Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt nytt år alle sammen!

Ble en koselig, men relativt rolig nyttårsaften. Fikk jo besøk av tre stk fra Trondheimstiden. De kom tidlig på dagen, så vi spiste lunsj sammen, og de fikk lekt og tullet litt med D. Han la seg til normal tid, og da laget vi middag. Ble kalkunbryst, med masse nydelig tilbehør. Brukte egentlig det meste av tiden på å skravle, og litt kortspill innimellom. Gikk ut og så på raketter ved midnatt, og D sov igjennom det hele dette året også. Ble sittende oppe til rundt 3, og så sto jo jeg opp med D igjen 6.30 ca...haha, kontrast til nyttårsaftenenen "før i tiden" ;) Besøket vårt ble til 15-tiden på fredag, og resten av dagen gikk med til å leke og slappe av på sofaen. En rolig og fin start på 2010!

I dag har vi vært sammen med svømmevennene våre, ene paret fikk barn nr 2 for 3 dager siden :nigo: Så vi var på besøk der i dag, og de "store" barna fikk lekt sammen mens vi beundret det nye lille vidunderet. Nå som D ikke har vært i bhg på en stund er det virkelig godt for ham å få brukt opp litt ekstra energi på å leke med andre barn. Så han var sliten når vi la ham i kveld. Håper han sover litt lenger enn i dag, ettersom han og jeg startet dagen kl 05.30 i dag... han har hatt litt tendenser til morgentull nå i ferien, så gleder meg litt til hverdag og rutiner igjen. Har blitt litt som det faller seg med søvn nå (sånn blir det jo med mye selskap og ting som skjer), og det er nok det som gjør at døgnrytmen hans er litt tullete. Men dagen har uansett vært helt super (og jeg sov litt når han tok luren sin, så er ikke noe synd på meg ;) ).

Siste feriedag i morgen, og da skal vi en tur til mamma og pappa. Jeg har litt jobb som skal gjøres og mannen skal hjelpe en kompis med noe skoleopplegg, så mulig mamma og pappa henter D litt tidlig, og så drar jeg og mannen dit utover dagen og får servert litt middag, hehe. Vi har det godt!

Ellers burde jeg vel kommet med litt tanker ang 2010, men jeg vet ikke.... har veldig lite forventninger til kommende år. Har skjedd så mye stort de siste 2-3 årene, med milepæler i hvert år. 2010 er vel for første gang ett år hvor livet bare skal gå sin vante gang, og hvor det ikke er noen store ting jeg trenger å tenke på / se frem til. Kanskje også derfor jeg har blitt flinkere til å minne meg selv på begrepet "hverdagslykke". Dette året skal nytes som det er, uten de store overraskelsene. Jeg føler vi har kommet inn i (stort sett) gode rutiner på å få hverdagen til å fungere for oss alle, og da skal jeg heller ikke lete etter problemer. Jeg har en fantastisk mann (og det mener jeg, jeg er ganske så forelska om dagen :hjerte: ), og en sønn som tidvis er så krevende og utforskende som bare en ettåring kan være - og nettopp derfor elsker jeg ham så høyt. Jeg er priviligert som får lov til å være med på å forme ett menneske på den måten vi gjør. Og å følge den enorme utviklingen som hele tiden skjer. Det ble litt tanker likevel, ja ;)

Men NOEN ønsker/mål for 2010 dukker jo opp i tankene likevel. Lite konkrete ting, men i 2010 håper jeg på:

- Vi bestemmer oss for hva som skjer med bosituasjon etterhvert. Vi blir boende her vi er minst ut 2010, men tanken på å bygge blir stadig med fristende for oss begge. Og skal vi bygge - da bør vi begynne å tenke litt mer. Så jeg håper vi bestemmer oss for hva vi gjør med fremtidig bositusjon i løpet av året i alle fall.... skal vi ikke bygge, så kan drømmer og tanker legges vekk :)

- Jeg må i løpet av året ta noen avgjørelser i forhold til jobb, men alt dette kommer an på endel interne beslutninger i firmaet. Jeg vil bli i firmaet "mitt" nå i mange år, men er jeg på rett avdeling? Får jeg brukt kunnskapen min på best mulig måte nå? Og om ikke..klarer jeg å overbevise de rette menneskene om at jeg bør flyttes på? ;)

- Skal D forbli enebarn? Antagelig ikke på sikt, men når er rett tid? Når er jeg klar? Jeg trives så godt med livet mitt nå... "alle" rundt oss får eller har fått nummer to, men jeg må høre på min egen magefølelse. Mannen er klar når jeg sier i fra, så alt faller på meg. Kanskje på slutten av året, at jeg kan begynne å tenke på å kutte noe piller igjen. Men jeg er ikke klar nå, ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, sånn for the record, om du leser her Midnight... så vil jeg bare benytte plassen her også til skryte av deg, for en fantastisk studieprestasjon i år. DET ønsker jeg meg for 2010, at du oppnår det du drømmer om, og jobber så hardt for. Alenemor i teorien, og allikevel oppnå toppkarakter i krevende fag - med så mange motbakker du har hatt. Jeg tar av meg hatten, bøyer meg i støvet...finnes det flere herrrlige ordtak å blande inn, så skulle jeg brukt de også. Du er verdens beste jenta mi, stolt av deg.

Og.. Ella*: Come back! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Høres ut som en koselig nyttårsaften! :) Det ble en rolig nyttårsaften her også, slik det gjerne blir når man har barn. ;)

Håper du finner svarene på de store spørsmålene for 2010. :jepp:

Kos deg med siste feriedagen din! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har skjedd mye hos dere de siste årene. Både baby, hus, bryllup og ny jobb :tommelopp: Da er det kanskje godt med et roligere år, hvor man kan ha "vanlig" hverdag,

Men det dukker opp forskjellig likevel, og du har jo en del viktige avgjørelser foran deg. Det er godt å være to om å ta noen av dem da :)

Var forresten innom på fb og så på bilder fra jula deres, for en kjempeflott familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg burde kalt den dagboka den store søvnboka eller noe sånt. For jeg lurer på hvor mange ganger jeg har tatt opp temaet søvn her :sjenert: (og kanskje forbi den er ganske søvndyssende for de fleste andre enn meg, haha!). Altså.. D har siden 2. januar stått opp klokka 0530 stort sett hver dag. I tillegg har han plutselig 2-4 oppvåkninger på natta hvor han skriker til. Så denne uka har jeg rett og slett sovet dårlig. Vi har tatt annenhver natt, men jeg sover jo uansett dårlig selv om det er jeg som slipper å stå opp. Håper det bare er en innkjøringsperiode siden det ble litt miksing og triksing mellom en og to lurer i jula. Nå er vi konsekvente med en lur igjen...

Lite spennende ellers i uka. Var veldig gøy på svømminga, trekløveret koste seg mer i vannet enn hva vi hadde sett på lenge. Typisk nå som vi snart er ferdig der ;) I går kveld hadde mannen og jeg hjemmedate hvor vi koste oss med supergod mat og prioriterte hverandre litt.

I dag har det vært juletrefest i barnehagen. 3 av 4 av Ds besteforeldre var også med, og de kom hit og spiste middag før vi dro til festen. Så da har vi fått vært litt sosiale med familie også. Juletrefesten var veldig spennende for D, men to timer var nok..VELDIG sliten gutt når vi kom hjem. Så ble tidlig kvelden i dag. Nissen kom med pose på slutten, og det var litt skummelt - men mest spennende. Var mange som var mer skeptiske, for å si det sånn (hørte endel "JEG VIL HJEEEEEM!" :ler: ).

Rolig dag i morgen, og på mandag reiser mannen på reisejobb igjen. Tilbake på fredag. Så bare å stålsette seg for ny uke med lite søvn helt på egenhånd. Snille svigers tok med seg hunden hjem i dag, så da slipper jeg masete hund med løpetid i tillegg i det minste ;)

Nå, kos med mannen. God lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så slitsomt det må være med så urolige netter, i alle fall når han har sovet hele natta tidligere.

Håper du får en fin uke, selv om den blir litt travel :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent, men godt nyttår! :klemmer:

jeg har vært altfor dårlig på å følge med de siste månedene, beklager! Så kjekt at dere hadde en så koselig nyttårsaften :) Litt kontrast til tidligere kan jeg tenke meg ja, vi var ikke i seng før kl 0515 på nyttårsaften! :fnise: Men jeg begynner faktisk å lengte litt etter roligere nyttårsaftener, de er jo ofte litt oppskrytt uansett, selv om vi hadde det veldig koselig i år...

Og så bra at du er så lykkelig med livet :) (selv om søvnrutinene fortsatt ikke er helt på plass for D alltid, det må vel løsne snart :) )

Høres ut som det er en del som må avklares i livet ditt/deres i år, det samme gjelder her... Jeg greier ikke helt å bestemme meg for om jeg skal studere et år til eller hoppe på jobbsøkerkarusellen... Kjære skal jo studere i to år fra høsten av, så han hadde ønsket at jeg begynte å jobbe i forhold til det økonomiske (jeg har jo levd litt på han i to år mens han har jobbet, så hadde vært fair sånn sett), men støtter meg uansett hva jeg vil... Vet liksom ikke om jeg er klar til å gi opp studielivet enda... Samtidig som det virker spennende (og skremmende) å begynne i en "ordentlig" jobb... Og hvis jeg gjør det er ikke barn så langt unna heller :hjerte: (hvis ting klaffer)

Når det gjelder barn nr. 2 for deres del så er jeg helt enig i at du må ta hensyn til dine egne følelser, og ikke bare hva alle andre mener er riktig og forventer. D er tross alt bare halvannet år, så jeg synes ikke det er så rart at du vil vente en stund enda :)

Dette ble visst litt langt, men er så lenge siden :) Skal ikke stjele dagboken din mer, ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så slitsomt det må være med så urolige netter, i alle fall når han har sovet hele natta tidligere.

Håper du får en fin uke, selv om den blir litt travel :klemmer:

Ja, det er slitsomt med de nettene - jeg trøster meg med at det er vanlig med en sånn periode. Og da legger jeg vekt på ordet "periode" ;)

:klemmer:

Litt sent, men godt nyttår! :klemmer:

jeg har vært altfor dårlig på å følge med de siste månedene, beklager! Så kjekt at dere hadde en så koselig nyttårsaften :) Litt kontrast til tidligere kan jeg tenke meg ja, vi var ikke i seng før kl 0515 på nyttårsaften! :fnise: Men jeg begynner faktisk å lengte litt etter roligere nyttårsaftener, de er jo ofte litt oppskrytt uansett, selv om vi hadde det veldig koselig i år...

Og så bra at du er så lykkelig med livet :) (selv om søvnrutinene fortsatt ikke er helt på plass for D alltid, det må vel løsne snart :) )

Høres ut som det er en del som må avklares i livet ditt/deres i år, det samme gjelder her... Jeg greier ikke helt å bestemme meg for om jeg skal studere et år til eller hoppe på jobbsøkerkarusellen... Kjære skal jo studere i to år fra høsten av, så han hadde ønsket at jeg begynte å jobbe i forhold til det økonomiske (jeg har jo levd litt på han i to år mens han har jobbet, så hadde vært fair sånn sett), men støtter meg uansett hva jeg vil... Vet liksom ikke om jeg er klar til å gi opp studielivet enda... Samtidig som det virker spennende (og skremmende) å begynne i en "ordentlig" jobb... Og hvis jeg gjør det er ikke barn så langt unna heller :hjerte: (hvis ting klaffer)

Når det gjelder barn nr. 2 for deres del så er jeg helt enig i at du må ta hensyn til dine egne følelser, og ikke bare hva alle andre mener er riktig og forventer. D er tross alt bare halvannet år, så jeg synes ikke det er så rart at du vil vente en stund enda :)

Dette ble visst litt langt, men er så lenge siden :) Skal ikke stjele dagboken din mer, ha en fin dag :)

Så hyggelig å se deg igjen Lene! Så du hadde ny bok også, så jeg kommer innom på besøk :)

Det er ikke bare bare å skulle avslutte studentlivet, husker jeg var litt "redd" for det samme. For meg ble det veldig riktig å begynne å jobbe når jeg gjorde, og så tenkte jeg heller at jeg heller vil "spare" opp muligheten til å studere mer senere i livet eventuelt. Men det var det som var rett for meg, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok mannen og jeg med oss D på lekeland. Han syntes det var veldig spennende, så vi var der i over to timer. Han løp rundt, og ikke minst klatret! Han er en klatremus uten like, alt skal klatres i og på. Så det å faktisk få lov til å klatre på ting som er myke og ufarlige passet hele familien bra ;) Mannen og jeg byttet på å sitte på "stasjon" med alle tingene våre mens den andre løp rundt med ham. Det er begrenset hvor mye man får slappet av på et lekeland med 100 gale barn løpende rundt - men kos var det uansett :ler:

Dagen i dag startet dritt. D våknet 05.00, og siden mannen skulle stå opp 0510 for å rekke et fly ville han heller ikke sove igjen. Sto ikke opp før 0610, men ingen mer søvn. Så når vi skulle dra fant jeg ikke nøklene mine, og endte opp med å lete etter de i 20 minutter - måtte til slutt dra med ulåst dør. Hatt bra dag på jobb da, men når jeg hentet D var han sutrete og grinende. Måtte ha med ham i butikken, og han fikk omtrent hysteriske anfall når jeg la bananene på båndet for å betale for de - plutselig sto jeg der og var den mammaen jeg alltid har tittet skråt på og har tenkt "jeg skal aldri ha barn".... Kom oss hjem og det tok 40 minutter før han var normalt blid igjen. Supersliten gutt som ba om å få legge seg når klokka var litt over 18. Så da gjorde vi det sånn, enkelt og greit. Hadde en fin middagstid og kosetid etterpå da i det minste. Og han har sovet godt siden leggetid.

Sliter litt med at han har så utrolig temperament... når han blir skikkelig sint, så "mister" jeg liksom kontakten med ham, og han starter å lugge meg eller klore i ansiktet :( Det er jo bare en måte for ham å få ut frustrasjon og sinne på, og han har jo ingen ord for å uttrykke seg. Jeg tar ham vekk og forsøker å forklare at det ikke er greit og at det gjør vondt. Det skjer bare når han er sliten og trøtt, men det er jo uansett ikke OK. Føles som det bare er oss som sliter med det, og håper virkelig det bare er en fase.... Han har jo blitt kloret endel ganger i ansiktet i barnehagen av ei jente, så det er vel derfra det kommer.

NÅ skal jeg snart gå og legge meg - i tilfelle dagen i morgen starter klokka 5....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen tips til deg når det gjelder kloringa i ansiktet når han blir sint. Høres sannsynlig ut at han har lært det i barnehagen, de er ganske tøffe mot hverandre. Synes det høres ut som du takler det på en bra måte.

Tror ikke dere er alene! De fleste unger vil vel avreagere sånn i en eller flere perioder.

Håper D sov lenger enn 5 i dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke alene om å ha barn som forsøker å formidle følelsene sine. Det er bare det at de er alle forskjellige, og gjør det igjen på forskjellige måter.. Jeg tipper at om en liten måned eller to så har du med din konsekvente tilbakemelding på oppførselen hans roet det hele ned, og han klarer å¨finne andre måter å formidle frustrasjonen på :jepp:

Dessuten kaster han ikke lego enda ;)

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres koselig med lekeland :)

Har dessverre ingen tips mot raseriutbruddene, det er vel gjerne mulig han begynner å komme i trassalderen allerede? Det blir nok bedre når han lærer å uttrykke seg mer, som du sier :) Vet ikke om det går an å få noen tips av helsesøster e.l. på hvordan du lettere kan roe han ned og få han til å slutte å klore etc?

Kjedelig at det ble så mye styr og stress i dag da, får håpe det blir bedre i morgen :) Men tror jeg hadde fått litt noia av å la huset stå ulåst, jeg hater generelt å ikke finne ting :gjeiper: Men det gjør vel de fleste ;)

Hmm, jeg heller litt mot å studere engelsk eller noe bare et halvt år eller noe, skulle egentlig ta revisjon neste år, men da måtte jeg ha bedriftsøkonomi fra før for å komme inn, og blir for mye å ta det siste faget i bedriftsøkonomi som jeg trenger i vår, så lurer på om jeg skal studere engelsk et semester eller to bare for å få en liten "pause" før jobblivet, har liksom aldri gjort noe "ufornuftig" i hele mitt liv, så er litt fristende, før alvoret starter :gjeiper: Men selvfølgelig, blir jeg tilbudt en jobb jeg virkelig vil ha tar jeg nok den :) Du fant jo plutselig en jobb du ville ha, så mulig brikkene faller på plass lettere enn jeg hadde trodd :) Men orker liksom ikke gå rett fra en superstressende innspurt til minst like stressende jobbsøkingsprosess, så greit å ha studier i bakhånd, så kan jeg ta det litt mer piano ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. raserianfall så er det nok forresten riktig som en annen sa her, at det gjelder å være konsekvent og forklare (som du allerede gjør) hvorfor han ikke kan oppføre seg sånn. Er i allefall alltid det de sier på Nanny 911 og lignende programmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som har trassige barn :nigo: Lillemor kan også få heftige raserianfall, men hun har sluttet å slå etter at vi sa rolig at det liker vi ikke, det gjør vondt, det er ikke lov. Men hun kan bli så sint at hun rister når hun ikke får noe som hun tror er hennes ;) , og da gjelder det å bruke de små grå og finne en erstatning. Men det er ikke alltid det går, og da er det best å fjerne henne fra situasjonen fysisk og prøve å avlede henne, evt. bare la det gå over. For det går jo over, og da sier jeg til henne at det er lov å være sint, og at jeg vet hvorfor hun er det, men at enkelte ganger er det mamma som bestemmer.

Angående søvn, så har vi fortsatt urolige netter her iblant. Det er nok like vanlig som at ungene sover stille hele natta, og jeg vet om flere 18-månedinger som våkner grytidlig, så dere er ikke alene! Trøst dere med at det faktisk går over til slutt :jepp: Jeg må legge meg i 21-tida enkelte kvelder bare for å få nok søvn. Jeg trenger mye søvn, særlig hvis jeg ikke får sammenhengende søvn på noen netter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen tips til deg når det gjelder kloringa i ansiktet når han blir sint. Høres sannsynlig ut at han har lært det i barnehagen, de er ganske tøffe mot hverandre. Synes det høres ut som du takler det på en bra måte.

Tror ikke dere er alene! De fleste unger vil vel avreagere sånn i en eller flere perioder.

Håper D sov lenger enn 5 i dag!

Ja, jeg satser på at det er en periode - man får bare holde ut. Denne uka som han har sovet mer/bedre har han heller ikke hatt flere slike "anfall". Så det er nok også en sammenheng.

Dere er ikke alene om å ha barn som forsøker å formidle følelsene sine. Det er bare det at de er alle forskjellige, og gjør det igjen på forskjellige måter.. Jeg tipper at om en liten måned eller to så har du med din konsekvente tilbakemelding på oppførselen hans roet det hele ned, og han klarer å¨finne andre måter å formidle frustrasjonen på :jepp:

Dessuten kaster han ikke lego enda ;)

:hoho:

:fnise:

Høres koselig med lekeland.

Har dessverre ingen tips mot raseriutbruddene, det er vel gjerne mulig han begynner å komme i trassalderen allerede? Det blir nok bedre når han lærer å uttrykke seg mer, som du sier :) Vet ikke om det går an å få noen tips av helsesøster e.l. på hvordan du lettere kan roe han ned og få han til å slutte å klore etc?

Kjedelig at det ble så mye styr og stress i dag da, får håpe det blir bedre i morgen :) Men tror jeg hadde fått litt noia av å la huset stå ulåst, jeg hater generelt å ikke finne ting :gjeiper: Men det gjør vel de fleste ;)

Hmm, jeg heller litt mot å studere engelsk eller noe bare et halvt år eller noe, skulle egentlig ta revisjon neste år, men da måtte jeg ha bedriftsøkonomi fra før for å komme inn, og blir for mye å ta det siste faget i bedriftsøkonomi som jeg trenger i vår, så lurer på om jeg skal studere engelsk et semester eller to bare for å få en liten "pause" før jobblivet, har liksom aldri gjort noe "ufornuftig" i hele mitt liv, så er litt fristende, før alvoret starter :gjeiper: Men selvfølgelig, blir jeg tilbudt en jobb jeg virkelig vil ha tar jeg nok den :) Du fant jo plutselig en jobb du ville ha, så mulig brikkene faller på plass lettere enn jeg hadde trodd :) Men orker liksom ikke gå rett fra en superstressende innspurt til minst like stressende jobbsøkingsprosess, så greit å ha studier i bakhånd, så kan jeg ta det litt mer piano ;)

Ja, det er jo litt viktg med litt ufornuftig tid også. Jeg hadde to år mellom VGS og høyskole hvor jeg jobbet litt i utlandet, og så kom hjem og hadde diverse "morojobber". Veldig glad jeg fikk den tida hvor ikke alt var så seriøst. Men noen ganger faller jo brikker på plass av seg selv også, som du sier ;)

Ang. raserianfall så er det nok forresten riktig som en annen sa her, at det gjelder å være konsekvent og forklare (som du allerede gjør) hvorfor han ikke kan oppføre seg sånn. Er i allefall alltid det de sier på Nanny 911 og lignende programmer ;)

:ler: Det er godt å høre at det ikke bare er jeg som faktisk har lært meg deler av barneoppdragelse på Nanny911!

Godt å høre at det er flere som har trassige barn :nigo: Lillemor kan også få heftige raserianfall, men hun har sluttet å slå etter at vi sa rolig at det liker vi ikke, det gjør vondt, det er ikke lov. Men hun kan bli så sint at hun rister når hun ikke får noe som hun tror er hennes ;) , og da gjelder det å bruke de små grå og finne en erstatning. Men det er ikke alltid det går, og da er det best å fjerne henne fra situasjonen fysisk og prøve å avlede henne, evt. bare la det gå over. For det går jo over, og da sier jeg til henne at det er lov å være sint, og at jeg vet hvorfor hun er det, men at enkelte ganger er det mamma som bestemmer.

Angående søvn, så har vi fortsatt urolige netter her iblant. Det er nok like vanlig som at ungene sover stille hele natta, og jeg vet om flere 18-månedinger som våkner grytidlig, så dere er ikke alene! Trøst dere med at det faktisk går over til slutt :jepp: Jeg må legge meg i 21-tida enkelte kvelder bare for å få nok søvn. Jeg trenger mye søvn, særlig hvis jeg ikke får sammenhengende søvn på noen netter :)

Vi får trøste oss med at det i alle fall er bra at de "tør" å vise følelser! VI har snakket om det her hjemme, at vi tror det er derfor han lar det gå mest utover meg - det er jo meg han ALLTID er sammen med. Han og mannen har jo et kjempeforhold, han er jo skikkelig pappadalt. Men pappaen reiser jo mer, og kanskje er derfor litt mer "ustabil". Lettere å ta ut ting på meg...

Ja, søvn er vel også en greie som går i perioder. Ser heldigvis ut til at vi er på rett vei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har tydligvis skapt en ny tradisjon her i huset tydligvis, og det er at hver gang en av oss er på jobbreise, så blir D syk. Og vi vet jo alle hvem det er som reiser mest her i huset! :ler:

(Nå kommer en litt ekkel beskrivelse av D's sykdom i dag merker jeg etter den ble ferdigskrevet...menneh, dagboka er jo for meg og for at jeg skal huske hvordan ting var. Så, dere er advart og må gjerne hoppe over :ler: )

D og jeg har hatt to superfine dager, han har vært så blid og morsom. La seg til normal tid i går, og rundt 2200 hører jeg han hoster endel før han begynner å gråte. Går opp for å gi smokk (regnet jeg med), og der sitter en liten gutt omgitt av oppkast på hele seg, i senga og bortover veggen :sjokkert: Får av gutten pysjen, og så starter logistikkproblemet - hvordan få skiftet på seng og vasket ting når man har en gutt som bare vil ha kos og trøst ;) Og det problemet fortsatte bare utover, for han kastet opp.. og kastet opp... og kastet opp.... rakk "heldigvis" aldri å få ham tilbake i senga si, så det rene sengetøyet forble ubrukt ;) Men stakkar, tapre lille gutt. Vi holdt oss stort sett inne på badet uten klær, for han ville ha meg helt inntil når han kastet opp, noe som resulterte i hyppig klesskift for meg også :ler: Prøvde å få ham til å kaste opp oppi doen, og han var egentlig vekdig flink. Men når man gråter og helst vil ligge på skulderen til mamma mens man kaster opp er det ikke lett.. Drakk han litt vann kom det rett opp i neste runde. Til slutt hadde han jo ikke mer i magen, og det å se ham slite da er noe av det verste jeg har vært med på som mor så langt :( Totalt kastet han opp 12 ganger mellom 22 og 03.00............ vi fikk lagt oss inn i senga rundt midnatt, og da sloknet han - våknet bare når han måtte kaste opp igjen. Ut med smokken og over på magen. Kjempeflink var han!

Vi sov til 7.15 i dag, og han har vært i fin form hele dagen. Ikke noe dårlig i magen noen veier. Spist litt mindre enn vanlig, og hatt litt mindre energi - men vært blid og fin. Vi har lekt masse med biler, lest bøker, sett litt dvd og ikke minst sett ut av vinduet på bilene som kjører forbi.

Satser på å sende ham i barnehagen i morgen, og mannen kommer heldigvis hjem på dagen, så han kan heller hente litt tidligere om det er sånn. Og så er det helg :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Dakar D. som kastet opp så mye :kose:

Psssst... i barnehagen der jeg jobbet hadde vi en 48-timersregel med omgangssyken, det fordi man visstnok kan være smittsom 48 timer etter at man ble syk eller var ferdig med å kaste opp :sjenert: Men det er jo ting som går uansett da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar D. som kastet opp så mye :kose:

Psssst... i barnehagen der jeg jobbet hadde vi en 48-timersregel med omgangssyken, det fordi man visstnok kan være smittsom 48 timer etter at man ble syk eller var ferdig med å kaste opp :sjenert: Men det er jo ting som går uansett da ;)

Jeg satt faktisk nettopp og googlet litt og forsøkte å finne barnehagevedtektene akkurat på det der selv :ler: Ble nemlig litt usikker på hva som som gjelder hos oss. Må opp i permen og ta en titt om jeg finner papirene der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, stakkars lille D! :( (og deg ...)

Du kan tro jeg føler med ham etter å ha hengt over doen/bøtta selv halve mandags kveld og -natt. Det er virkelig helt forferdelig å kaste opp! Godt han virker bedre allerede :)

Amund klorer og slår forresten også når han blir sint. Vi bare tar bort hendene hans og sier at det ikke er lov. Vet ikke hva annet vi kan gjøre? :vetikke:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...