Gjest pasta Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Holder dere barna borte fra barnehagen dersom de har spyssjuka ?
rangi Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Ja, selvfølgelig er de hjemme når de har spysjuke. Jeg sender ikke syke barn i barnehagen slik at alle de andre barna kan smittes...
iss Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Jeg er mer bekymret for det stakkars barnet som er sykt og som trenger omsorg og nærhet fra sine foreldre. Ikke bli sendt i bhg der de ansatte i såfall på løpe rundt og tørke spy
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Jeg blir så irritert på dere som sender barna syke til barnehagen!!!! Bare fordi dere ikke har nok dager å ta av, ikke tenker dere på at det er så smittsomt for andre, og at en slik egoistisk holdning får følger. Kanskje barnet ditt i utgangspunktet ikke hadde behøvd å bli sykt hvis NOEN ANDRE hadde latt være å gjøre det samme...
CeeCee Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 Smittevernlegene rundtomkring i landet anbefaler at barn som har hatt omgangssyke ikke skal i barnehagen før 24 timer etter siste oppkast. Alle vet at omgangssyke er forferdelig smittsomt og at man kan få det om igen og om igjen... Dersom alle sender barnet i bhg. før det har blitt skikkelig frisk vil barnet bli smittet igjen.. What goes around, comes around...
Gjest Purple Haze Skrevet 31. desember 2008 #7 Skrevet 31. desember 2008 Holder dere barna borte fra barnehagen dersom de har spyssjuka ? Går du på jobb hvis du har spysjuke? Ikke det, nei. Hva er forskjellen på det og barn med spysjuke i barnehage? Jeg jobber i en større barnehage, og spysjuka blir vi aldri kvitt. Den går stort sett hele året. Fordi mange sender barnet i barnehagen før de er friske igjen.
janne84 Skrevet 31. desember 2008 #8 Skrevet 31. desember 2008 Smittevernlegene rundtomkring i landet anbefaler at barn som har hatt omgangssyke ikke skal i barnehagen før 24 timer etter siste oppkast. Alle vet at omgangssyke er forferdelig smittsomt og at man kan få det om igen og om igjen... Dersom alle sender barnet i bhg. før det har blitt skikkelig frisk vil barnet bli smittet igjen.. What goes around, comes around... her har vi 48 timers regel! barn skal holdet hjemme 48 timer etter siste oppkast, er det kommunelegen sier her iallefall:)
Gjest Arran Skrevet 31. desember 2008 #9 Skrevet 31. desember 2008 her har vi 48 timers regel! barn skal holdet hjemme 48 timer etter siste oppkast, er det kommunelegen sier her iallefall:) Det samme har vi fått beskjed om i vår barnehage.
CeeCee Skrevet 31. desember 2008 #10 Skrevet 31. desember 2008 her har vi 48 timers regel! barn skal holdet hjemme 48 timer etter siste oppkast, er det kommunelegen sier her iallefall:) Det stemmer nok bedre ja... Tror jeg blandet med feber
janne84 Skrevet 31. desember 2008 #11 Skrevet 31. desember 2008 Det stemmer nok bedre ja... Tror jeg blandet med feber Er mye å holde styr på godt nyttår! og ikke minst et spy-fritt år
CeeCee Skrevet 31. desember 2008 #12 Skrevet 31. desember 2008 Takk, og det samme til deg Tror forøvrig jeg er herda... Har ikke hatt omgangssyken på mange år.... *bank i bordet*
spezitas Skrevet 31. desember 2008 #13 Skrevet 31. desember 2008 Det stemmer med 48 timer, som tilsvarer 2 døgn Det irriterer meg grenseløst at ikke folk kan overholde denne regelen!!!!! Her i barnehagen hvor jeg jobber, har vi hatt spysjuka på rundgang i hele høst, nettopp pga dette. Jeg er selv mor, og jeg hører rett som det er at foreldre sier at det ikke kan være nødvendig å holde barnet sååååå lenge hjemme...skjønner de ikke alvoret???? Dette gjelder både i vanlig barnehage, og i åpen barnehage, hvor barn kommer i følge med en voksen. Barna holdes hjemme fra "vanlig" barnehage, pga. at de ikke er helt i form, for så å "kose" seg i åpen barnehage sammen med mor/ far/ besteforeldre. Åpen barnehage har samme regler som vanlige barnehager når det gjelder 48 timers regelen!
Umuriel Skrevet 1. januar 2009 #14 Skrevet 1. januar 2009 Holder ham selvsagt hjemme når han er syk. Var nylig gjennom en runde omgangssyke, og da var det et par barn som ble sendt i barnehagen for tidlig slik at de fikk runde 2 noen dager etter første runde. Som om de ikke var nok utmattet og uttørket fra før. Holdt gutten vår hjemme en hel uke for sikkerhets skyld, men han var så dehydrert at det var like før han ble innlagt på sykehuset.
Fibonacci Skrevet 1. januar 2009 #15 Skrevet 1. januar 2009 Ja, selvfølgelig! Og vi sender dem ikke tilbake før etter at det har gått 2 døgn nei... det er utrolig smittefarlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå