MellonCollie Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #1061 Skrevet 15. februar 2010 Koseleg å lesa her inne om dagen. Bortsett frå dumme Cerazette då Eg syns kobberspiral fungerar fint, kanskje det er eit alternativ? God helg Kobberspiral er nok et mulig alternativ, men siden jeg ikke helt vet hvor lenge den evt skal være inne så tenker jeg at jeg venter - det er jo ikke umulig at D skal ha en lillesøster eller lillebror før han blir altfor stor Var karneval i barnehagen til storebror i går også Han hadde kost seg, men var visst blitt veldig sliten da. Sånn er det når man ikke vil sove før karnevalet Slitsomt med surrete prevensjonsmidler. Jeg fikk satt inn hormon spiral for noen uker siden, håper det går seg til snart... Kjedelig med sånne småblødninger hele tida!!! Deilig med rolige helger også Kan ikke kaste bort tiden på å sove når det er så spennende ting som karneval på gang Prevensjon er noe evig herk ja, jeg venter fortsatt på den dagen p-piller for menn blir et faktum Guuuud, her var det FLAUT lenge siden jeg hadde vært innom...! Følger deg jo på fb, men det er jo her man kan få inside information... Fælt at du har sånne plager med den p-pilla... Skal ikke bare kutte den ut og prøve på småsøsken snart da?! Nå er jeg forresten inne med mobilen, måtte testes ut... Men tror ikke det blir noen vane, går jo litt tregt... Hehe, litt mer utfyllende info her enn på facebook ja - legger ikke ut så mye om mine hormonelle utbrudd etc der Småsøsken ja, vi får nå se... ikke noe på planen enda, men med tiden vil det vel skje noe på den fronten her også Jeg bruker mobilen til facebook innimellom (avhengig - jeg? Neida.), og det er hakket mer knotete ja. Men kjekt å kunne ha muligheten
MellonCollie Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #1062 Skrevet 15. februar 2010 Nå har vi nettopp fått bestilt oss tur til Paris Åhh, som jeg gleder meg til april! Ellers ble helga mindre rolig enn planlagt, men så lenge ting ble tatt på sparket er det greit - var ikke noe stress for å rekke hit og dit. Svigers kom en tur innom på formiddagen på lørdag, og på ettermiddagen ringte et vennepar om vi hadde lyst til å komme en tur. Dro dit, D lekte med venninna si før de la seg der og vi bestilte pizza. Dro tidlig hjem og la oss, trøttinger hele gjengen Søndag fikk jeg en kjempefin Kari Traa-ullsinglet til morsdagen, og gutta mine hadde vært ute og kjøpt boller mens jeg sov på morgenen. Fikk slappe av og kose meg hele dagen. Vi var en tur hos min mormor, for der var mamma og pappa også - og også der ble det boller og kake gitt Så koste mannen og jeg oss med god middag i går kveld. I dag dro mannen på reisejobb igjen, og D var helt rabiat før han skulle dra Tror han skjønte det var noe på gang, så fra mannen hentet ham i bhg og til middagen var ferdig nektet han å forlate armen til mannen, mye snørr og tårer. Vanskelig å vite om vi bare skal la ham "klenge", eller om vi skal være konsekvente på at han skal sitte pent osv...sårt for alle. Heldigvis ble humøret bedre etter litt spaghetti, og når mannen dro kunne vi vinke og si hadet uten noe særlig tårer. D og jeg koste oss etter mannen hadde dratt, han er alltid mindre sutrete når det bare er oss to Både D og jeg er litt småforkjøla nå, ikke noe særlig snørr og sånn - men D hoster litt, og jeg hoster og har vondt i hodet. Kan jo være D også har det, og at det også var litt av grunnen til opptrinnet tidligere i dag. Han sover heldigvis godt om natta for tiden. Fikk sin foreløpig siste tann også forrige onsdag forresten, nå er alle 16 på plass. Ellers er jeg inne i sjokoladefrie uker. Når man begynner å smugspise sjokolade på vei hjem fra jobb og gjemme papiret strategisk så mannen ikke skal se det - DA er det på tide å gjøre noe Jeg har vært helt vill i de siste ukene, og tenker at nå må vanene snus om jeg skal få et normalt forhold til sjokolade igjen Ønsk meg lykke til!
Ella* Skrevet 15. februar 2010 #1063 Skrevet 15. februar 2010 Høres ut som en riktig koselig morsdagsfeiring :rødme: Prevensjon ja... Et kapittel for seg. Du får slenge deg på babybølgen Lykke til med sjokoladefrie uker ja! Bøyer meg i støvet, jeg hadde aldri klart det.
Knøttet Skrevet 16. februar 2010 #1064 Skrevet 16. februar 2010 Høres ut som en koselig helg, og en herlig morsdag! Forresten, jeg tror ikke mannen din er alene om å ha klesdysleksi, tror mange menn lider av det! Så flink du er som skal ha sjokoladefrie uker! Jeg var slik som deg med Cola tidligere, jeg kjøpte det når jeg var alene og gjemte flaska så mannen ikke skulle se den ... Blitt litt bedre nå da, som regel iallfall. Ha en fin dag!
Lilith Skrevet 16. februar 2010 #1065 Skrevet 16. februar 2010 Mmm, for en koselig helg! Kjedelig den der forkjølelsen. Vi blir liksom aldri kvitt den, virker det som, det er alltid en av oss som går og hangler litt. Men det er vel bare sånn det er første året i bhg ... Håper dere slipper å bli ordentlig syke! At D sover godt om natta må jo være et godt tegn Og at han har fått alle tennene, da! Lykke til med sjokoladefrie uker! Jeg innbiller meg at jeg også har det, men det er vel ikke til å komme fra at Nugatti Air ER sjokolade, uansett hvor grovt brød man smører det på ...
Ella* Skrevet 16. februar 2010 #1066 Skrevet 16. februar 2010 I natt ble jeg plutselig inspirert, så fra og med i dag er det slutt på søtsaker her også! Ble rett og slett for mye av det, både på jobb og hjemme. Trent har jeg også gjort i dag, så nå må kroppen min få sjokk Tipper jeg må gi meg før deg da...
Coxy Skrevet 21. februar 2010 #1068 Skrevet 21. februar 2010 Facebook på mobilen, ja, det er jeg inne på hver dag... Absolutt ikke avhengig jeg heller nei! KG på mobilen er myyye tregere. Men nå har jeg jammen knota meg inn igjen...! Sitter på jobb og kjeder meg.. All ære til sukkerstoppen som er ute å går her! Jeg gidder rett og slett ikke prøve en gang, jeg er avhengig av sjokolade....
MellonCollie Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #1069 Skrevet 21. februar 2010 KG har vært teit i dag, så når jeg skrev innlegg her for en time siden så forsvant det når jeg prøvde å poste det SÅ jeg nøyer meg med å takke for besøk, og heie litt på Ella* Hmm, ikke skjedd så mye denne uka. Jeg har vært hanglete med hoste og vond hals, men kjennes ut til at det er bedre nå. Men i dag var det mannen som gikk og la seg klokka 20.00 med tungt hode og verkende kropp, så håper han sover det av seg. D har heldigvis vært i fin form, da. Som jo tidligere nevnt er D en pappadalt av enorme dimensjoner - og det medfører at ikke jeg har hørt ham si mamma på 2-3 måneder. Uansett hva man spør han om, så er det pappa som er svaret. Nå har det gått litt "lek" i det også tror jeg, for han ler når vi sier "nei, jeg er jo mamma" og han svarer entusiastisk: "pappa!". MEN, på torsdag var vi jo på turn alle tre, og jeg satt på benken og tittet litt på mens D og pappaen gikk i løypa. D tittet stadig etter meg og gliste, og plutselig bestemte han seg for at det var på tide at jeg også kom bort og lekte - da gikk han mot meg og sto midt på gulvet og ropte: "Mamma! Maaamma!". Mannen holdt på å le seg ihjel da han hadde sett uttrykket mitt, jeg hadde visst vært rimelig fornøyd der jeg kom løpende Men når man som sagt ikke har hørt gutten si "mamma" på kjempelang tid, så var det veldig koselig Fredagskveld hadde mannen og jeg kosekveld her hjemme med ost, kjeks og litt små tapasretter. Men begge var så trøtte at vi måtte legge oss midt i senkveld I går var vi på besøk hos oldeforeldre som hadde bursdag. Dit kom også mine fettere, hvor yngstemann er 7 år. Han passet på og lekte med D, var så morsomt å se. Også de andre to gutta som er 10 og 13 var så flinke med ham, tok ha med ned for å se barnetv og passet på. D ble med mine foreldre hjem etter selskapet, så mannen og jeg var ute og spiste med et vennepar. Hadde morgenen og formiddagen for oss selv, før mamma kom med D rundt 15 i dag. Da kom også onkel og mine fettere og de tilbragte dagen her og vi lagde hjemmelagede pizzaer til den store gullmedaljen. Gutta koste seg sammen, og jeg var veldig glad for å se onkel igjen - har alltid hatt et godt forhold til ham. Så har vært nok en superkoselig helg Det er forresten helt sykt mye snø her. Aldri vært borti makan! Og ikke minst kaldt, det er -16 i skrivende stund. Hvor blir det av våren??
Ella* Skrevet 21. februar 2010 #1070 Skrevet 21. februar 2010 Heier tilbake Høres ut som en superkoselig helg! Sånn bortsett fra litt sykdom da... Dere er så flinke til å være sosiale og aktive, tar av meg hatten for dere. Så koselig at D slo til og sa MAMMA
Coxy Skrevet 21. februar 2010 #1071 Skrevet 21. februar 2010 *ser for meg turn-episoden* :hjerte: Virker som du har hatt en koselig helg!
Amused Skrevet 23. februar 2010 #1072 Skrevet 23. februar 2010 Koselig at D ropte på deg, da :rødme: Snuppa vår er også mest entusiastisk når pappa'n kommer, men det er nok fordi hun tar meg litt mer for gitt, mens pappa'n er den morsomme Høres ut som ei koselig helg, ja. Kjenner til det med å sovne fredagskvelden
jente 79 Skrevet 28. februar 2010 #1073 Skrevet 28. februar 2010 Savner våren ja!!!! Koselig at D endelig sa mamma da. Skjønner godt at det gjorde deg glad, får håpe det går seg til etterhvert. Imponert over hvor flink du er til å droppe sjokolade. Det er en stor svakhet her også!!! Ha en fin uke
MellonCollie Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #1074 Skrevet 28. februar 2010 Den dagen på turn var tydeligvis vendepunktet, for nå går det i mamma og pappa om hverandre her, veldig bevisst på hvem som er hvem. Hvem skulle vel trodd man blir glad for å bli vekt kl 6.15 av å høre noen rope "maaaamma" på naborommet Vært en fin uke, mannen har måtte jobbe endel overtid, men var jo fri fra turn på torsdag pga vinterferie, så D og jeg har bare vært hjemme og slappet av etter jobb og bhg uansett. Har fått fine hverdagsrutiner, og ikke minst funker det fint med ukesmeny for tiden - så vi sparer endel tid på konstant matgrubling og frustrasjoner over å ikke ha ting man trenger i hus. Har også kjøpt vår/høstdress til D denne uka. Var tilbud på fine dresser fra Helly Hansen på Obs!, så da slo vi liksågodt til. De virker lette og myke, så håper den holder både vår og høst. Jeg forbereder meg stadig på vår I går måtte mannen jobbe litt, så D og jeg dro ut en tur med min pappa siden mamma også jobbet. Tur med morfar er gøy! I dag dro vi en tur på Badeland før formiddagslur, og så fikk vi besøk av Ds venninne med foreldre etter soving. De lekte og vi koste oss med vafler i et par timer, før vi hadde skikkelig søndagsmiddag med oksestek og tradisjonelt tilbehør. Søndag er en fin dag! I tillegg har mannen og jeg bestilt oss ferie til sommeren. Vi drar 7 dager til Italia; først Roma og deretter Sardinia. Forsinket bryllupsreise Og det innebærer at D skal være hjemme......i 7 dager.... jeg er litt ambivalent, gleder meg utrolig masse til å være med mannen alene - men føler jo på det å skulle dra så lenge. Men han skal være halvparten av tiden hos svigers og halvparten av tiden hos mine foreldre, altså ca 3 dager hvert sted. De gleder seg masse, og har allerede masse tanker på hva de skal finne på, så jeg tror han kommer til å kose seg. Han elsker jo å være med de, og sånn sett prøver jeg jo å tenke på det som at det faktisk blir en ferie for ham også. Og han skal jo være med oss og gjøre andre morsomme ting de andre to ukene... det blir nok bra. (Om noen kan overbeviste meg nå om at jeg ikke er verdens dårligste / galeste mor som drar fra ham en uke, så hadde det vært fint )
Ella* Skrevet 1. mars 2010 #1075 Skrevet 1. mars 2010 Jeg kan med sikkerhet si at D lider ingen nød om han er sammen med besteforeldrene sine en uke mens dere er på ferie og koser dere og samler overskudd! Det kommer til å gå kjempebra! Han kjenner dem godt, og kommer til å ha det moro hele uka Kanskje blir han litt grinete når dere kommer tilbake, men det tror jeg de blir uansett om man er borte en dag, en helg eller en uke Italia høres fantastisk ut... Vi har ikke andre ferieplaner enn korte fjellturer og dagsturer på/ved sjøen, men det blir sikkert koselig det og.
jente 79 Skrevet 1. mars 2010 #1076 Skrevet 1. mars 2010 Hørtes herlig ut :rødme: Vi var jo i Dubrovnik. Storebror ble hentet fredag ettermiddag og vi var hjemme etter leggetid tirsdagen etter. Var definitivt verst for oss
Knøttet Skrevet 2. mars 2010 #1077 Skrevet 2. mars 2010 Skjønner godt du forbereder deg til våren, jeg er lei hele vinteren nå og ble overlykkelig i dag da sola tittet frem og begynte så smått å smelte istappene! Heldiggriser som skal på forsinket bryllupsreise! Det høres fantastisk ut ... Tror nok det går kjempebra å ha D med besteforeldrene i en uke, han kommer nok til å storkose seg. Ha en fortsatt fin kveld!
MellonCollie Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #1078 Skrevet 4. mars 2010 Ja, nå som tanken har begynt å synke mer inn, så er jeg litt roligere på det. Han kommer til å storkose seg! Og jeg gleder meg til tur med mannen På tirsdag, når vi skulle legge D, sa jeg natta som vanlig, og da svarer han; "Ga i deg".....gud bedre, både mannen og jeg ble jo helt satt ut. Han har sagt det mange flere ganger nå, og det er så koselig. Jeg sier jo alltid natta - glad i deg før han sovner, så han visste vel hva som kom etter natta Vært på turn i dag, nå er de varme i trøya. Han storkoser seg, og er blitt flink til å følge med på hva de skal gjøre. Titter spent bort på hun instruktøren, og hermer så godt han kan. Etter turn var det fortsatt mye energi igjen tydligvis, så han og de to venninnene hans løp og løp og løp rundt i lokalet mens de lo masse. Trekløveret! Nå må jeg sette i gang med å pakke bag. Har en feriedag i morgen, skal først i begravelse til venninnes mormor, og så skal jeg til Hafjell med venninner. Skal stå på langrenn for første gang siden jeg var ca 13 - og det uten KvikkLunsj siden jeg jo fortsatt har sjokoladestopp :dåne:
Gjest imli Skrevet 4. mars 2010 #1079 Skrevet 4. mars 2010 Fortsatt koseleg å lesa her inne ja Høyres ut som ein fantastisk mann du har (berre ørlite misunneleg ). Skjønner godt at det er sårt når han er pappadalt, men tenk så heldig D er som har ein far som stiller opp og tek seg av han og likar og vere saman med han. Og så ferieturar då - høyres herleg ut! Kos deg!
Gjest faerytale Skrevet 4. mars 2010 #1080 Skrevet 4. mars 2010 Det går jo ikke an å gå på ski uten Kvikk Lunch Men hvis du vil kan jeg spise din - har noen liggende i kjøleskapet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå