Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2009 #1 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg ble 71 år , er 23. http://tjenester.aftenposten.no/aquiz2/aquiz.do?quizId=457 Hva fikk du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. januar 2009 #2 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg ble 51. Litt eldre enn min alder altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest virvelvind Skrevet 1. januar 2009 #3 Del Skrevet 1. januar 2009 jeg ble 63 og blir 19 om en uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 1. januar 2009 #4 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) 51 år... Er man død når man er skutt (ikke i betydningen «sliten», for da lever man utvilsomt)? Ja 26% (korrekt svar) Nei 74% ditt svar Er man virkelig død når man er skutt?? Man tenger jo ikke dø selv om en blir skutt... Endret 1. januar 2009 av Strix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellatrix Skrevet 1. januar 2009 #5 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) 51 år... Er man død når man er skutt (ikke i betydningen «sliten», for da lever man utvilsomt)? Ja 26% (korrekt svar) Nei 74% ditt svar Er man virkelig død når man er skutt?? Man tenger jo ikke dø selv om en blir skutt... Jeg tenkte på det samme. Jeg svarte ja, men man kan jo bare bli skadet også. skjønte ikke helt poenget med det spørsmålet. Er man gammel om man svarer ja? Eller nei? :klø: Ble forresten 59 år. Endret 1. januar 2009 av Bellatrix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chosa Skrevet 1. januar 2009 #6 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg ble 63 år. Blir 19 om tre uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2009 #7 Del Skrevet 1. januar 2009 Er 30, ble 56... Strix: enig med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
(-:Vesla:-) Skrevet 1. januar 2009 #8 Del Skrevet 1. januar 2009 57.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 1. januar 2009 #9 Del Skrevet 1. januar 2009 Hmm... Jeg ble 48. Fylte nylig 25. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 1. januar 2009 #10 Del Skrevet 1. januar 2009 61 rette av 138 mulige. Men er det virkelig mulig å bli 138 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellatrix Skrevet 1. januar 2009 #11 Del Skrevet 1. januar 2009 Men er det virkelig mulig å bli 138 år? Tror ikke det. Verdens eldste har vel ikke vært eldre enn 120 tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 1. januar 2009 #12 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Jeg tenkte på det samme. Jeg svarte ja, men man kan jo bare bli skadet også. skjønte ikke helt poenget med det spørsmålet. Er man gammel om man svarer ja? Eller nei? :klø: Ble forresten 59 år. Ja, man er gammel om man svarer ja. Tidigere impliserte alltid "skutt" "drept". Dette var altså en del av betydningen til "skutt". Det at det er fullt mulig i praksis å skyte på noen uten at vedkommende blir drept er således irrelevant, idet dette dreier seg om ordets betydningsinnhold og om hva det impliserer. Jeg er tydeligvis gammel i dette henseendet, for jeg ville aldri sagt at noen ble skutt uten at de samtidig ble drept. Da ville jeg heller sagt at de beskutt, at de ble skutt på/mot, eller at de ble skutt i armen/foten, osv. De siste par tiårene har dette ordets betydningsinnhold endret seg noe, i og med at det også brukes i tilfeller hvor personen ikke blir drept. Og derfor er det altså noe som kan brukes for å si noe om en persons språklige alder. Jeg ble 62, forresten. Endret 1. januar 2009 av Ludovie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aeryn Skrevet 1. januar 2009 #13 Del Skrevet 1. januar 2009 Min språklige alder ble 79 år. Er 30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 1. januar 2009 #14 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg ble 39år..reine barnerumpen, jeg da.. Sånn til vanlig, så er jeg 24år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 1. januar 2009 #15 Del Skrevet 1. januar 2009 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #16 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg er 27 til daglig, 79 i testen. For en tulletest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 2. januar 2009 #17 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Jeg ble 70 år i testen, og er omtrent halvparten ifølge passet mitt. Edit: Jeg er dessuten helt enig med Strix ang. skudd. Nå viser det seg at den holdningen muligens er noe av det mest "ungdommelige" ved mitt språk. Endret 2. januar 2009 av antigartner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eskild Skrevet 2. januar 2009 #18 Del Skrevet 2. januar 2009 Fikk 49 år 29 år eldre enn min faktiske alder! (klarer dere dette regnestykket?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 2. januar 2009 #19 Del Skrevet 2. januar 2009 Ble 63 år, dobbelt så gammel som jeg er. Dette med skutt er vel det samme som druknet? Jeg ville aldri sagt at noen druknet uten at de døde, men det er mange som sier det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellatrix Skrevet 2. januar 2009 #20 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg ville aldri sagt at noen druknet uten at de døde. Da ville jeg eventuelt sagt at vedkommende druknet, men de klarte å gjenopplive personen. Men at noen ble skutt kan bety at de ble drept eller at de ble skadet. Hadde noen sagt at de satt et skudd ville jeg tenkt heroin eller noe annet som settes med sprøyte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå