Gjest imli Skrevet 26. juli 2010 #1221 Del Skrevet 26. juli 2010 Høyrest ut som ein flott ferie. Og lykke til med prøving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 31. juli 2010 Forfatter #1222 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Hadde noen flotte dager i Kristiansand denne uka. Hadde jo egentlig ikke tenkt oss i dyreparken før D ble eldre, men siden vi bodde hos et vennepar der så ble jo ferien såpass billig at vi tok en tur. Og DET var suksess! Han synes både elefanter, løver, sjiraffer og apekatter er spennende nå - så det er jo greit. Men det desiderte høydepunktet var... Kaptein Sabeltann. Tenk at en liten guttunge som ikke engang er fylt to år kan bli så bergtatt av en skummel sjørøver. Og at mammaen hans på på 27 år omtrent er like bergtatt Vi fikk se et lite show på dagen i dyreparken, og D var helt i hundre etterpå. Kjøpte CD til ham med sangene, og den spilles omtrent hele tiden. Hakkebakkeskogen er nesten glemt I tillegg hadde de show med Kaptein Sabeltann i byen i forbindelse med Tall Ships Races, så det ble avslutningen på turen før vi kjørte hjemover. Jeg fikk også sneket til ham en Julius-bamse og har gjort en god jobb med å gjøre Julius populær. Selv om Julius har blitt rimelig mye eldre, større og feitere siden jeg så ham sist Ellers kost oss med lange fine kvelder på verandaen med venneparet vårt, og barna leker utrolig godt sammen - som alltid. Datteren der er veldig god på språket (hun er bare to uker eldre enn D), og han har nok tatt mye etter henne siste tiden. Nå kan han mange av fargene (blå, gul, rød, grønn, svart, hvit og lilla) og får det stort sett rett, og han teller til 10 (selv om det ikke alltid er 5 blir med). Han er også veldig opptatt av lillebroren hennes nå, snakker mye om babyen. I tillegg er han så utrolig blid for tiden. Rett og slett veldig fornøyd og enkel å ha med å gjøre. Nesten ikke sutring og de gangene han er uenig i noe er det enkelt å snakke med ham for å forklare / oppklare. Om jeg må si det selv er han er rimelig fantastisk unge Endret 31. juli 2010 av MellonCollie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 31. juli 2010 #1223 Del Skrevet 31. juli 2010 Høres ut som dere har hatt en fin sommerferie Kristiansand dyrepark hørtes jo kjempetopp ut!!! Blir nok en tur dit for oss neste år eller noe kan jeg tenke meg. Spennende med prøving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 31. juli 2010 #1224 Del Skrevet 31. juli 2010 Så bilder på fb, og det ser ut som dere har kost dere skikkelig i sommer Mange fine bilder! Så bra at D har det så fint for tiden. Det gjør sikkert godt etter en periode med trass Ha en fortsatt fin sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. juli 2010 #1225 Del Skrevet 31. juli 2010 Høres, og så ut, som en kjempefin tur til Kristiansand! Tror nok det er morro for en toåring der, ja. Har vurdert å ta med S, men denne sommeren ble litt hektisk og enkelte mente han hadde hatt mer glede av det neste år ... jaja. Moro at D er blitt så flink til å prate, og kan tallene! Det er en her i huset som hopper over 1, 6 og 7 også når han teller. Så koselig for D og for dere at han har ei venninne på samme alder! Verdifullt det, selv om dere ikke bor så nærme. Ha en fortsatt fin kveld/natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 1. august 2010 #1226 Del Skrevet 1. august 2010 Høres ut som en kjempe ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 3. august 2010 #1227 Del Skrevet 3. august 2010 Høres ut som en deilig ferie Gøy at D får større ordforråd og at det er lettere å kommunisere med ham Lykke til med prøving! Spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 4. august 2010 #1228 Del Skrevet 4. august 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 5. august 2010 Forfatter #1229 Del Skrevet 5. august 2010 Høres ut som dere har hatt en fin sommerferie Kristiansand dyrepark hørtes jo kjempetopp ut!!! Blir nok en tur dit for oss neste år eller noe kan jeg tenke meg. Spennende med prøving Ja, jeg ble veldig positivt overrasket over dyreparken. Trodde D var litt for liten, men det er nok heller bare at de finner forskjellige ting å begeistre seg over i de ulike alderene. Så bilder på fb, og det ser ut som dere har kost dere skikkelig i sommer Mange fine bilder! Så bra at D har det så fint for tiden. Det gjør sikkert godt etter en periode med trass Ha en fortsatt fin sommer Ja, vi har hatt en liten drømmeferie, rett og slett! Fine dager Og der var tickeren på plass også jo! Da kan jeg følge litt bedre med på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 5. august 2010 Forfatter #1230 Del Skrevet 5. august 2010 Høres, og så ut, som en kjempefin tur til Kristiansand! Tror nok det er morro for en toåring der, ja. Har vurdert å ta med S, men denne sommeren ble litt hektisk og enkelte mente han hadde hatt mer glede av det neste år ... jaja. Moro at D er blitt så flink til å prate, og kan tallene! Det er en her i huset som hopper over 1, 6 og 7 også når han teller. Så koselig for D og for dere at han har ei venninne på samme alder! Verdifullt det, selv om dere ikke bor så nærme. Ha en fortsatt fin kveld/natt! Hun venninnen bor her til vanlig, så de er vanligvis sammen minst 1-2 ganger i uka - de har gått på turn sammen også Så de har bare sommer"bolig" på Sørlandet. Så vi får oss sikkert tur til Dyreparken neste år også Er ikke så lett å få med alle tallene alltid Høres ut som en kjempe ferie Ja, vi har virkelig kost oss! Høres ut som en deilig ferie Gøy at D får større ordforråd og at det er lettere å kommunisere med ham Lykke til med prøving! Spennende Takk for lykkeønskninger! Hvor er dere i løypa nå da, er det lenge til dere tenker på prøving? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 5. august 2010 Forfatter #1231 Del Skrevet 5. august 2010 Skikkelig feriemodus på jobb! Lite kollegaer, og de som er her er også i feriemodus. Og lite eksternt. Så det blir mye VG-nett om dagen Mannen er godt i gang med nye prosjekter på jobben og dro på jobb i går ettermiddag og kommer hjem i kveld. Blir nok at han er borte minst 1 natt i uka fremover. Men han drar ofte rundt 18 og kommer hjem rundt 18-19 dagen etter, så han får stort sett litt tid sammen med oss hver eneste dag da. Så da går det helt fint D koser seg tilbake i barnehagen også. Var flere av barna som hadde vært i dyreparken i sommer, så det er mye prat om Kaptein Sabeltann om dagen! Og mye misunnelse når hun ene jente hadde et skaut med bilde av Sabeltann på seg Forresten veldig koselig i helga, hadde besøk av svigers en dag og mine foreldre en dag. Og D var så glad for å se alle fire igjen! Skikkelig kosegutt med de. Så det er nok et tegn på at de hadde fine dager sammen når vi var bortreist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 8. august 2010 #1232 Del Skrevet 8. august 2010 Herlig å ha det litt slapt på jobben da ... Det er godt å se at ungene liker seg sammen med besteforeldrene, ja. Viktig at de har et godt forhold og trives sammen. De tallene er ikke så enkle, nei. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 9. august 2010 #1233 Del Skrevet 9. august 2010 Greit med en rolig start Er litt deilig med hverdagene også Koselig å se forholdet mellom barnebarn og besteforeldre :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. august 2010 Forfatter #1234 Del Skrevet 14. august 2010 Denne måneden er den store familietreffmåneden! Forrige helg hadde vi samling med mine søskenbarn på morssiden og familiene deres. D lekte så fint med sine tremenninger, og vi fikk catchet opp med min slekt. Har alltid hatt godt forhold til søskenbarn og truffet hverandre mye oppgjennom tiden, så glad vi fortsatt har kontakt. Denne helga var vi på treff med svigerfar sine søskenbarn, og mannens tremenninger. De har en ganske liten famílie og har hatt veldig lite kontakt, så forutsetningene var litt annerledes. Men dagen har vært helt strålende! Nydelig vær, og vi hadde en plass ved sjøen ved familihytte til ene familien. Grilling og kos dagen lang. D har vasset og lekt i vannkanten og ellers bare tuslet rundt og skravlet og lekt. I dag er faktisk første gang han ikke har sovet lur på dagen! Han sover jo vanligvis mellom 1-2 timer. Vi prøvde å legge ham i vogna et par ganger, men han bare reiste seg opp og satt og tittet. Ikke ble han noe spesielt sutrete eller veeeldig trøtt heller. Men han sovnet ca 3 minutter etter vi la ham til vanlig tid, da I morgen er det barnebursdag til Ds venninne på planen, og jeg skal til Sverige for å handle vinterdress til D. Han får det i bursdagsgave av oss i år, sammen med Kaptein Sabeltann DVD Neste helg er det Ds bursdag som står for tur. Han har jo bursdag på mandag om en uke, så vi skal feire til helga. Jeg ble litt ivrig på invitering, og om alle kommer og sola ikke skinner blir det TRANGT i stua på barnebursdagen Så alle krysser fingre for pent vær om en uke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 14. august 2010 #1235 Del Skrevet 14. august 2010 Krysser og krysser Koselig med slektstreff da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. august 2010 Forfatter #1236 Del Skrevet 14. august 2010 Ja, jeg var litt skeptisk i forkant til det slektstreffet i dag egentlig - men det visste seg jo som sagt ikke å være noen grunn til det Kom på en ting jeg må skryte litt av! D har jo vært veldig glad i å sparke ball lenge, og vi har jo fått tilbakemeldinger fra andre om at de synes han har så god kontroll. Ene pappaen på slektstreffet i dag sto og så på mannen og D spille ball, og var helt satt ut. Han har en sønn på 4 år, og mente D skøt mye mer presist og hardt enn sønnen og kompisene til sønnen Så han ga seg helt over at D ikke var to år engang, og var SÅ flink med fotballen. Jeg skal tydeligvis avle opp Norges nye superspiss! Og siden jeg snakket om soving i sta... to netter på rad nå har D sovet fra 1900 - 0800! Vi som vanligvis starter dagen 6.30 ca! Så da passet det fint at D og jeg hadde fri fra bhg / jobb i går, og jeg sto opp med ham i dag Lange late morgener med lange gode frokoster liker vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 14. august 2010 #1237 Del Skrevet 14. august 2010 Så om ca. 16-18 år har RBK en ny superspiss :gjeiper: Godt å høre Fra 19-8?? I et strekk? :dåne: Lenge siden det skjedde her i huset... Men jeg har en drøm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 16. august 2010 #1238 Del Skrevet 16. august 2010 19-8 i STREKK!?! Ikke en eneste oppvåkning!? Har vel ALDRI skjedd her!!! Men kan jo håpe! Så morsomt at han er så god til å spille fotball!! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 16. august 2010 #1239 Del Skrevet 16. august 2010 Skjønner vi er litt borrtskjemt ja Her er 19-8 vanlig, og har vært vanlig de siste 3-4 månedene tror jeg. Har jo vært noen netter hvor hun har våkna og trengt smokk, men det er ikke mange. Blitt 7 nå da etter vi begynte i barnehagen og hun har vent seg til å våkne tidligere på hverdager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. august 2010 Forfatter #1240 Del Skrevet 17. august 2010 Stjernespiss til Rosenborg du liksom... phø.. nå som Moa har blitt solgt, så står tronen ledig i Vålerenga Hehe, skjønner vi også er heldige med nettene da ja - om jeg ikke sammenligner med deg da, Tussi Men ja, i ett strekk... han sover stort sett alltid nettene gjennom uten noe våkning. Men vanligvis starter jo dagen rundt 6.30 - noe som stort sett er greit, siden min vekkerklokke står på til 6.45 Men veldig deilig når han slo til på fridagene sine! Og så må jeg si, med fare for å jinxe hele opplegget...... jeg er veldig spent på dagene fremover. Skal vel egentlig ha mensen på torsdag/fredag. Så får vi se, da. Jeg har nemlig litt rare endringer i kroppen som KAN tyde på andre ting. Men så kan det jo også være innbilning og lureri. Så jeg vil ikke håpe for mye. Men litt kan jeg vel håpe likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå