Gå til innhold

Mangler alt i Gaza


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og nå har de vistnok, på toppen av det hele, truffet er barnesykehus med bombene sine.

De er som Hyener. Det er ikke nokk å drepe kvinner og barn. De må også forhindre at de får medisiner, operasjoner, mat, vann, strøm/brennsel, etc, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far til 2, jeg er enig i mye du sier, men jeg må ærlig si at det er litt å ta i, når du får det til å virke som om israelerne bare nyter å drepe kvinner og barn og trenger mer av det.

Jeg leser at grensene er åpne i den ene artikkelen, og at alt er stengt i den andre. At israelerne sender inn lastebiler med mat og medisiner, mens andre medier sier at ingenting kommer inn. Jeg liker å tro at det er en mellomting: det er symbolsk at Israel sender inn 1 lastebil med mat, i forhold til at de kunne ha sendt inn 50. De passer på seg selv først og fremst, men har ikke noen skadde palestinere fått reise inn til Egypt for å bli behandlet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har de vistnok, på toppen av det hele, truffet er barnesykehus med bombene sine.

De er som Hyener. Det er ikke nokk å drepe kvinner og barn. De må også forhindre at de får medisiner, operasjoner, mat, vann, strøm/brennsel, etc, etc.

Jeg undrer meg bare på, hvorfor vil disse menneskene ha sin egen stat?

De klarer jo ikke å produsere noe annet enn bomber, og disse sender de inn mot israelerne, og så krever de å få mat og medisiner som takk for disse.

Disse araberne bor nå i et område (Gaza) hvor israelerne produserte og eksporterte frukter, grønnsaker og også blomster til store deler av verden.

Det er tydelig at dette er ikke vanlige mennesker, men de fleste er tydeligvis satt der kun for krigens skyld, og for et skuespill for verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg undrer meg bare på, hvorfor vil disse menneskene ha sin egen stat?

...

Det er tydelig at dette er ikke vanlige mennesker, men de fleste er tydeligvis satt der kun for krigens skyld, og for et skuespill for verden.

Leit å høre at du ikke har fått med deg hva som har skjedd de siste årene, men jeg kan fortelle at Israelske myndigheter har valgt å importere folk fra deler av Europa og Afrika og kalt dem Israelere (det samme som Russland har gjort med en del mennesker i Georgia ved å gi Sør-Oseterne russisk pass). Deretter har diss gruppene tatt seg til rette på de områdene Israel har okkupert. Resultatet er at hundretusner av Paletsinere har måttet rømme til Sør Libanon eller Gaza.

Det er altså Israelske myndigheter som har jager Palestinerene inn på denne bitte lille jordflekken som grenser på Egypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at du ikke har fått med deg hva som har skjedd de siste årene, men jeg kan fortelle at Israelske myndigheter har valgt å importere folk fra deler av Europa og Afrika og kalt dem Israelere (det samme som Russland har gjort med en del mennesker i Georgia ved å gi Sør-Oseterne russisk pass). Deretter har diss gruppene tatt seg til rette på de områdene Israel har okkupert. Resultatet er at hundretusner av Paletsinere har måttet rømme til Sør Libanon eller Gaza.

Det er altså Israelske myndigheter som har jager Palestinerene inn på denne bitte lille jordflekken som grenser på Egypt.

Det er nok du som er feilinformert her, når det gjelder de jødene som vender tilbake til sitt opprinnelige hjemland.

Det er araberne som er kommet fra mange forskjellige tidligere okkuperte land, både til Gaza og Judea og Samaria, for å kalle seg palestinere, bare fordi noen har kalt Israel med dette navnet Palestina.

Og derfor tror de at de skal lure vestlige land til å tro at de har hørt hjemme der tidligere. Ja, det finnes nok av de som biter på dette agnet.

De araberne som bodde på Gaza før jødene ble jaget derfra, vil gjerne ha dem tilbake dit, fordi de hadde det mye bedre da, når jødene bodde der og arbeidet der.

Nå er det vel knapt noen som arbeider der med produktivt arbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du oppklarer holdningene dine.

Jeg ser at du er flink til å ta ting ut av sin sammenheng.

Men jeg uttrykte meg selvfølgelig feil.

Det er sikkert også trygt å skjule seg bak GJEST. Da er det jo ingen som kan klandre deg for noe, men det viser din svake holdning til deg selv.

Men her skal du få det mer konkret, slik at du også kan forstå hva jeg mente med det jeg skrev:

Disse familiene som bor i Gaza nær grensa, tviler jeg på at har bosatt seg der med egen vilje. Jeg tror ikke at arabere generelt er dummere enn andre.

Hvorfor skulle de bo i hus nær grensa, når de vet at terroristene benytter disse husene og gårdsplassene til utskytningsramper?

Jeg tror de er plassert der for å framvises for verdenspressen, om de blir truffet, som et svar fra israelerne.

Og det er kommet massevis av arabere inn i Gaza fra flere arabiske land, etter at Gaza ble gjort RASERENT, for å drive krig mot israelerne. Det var mest disse jeg tenkte på med at de ikke var vanlige mennesker, men altså krigere/terrorister. Terrorister er nemlig ikke vanlige mennesker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning til de som tror Israel er alene om dette så har har også Egypt sperret grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser at grensene er åpne i den ene artikkelen, og at alt er stengt i den andre. At israelerne sender inn lastebiler med mat og medisiner, mens andre medier sier at ingenting kommer inn.

Du er, som oss andre, offer for en sofistikert mediekampanje der målet er nettopp det du skriver; at man ikke kan vite hva som er sant eller ei. Det kalles desinformasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning til de som tror Israel er alene om dette så har har også Egypt sperret grensen.

Du unngår å fortelle at Egypt er pålagt å sperre grensene.

Israel har først konfiskert landområdene Palestinerene hadde. Deretter har de stengt grensene og brnytter krtigsskip mot evt tilførsel av mat og medisiner. Deretter bomber de Gaza stripen og andre landområder Palestinerene er trengt inn på. Og til slutt forsøker de å fremstille seg selv som humanitære fordi de noen dager i forvegen har sluppet gjennom noe få lastebiler med mat og medisiner.

Edit.

Glemte å si at det var noen israelskvennlige debatanter som på toppen av det hele forsøkte å fremstille det som om nødhjelpen kom fra Israel, mens det i virkeligheten var andre deler av verden som sendt nødhjelp. Israel skulle bare slippe nødhjelpen inn på Gaza.

Endret av Far til 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du unngår å fortelle at Egypt er pålagt å sperre grensene.

Hvis de ønsker så er de i sin fulle rett til å åpne grensen å slippe palestinerne inn i Egypt. Dette er en avgjørelse de tar selv.

..........

Edit : Før noen kommer drassende med Internasjonale avtaler osv. Ja, jeg vet at det er inngått en avtale mellom Israel, EU, Egypt, USA og FN om grensen. Men jeg tviler på noen andre enn Israel ville reagert med annet enn prat om de åpnet den. Så de kan hvis de VIL.

Endret av Confidence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ønsker så er de i sin fulle rett til å åpne grensen å slippe palestinerne inn i Egypt. Dette er en avgjørelse de tar selv.

..........

Edit : Før noen kommer drassende med Internasjonale avtaler osv. Ja, jeg vet at det er inngått en avtale mellom Israel, EU, Egypt, USA og FN om grensen. Men jeg tviler på noen andre enn Israel ville reagert med annet enn prat om de åpnet den. Så de kan hvis de VIL.

Så lenge Israel bomber en stengt grense antar jeg at de også vil bombe en åpen grense av redsel for at Palestinerene skal få gjennom mat og medisiner. De tunnelene de har gravd de siste 20 årene er i hovedsak benyttet for import og ikke for ferieutflukter.

Dessuten er jeg overbevist om at Egypt får skylden om det blir importert noe som kan skytes mot Israel. Vi vet hvor glade Israelerene er til å skylde på andre, også når det gjelder årsaken til egen aggresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er, som oss andre, offer for en sofistikert mediekampanje der målet er nettopp det du skriver; at man ikke kan vite hva som er sant eller ei. Det kalles desinformasjon.

Hvorfor i svarte natten skulle norske medier desinformere leserne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Palestinerne kan stanse dette enkelt ved å slutte å sende raketter. Men det gjør de ikke nettopp fordi de ønsker denne typen reportasjer. Palestinerne kommer til å forsøke å drepe flest mulig sivile israelere med fullt overlegg inntil man fratar dem muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Siden krigen startet har 360 lastebiler fylt med nødhjelp, mat og medisiner fått slippe gjennom muren til krigsområdet fra israelsk side.

- Lastebilene får ikke mer lagringsplass ved grensepasseringen. Det er Hamas som ikke distribuerer videre."

http://www.dagbladet.no/2009/01/02/nyheter...s/gaza/4221066/

Hamas fremprovoserer en humanitær katastrofe og skylder på Israel. Det er deres taktikk for å få sympati. På samme måte som de bruker sivile som levende skjold. Terrorister gjemmer seg i sivile boliger og bruker sivile boliger som utskytningsramper for raketter mot Israel. Hvorfor gjør de det hvis de ikke vil at sivile liv skal gå tapt? Og hvorfor skyter de raketter mot Israel hvis de ønsker fred? De vet jo at Israel må reagere når de skyter hundrevis av raketter mot Israel? Det var faktisk Hamas (palestinerne) som startet denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far til 2, jeg er enig i mye du sier, men jeg må ærlig si at det er litt å ta i, når du får det til å virke som om israelerne bare nyter å drepe kvinner og barn og trenger mer av det.

Jeg leser at grensene er åpne i den ene artikkelen, og at alt er stengt i den andre. At israelerne sender inn lastebiler med mat og medisiner, mens andre medier sier at ingenting kommer inn. Jeg liker å tro at det er en mellomting: det er symbolsk at Israel sender inn 1 lastebil med mat, i forhold til at de kunne ha sendt inn 50. De passer på seg selv først og fremst, men har ikke noen skadde palestinere fått reise inn til Egypt for å bli behandlet?

Du er inne på et veldig viktig spørsmål her.

Hvorfor må all humanitær hjelp fra andre land enn Israel gå via Israel, når de har en grense mot sine allierte, Egypt? Det var jo denne veien araberne i Gaza brukte, da de kom tilbake med massevis av ammunisjon og våpen, fra egypterne.

Dette ble da også vist for norsk TV, og jeg så ingen av de som ble intervjuet vise fram at de hadde hamstret noe mat.

Er ikke det vi ser, bare et spill for galleriet (naive journalister og politikere) ?

Hadde humanitær hjelp til Israel fått komme gjennom grensen fra Gaza?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er jeg overbevist om at Egypt får skylden om det blir importert noe som kan skytes mot Israel. Vi vet hvor glade Israelerene er til å skylde på andre, også når det gjelder årsaken til egen aggresjon.

Så da undrer du deg vel på hvorfor Israel ikke bomber Egypt i stedet for Gaza?

Jeg undrer meg på hvorfor araberne i Gaza ikke frakter mat til folket gjennom disse tunnelene, istedet for våpen og ammunisjon.

Har jeg tatt feil av deres intelligens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...