader nå. Begynner å bli lei denne jobbsøkinga (tålmodig, jeg? ;) ), og i alle fall lei av de som aldri gir noen tilbakemelding på hva som skjer!! Er jo endel av det jeg jobber med selv, og det er faktisk et miinimum av respekt mot de som bruker tid på å skrive en søknad, at man gir noen form for respons tilbake. Hrmf. Dagens irritasjon ;)

Nå må jeg finne frem et pledd her, er kaaaaldt. Evt snike meg under pleddet til samboer :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe han får mindre vondt enn H. Han var ganske urolig, for å si det mildt. Feber og tett nese gjorde det vel ikke bedre heller ;)

Høres ut som du har hatt en flott helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Høres ut som en kjempefin helg! :nigo:

Irriterende når man søker jobber og de ikke svarer ja... det går an å gi en slags tilbakemelding! Mannen får alltid mailer om at de har mottatt søknaden hans og får mail om prosessen. Greit sånn, iallfall når man søker på flere jobber på en gang ;)

Håper natta går fint da! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for all fremgangen til lillegutt! :hoppe:

Så spennende med jobbsøking og utlysning av drømmejobben og greier! Høres ut som du har mange stillinger å søke på selv i denne finanskrisetiden, og det er jo ingenting som er bedre enn det! Får håpe du får en som du liker og trives i :klemmer:

Ha en fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er at alt for mange som ikke gir noe beskjed før de gir deg en stilling eller avslår! Søkt en del og det var fåtallet jeg fikk beskjed om ting på. Syns det var kjedelig når jeg var intressert i flere :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Herlig med babyer som sjarmerer alle når de er på besøk ;)

Så du er på jobbjakt du også? Jeg synes det er så slitsomt å drive å sjekke ledige stillinger, være på intervju og all spenningen og usikkerheten rundt det der ... Men det ordner seg! Spent på hvor jeg havner jobbmessig jeg ...

:hoppe: for 7 måneder og for tann! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med arbeisgivere som ikke gir tilbakemelding ja. Synes de er veldig sløve der!!!!!!!!!!!!

:hoppe: for tann da. Får håpe han ikke plages så veldig.

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe han får mindre vondt enn H. Han var ganske urolig, for å si det mildt. Feber og tett nese gjorde det vel ikke bedre heller ;)

Høres ut som du har hatt en flott helg!

:klemmer:

Det går veldig fint foreløpig i alle fall. Men den er fortsatt ikke helt gjennom, tar visst tid dette ;) Ser den ved siden av også er på vei opp. Kjekt å bli ferdig med det, da.

Høres ut som en kjempefin helg! :nigo:

Irriterende når man søker jobber og de ikke svarer ja... det går an å gi en slags tilbakemelding! Mannen får alltid mailer om at de har mottatt søknaden hans og får mail om prosessen. Greit sånn, iallfall når man søker på flere jobber på en gang ;)

Håper natta går fint da! :klemmer:

Ja, jeg har også alltid sendt ut mail hvor vi takker for søknaden, og informerer om ca tidspunkt vi kommer til å kalle inn til intervju. Deretter får man brev når stillingen er besatt. Koster oss så lite å gjøre det, og sparer folk for mye venting. Men da kan i alle fall jeg si meg fornøyd med den jobben jeg bruker å gjøre da, når jeg ser hvor få som prioriterer det ;)

:hoppe: for all fremgangen til lillegutt! :hoppe:

Så spennende med jobbsøking og utlysning av drømmejobben og greier! Høres ut som du har mange stillinger å søke på selv i denne finanskrisetiden, og det er jo ingenting som er bedre enn det! Får håpe du får en som du liker og trives i :klemmer:

Ha en fin uke! :klemmer:

Ja, gøy at det plutselig skjedde så mye!

Har jo litt å søke på heldigvis ja, men ulempen er at det er mange søkere på hver stilling for tiden. Men får håpe det blir min tur snart.

Desverre er at alt for mange som ikke gir noe beskjed før de gir deg en stilling eller avslår! Søkt en del og det var fåtallet jeg fikk beskjed om ting på. Syns det var kjedelig når jeg var intressert i flere :sjenert:

Ja, er kjekt å vite litt når man eventuelt skal vurdere ting opp mot hverandre. Har vært så "frekk" at jeg har ringt og spurt på et par jeg nå, hvordan prosessen ligger an. Så får de heller bruke tiden sin på den telefonen når ikke de sender ut noe ;)

Herlig med babyer som sjarmerer alle når de er på besøk ;)

Så du er på jobbjakt du også? Jeg synes det er så slitsomt å drive å sjekke ledige stillinger, være på intervju og all spenningen og usikkerheten rundt det der ... Men det ordner seg! Spent på hvor jeg havner jobbmessig jeg ...

:hoppe: for 7 måneder og for tann! :biggrin:

Ja, er ekstra godt når de oppfører seg pent på besøk :fnise:

Her er det også jobbsøking, ja. Synes det er litt spennende også jeg, men enig i at det er slitsomt også. Spesielt i forhold til usikkerheten, slik du nevner. Men, det ordner seg!

Kjedelig med arbeisgivere som ikke gir tilbakemelding ja. Synes de er veldig sløve der!!!!!!!!!!!!

:hoppe: for tann da. Får håpe han ikke plages så veldig.

Ha en fin kveld.

Ja, trodde virkelig ikke det var så mange som var sløve på det feltet.

Virker heldigvis som det går ganske greit. Men den er som sagt ikke helt oppe enda, så kan jo fortsatt bli mye sutring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på besøk hos "barselgruppa" igjen, var med ei venninne av ho ene som vi ikke hadde møtt før, så da var vi 5 mammaer med babyer. D var yngstemann og han eldste var 2 måneder eldre. Morsomt å se forskjellene altså. Noen er helt rå motorisk, noen prater masse, noen spiser nesten bare fast føde og andre bare pupp. Er litt viktig for min del også det der, å se hva som skjer med andre. Minne meg selv på at "alt er normalt" når jeg bekymrer meg for alt mulig ;)

I dag har han rullet som en gal - hver gang jeg legger ham på ryggen tar det 3 minutter max før han er over på magen. Fantastisk, jeg er så glad for å se han kose seg med å finne ut nye ting. Ante ikke at det gikk an å være så stolt :ler:

Har også vært på babysvømming igjen i dag, nest siste gang på kurs 2. De fikk sitte i sånn "badering" for babyer i dag, det virket som D trivdes med. Slapet av og plasket litt rundt :ler: Virker som de fleste fortsetter på kurs 3 da, så det blir nok bra. Da skal vi skli på sklie, krabbe på kanten og ut i vannet etc.

Tanna har fortsatt ikke kommet helt frem, men den er kjempetydelig. Ser også ut som han er ganske hoven ved siden av også. Spennende :)

Glemte å fortelle at vi var i kirken her om dagen, samling for alle sommerens brudepar. Fikk "tildelt" prest, og fikk endel informasjon. Organisten spilte gjennom endel marsjer og salmer slik at vi skulle få en idé om hva vi kunne tenke oss å bruke. Kjempefint opplegg, og når de gikk gjennom hva som skjedde under selve ekteskapsinngåelsen ble alt plutselig virkelig. Vi skal gifte oss!! Jeg har ikke tenkt så mye på det etter Lillegutt kom, for det er jo meg og Mannen uansett. Men nå kribler det litt :rødme:

Mamma passet Lillegutt her hos oss. I det mannen og jeg tok på oss jakker og sko for å dra og skulle si hadet til ham, klikket han HELT! Hylte og bar seg, og ropte "Mamamamamama!!" :overrasket: Vi gjorde det kort og brutalt, og gikk ut døra. Og da roet han seg med en eneste gang. Han hadde kost seg masse med mormoren, selv om han var tullete med kveldsgrøten :) Men rar reaksjon altså, vi ble ganske satt ut hele gjengen.

Nå skal jeg jobbe litt, og så brette litt klær. Og så er det vel tid for Fruene :hoppe: God tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å se andre, men greit å ikke henge seg altfor mye opp i hva de andre gjør ja. Det er ganske stor forskjell og ALT er visst normalt :fnise:

Så fint opplegg dere hadde med kirken da. Vi hadde egen prest, så falt nok litt utenfor der. Ganske spesielt å gifte seg ja, men blir nok en kjempedag. Begynte å glede meg enda mer til årest bryllup når du skrev om deres.

Uff, for en reaksjon. Ikke lett å vite hva de tenker, men sånn er det bare noen ganger. lillegutt kan vræle når jeg går ut av rommet selv om han sitter på pappans fang. Da er det jo egentlig ikke så veldig synd på han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med barseltreff, og la babyen møte andre babyer- antar han synes det er morsomt han også? Det er rart hvor forskjellig de er kommet motorisk og på andre måter, men det er jo helt normalt at de tar det i sitt eget tempo. Vekdug greit å minne seg selv på at alt er normalt når man bekymrer seg, ja :jepp:

Tenner bruker gjerne litt tid fra du såvidt ser de eller kjenner de til de kommer opp, det er iallfall min erfaring, så de kommer nok snart! :hoppe:

Det er stort å gifte seg ja, og helt fantastisk! Bare å glede seg! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom for å ønske deg GOD PÅSKE :)

Litt tidlig kanskje, men vi reiser på en liten påsketur i morgen. Kommer tilbake onsdag, og da drar vi i campingvogna ;)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så sørt av å høre om hverdagen deres :rødme: Er en drømmeverden!

Nåja. Hverdagen vår er nok som alle andres, med både opp- og nedturer ;) Men jeg skal absolutt ikke klage, vi har det veldig veldig fint!

Koselig å se andre, men greit å ikke henge seg altfor mye opp i hva de andre gjør ja. Det er ganske stor forskjell og ALT er visst normalt :fnise:

Så fint opplegg dere hadde med kirken da. Vi hadde egen prest, så falt nok litt utenfor der. Ganske spesielt å gifte seg ja, men blir nok en kjempedag. Begynte å glede meg enda mer til årest bryllup når du skrev om deres.

Uff, for en reaksjon. Ikke lett å vite hva de tenker, men sånn er det bare noen ganger. lillegutt kan vræle når jeg går ut av rommet selv om han sitter på pappans fang. Da er det jo egentlig ikke så veldig synd på han...

Ja, jeg var veldig imponert over opplegget i kirken selv. Veldig greit å få litt mer informasjon, tror det var flere enn oss som er rimelig grønne på alt med salmer og sånn ;) En ting å lese tekster på nettet, men veldig kjekt å få en smakebit på melodier, samt tips til hva vi bør tenke på.

Nei, var det vi tenkte når vi gikk. Han kjenner jo og er trygg på mormoren sin, så han hadde ikke noe vondt av å være igjen. Men det var litt rart der og da, ja ;) Heldigvis sendte hun en tekstmelding etter kort tid og fortalte at de koste seg og lo masse, så da kunne jeg slappe heeelt av ;)

Koselig med barseltreff, og la babyen møte andre babyer- antar han synes det er morsomt han også? Det er rart hvor forskjellig de er kommet motorisk og på andre måter, men det er jo helt normalt at de tar det i sitt eget tempo. Vekdug greit å minne seg selv på at alt er normalt når man bekymrer seg, ja :jepp:

Tenner bruker gjerne litt tid fra du såvidt ser de eller kjenner de til de kommer opp, det er iallfall min erfaring, så de kommer nok snart! :hoppe:

Det er stort å gifte seg ja, og helt fantastisk! Bare å glede seg! :strix:

Ja, han trives godt med de andre babyene. De ser jo hverandre 1-2 ganger hver uke nå, siden endel av oss svømmer sammen i tillegg. Så virker som de kjenner hverandre igjen? :klø: De forsøker å lugge hverandre og gjerne stikke ut øynene til hverandre, men vi tar det som tegn på vennskap :ler:

Ja, det tok ikke så lang tid her - i går var den første igjennom :nigo:

Innom for å ønske deg GOD PÅSKE :)

Litt tidlig kanskje, men vi reiser på en liten påsketur i morgen. Kommer tilbake onsdag, og da drar vi i campingvogna ;)

:hug:

God påske til dere også, høres deilig ut med en liten ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går brøt tenna helt frem, så 1. april ble datoen :nigo: Han var ganske desperat i en times tid på natt til i går, så jeg håpet på det når vi sto opp, at det var en god forklaring ;) I natt har han sovet kjempegodt igjen.

Nå i dag har han plutselig kastet opp to ganger, og han har løse bleier. Den siste nå var grønn og slimete (beklager detaljene). Men han er i fin form ellers, og bare blid. Så jeg regner med det er noe med tennene som har skylda. Ligger ved siden av meg og leker med en hulløse fra kjøkkenet. Ikke noe vits i å kjøpe dyre leker når man har så mye spennende i kjøkkenskuffen :ler:

Hadde forresten egentlig ikke tenkt til å ha brudesuite etter bryllupet. Tenkte det var bortkastede penger, blir jo ikke så mange timene på hotellet eventuelt. Men i går skulle jeg sjekke litt overnattingsmuligheter for gjestene, og traff da på en gammel kollega av meg på det ene hotellet. Og hun kunne fikse oss en deal på en suite som vanligvis koster 3000 kr, til 1200! Så da blir det muligens det allikevel, er jo litt hyggelig å bo samme sted som flere av gjestene. Spise frokost sammen med de dagen etter og sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for første tanna! Kanskje kommer den andre snart også?

H hadde løse bleier han også, og jeg har hørt om at de kan ha grønn avføring når de får tenner. Så er sikkert det ja, når han er i fin form ellers.

Bra deal på suite da.... :tommelopp: Vi brukte også 1200 kr på suite. Den var kjempefin, over all forventning, og vi syntes det var verdt pengene. Hva er alternativet? Sove hjemme, eller vanlig hotellrom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...