Ella* Skrevet 7. november 2010 #1361 Del Skrevet 7. november 2010 Håper alt står bra til hos dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 7. november 2010 Forfatter #1362 Del Skrevet 7. november 2010 Dette har vært en rolig helg - en av oss har jo måttet være hjemme med voffs til enhver tid. Hun er heldigvis i fin form, bare litt frustrert fordi hun har skjerm på hodet, og fordi vi ikke kaster ball og leker med henne. Ikke så lett å skjønne at man må være i ro Har fått fortalt oldeforeldre om det nye tilskuddet til familien, så nå er det vel relativt offisielt. Ting bruker å spre seg raskt i den generasjonen Fortalte det også til D i dag, han ville gjerne bli storebror og så var vi ferdige med det. Er nok ikke noe som synker inn og som han forstår omfang av enda, hehe. Mannen drar på reisejobb igjen i morgen, så da er det bare til å manne seg opp til ny uke som alenemor og sykepleier for syk voffs Får pendle hjem i lunsjen slik at hun får litt tilsyn i løpet av dagen, og ta resten som det kommer. D er ellers en ordentlig fin gutt om dagen. "The terrible twos" har ikke slått inn enda (bank i bordet!), og han er stort sett ganske medgjørlig. "Jeg klarer selv" er en gjenganger på det meste, men forsøker å være flink til å gi ham sjansen til å prøve, og så er han stort sett flink til å be om hjelp etter en liten stund om noe ikke går. Er også så morsomt med språket. Tidligere i dag hadde han spist lunsj, og etter han var ferdig strekker han seg - tar opp genseren, klapper seg på magen og sier "ahh, jeg er mett i magen min!" Setningen sin, det! Ellers går det veeeldig mye i "næh! se her æ mamma!", hahahaha! Men ingen tvil om at han stadig utvikler seg og gjør seg hele tiden mye mer forstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 8. november 2010 Forfatter #1363 Del Skrevet 8. november 2010 Glemte jeg å banke i bordet i går når jeg skrøt av hvor fin D var om dagen? Neida, er ikke så ille altså. Men en liten gutt som savnet pappaen sin fælt i dag, og da skulle det ikke mye til før tårene kom for den minste motgang. Og hver gang han gråter for tiden, uansett grunn, roper han ut "jeg er leeeeei meg!!" mens tårene spretter. Uff, komisk og hjerteskjærende - og tidvis irriterende. Nei gutten min, det heter ikke lei deg når du kaster deg på gulvet etter å ha fått nei til å tenne i ovnen. Det kalles sinne! Vi fortalte ham forresten at han skal bli storerbror i går. Tror ikke det gikk så veldig inn, men vi fikk nå ut et "jeg gleder meg" og "hei baby" til magen etter oppfordring Så får vi bare prate litt om det sånn innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 8. november 2010 #1364 Del Skrevet 8. november 2010 Hehe, ser for det for meg! Vi går gjennom samme greia selv Vi prater også om babyen sånn innimellom, oftere nå som det nærmer seg og vises godt. Han syntes det var veldig spennende å se på bilde av hvor stor babyen er nå i den Svangerskapsboken fra Sandvik Hvordan er formen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 12. november 2010 Forfatter #1365 Del Skrevet 12. november 2010 Var en slitsom start på uka når mannen var borte, for D savnet ham så fælt denne gangen. Så da var det endel tårer og skulle lite motgang til før verden kollapset. Så tirsdag var rett og slett dagen da det meste gikk galt for både han og meg! Heldigvis våknet vi til en ny og bedre dag på onsdag, og da kom også Mannen hjem igjen I går var mannen og D hjemme sammen hele dagen, koste seg på badeland og diverse. Det tror jeg begge to trengte! Onsdag var jeg forresten på hudpleie, så da hadde jeg også halvannen time med fullstendig kose og alenetid. Veldig deilig. Og i morgen skal jeg og ei venninne på Oslotur for å besøke ei tredje venninne Shopping, kaféer og middag der blir ikke feil! Internett hjemme funker ikke (den kuttet selvsagt ut på tirsdag, da alt gikk min vei fra før av....), så blir ingen KG i løpet av helga. Så dere får ha god helg, og så hopper jeg litt på forhånd for at jeg allerede er 12 uker på søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 12. november 2010 Forfatter #1366 Del Skrevet 12. november 2010 Og forresten, glemte å svare på det med formen. Men formen er BRA! Energien er i alle fall delvis tilbake, og kvalmen er borte Så nå fungerer jeg som normalt i hverdagen igjen. Godt for meg, godt for D og godt for mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. november 2010 #1367 Del Skrevet 13. november 2010 for god form og 12 veker i morra! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 13. november 2010 #1368 Del Skrevet 13. november 2010 Ååhh...badeland...skulle ønske vi også hadde det i nærheten...! Men slik er det ikke når man bosetter seg i skogen, gitt.... Herlig at du er i god form igjen, og at du passerer 12 uker i morgen! Har graviditeten begynt å spre seg til folk og fe, eller er det nesten ingen som vet det ennå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 14. november 2010 #1369 Del Skrevet 14. november 2010 Gratulerer med 12 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. november 2010 Forfatter #1370 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) for god form og 12 veker i morra!God helg! tilbake, og håper du har fine dager! Ååhh...badeland...skulle ønske vi også hadde det i nærheten...! Men slik er det ikke når man bosetter seg i skogen, gitt.... :ler:Herlig at du er i god form igjen, og at du passerer 12 uker i morgen! Har graviditeten begynt å spre seg til folk og fe, eller er det nesten ingen som vet det ennå? Her er det ganske offentlig. Begynte å spre seg ganske greit denne uka her, og det var vel litt "med vilje". Har såpass stor mage allerede at det begynner å bli ganske vanskelig å skjule også... Gratulerer med 12 uker Tusen takk ------------------------------ Verdens beste mann fikset internett til meg på fredag! Tjohoo! Superkoselig dag i går, fikk handlet litt nye klær som passer til stor mage, og et par veldig søte pensko til julebordet om noen uker. Og selvsagt masse skravlings og kos I dag sto D og jeg tidlig opp (vel, tidlig og tidlig, han sover stort sett til 07.30 i helgene for tiden! Deilig!) og satte i gang med bollebakst. Tegnet kort til mannen og vekket ham med en kaffekopp på senga etterhvert, mens bollene sto og hevet. Så det var en fin start på farsdagen. Skal til mamma og pappa etterpå og spise Fårikål, så blir nok en fin søndag videre også. Og på toppen av det hele er jeg altså 12 uker på vei i dag. Sammenligner jeg med magebilder fra sist ser magen min ut som om jeg er ca 16 uker på vei Endret 14. november 2010 av MellonCollie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 14. november 2010 #1371 Del Skrevet 14. november 2010 for 12 uker! Dette går jo fort Koselig å shoppe litt klær som passer magen da Her er garderoben begrenset, da jeg gikk høygravid på sommeren sist (og for det meste brukte singleter og kjoler...), og ikke har orket å handle klær i høst. Håper dere har hatt en fin farsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MidnightChildDreamer Skrevet 15. november 2010 #1372 Del Skrevet 15. november 2010 Nå kan du se hvordan jeg hadde det ang str altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. november 2010 Forfatter #1373 Del Skrevet 17. november 2010 for 12 uker! Dette går jo fort Koselig å shoppe litt klær som passer magen da Her er garderoben begrenset, da jeg gikk høygravid på sommeren sist (og for det meste brukte singleter og kjoler...), og ikke har orket å handle klær i høst. Håper dere har hatt en fin farsdag Er glad jeg fikk tak i litt gensere. Og så har jeg ei venninne på min størrelse som fikk barn nå i august. Hun lånte mine klær når hun gikk gravid, og har jo kjøpt endel selv som jeg nå får nyte godt av. Så garderoben bør ikke være noe problem fremover. Kun vinterjakke jeg må lete litt på - men vil lete i skapet hjemme før jeg evt kjøper.... Nå kan du se hvordan jeg hadde det ang str altså.. You evil woman. Jeg har planer om å gå ca 10 uker lenger enn du gjorde, så om jeg skal fortsette å vokse som den kan det bli interessant å se meg i starten av mai --------------------- I termingruppa mi her på KG er det nå TRE stk som venter tvillinger :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. november 2010 Forfatter #1374 Del Skrevet 17. november 2010 Åh, og siden jeg ikke har klaget her om det (all klaging må jo med og dokumenteres) - jeg kastet opp igjen i helga, og har fortsatt med det frem til i går i alle fall. Såeh.. så mye for skryting om at formen var super Men vært fin i dag, så da banker vi i bordet og tenker at NÅ er jeg ferdig med tullet! Og de på jobben osom ikke har visst om graviditet har visst hvisket og tisket og spekulert den siste uka. Syntes jeg plutselig hadde lagt på meg fælt Så nå vet vel mer eller mindre alle det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 17. november 2010 #1375 Del Skrevet 17. november 2010 Må nok krype til korset og handle noen gensere jeg også Er jo så kaldt! Men vinterkåpa mi passer meg faktisk selv med kjempestor mage, for den har høyt liv og er litt utsvingt Og jeg kan bruke allværsjakken enda. Typisk at formen svinger... Og at når man sier den har vært kjempebra, så blir den dårlig. Men snart nærmer du deg jo den vanlige "kvalmegrensa" da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 18. november 2010 #1376 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg lurer VIRKELIG på hva jeg skal ha på meg i vinter hvis det blir -42 grader da også......!!! Gidder jo ikke å bruke masse penger på ei dyr jakke hvis jeg kun får brukt den to-tre-fire måneder og that's it..... Må vel bli lag på lag med store ullgensere her, kanskje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 19. november 2010 Forfatter #1377 Del Skrevet 19. november 2010 Må nok krype til korset og handle noen gensere jeg også Er jo så kaldt! Men vinterkåpa mi passer meg faktisk selv med kjempestor mage, for den har høyt liv og er litt utsvingt Og jeg kan bruke allværsjakken enda. Typisk at formen svinger... Og at når man sier den har vært kjempebra, så blir den dårlig. Men snart nærmer du deg jo den vanlige "kvalmegrensa" da Var en del rimelig og relativt fint på H&M, veldig basic med grei passform Jeg fant fjorårets vinterjakke i går, som jeg trodde jeg hadde kastet pga en rift inne i foret. Men takk for at jeg er sløv på kasting.. for den er nemlig A-formet! Så da satser jeg på at den holder gjennom vinteren... får heller bare sy og fikse litt på foret innvendig. Jepp, hatt tre fine kvalmefrie dager igjen. Så det blir jo stadig bedre og bedre selv med små tilbakefall innimellom. Jeg lurer VIRKELIG på hva jeg skal ha på meg i vinter hvis det blir -42 grader da også......!!! Gidder jo ikke å bruke masse penger på ei dyr jakke hvis jeg kun får brukt den to-tre-fire måneder og that's it..... Må vel bli lag på lag med store ullgensere her, kanskje! :dåne: Du har bosatt deg på et sted som ikke passer meg altså -42..... det er helt vilt! Var jo i Oslo her om dagen og gikk innom Den Kule Mage (spesialbutikk med mammaklær). Der hadde de mammakåper til 3.500 kr Det er da ingen som kjøper klær til over 3000 som kan brukes i bare et par mnd?? Lag på lag funker sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 19. november 2010 Forfatter #1378 Del Skrevet 19. november 2010 Mannen har hanglet litt med forkjølelse denne uka, så i går tok jeg med meg D på turn alene. Det er en stund siden sist 45 minutter med fysisk aktivitet er også er stund siden sist Men må bare skryte av turnopplegget - er så moro å se barna nå! 2åringene på partiet har virkelig utviklet seg den siste tiden, både på det rent fysiske og det sosiale. Nå står de automatisk og venter på sin tur, blir det noe tull er det bare å minne de rolig på "nå er det jenta som klatrer, det er din tur etterpå" og så står de og venter igjen. Veldig fin trening sånn sosialt sett også det her, hehe. Og D imponerte meg i går, han har blitt utrolig mye tøffere der de siste 3 ukene! Klatre høyt har han alltid gjort, men nå hopper han ned fra store høyder, balanserer på bommen høyt oppe osv. Jeg går rundt som en nervøs hønemor og forsøker å stå klar til å ta imot, men får klar beskjed om at han klarer selv! Haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 19. november 2010 #1379 Del Skrevet 19. november 2010 Lenge siden jeg har tittet innom, dagene går i ett med jobb, studier og sosiale aktiviteter... Kjekt å lese hvordan D utvikler seg, virker så utrolig artig å kunne snakke ordentlig med de Bra at formen er sånn noenlunde OK også Satser på kvalmen forsvinner helt snart! God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 22. november 2010 Forfatter #1380 Del Skrevet 22. november 2010 Vært en trivelig helg. Var i barnebursdag på lørdag, D eneste 2åring sammen med en gjeng gærne 4åringer. Da fikk han kjørt seg Han var litt sjenert først, men tødde raskt opp. Så han lekte fint med barna mens jeg fikk hjulpet til litt, og skravlet litt med mamman til bursdagsbarnet. Så skulle D til mormoren sin, hun skulle være barnevakt. Mannen og jeg hadde en rolig ettermiddag hjemme alene, før vi dro ut og spiste og gikk på kino og så den nye Harry Potter-filmen. Veldig koselig kveld Sov lenge dagen etter (syntes vi selv), sto vel opp ca 09.00. Mamma ringte utover dagen, hun og D hadde sovet til 09.30 :dåne: Typisk altså, hver gang han sover der sover han superlenge!! Fikk gjort litt hjemme før vi dro og hentet ham igjen, de hadde kost seg masse de også heldigvis. Tven vår tok kvelden i går, men vi har heldigvis garantien på den enda. Så har pratet med butikken, og de regnet med at feilen fint lar seg fikse i løpet av dagen i morgen. Søndags og mandagskveld uten TV er nok Ei venninne var på UL i dag, hun venter ei jente. Så nå har jeg tre gravide venninner som alle venter jenter, og både coxy og Ella* skal ha jenter... så her er det en trend ute og går Spent på om jeg kaster meg på den, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå