Gjest Emma89 Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Jeg er en jente på 19 år. Jeg har veldig store pupper, og det plager meg litt. Jeg bruker bh størrelse 65H (Ja, jeg vet det høres enormt ut...) Jeg har former, men anser megselv som slank (1,60 høy, veier 59kg). Jeg har ikke velig store problemer med ryggen, men regner med at jeg kommer til å få det om noen år... Jeg er veldig skeptisk til all form for plastisk kirurgi, jeg vet at brystreduksjon er mer en nødvendighet enn noe annet, men jeg er alikevell redd for å endre noe ved kroppen min. Som sagt er jeg 19 år, og fortsatt ung, og jeg tror ikke puppene mine kommer til å bli noe mindre med årene.. En annen ting som er plagsomt er all oppmeksomheten de skaper, det er greit at venner kommenterer og når folk gir meg komplimenter for brystene mine, men det er fryktelig plagsomt med menn som ikke klarer å feste blikket et annet sted enn på mitt bryst. Det er direkte ekkelt. Jeg har hørt at man ikke kan amme etter en brystreduksjon, er dette riktig? Tidligere hadde jeg komplekser for puppene mine, men jeg har klart å vende meg til de med årene. Mye pga komplimenter fra venninner og gutter jeg har vært sammen med. Nå er jeg fornøyd med hvordan de ser ut (de har ikke begynt å henge enda) det eneste som plager meg er litt ryggsmerter. Jeg har også hørt at hvis du ikke tar reduksjon i ung alder kommer du til å ha problemer med ryggen hele livet. Og at det naturlig nok er umulig å finne en bh som passer... Er det noen som har vært gjennom dette som kan gi meg litt tips?
Gjest wizzo Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Puppene dine høres flotte ut! Du burde ikke gjøre noe med dem
Amalie_85 Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Har en søster som hadde enorme bryster, ho hadde en del nakkevondt og ryggplager. Men da ho begynte å trenge veldig mye ble de mindre. Og da forsvant de plagene. Så tror nok ikke ikke sånn sett at problemene med vondter ikke forsvinner om du reduserer dem. Men at det kan bli noe man plages litt med senere og skal man nok ikke se helt bort fra. Men jeg vil foreslå at du tar en tur til legen din og snakker med h*n om det. Da vil du få den informasjonen du trenger.
Gjest Fluksi Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Men jeg vil foreslå at du tar en tur til legen din og snakker med h*n om det. Da vil du få den informasjonen du trenger. Ikke fastlegen din.. Ta heller kontakt med en eller flere plastiske kirurger. Min erfaring er at en vanlig lege bare er der for å ta betaling for å sende deg oppover i systemet noe du utmerket godt kan gjøre på egen hånd
Gjest Emma89 Skrevet 31. desember 2008 #5 Skrevet 31. desember 2008 Jeg har vurdert å begynne å trene mer for å forminske bryststørrelsen, men problemet er at jeg ikke er så stor i utgangspunktet.. De fleste som sliter med for store bryster er ofte litt store damer, som kan gå ned noen kilo og fortsatt ha en normal kropp. Hvis jeg går ned mer enn 5 kilo ville jeg ikke trivdes med kroppen min, fordi jeg hadde blitt for tynn, og puppene mine ville ikke blitt veldig redusert med mindre jeg hadde gått ned så mye. Jeg har hørt at mange som går til legen for konsultasjon ang. brystene får beskjed om å først gå ned i vekt, men jeg tror ikke jeg hadde blitt bedt om det. Resten av kroppen min er normal, det er bare puppene som er store. Men det går kanskje ann å trene opp ryggen og nakken for å få mer muskler til å bære de med..
Amalie_85 Skrevet 31. desember 2008 #6 Skrevet 31. desember 2008 Ikke fastlegen din.. Ta heller kontakt med en eller flere plastiske kirurger. Min erfaring er at en vanlig lege bare er der for å ta betaling for å sende deg oppover i systemet noe du utmerket godt kan gjøre på egen hånd Uff da. Hvis man har sånn lege er det jo ikke noe særlig nei. Men søss vet jeg gikk til fastlegen da det var snakk om forminsking og ho fant fram det mest nødvendige av informasjon om brystreduksjon. For er det noe som er et problem kan det hende man får reduksjonen gratis. Vet ikke hvor mye som skal for at man får det gratis da. Til TS: Når du er så slank som du er er det ikke sikkert du vil bli noe tynnere selv om du begynner å trene mer. Og husk at muskler veier mer enn fett. Men jeg kan jo ikke garantere at du ikke vil bli tynnere heller.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #7 Skrevet 31. desember 2008 For meg er store bryster uavhengig av vekt. Som 12-åring veide jeg 48 kilo og hadde de største brystene på skolen, de fleste av lærerne inkludert. En kort periode veide jeg mer enn dobbelt så mye som dette, men bryststørrelsen var relativt uforandret. I dag har jeg en BMI på ca 25. Ved å ha gått ned 40 kilo i vekt har jeg kanskje minsket en halv cupstørrelse (fra liten I til normal H), og jeg regner ikke med at ytterligere 10 kilos vektnedgang vil gjøre så stor forskjell, i og med at jeg nok var en F-cup allerede da jeg veide under 50 kilo.
Gjest Miie Skrevet 31. desember 2008 #8 Skrevet 31. desember 2008 Ikke fastlegen din.. Ta heller kontakt med en eller flere plastiske kirurger. Min erfaring er at en vanlig lege bare er der for å ta betaling for å sende deg oppover i systemet noe du utmerket godt kan gjøre på egen hånd Nå er det jo slik at du får rabatt oppover i systemet hvis du får henvisning pga at plagene er medisinsk begunnet, vå ville nok snakket med fastlegen først fremfor en kommersiell privatpraktiserende klinikk. Eneste ulempen ved å gå via det offentlige systemet er ventetiden, men det er kanskje et greit offer i forhold til de 40.000 kr man sparer?
Devana Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 Jeg vet hvordan du har det trådstarter. Jeg er som deg, og da jeg var 19 hadde jeg nesten samme str som deg. Jeg er nå 23 år og har begynt å få nakkeproblemer og ryggproblemer, noe jeg tror kan være pga bryststørrelsen. Nå har bryststørrelsen min gått enda mer opp også, noe som er direkte ubehagelig, og prisen på gode bh'er gjør også vondt, siden det fort kan bli litt dyrt. Jeg var hos en plastisk kirurg da jeg var 20 år, men valgte å ikke ta reduksjon av nøyaktig samme grunn som deg - Jeg ville ikke endre noe på kroppen min kirurgisk og mente jeg var relativt ung...Jeg er også livredd operasjoner, så det hjalp ikke heller. Kirurgen mente jeg kunne ha godt av en brystreduksjon og nevnte også plager som kunne dukke opp senere, slik som de plagene jeg har idag. Jeg ville uansett tatt en tur til en lege eller plastisk kirurg og snakke om problemet ditt. Når du er oppe i den str så kan du i hvert fall få det dekket - Det kunne jeg i hvert fall, men kan jo være noen andre regler nå kanskje. Og om du ikke velger brystreduksjon så ville jeg i hvert fall satset på solide og gode bh'er. Det finnes også bh'er som forminsker utseende på brystene...Ikke mye, men litt og det kan kanskje spare deg for et par blikk. Jeg vil også anbefale deg å trene, men mest for å trene rygg og nakke blant annet for å forebygge senere plager.
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har akkurat samme størrelse som deg, er 160 cm og veier 61 kg. Hadde store komplekser da jeg var 19, men nå, 4 år senere har jeg akseptert dem. Jeg tror rett og slett at jeg hadde følt meg naken om jeg hadde redusert dem. Jeg trener mye yoga og pilates for å holde ryggen sterk, og har ikke slitt med smerter i det hele tatt. Det eneste er at når brystene først blir ømme (i menstruasjonen eller noe) så er det så ekstremt vondt at jeg må sove med BH. Men det kan jeg leve med. Selvfølgelig er det kjipt at jeg må passe litt mer på hva jeg har på meg og slikt for å ikke se ut som en bimbo, og jeg får også teite kommentarer som "pass deg så puppa dine ikke velter ut" eller "dra opp toppen din" når jeg har på meg noe helt normalt som dekker langt over BHen(som i seg selv dekker 3/4 av brystet). Det er visst meninga at jeg skal bruke høyhalsa...Så lenge du ikke har smerter, vær stolt! Det er mange kvinner som ville ha drept for de du har! Mine venner kommenterer mine og, og ja, det er sårende, men bare lukk øra. de er bare misunnelige.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 2. januar 2009 #11 Skrevet 2. januar 2009 og det er EKSTREMT viktig at du finner en god BH. www.bravissimo.com er en bra start:) De har opp til 55J
DAJMI Skrevet 8. januar 2009 #12 Skrevet 8. januar 2009 (endret) Til din høyde og vekt høres puppene dine enorme ut. de er nesten like store som mine og jeg er nesten 20 cm høyere og veier vel 25 kg mer enn deg. jeg skal få det gjort, men må ned i vekt først. jeg kjenner meg igjen i hva du sier når jeg var yngere, nå er jeg i midten av 20 årene, hadde jeg også problemer med at menn ikke klarte å konsentrere seg om noe annet enn puppene mine når jeg snakket med dem. det var helt utrolig noen ganger! jeg tenke som deg at jeg skulle gjøre noe med de da, men ville ikke gjøre noe med kroppen min i så ung alder og jeg hadde ingen helseplager. i dag er det litt anderledes. har fått mye problemer med skulderne og nakken og er nå glad for at oprasjonen ikke er langt unna. må bare ta av kilone:( Mange mister både følelsen i brystvortene og muligheten til å amme etter reduksjonen for brystvorten tas helt av under oprasjonen og sys på igjen etterpå. ikke alle nervene vokser tilbake som de skal. det er en risiko man tar ved oprasjonen. du må uansett velge det som er rett for deg. jeg skla gjøre noe med de nå pga helseproblemer, men ellers hadde jeg nok ikke gjort noe med de skal jeg være helt ærlig. mannfolk som snubbler over sin egen tunge bare overser jeg og kommentarer kommer somregel fra folk som jeg bare må anta er missunelige. Endret 8. januar 2009 av DAJMI
DingDong Skrevet 8. januar 2009 #13 Skrevet 8. januar 2009 Trådstarter: Heisann. Jeg forstår at dette er et problem for deg. Helt klart ikke noe særlig å få vondt i ryggen pga dette. Du burde ikke ta et kirurgisk inngrep heller, da er det nok bedre at du kontakter meg, slik at jeg kan komme for å holde og støtte dem.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2013 #14 Skrevet 14. mai 2013 Få deg en skikkelig BH! Ikke kjøp billige på H&M. Kjøp kvalitet. Da unngår du trolig problem med nakken og skuldre. Dette kan ikke sies mange nok ganger! Trening er alltid bra! Spesielt mage, korsryggsmusklatur, og skuldre. Disse bør trenes godt uansett når man er jente, uavhenig av størrelsen på brystene. Viktig: Brystreduksjon kan gi livslange komplikasjoner og ofte er dette helt unødvendig. Rygg/nakkeproblem skyldes ofte flere faktorer og det er ikke nødvendigvis en direkte årsakssammenheng med store bryster. En slik operasjon kan du evt. vurdere senere, f.eks etter at du har fått barn.
Sugerøret Skrevet 14. mai 2013 #15 Skrevet 14. mai 2013 4år gammel tråd. Får da endelig håpe TS har funnet en bh ..
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #16 Skrevet 14. mai 2013 hihi Anonym poster: 51d505b7520232bd358de8e14ea8924c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå