jente 79 Skrevet 31. mai 2009 #461 Del Skrevet 31. mai 2009 Gratulerer med ny jobb Godt det ordnet seg, og moro at du skal begynne så fort da Så flink lille D. har blitt. Så det her også. Når lillegutt begynte å reise seg kom krabbingen rett etter. Da skjedde det i grunn veldig mye, moro å se hvor fort det går. Lillegutt har ikke helt skjønt poenget med gåvogna eller å gå og trene med oss enda han da. Han kommer seg jo mye fortere fram uten hjelp Men det kommer nok. Hørtes ut som et artig utdrikningslag. Blir spennende når du skal ha ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. mai 2009 #462 Del Skrevet 31. mai 2009 Nå er jeg litt sent ute, men jeg føler jeg må skrive noen tanker om det du skrev om følelsene dine ... Jeg tror, som alle andre her, at det er helt normalt. Jeg er slik selv mange ganger, og får skikkelig dårlig samvittighet når jeg heller vil sitte foran maskinen i stedet for å leke med S, eller ser på det som et ork mens mannen aller helst vil leke med S hele tiden. Jeg trenger også den alenetiden, og synes det er deilig at S legger seg om kvelden så jeg får gjøre akkurat hva jeg vil i noen timer. Alenetid er veldig viktig for meg iallfall, for uten den greier jeg ikke å ha energi og engasjement til å passe på S og leke og herje med han. Jeg er utrolig glad i han, men av og til vil jeg bare være meg, og ikke mamma ... Så flink D er som reiser seg! Blir kjekt med gåvogn, det har S og den er veeeldig populær Gratulerer så mye med jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 1. juni 2009 #463 Del Skrevet 1. juni 2009 MellonCollie Gratulerer med ny jobb Og så bra at bilen kostet kroner 0. Sånne overraskelser er bra. Også tar jeg noen for lille flinke D Og ønsker lykke til i kveld Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #464 Del Skrevet 1. juni 2009 imli: Tusen takk! Ja, det er så gøy å se hvordan de helt plutselig lærer noe nytt! Faerytale: Jeg kunne tenke meg å hoppe i fallskjerm selv en gang jeg, så det er helt OK at mannen også gjør det. Så lenge det er tandem i alle fall Ella*: Ja, det var den jeg var på 2.gangs intervju på for et par uker siden. Det har skjedd veldig mye utvikling siste uka, går litt i rykk og napp det her. Gåvogna er kjempekjekk, han går veldig fint med den. Men går bak og følger med da, balansen hans er ikke heeelt på topp enda Tassie: Er den jeg har vært på intervju på, ja Veldig OK å komme i gang litt før sommerferien tenker jeg, for jeg skal jo også ha en del ferie i år. Men da blir jeg litt kjent med firmaet før alle forsvinner. Det er en type salgsjobb, innen mitt fagfelt, for å være litt kryptisk Skal jobbe mot bedriftsmarkedet. Tussi!: Tusen takk! Jeg har hørt veldig mye fint om firmaet og om arbeidsmiljøet, så jeg får jo håpe det stemmer! Gleder meg i alle fall! Jente79: Ja, so mjeg skrev over her, så går ting veldig i rykk og napp. Helt plutselig lærer de noe nytt, og da mestrer de plutselig en hel rekke nye ting. Utrolig fascinerende å se hvordan han plutselig med den største selvfølge gjør noe helt nytt. Plutselig kommer nok interessen for gåinga også. Den har jo vært her veldig lenge i grunn, jeg har gått krumbøyd i mange uker allerede. Men skulle jo helst ønske han hadde ventet med å ville gå så sterkt, for det er nok ikke sikkert kroppen hans er riktig bygd for all gåinga enda. Knøttet: Det er så godt å høre at vi er flere som tenker så likt Jeg er akkurat som deg, får dårlig samvittighet når jeg setter meg ned og holder på med PCen når jeg kanskje "burde" være nede på gulvet og leke med D. Men det er jo viktig at de også kan leke alene, er min unnskyldning Ulva: Takk! Nå har det vært mange fine positive overraskelser i det siste ja Og jeg håper vi får en 3poengs-overraskelse i dag, for å fortsette den fine trenden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #465 Del Skrevet 1. juni 2009 For en nydelig pinsehelg! Har vært strålende sol hele helga, så i går dro vi på stranda sammen med to vennepar fra svømminga. Laget et slags "telt" mellom vognene, så ungene hadde stor skyggeplass til å boltre seg på. Vi andre solte oss og spiste god mat, men kun en som turde å bade. Jeg drøyer nok årets første bad et par uker til Ble ganske rød i går, men det er heldigvis blitt mer normal farge i dag. Glad jeg har kjøpt ny stroppeløs bikini, ellers hadde jeg hatt et nydelig skille til bryllupet gitt I dag har samboer tatt med seg hund og D til svigers, og jeg har storrensgjøring. Så rett og slett ikke ut her, så nå måtte en innsats til, og det er mye enklere å gjøre det alene Har fått gjort masse, men nå gjenstår støvsuging, vasking av bad og å vaske gulv. Etter det skal jeg bare kose meg! Samboer hadde forresten et strålende utdrikningslag, alle gutta koste seg skikkelig. Og snille forloveren sendte meg let par SMS underveis slik at jeg visste litt hvordan stemninga var. Fin gjeng! Så nå er jeg spent på neste helg, for jeg er nesten sikker på at det er min tur på lørdag. Eller hva, Midnight? D har forresten fått sin 6. tann, det har jeg vel glemt å skrive? Den kom på fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 1. juni 2009 #466 Del Skrevet 1. juni 2009 Lillegutt virker å være den typen som venter til han takler ting før han prøver. Når han først begynte å reise seg gikk han rundt møbler med en gang. Når han begynte å krabbe var det gjort i løpet av ei helg. Skjønner godt det ikke er gøy når de prøver for tidlig heller... De får ta det i sitt eget tempo. Så flink du har vært. Deilig å få tatt en skikkelig sjau, det er bare så utrolig vanskelig å få begynt... Blir spennende med utdrikningslag da Godt samboeren hadde hatt det fint. Tror de fleste har et fint utdrikningslag hvis de har valgt rette forloveren. Jeg hadde i hvert fall en utrolig koselig dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 2. juni 2009 #467 Del Skrevet 2. juni 2009 Så bra at pinsa var fin Håper du får ei fin uke frem til lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. juni 2009 #468 Del Skrevet 2. juni 2009 Koselig å lese om dagene deres :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #469 Del Skrevet 3. juni 2009 I går var ikke SÅ fin dag Startet bra, jeg skulle avgårde på jobbreise, så vi hadde en rolig morgen sammen alle tre før jeg dro. Men når jeg var kommet til Gardermoen og snart skulle fly, så fikk jeg telefon fra samboer om at D var blitt syk. Hadde fått litt feber, og var litt sutrete. Jaja, greit nok, ikke så mye jeg fikk gjort. Dro dit jeg skulle og gjennomførte møtene jeg skulle (som heller ikke gikk like optimalt som vi ønsket, men det er jo en helt annen sak), og snakket med kjæresten igjen. D var bare kjempeslapp, og feberen var oppe i 39,5. Ville ikke ha hverken mat eller drikke. Hørte han illskrek i bakgrunn Da kjennes det i hjertet at man er langt borte... sto på flyplassen og visste at jeg ikke var hjemme på 4 timer, minst. Den ene dagen puppen antagelig burde vært der. Det gikk jo selvsagt greit, og han sov fint når jeg kom hjem. Men han har vært urolig i hele går kveld og i natt, vært våken en gang i timen. Men var først 0015 i natt at han klarte å ta puppen, tidligere enn det var han for slapp til å få til å suge. Men jeg fikk fin kontakt med ham første gang han våknet etter jeg kom hjem da, så var ikke bekymret sånn sett. Så det var en slitsom dag for både baby, pappa og mamma i går. Heldigvis virker han i fin form igjen i dag, fortsatt litt feber, men ikke slapp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 3. juni 2009 #470 Del Skrevet 3. juni 2009 Stakkars liten... Fælt når de blir så slappe og dårlige. Og skjønner godt at det ikke var moro for deg å være så langt borte. Håper formen bedrer seg raskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 3. juni 2009 #471 Del Skrevet 3. juni 2009 Lenge siden jeg har vært innom nå... Høres ut som du har hatt noen fine dager med bryllupsplanlegging Jammen meg ikke lenge til nå! Moro moro! Så bra at den kommende ektemann koste seg med utdrikningslag! Gleder meg til å lese om ditt! Det må jo være snart er jo snart kun to uker til den STORE dagen! Back to work her, stikker innom senere! Og forresten, grattis med seier på mandag! Ha en fortsatt fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 3. juni 2009 #472 Del Skrevet 3. juni 2009 Lenge siden sist Så bra at lillegutt er i bedre form! Håper feberen går ned også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. juni 2009 #473 Del Skrevet 3. juni 2009 Uff, da, godt lille D ser ut til å være på bedringens vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 3. juni 2009 #474 Del Skrevet 3. juni 2009 Uff så kjedelig at slikt skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #475 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg var nok litt kjapp med å konstatere bedring Feberen har gått opp endel igjen, nå er den på 39,5. Men allmennstilstanden hans er bra, han drikker mye og har normalt med våte bleier, og han er ikke noe særlig slapp, bare litt sutrete og ekstra kosete. Matlysten er også så som så, men velling på flaske går ned. Vi har fortsatt aldri brukt noe febernedsettende, og synes det er en vanskelig avveining. Har søkt litt på det, og ser mange som gir med en gang det bikker 39. Jeg har en "indre grense" på 40 som jeg har sett for meg, men vil jo ta allmenntilstand i betraktning også. Skal jeg gi ham febernedsettende selv om han er i god form, dersom feberen stiger mer? Feberen har jo tross alt en funksjon for kroppen, og jeg er forsiktig med å dytte i meg selv medisiner i "hytt og pine", fordi jeg er redd det svekker kroppens naturlige forsvar. Og det samme tenker jeg, kanskje spesielt for ham. Jo tidligere kroppen blir tilsatt unaturlige kjemikaler, jo mer påvirker det vel (men jeg vet jeg er litt ekstra sær akkurat på den biten, altså). Blæh. Vil ha tilbake friske ungen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 4. juni 2009 #476 Del Skrevet 4. juni 2009 Huff, jeg skal ikke gi deg noen råd for sånt har jeg absolutt ikke peiling på. Men jeg håper at gutten din snart blir ordentlig frisk igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. juni 2009 #477 Del Skrevet 4. juni 2009 Uff, kjedelig når ungene er syke Har hørt at det er mange unger som har slitt med feber i det siste. Jeg er veldig enig med deg når det gjelder medesiner... Lillegutt har hatt feber bare en gang, da ga vi han en febernedsettende på kvelden før han skulle sove. Det var fordi feberen var økende, og det var litt ekkelt om feberen ville fortsette å stige mens vi sov... Ellers går det jo an å ringe legevakta og høre om råd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 4. juni 2009 #478 Del Skrevet 4. juni 2009 Så kjedelig at D er blitt syk Skjønner det må være fælt å være så langt unna når babyen ens er syk. Håper han er på bedringens vei nå da Jeg har dessverre ikke noe å tilføye angående spørsmålet om feber ... Jeg er veldig usikker på det der selv ... God bedring til D! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 4. juni 2009 #479 Del Skrevet 4. juni 2009 God bedring til småtten og god helg til mammaen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 5. juni 2009 #480 Del Skrevet 5. juni 2009 Hvordan går det med D? Jeg gir febernedsettende når tempen passerer 39 grader, og smertestillende hvis hun tydelig har vondt. Men aldri mer enn tre i døgnet, og det har skjedd én gang. Da hadde hun halsbetennelse, over 40 i feber, og lå og pustet kjemperaskt, stakkars lita. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå